Mulla olis muutama kysymys, kun nyt olen corgi pembroken pentua itselleni hankkimassa. Syntyneetkin ovat jo ja muutaman viikon päästä pääsee katsomaan lutusia. :)
Elikkäs ensinnäkin, miten olette ruokkineet corgejanne, pentuaikana ja myöhemmin? En ole corgien ruokinnasta oikein löytänyt tietoa. Ja sitten kuinka nopeasti olette uskaltaneet jättää pentunne ihan koko työpäiväksi yksin? Minulla x-pituinen loma siinä vaiheessa kun pentu tulee, ja alan toki heti opettaa pikkuhiljaa yksinolemista, mutta mietin että missä vaiheessa sitten voi ihan sen 7 tuntia päivässä olla yksin.
Entä mites haukkuminen, mikä on parhaaksi todettu keino saada koira opetettua hiljaiseksi? Tai siis tiedän ettei corgeista täysin hiljaista saa, mutta ettei turhia haukkuisi esim. Yksin ollessaan.
Ja sitten vielä tuon sukupuolen valitseminen. En jotenkin millään osaa valita kumman otan! Nartulla juoksut ei haittaa tms, mutta lähinnä tuo luonne ja käyttäytyminen merkitsee. Onko luonteilla kovasti eroa nartun ja uroksen kesken? Esim. Haukkuuko jompi kumpi helpommin, onko toinen helpommin koulutettavissa, sosiaalisuus jne.
Olisi kiva jos saisi jotain vastauksia ja kokemuksia:)
Kysymyksiä corgin hankinnasta
4
139
Vastaukset
- laiskakoolet
Nämä olisi hyvä olla mietittynä jo ennen koiran ottamista.
- corgij
Eihän hän ole vielä koiraa ottanutkaan! :D
- Tiaoksiksi
KL Kasvattaja auttaa ensikertalaista mielellään valinnassa ja neuvoo polun varrella
- Varovasti_kennelit
Kannattaa valita kasvattaja tarkkaan jos haluat että corgisi tulee elämään pidempäänkin kuin 5v ajan. Corgeissa on hirvittävän paljon huonoja lonkkia ja selkävikoja niiden pitkän selän takia, kipu rampauttaa monet koirat ennen aikojaan.
On monia asioita mitä kasvattajat eivät kerro koiraa hankkivalle. Nämä asiat selviävät usein vasta kun pääset "sisäpiireihin" koiran hankittuasi etkä voi enää perua päätöstäsi ostaa ko paikasta... Valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346