Kuukautisten siirto

Ellimarianna

Olen 55-vuotias ja kierto on vielä säännöllinen ei siis merkkiäkään kuukautisten loppumisesta. Kysymys on nyt siitä että olen lähdössä matkalle ja haluaisin siirtää kuukautisia viikolla. Onko kenelläkään kokemusta tästä. Onko hormonihoidoista joilla siirto tehdään esim. veritulppariski tms jotain muuta haittaa terveydelle. Tiedä että resepti pitää pyytää lääkäriltä mutta tietääkö lääkärit näistä riskeistä tarpeeksi.

8

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurboN

Olen suunnilleen ikäisesi nainen ja viime kesänä siirsin kuukautisia matkan takia. Keltarauhashormoonilääkkeillä siirto tapahtui. Ensinnäkin vuotoa tuli vähän matkan aikana vaikka ei pitänyt tulla. Sain hirveitä itkukohtauksia ja se turvotus, pahinta se oli jaloissa. Päätin etten ikinä siirrä menkkoja matkan takia. Reissu meni vähintäänkin pilalle tämän takia.
      Tällainen kokemus minulla. En suosittele.

• kuukautiset

Itse olen siirtänyt vastikään parikin kertaa kuukautisia matkojen takia. Ei ollut mitään oireita, eikä tarvinnut kärsiä runsaista, kivuliaista kuukautisista. Niiden takia matkat olisi ollut vaivalloista.

• Ellimarianna

Oletko samaa ikää kanssani, eniten huolestuttaa tuo ikä ja se että on suonikohjun alkuja jaloissa

• kuukautiset

Kyllä olen myös 5-kymppinen.

• menkkis

Mulla suonikohjut jaloissa,olen 2,5 vuotta syönyt primoja vaivaani,ei ole mitään itkupotkuraivareita eikä turvotusta aiheuttanut,jalat terveenä kun lenkkeilen päivittäin ja ei saa istua tuntikaupalla muutenkaan.Tukisukat jalkaan vaikka,,,liioiteltuja nuo keltarauahshormonien jutut,,,,,

• TurboN

Ne kun vaikuttaa yksilöllisesti nuo lääkkeet. Jokainen ollaan erilaisia, toinen voi saada haittavaikutuksia, toinen ei. Näin se vaan on.

• kohdutonn

En kyllä enää 55v jaksais yhtään kuukautisia,,Minulta poistettiin jo 40v kohtu runsaitten vuotojen ja myomien takia-luojan kiitos! Hormonit eivät sovi kaikille mutta lääkäri tietää enmmän kuin me maallikot palstalla. Mene gynelle ja pohtikaa yhdessä mikä olisi järkevintä.

• keltah

Kuten yllä olevista viesteistäkin näkee, vaikutus on tosiaan yksilöllinen, joillekin voi tulle tosi ikäviä sivuvaikutuksia ja joillekin ei tule mitään. Eli jos kuukautisten siirrolle on itsellä tarvetta, kannattaa harkita noita keltarauhashormonivalmisteita, niin sittenhän sen näkee sopiiko ne itselle. Ja kyllä varmasti lääkäri tietää noista veritulppa- yms. riskeistä, kyllä ne on sen verran olleet viime aikoina esillä. Kannattaa muistaa, että veritulpan riski lisääntyy, jos on paljon liikkumatta ( lähde https://www.euroclinix.net/fi/kuukautisten-siirtaminen/noretisteroni ) joten jos esim. lomalle lähtiessä siirtää kuukautisia, niin kannattaa lentokoneessa muistaa jonkun verran jaloitella koneen käytävällä, varsinkin jos on pitkä lento edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2022
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe