Hylätty mielisairaala asuinpaikkan

kotkiusattu

Mimmost ois asuu hylätys mielisairaalas ja mist sitä tiätä vaik siä nykki asus joku.

43

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotkiusattu

      Ku eihän sitä kelleen raportoi jos vaik asuiski siä vaa sehän pitäs olla salast tiatoo. Jos joku tiätäs ni poliisit tulis ja veis het paikal.

      • kävisikö

        Tekeekö mieles rauhottumaan johonkin piilopirttiin, lapissa olisi joitakin turvekammeja ei tarvii olla mikään turvenuija, nii kelpaisko.


      • aslhkjfghrekh

        Ei ole olemassa mitään "Hylättyjä" kiinteistöjä. Niillä on aina joku omistaja. Omistaja ei ole tällähetkellä vain laittanut toimeksi korjaus-, tai uudisrakentamista kiinteistöllä. Syynä voi olla aika tai raha.
        Älkää luulkokaan että tuosta vain voitte muuttaa kaikenlaisiin tyhjänä oleviin huoneistoihin.
        Oletteko hieman tyhmiä vai mitä


      • kotkiusattu
        aslhkjfghrekh kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään "Hylättyjä" kiinteistöjä. Niillä on aina joku omistaja. Omistaja ei ole tällähetkellä vain laittanut toimeksi korjaus-, tai uudisrakentamista kiinteistöllä. Syynä voi olla aika tai raha.
        Älkää luulkokaan että tuosta vain voitte muuttaa kaikenlaisiin tyhjänä oleviin huoneistoihin.
        Oletteko hieman tyhmiä vai mitä

        Kysy Parviaise Jussilt kysysik se sult lupaa...


      • Piipolan.vaaril.ol.talo

        Itsensä tappaneet kirjailijat eivät ole edes miehiä eikä heitä tule arvostaa millään mittarilla. Heikkoja lenkkejä kaikkiansa.
        "Korpelaisen lähivesillä Pentti Haanpää hukkui syysmyrskyssä 30. syyskuuta 1955, kaksi viikkoa ennen 50-vuotispäiväänsä. Yhä kysytään, oliko Haanpään kuolema itsemurha. Tällaisen oletuksen tueksi ei ole yhtäkään pitävää todistetta."


    • hyllyhyvinkin

      Mitä sitä meiltä utelet?
      Katsele rauhassa ympärillesi.

    • Tokko tuo nyt sen kummempi paikka asua, jos ei parempaa keksi, vähän kolkko, valkoisia seiniä sun muuta.
      Ei ne sairaudet siinä talossa pesi, ihmiset ovat tuoneet ne tullessaan ja jos ei ole hoidot tepsineet niin ovat vieneet ne sitten mennessään.

    • mää kun oon kauhuelokuva fani
      niin monesti niissä on juttuja näistä mielisairaaloista
      vanhoja salaperäisen näköisiä isoja kolkkoja rakennuksia
      semmosia ei suomesta löydykkään
      mutta mikä ettei jos jossain ulkomailla asuis
      ja olis miljonääri niin kyllähän sellasesta
      vanhasta laitoksesta sais makeen linnan tehtyä
      mää en henkiin usko
      mutta mahtaiskohan semmoisessa paikassa
      vaellella niitä rauhattomia sieluja :)

      • huu-haaa-huuuuuuu

        Eikö oliskin jännää asua siellä ilman remonttia?


      • huu-haaa-huuuuuuu kirjoitti:

        Eikö oliskin jännää asua siellä ilman remonttia?

        kyllä sekin tietysti olis jännää
        valkoiseksi kalkittuja seiniä
        oliskohan pyöreitä huoneita
        en oo koskaan käyny mielisairaalassa
        joten en tiedä asiasta kun elokuvien kautta
        olisko siellä niitä kurkistusluukkuja ovissa
        kiviset kellarin portaat
        ja jos vielä olis joitain vanhoja rautasänkyjä
        vois olla aika pelottavaa.


    • KallisJaKaunis

      Ystävä asuu Nikkilän Jokipuistossa, eli entisessä Nikkilän mielisairaalassa johon on kunnostettu ihania jugend asuntoja, ja kyllä siellä asuu hänen lisäkseen moni muukin.

      • kotkiusattu

        Nii mut voiks hää asuu hyväl omaltunnol siä ku paikka kuulus mieleterveysongelmist kärsivil eik pohatoil. Tää ois rikos ihmisyyt vastaa et sairailt vierää ja rikkail annetaa.


      • Viatonsivullinen

        Kyllä kelpaisi Lapinlahdessa asua, kenelle ei kelpaisi. Engelin suunnittelema hieno rakennus, kyllä senkin vielä joku rahakas itselleen
        junailee. Sairaala on sairaalle turvapaikka, siellä on hyvä karma.


      • ent.siivoojaparka
        kotkiusattu kirjoitti:

        Nii mut voiks hää asuu hyväl omaltunnol siä ku paikka kuulus mieleterveysongelmist kärsivil eik pohatoil. Tää ois rikos ihmisyyt vastaa et sairailt vierää ja rikkail annetaa.

        Onhan mielenterveysongelmista kärsiville omia hoitopaikkojaan vieläkin.
        Niissä entivanhaisissa hullujenhuoneissa istui paljon pakkopaidoissa ja psyykelääkkeillä ympättyinä meitä huomattavasti terveempiä, joihin oli vain kerran isketty hullun leima, eikä siitä enää paluuta ollut. Heistä lääkkeillä tehtiin hulluja ja apaattisia zombieita.
        Meilläkin on ollut Beckonbergan sairaalarakennukset lähes tyhjillään sen jälkeen, kun alettiin satsaamaan avohoitoon. Vanhojahan ne rakennukset ovat, mutta eiköhän niistä saisi rustattua nyt pahan pakolaisvirran aikaan vaikka pakolaiskeskuksia.


    • Sairaaloita on lopetettu, varmaan niitä on muutettu myös asuinhuoneistoiksi.
      Entinen tubi-parantola on ainakin muutettu asuinhuoneiksi Kontioniemellä. Ei kai niissä kummittele. Olen kuullut väitettävän että asuntoon jää muistijälki asioista joita siellä on tapahtunut. Kerran luulin että eräässä aikaisemmassa asunnossani on sattunut kamalia, huono olo johtui seinänaapurin kosteusvauriosta.

      • Täti.kuoli.siellä.-47

        Muhoksella on Päivärinteen entinen keuhkotautiparantola (ei siellä parannuttu vaan kuoltiin) ollut kauan vähempiosaisten asuntolana kunnes viime syksynä sinne otettiin näitä juhlapaikanhakijoita. En tiedä minne vähempiosaiset dumpattiin, luultavasti vain ovesta ulos.


    • Lapinlahden Lähde esittelee ihastuttavaa sairaala-aluetta ja järjestää siellä monenlaisia tapahtumia. Tiedän, että sieltä on vuokrattu huoneistoja ainakin työhuoneiksi.

      Helsinkiläiset ovat tehneet ja ovat jatkossakin valmiita tekemään töitä sen eteen, että tilat ja viehättävä puistoympäristö säilyisivät kaikkien ihmisten yhteisinä hyvinvointitiloina ja niitä voitaisiin hyödyntää yhdessä erilaisten tapahtumien järjestämisessä ja palveluita tarjoten. Teemoina ovat mm. kulttuuri ja mielen hyvinvointi. Toimintaan osallistuvat monet erilaiset järjestöt Stadin Slangista Suomen Mielenterveysseuraan, Pro Lapinlahti -yhdistyksestä vieraileviin teatteriryhmiin, erilaisiin taidekerhoihin, liikuntaryhmiin ym. ym. Nykyisin Lapinlahteen pääsee myös ilman lääkärin lähetettä. ;)

      Kahvila on auki päivittäin ja erilaisia tapahtumia järjestetään usein. Suosittelen poikkeamista. - Netistä löytyy paljon ja monenlaista tietoa.

      http://www.prolapinlahtiry.fi
      lapinlahdenlahde.fi
      http://lapinlahti.org

      http://www.adressit.com/lapinlahden_lahde_kaupunkilaisille

      http://mtkl.fi/lapinlahden-sairaalasta-kaikille-avoin-kulttuurin-taiteen-ja-mielen-hyvinvoinnin-keskus/

      On uhka, että alue saatetaan myydä ja raha ratkaisee jatkossa alueen tulevaisuudesta ja saattaa sulkea portit uudelleen "tavallisilta kaupunkilaisilta". Ne, joita asia kiinnostaa, voivat halutessaan käydä allekirjoittamassa adressin tuossa yläpuolella mainitussa osoitteessa.

      http://www.hel.fi/www/kv/fi/ajankohtaiset-hankkeet/talot-ja-tilat/lapinlahden-sairaala

      • Kiitos optimisti-orvokki tästä, tämä on hyvä juttu, paljon sain vinkkejä ja haluan tutustua paikkaan. Seuraavan kerran kun joutilaana tulen Helsinkiin, niin... kesäaika vielä parempi ajankohta, olen vain kaukaa tuota rakennusta katsellut. Moni on siellä elämäänsä petrannut, sen talon jos minkä seinät kertoisivat paljon jos vain osaisivat.
        Harvoin kirjoittelen adresseja mutta tämän allekirjoitin ilomielin.


      • de-meter

        Kiitos minunkin puolestani noista linkeistä O-O. En ole kovin tarkoin seurannut Lapinlahden vaiheita. Paljon kulttuurihistoriaa paikkaan sisältyy.
        Kalle Achten, Lapinlahden ylilääkärin, kerrotaan sanoneen, että heidän potilailleen on tehty montakin paltsasta, lääkäreille ei ainottakaan...


    • bessie-

      Sellaista asumista kuin itse siitä tekee, ihan niin kuin missä tahansa asunnossa. Jos näkyy asumisen merkkejä; auto ja esim. lasten rojuja pihassa, verhot ikkunoissa, valoa ikkunassa, lumityöt tehty, yms., niin siitä näkee, että paikassa asutaan.

      • Mökityshyväplus

        Minulla on nuo kaikki elementit. Maalla. Myös leluja mahdollisia perhe-lapsi vierailuja varten, vaikka niitä ei koskaan tulisi, myös lumityöt tehtynä. Mutta ei valoja ikkunoissa, koska olen tässä ja täällä muualla. On siellä valonheitin jonka liiketunnistin reagoi liikkujia hiirestä ihmiseen. Että ei kaikissa paikoissa asuta koko ajan.


      • Mökityshyväplus

        Niin. Mökkini nimi ei ole mielisairaala. Mutta Hermoparantolasta se käy. Tai hermojen huojennus miljöö. Tai lääkityksen lannistaja. Tai resepti-vapaa.Tai veetutuksen vakauttaja. Tai luonto se on joka tikanpojan puusta pudottaa ja palauttaa maan pinnalle.


    • att2

      Sielut voivat harhailla, jos heillä ei ole ollut noutajia sinne valoon.

      Kaikilla meillä on sairauksia ja mielisairaus on sama kaikkien joukossa on turha pilkata sairauksia yleensä millään muodolla.

      • tiinaisexi

        noiden sairauksien pilkkaamisesta oon sun kans ihan samaa mieltä
        liian usein tälläkin palstalla pilkataan kirjoittajia
        kehoitetaan ottamaan lääkkeet
        mullekkin on sanottu monta kertaa että taas se tuli keväällä
        kevät on pahaa aikaa maanisille
        onneks ei menny niin pahaks kun tajusin jo useempi vuosi sitten
        ettei kaikki ole kohdallaan
        kun rupes tuleen jo sellaisia ajatuksia päähän ettei
        tällä elämällä ole mitään merkitystä
        ja viimeinen niitti oli se kun ajelin tuolla autolla
        ja mietin niitä jotka rekan kanssa yhteen pösäyttää
        että sattuiskohan se...
        no mutta nyt olen lääkkeeni syönyt ja väsymykseni levännyt
        mutta en uskalla edes ajatella mikä olis nyt tilanne
        jos en olisi myöntänyt itselleni että tarvitsen apua
        etten enää selviä tästä tilanteesta vaan sivuuttamalla sen
        ja jatkamalla eteenpäin samalla tahdilla
        se että ihminen on loppuunpalanut ja masentunut
        ei tarkoita suinkaan sitä että on maanis depressiivinen
        tai skitsofrenikko vaikka täällä joidenkin mielestä
        vähän jokainen kirjoittaja on sellainen :(


      • tiinaisexi kirjoitti:

        noiden sairauksien pilkkaamisesta oon sun kans ihan samaa mieltä
        liian usein tälläkin palstalla pilkataan kirjoittajia
        kehoitetaan ottamaan lääkkeet
        mullekkin on sanottu monta kertaa että taas se tuli keväällä
        kevät on pahaa aikaa maanisille
        onneks ei menny niin pahaks kun tajusin jo useempi vuosi sitten
        ettei kaikki ole kohdallaan
        kun rupes tuleen jo sellaisia ajatuksia päähän ettei
        tällä elämällä ole mitään merkitystä
        ja viimeinen niitti oli se kun ajelin tuolla autolla
        ja mietin niitä jotka rekan kanssa yhteen pösäyttää
        että sattuiskohan se...
        no mutta nyt olen lääkkeeni syönyt ja väsymykseni levännyt
        mutta en uskalla edes ajatella mikä olis nyt tilanne
        jos en olisi myöntänyt itselleni että tarvitsen apua
        etten enää selviä tästä tilanteesta vaan sivuuttamalla sen
        ja jatkamalla eteenpäin samalla tahdilla
        se että ihminen on loppuunpalanut ja masentunut
        ei tarkoita suinkaan sitä että on maanis depressiivinen
        tai skitsofrenikko vaikka täällä joidenkin mielestä
        vähän jokainen kirjoittaja on sellainen :(

        Tiedän millaista on olla loppuun palanut. Olen käynyt lähellä sitä kun en älynnyt lopettaa omaishoitoa aikanaan.
        Samaan aikaan poika sairastu syöpään ja kahden vuoden taistelun jälkeen menehtyi, toisella lapsella todettiin aivokasvain kuukautta ennen pojan kuolemaa, onneksi oli hyvänlaatuinen. Sitä katseli omaa elämäänsä kuin sivullinen, ei uskaltanut edes ajatella mitään. Olenkin sanonut että en pelkää enää mitään, pahin on koettu ja selvitty. En ole mitenkään valaistunut vaikeuksista, en edes vähättele muiden "pienempiä" murheita, joskus voi pienikin asia olla se oljenkorsi joka katkaisee kamelin selän.
        Olet rohkea ja rehellinen ihminen Tiina.


      • mielikki.neito kirjoitti:

        Tiedän millaista on olla loppuun palanut. Olen käynyt lähellä sitä kun en älynnyt lopettaa omaishoitoa aikanaan.
        Samaan aikaan poika sairastu syöpään ja kahden vuoden taistelun jälkeen menehtyi, toisella lapsella todettiin aivokasvain kuukautta ennen pojan kuolemaa, onneksi oli hyvänlaatuinen. Sitä katseli omaa elämäänsä kuin sivullinen, ei uskaltanut edes ajatella mitään. Olenkin sanonut että en pelkää enää mitään, pahin on koettu ja selvitty. En ole mitenkään valaistunut vaikeuksista, en edes vähättele muiden "pienempiä" murheita, joskus voi pienikin asia olla se oljenkorsi joka katkaisee kamelin selän.
        Olet rohkea ja rehellinen ihminen Tiina.

        sen määkin oon opinu ettei pidä vähätellä vähäistäkään
        ei mun luonteella kyllä ole koskaan vähäteltykkään
        oot hyvä esimerkki siitä että kaikesta selviää
        jos ei omin voimin niin lääketieteellisin voimin
        joihin mää jouduin turvautuun kun piti vaan jatkaa ja jatkaa
        mää oon äidin kanssa elänyt sen syöpätaistelun
        joka päättyi kuolemaan tiedän miltä se tuntuu
        mutta sillon kun isä kuoli äiti sanoi mulle että mikään
        ei tunnu niin pahalta kun oman lapsensa menettäminen
        ja sen uskon äiti oli käynyt senkin läpi
        kaikki mikä ei tapa se vahvistaa
        ja tässä mennään päivä kerrallaan entistä vahvempana eteenpäin elämässä
        jotenkin niin pirullinen olen että toivoisin
        kaikkien niiden ihmisten jotka vähättelevät masennusta
        kokevan sen itse niin tietäisivät miltä se tuntuu
        ja jos vielä sen jälkeen kyselisivät onko iltalääkkeet jääny ottamatta
        niin ovat varmaan jo siinä vaiheessa että nekään ei auta
        nimittäin niinkin voi käydä että siitä tulee elinikäinen sairaus hoitamattomana.


      • tiinaiseksi kirjoitti:

        sen määkin oon opinu ettei pidä vähätellä vähäistäkään
        ei mun luonteella kyllä ole koskaan vähäteltykkään
        oot hyvä esimerkki siitä että kaikesta selviää
        jos ei omin voimin niin lääketieteellisin voimin
        joihin mää jouduin turvautuun kun piti vaan jatkaa ja jatkaa
        mää oon äidin kanssa elänyt sen syöpätaistelun
        joka päättyi kuolemaan tiedän miltä se tuntuu
        mutta sillon kun isä kuoli äiti sanoi mulle että mikään
        ei tunnu niin pahalta kun oman lapsensa menettäminen
        ja sen uskon äiti oli käynyt senkin läpi
        kaikki mikä ei tapa se vahvistaa
        ja tässä mennään päivä kerrallaan entistä vahvempana eteenpäin elämässä
        jotenkin niin pirullinen olen että toivoisin
        kaikkien niiden ihmisten jotka vähättelevät masennusta
        kokevan sen itse niin tietäisivät miltä se tuntuu
        ja jos vielä sen jälkeen kyselisivät onko iltalääkkeet jääny ottamatta
        niin ovat varmaan jo siinä vaiheessa että nekään ei auta
        nimittäin niinkin voi käydä että siitä tulee elinikäinen sairaus hoitamattomana.

        "tiinaiseksi"

        Ettet nyt vaan ole alkanut kaivata minulta kevät-halia liian aikaisin?
        Pitkän aikaa lirkutellut masentuneena minulle?
        Saathan sinä halin, vaikka päivästä toiseen.
        Sinullehan minä elän.
        Useimmiten.
        Muista kuitenkin että minä olen kaukana.
        Mutta kuitenkin lähellä.
        Rauhoitu nainen.
        Tunne kuinka avaan sinut.
        Ylhäältä aloittaen.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "tiinaiseksi"

        Ettet nyt vaan ole alkanut kaivata minulta kevät-halia liian aikaisin?
        Pitkän aikaa lirkutellut masentuneena minulle?
        Saathan sinä halin, vaikka päivästä toiseen.
        Sinullehan minä elän.
        Useimmiten.
        Muista kuitenkin että minä olen kaukana.
        Mutta kuitenkin lähellä.
        Rauhoitu nainen.
        Tunne kuinka avaan sinut.
        Ylhäältä aloittaen.

        YH.

        joo muistan

        yt


      • tiinaiseksi kirjoitti:

        joo muistan

        yt

        "tiinaiseksi"

        Tunnetko sinä myös?
        Se on tässä tärkeintä.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "tiinaiseksi"

        Tunnetko sinä myös?
        Se on tässä tärkeintä.

        YH.

        tiedäthän sää sanomattakin
        että tunnen.

        yt


      • tiinaiseksi kirjoitti:

        tiedäthän sää sanomattakin
        että tunnen.

        yt

        "tiinaiseksi"

        luv, tai sillee

        Y-kirjainta ei saavuta, tai menetä yksi-puolisella möykällä.
        Huono käytöskään ei siihen riitä.
        Luottamuksen menetys kyllä riittää.
        Mutta silloin tarvitaan molemmin-puolinen möykkäys minua kohtaan.

        H


      • hunksz kirjoitti:

        "tiinaiseksi"

        luv, tai sillee

        Y-kirjainta ei saavuta, tai menetä yksi-puolisella möykällä.
        Huono käytöskään ei siihen riitä.
        Luottamuksen menetys kyllä riittää.
        Mutta silloin tarvitaan molemmin-puolinen möykkäys minua kohtaan.

        H

        Ei ku...
        YH.


    • Psykoterapeutitar

      Jos on mielisairaalaan joutunut tutustumaan mielisairaala aikana, niin en kyllä voi asunnoksi ajatella!

      • "Psykoterapeutitar"

        Miten voit tietää?

        H.


    • Osta.osake

      Sipoon Nikkilän mielisairaalaan rakennetaan asuntoja. Menevät kuin kuumille kiville.

      • Melkein.hullu.minäkin

        Vieläkö ne niitä rakentavat? Kun asuin siellä, siis en siellä vaan kulmilla, joskus 25 vuotta sitten (jösses mihin se aika on mennyt), ne siellä viisaat vinksahtaneet kuntien päättäjät jo suunnittelivat täyttä häkää sairaalan lakkauttamista ja että mitä tekevät jäljelle jäävälle luurangolle? Helsinginhän se kaiketi oli?
        Asuntojahan sinne on tullutkin, kuulemma. Mutta itse sairaalamiljöön kohtaloa en ole seurannut. Sen ajan hulluista tunsin monet ja mukavata porukkaa. Tulin toimeen niiden kanssa paremmin kuin "normaalien" ihmisten kera koskaan :D


      • Osta.osake

        Lehtitietojen varassa minäkin. Joitakin viikkoja sitten asiasta oli lehdissä. Miljööhän on hieno, ja henkilökuntahan alueella asui koko ajan. Asuin kylällä lapsena, eivätkä sairaalan potilaat olleet mielestämme mitenkään erikoisia. Tunnistimme heidät harmaista, lämpimistä mantteleistaan.


      • ei-ihan-uusi-juttu
        Osta.osake kirjoitti:

        Lehtitietojen varassa minäkin. Joitakin viikkoja sitten asiasta oli lehdissä. Miljööhän on hieno, ja henkilökuntahan alueella asui koko ajan. Asuin kylällä lapsena, eivätkä sairaalan potilaat olleet mielestämme mitenkään erikoisia. Tunnistimme heidät harmaista, lämpimistä mantteleistaan.

        johan siellä on asuntoja ollut jo n. 13 vuotta


    • de-meter

      Minä vain asuisin mielelläni Röykän sairaalassa. Se toimi ennen lakkauttamistaan Hlesingin kaupungin B-mielisairaalana. Tein siellä keikkaa joskus. Vuodesta 2009 sairaala on ollut tyhjillään, myynnissä ja nyt sinne on sijoitettu turvapaikan hakijoita. 500:sta on puhuttu.
      Sairaala sijaitsee harjulla, Sääksjärven rannalla - kauniimpaa rakennusta ja rauhallisempaa miljöötä saa hakea.

      Maalla tiedän pari muutakin mielisairaalaa, joissa voisin hyvin asua..))
      Toisesta onkin tehty pensionaatti.

      • Yhteys-ilman-palstaa

        Olisiko ideaa, että 60-70 eläkeläiset perustaisivat osuuskunnan, ostaisivat maata jonkun kauniin järven rannalta ja perustaisivat sinne oman mielisairaalan, rauhoittumista ja lepoa varten. Jokainen saisi oman kaksion, panssarilaseilla ja kaltereilla varustettuna tai tavallisella lämpölasilla jossa olisi tuuletus-akkuna. Isossa aulassa olisi yhteinen valtava TV ja päähoitaja joka jakelisi tv-vuoroja milloin katsotaan mitäkin. Sauna ja kuntosali ja marttakerhon askarteluhuone.
        Minä olisin talonmies joka lukitsee huoneet yön ajaksi, ettei kukaan lähde hortoilemaan.


      • de-meter
        Yhteys-ilman-palstaa kirjoitti:

        Olisiko ideaa, että 60-70 eläkeläiset perustaisivat osuuskunnan, ostaisivat maata jonkun kauniin järven rannalta ja perustaisivat sinne oman mielisairaalan, rauhoittumista ja lepoa varten. Jokainen saisi oman kaksion, panssarilaseilla ja kaltereilla varustettuna tai tavallisella lämpölasilla jossa olisi tuuletus-akkuna. Isossa aulassa olisi yhteinen valtava TV ja päähoitaja joka jakelisi tv-vuoroja milloin katsotaan mitäkin. Sauna ja kuntosali ja marttakerhon askarteluhuone.
        Minä olisin talonmies joka lukitsee huoneet yön ajaksi, ettei kukaan lähde hortoilemaan.

        Mikäpä siinä. Osuuskunta pystyyn vain... Samanlaista ideaa on täällä esitetty ennenkin.
        Vankilamaisuus ei tosin taida olla kovin houkutteleva ja kukapa meistä tunnustaisi hoidon tarvettaan..))
        Siihen tarvitaan rohkeutta ja - terveyttä kuten tuolla aikaisemmin todettiin.


      • Yhteys-ilman-palstaa kirjoitti:

        Olisiko ideaa, että 60-70 eläkeläiset perustaisivat osuuskunnan, ostaisivat maata jonkun kauniin järven rannalta ja perustaisivat sinne oman mielisairaalan, rauhoittumista ja lepoa varten. Jokainen saisi oman kaksion, panssarilaseilla ja kaltereilla varustettuna tai tavallisella lämpölasilla jossa olisi tuuletus-akkuna. Isossa aulassa olisi yhteinen valtava TV ja päähoitaja joka jakelisi tv-vuoroja milloin katsotaan mitäkin. Sauna ja kuntosali ja marttakerhon askarteluhuone.
        Minä olisin talonmies joka lukitsee huoneet yön ajaksi, ettei kukaan lähde hortoilemaan.

        Ihan mahtava , Suomalaisethan on tunnetusti yhteisöllisiä ja sopuisia yksityisteidenkin käyttäjiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe