Ei mene sd kortille

ZteBladea452

Moi mulla on Zte Blade a452 ja mä oon ostin 8gb sd kortin jonka mä asensin mun puhelimeen mutta aina kun mä asennan sovelluksen niin se menee sisäiseen muistiin ja nyt mul o sisäinen muisti lopussa joten miten saisin siirrettyy/asennettu sd kortill

19

3348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkaantätä

Tarviiko siihen ladata joku ohjelma pätkä että se tunnistaa sun muistikortin?
      ZTE Blade A452 ‐Dual-SIM
      Hyvä kun kirjoitit. Itse en ole muistanut testata. Muuten olen luuriin hyvin tyytyväinen

• Kalevi_miettii

Aloittajan luurista minulla ei ole kokemusta, mutta eikös se mene Androidissa niin, että kun sovellus ladataan puhelimeen, se menee aina ensin puhelimen sisäiseen muistiin? Vasta sen jälkeen voit siirtää sen SD-kortille: menet Asetukset -> Sovellukset, ja siellä kohdassa SD-kortti valitset ne sovellukset, jotka haluat siirtää SD-kortille. Minulla on Moto G 4G puhelin ja siinä Android 5, ja siinä toimitaan näin. Samoin toimii Samsungin J5:n Android 5. Joissakin vanhoissa Android-versioissa (2.x, 4.x) toimitaan eri tavalla.

• Kalevi_miettii

Katsoin ZTE Blade A452:n tietoja. Siinä on Android 5.1. Eli yllä kertomallani tavalla aloittaja saa siirrettyä sovellukset SD-kortille.

• Noin se on mennyt mun Android puhelimissani. On huomattava, että kaikkia appseja ei voi siirtää ja siirretystäkin osa jää laitteen muistiin. Kannatta ensisijaisesti käyttää korttia kuville, videoille ym. ja vasta, jos se ei riitä, niin alkaa siirtää sovelluksia. Miksi kukaan hankkisi 8 GT korttia nykyaikana, kun 32 gigaisenkin saa n. 15 eurolla.

• ZTEbladetällainen

Puhelin on vähän sellainen etten ihmettele että ei mene..

• Jhaö

Näinkö on, vapunen?

• ZteBladea452

Joo siis kyl mä menin asetuksiin ja sit sovelluksiin ja sit valitsin sovelluksen jonka haluun siirtää mut ei se anna sitä vaihto ehtoo enkä oo varma pitääks ladata jotakin ja jos pitää niin en tiiä mikä pitäis mut jos joku tietää se ois mahtavaa

• Kalevi_miettii

Kun olet mennyt asetusten kautta sovelluksiin, siirrä näyttöä vasemmalle, jotta saat näkyviin sarakkeen SD-kortti. Sarakkeessa näkyvät kaikki ne sovellukset, jotka voit siirtää SD-kortille. Kun valitset sovelluksen rastittamalla, saat näytön jossa on toiminto Siirrä SD-kortille. Napauta sitä. Kun on siirto on tehty, jatka sarakkeen seuraavaan ohjelmaan jne.

Joku tuolla edellä sanoi, että kaikkia ohjelmia ei voi siirtää SD-kortille. Esimerkiksi Gmail, Maps ja YouTube ovat sellaisia.

• ZteBladea452

Moi siis ku mä meen sovelluksiin mä en voi mennä vasemmalla voin vaan mennä oikellee käynnissä oleviin sovelluksiin ja viel kerraan oikeellee kaikkiin sovelluksiin

• Kalevi_miettii

Ehkä SD-kortti ei olekaan vielä käytössä? Katso Asetukset -> Tallennustila. Luettelon lopussa pitäisi näkyä SD-kortti ja sen käytettävissä oleva tallennustila. Jos kortin tiedot eivät näy, kortti ei ole kunnolla kiinni tai sitten kortti on merkitty poistetuksi käytöstä. Jos kortti ei ole kunnolla kiinni, siitä ei näy mitään tietoja: sammuta laite ja tarkista, että kortti on kunnolla paikallaan. Kortin tietojen kohdalla on kaksitilainen painike "Poista SD-kortti käytöstä" / "Ota SD-kortti käyttöön". Jos kortti on kunnolla paikallaan, napauta painiketta "Ota SD-kortti käyttöön". Sen jäljeen SD-kortti ja sen tallennustila pitäisi näkyä.

• ZteBladea452

Se on jo käytös mul o vaa kaks vaihtoehtoo tyhjennä sd korrti tai poista se käytösyä

• Kalevi_miettii

Tilanne alkaa olla huolestuttava. Voisit varmuuden vuoksi kokeilla vielä sitä, että kopioit vaikka muutaman valokuvan SD-kortillesi. Jos ne päätyvät sinne OK, kortti toimii ja on käytettävissä.

Katsoin vielä netistä puhelintestejä. Alla on linkki aika perusteelliseen testiraporttiin ja pieni otos tekstistä. Valitettavasti siellä on maininta "App2SD is not supported". Valmistaja on nähtävästi jättänyt pois ominaisuuden siirtää ohjelmia sisäisestä muistista SD-kortille. Syynä on ehkä kompromissi siitä, että puhelimessa on kaksi SIM-korttipaikkaa, joista toista käytetään myös SD-kortille. Jos haluat vielä varmistua asiasta, yritä ladata ja asentaa Play-kaupasta ohjelma AppMgr (App 2 SD). Tällä ohjelmalla ohjelmien siirto SD-kortille onnistuu, jos siirto on teknisesti tuettu.

http://www.notebookcheck.net/ZTE-Blade-A452-Smartphone-Review.158815.0.html
        ...
        The internal memory has a capacity of just 8 GB, and only 2.78 GB of that is available for the user in delivery state. Thus, it could soon happen that larger apps, such as intricate games, will not have enough space for installation. Expanding the storage via the micro-SD slot will not help much here since App2SD is not supported. 
        ...
        The combination of a very tight storage and not being able to move apps to the micro-SD card is particularly unfavorable. Thus, the smartphone can only be primarily recommended to users who do not want to install many programs.

• parempipuhelinostoon

Sovelluksia ei kannata asentaa muistikortille. Ne toimivat sieltäkäsin paljon hitaammin ja aiheuttaa hankaluuksia jos joutuu palauttamaan tehdasasetukset.( Ellei alusta korttia)

Eli seuraavalla kerralla hanki sellainen puhelin jossa on tarpeeksi sisäistä muistia ja jota tuetaan useita vuosia. ZTE, Huawei, Samsung ei näihin lukeudu

• Kalevi_miettii

Tästä asiasta voi tietenkin olla kahta mieltä. Ohjelmien siirto SD-kortille on tehty mahdolliseksi, koska sille on tarve olemassa ja käyttäjät ovat halunneet sitä. Itse käytän tätä ominaisuutta jatkuvasti. Ei ole mikään ongelma siirtää ohjelmia takaisin sisäiseen muistiin, jos jostakin syystä haluaa niin tehdä, koska sille on asetuksissa helppo toiminta.

• ennenmuttaeienää
        Kalevi_miettii kirjoitti:

Tästä asiasta voi tietenkin olla kahta mieltä. Ohjelmien siirto SD-kortille on tehty mahdolliseksi, koska sille on tarve olemassa ja käyttäjät ovat halunneet sitä. Itse käytän tätä ominaisuutta jatkuvasti. Ei ole mikään ongelma siirtää ohjelmia takaisin sisäiseen muistiin, jos jostakin syystä haluaa niin tehdä, koska sille on asetuksissa helppo toiminta.

Ennen oli mutta ei enää Android versioissa:)

• Kalevi_miettii

Minulla on Android 5.1, ja siinä toimitaan edellä mainitulla tavalla. Myös uusimmassa Android 6:ssa on edelleen tilanteita, joissa on tarve laajentaa puhelimen sisäistä muistia ulkoisella SD-kortilla. Android 6 antaa tehdä valinnan: käytänkö (1) SD-korttia suoraan automaattisesti sisäisen muistin jatkeena sekä ohjelmille että datalle vai (2) pelkästään siirrettävänä muistikorttina datalle (mutta ei ohjelmille). Vaihtoehdossa (1) SD-kortti pidetään pysyvästi puhelimessa, ja käyttäjän ei enää tarvitse siirrellä aineistoja sisäisen ja ulkoisen muistin välillä, koska Android huolehtii tästä automaattisesti. Vaihtoehdossa (2) SD-korttia käytetään kuten USB-tikkua siirrettävänä datatietojen tallennusvälineenä.

• 234rr44

Mun zte bladessa saa valita meneekö puhelimeen vai kortille. Laitetaan täppi haluttuun kohtaan.

• varkaatkäy

Se onkin turvaton puhelin:D

• Kalevi_miettii

Sinulla täytyy olla joku muu ZTE:n luuri kuin ZTE Blade A452, josta tässä keskustelussa on kyse? Edellä olevan selvitykseni mukaan ZTE Blade A452:ssa ei voi siirtää ohjelmia sisäisestä muistista SD-kortille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67