Minun pitäisi saada tekstiä Wordissä olevan kuvan päälle, niin että näistä kahdesta muodostuu yksi uusi kuva (=teksit on aina varmasti oikeassa kohdassa). Eli jotenkin ryhmittää. Kun sitten kopioin uuden kuvan, niin sekä alkuperäinen kuva että teksti tulevat molemmat siihen.
Nyt Olen tehnyt tekstikehyksellä, enkä saa millään niitä valittua yhtäaikaa tai ryhmitettyä yhdeksi kuvaksi.
Miten kuuluisi toimia?
Teksti kuvan päälle
7
310
Vastaukset
- muuanmies25
Sen pohjakuvan rivityksen pitää olla tekstin alla tai päällä. Silloin voi valita kuvan ja tekstiruudun shiftillä ja ryhmittää ne yhdeksi.
- muuanmies27
Niin ja unohtui: muuta ensin tekstilaatikon tausta läpinäkyväksi.
- tekstikehysEpävarmako
Kiitos vastauksestasi. Joku tässä nyt mättää, kun ei millään onnistu.
Eikö vieläkään?
En minäkään ole koskaan keksinyt, joten olen yhdistänyt wordilla kyhättyjä kuvia ja tekstejä kuvaamalla kuvaruudun printscreenillä viemällä kuvan 'tapettavaksi' paintille, rajannut siellä turhat romppeet pois (Valitse, suorakaiteen muotoinen valinta) ja kopioinut sen siellä ja tuonut kuvan takaisin wordille, jolloin muotoilut, taustat ja tekstit - mitä milloinkin pysyy siinä missä pitääkin.
Voihan siellä Paintillakin lisätä tekstejä.- tekstikehysEpävarmako
Kokeilin Painttia, en vaan osannut tehdä taustasta läpinäkyvää, siis että kuva näkyy läpi.
Ajattelin, että tässä on joku jippo, kun yleensä kaiken voi jotenkin ryhmittää, en vaan nyt keksi millään.
No wordilla tein seuraavasti, Piirrä tekstiruutu. Kun tekstiruutu on valittuna, Muotoile listalta löytyy Muodon täyttö, johon Ei täyttöä sekä Muodon Ääriviiva, Ei ääriviivaa, jolloin ei näy tekstiruudun taustaa eikä ääriviivaa.
Paintilla kirjoitettaessahan teksti tulee suoraan kuvan päälle ilman taustaa.- tekstikehysEpävarmako
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456