Hikoilupuuskat

mallasa

N. pari kuukautta sitten minulla alkoi voimakkaat hikoilupuuskat yöllä ja päivällä. Näitä tuli todella usein. Kärsin kuukauden ajan näistä ja ajattelin, että nyt ne vaihdevuodet alkoi. Yhtäkkiä kuitenkin ne loppui kuin seinään. Ja nyt ovat olleet pois n. vajaan kuukauden. Kuukautiset ovat kyllä olleet poissa, tulleet viimeksi joulukuussa. Tuleeko kuumat aallotkin miten sattuu, välillä on ja välillä poistuu eikä ole jatkuvasti, kun ovat kerran alkaneet?

4

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaltoaa-ja-ei-aaltoa

      Onpi hyvin yksillöllistä.
      Itselläni kuumia JA kylmiä aaltoja pian 5 vuotta on/off -tyyliin yötä päivää, joskus voimakkaita, toisinaan hyvä jos huomaankaan, ja poisjäänti merkkaa (nyt vielä) menkkojen tuloa, aaltoilu palaa heti kun vuoto loppuu tai vähän viiveellä.
      Kaverillani alkoivat juuri aallotKIN ja niitä tulee joskus menkkojenkin aikana. Toisella kaverilla ei ole minkäänlaisia "varoitusaaltoja" tai muitakaan oireita ja menkat saattaa alkaa ihan milloin ja missä tahansa, 1-4 kk:n välein.
      Revi siitä. : /

    • Keksikinkkinenikä

      Ei ne nyt ole tyystin loppuneet, epäilisin. itsellä on- 47 v, jo vuosia ollut kuumia aaltoja, pari vuotta sitten olivat pahimmoillaan, kuten sanonta. Kymmeniäkin hikoilu/kuumapuuskia vuorokauteen. Nyt tulevat jo satunnaisemmin. Paitsi pms-oireikirjoon kuuluu- kuumat voimakkaat aallot nyt, kuin trooppisella saarella... Vuodot on olleet aluksi tiheten. Sitten mammuttivuotoja pitkittyen. Nyt on ehtineet jo kerran harventua ja uudelleen tihentyä. Eikä tälle loppua näy... Vaihtaisin mielummin mihin tahansa. Vaikuttaa uneen, vaikuttaa mielialaan, vaikuttaa limakalvoihin, ja siis suoraan pariskuntaelämään.
      Ihoni on muutamaan vuoteen selän/pakaroiden/niskan alueelta aknettunut kunnolla. Arpea, kutkaa, tulpanpoistoa ja märkäonteloita. Lekurit ei ole oikein ottaneet oireitani- ne muutamat tohtorit, vakavasti. Paitsi yksi. Saisin oireilujeni hoitoon hormonikierukan.
      Olet hyvin onnekas jos sinun vaihtarioireesi ovat tuolla tolalla.

      • KamalaltaKuulostaa

        Hommaa nyt hyvä ihminen estrogeenia keltarauhashormonia. Käy sellaisella gynellä, joka ymmärtää näistä jotain. Ei millään yleislääkärillä.


    • yöpaitahiessä

      Olen 62v. hikoilupuuskia ollut melkein kymmenen vuotta, luontaistuotekaupan tuotteilla olen itseäni hoitanut. Viime aikoina parhaiten on auttanut Royal gelee kapselit, hikoilupuuskat olleet pitkään poissa ja yöunet parantuneet.
      Kuusikymmentä vuotta kun täytin niin vaihdevuosivaivat senkuin pahenivat, vaikka luulin että ne vähenisivät. Pitkää pinnaa vaaditaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe