Kestotilauksen ja määräaikaisen tilauksen ero?

kysynkunkiinnostaa

Olen ajatellut, että kestotilauksen ja määräaikaisen ero on se, että kestotilauksen joutuu itse tilausjakson päättyessä päättämään tai määräaikaistamaan, ellei halua tilauksen jatkuvan. Olen ymmärtänyt niin että määräaikainen tilaus päättyy ilman että asiakas sitä joutuu lopettamaan.

Olenko ymmäränyt jotenkin väärin? Vai onko olemassa erilaisia käytäntöjä niin että myös määräaikaista tilausta voi itse joutua päättämään, ellei halua sen "muuttuvan kestotilaukseksi?" Vai onko erilaisilla tuotteilla erilaiset kesto- ja määräaikaisen tilauksen määrittelyt, riippuen siitä, onko kyse lehdistä, liittymistä tai jostakin ties mistä, mitä milloinkin markkinoidaan?

2

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kusetusta

Tämä on jo joskus 10-15 vuotta sitten annettu lipsua/muuttua niin, että myyvät kaikenlaista "määräaikaisena", mutta kun luet pienen printin, niin tilaus jatkuukin toistaiseksi,mjos et itse tajua perua. Tämä on tätä pakkomyyntiä ja suoranasta huijausta mielestäni.
      Olen ratkaissut asian niin, etten kerta kaikkiaan tilaa enää mitään mistään! Eli itselleen hallaa aiheuttaneet pidemmän päälle...
      En nimittäin jaksa itse huolehtia siitä, että milloin se edullinen tilaukseni muuttuikaan kiskurihintaiseksi.
      No puhelinliittymä on pakko olla ja yritän pitää mielessä, mihin asti "toistaiseksi jatkuva määräaikainen tilaukseni on voimassa". Sen näkee onneksi nykyään puhelinlaskusta.

• vanhahuijaus

Ei siinä ole mitään lipsuttu vaan vain ihan suoraan huijataan. Jos määräaikainen muuttu itsekseen kestoksi niin kyllä se on kesto jo alunalkaen ollutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2105
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1846
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1806
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1523
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      171
      1341
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      57
      1317
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      73
      1146
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      991
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      969
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      939
    Aihe