Venäjän juoni selvisi
Julkaistu: 14.2. 9:24
IS MÜNCHENISSÄ Enää ei tarvitse arvuutella, minkä vuoksi Venäjä painostaa Suomea pakolaisilla, kirjoittaa Ilta-Sanomien erikoistoimittaja Arja Paananen Münchenistä.
Suomessa on viime kuukaudet ihmetelty itärajan kiihtyvää turvapaikanhakijoiden virtaa ja sitä, mikä ihmeen käsikirjoitus Venäjällä on koko draamalle laadittu.
Enää ei tarvitse arvuutella, sillä Münchenin turvallisuuskokouksen yhteydessä Venäjän juonenkuviot kävivät selvääkin selvemmäksi.
Pääministeri Dmitri Medvedevin saksalaislehdelle antamasta haastattelusta, Venäjän varapääministerin Sergei Prihodkon lausunnoista ja muutamista Venäjän median artikkeleista voi tehdä johtopäätöksen, että Venäjän ensisijaisena tavoitteena on nyt saada Euroopan unioni luopumaan kiireen vilkkaa Venäjän vastaisista talouspakotteistaan.
Ja näyttää vahvasti siltä, että Moskovassa on tehty johtopäätös, jonka mukaan helpoimmin tähän tavoitteeseen voidaan päästä soveltamalla pientä eurooppalaista lähinaapuria vastaan kaikkia klassisia vaikuttamisen keinoja – eli toisin sanoen vuoroin kiristämällä, palkitsemalla ja uhkailemalla Suomea.
Suomesta yritetään tehdä EU:n ”heikointa lenkkiä”
Medvedevin Handelsblattille antaman haastattelun yksi pääviesteistä oli se, että Euroopan täytyy itse parantaa suhteet Venäjään, sillä Venäjä ei katso omasta puolestaan tehneensä mitään väärää esimeriksi Krimin vallatessaan. Tällä hetkellä Venäjä on myös voimansa tunnossa, sillä se tietää pitävänsä Syyriassa käsissään niitä lankoja, joilla joko tehdään rauha tai lähetetään Eurooppaan vielä entistäkin hurjempi pakolaisvyöry.
Medvedev myös kehotti kuuntelemaan Saksan entistä liittokansleria Gerhard Schröderiä, joka oli jo neuvonut Eurooppaa purkamaan Venäjä-pakotteita kiitokseksi siitä, että Minskin Ukraina-rauhansopimuksen kohdista edes joitakin on sentään jo pantu täytäntöön.
– Schöder on oikeassa. Ne (pakotteet) olivat virhe. Nyt (Euroopan) täytyy vain löytää itsestään rohkeus tunnustaa se, Medvedev lateli.
Mikäli Suomi luopuisi pakotteista ja saisi muunkin Euroopan luopumaan niistä, ikävyydet suhteissa olisivat hetkeksi ohi.
Mikä rooli t
Suomi on jo nyt EU:n HEIKOIN LENKKI talouden takia
TALOUTEMME_EUn_HUONOIN
0
95
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306282Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144744Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623141Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601760Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111578- 721408
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411318- 831229