Kuinka paljon sitä on ihminen valmis tekemään elantonsa eteen? Moni varmaan paljonkin. Meillä Inglesin tarjoilijoilla on kovat paikat kun joudumme jatkuvasti kuuntelemaan suomijuoppoja. Mutta ilman heitä emme voisi nauttia elämästämme täällä aurinkosaarella. Voi ei, kun Reetu laulaa: Minä olin... Titanic... rautavuori.....tai sheikki ali hassan...ha ha ha..on naurussa pitelemistä kun juopot laulaa mukana. Siinä sitten yritä hymyilla kysymykseen että miksi kalja täällä maksa kolme kertaa enemmän kuin muualla. Ei oikein voi vastata että koska omistajat maksaa paskaa palkkaa, ei lisiä ja itse lomailevat 7kk vuodesta. Kanarialle pitäisi saada ammattiliitto joka ajaisi meidän puolia ahnaita ravintoloitsijoita vastaan. Palkanmaksajista kuulemma Kuparipannu on pahin. Onneksi en ole sillä koskaan ollut. Olen niin paskana että lopetan duunit ja tulen suomeen elämään sossun rahoilla.
Inglesin työläisen arkea - Elämää helvetissä
88
782
Vastaukset
- ex-poke
Ammatinvalintakysymys. Miten juoppojen palvelu eroaa siellä siitä kun juoppoja joutuu palvelemaan täällä suomessa? Paska palkka ja saa kuulla että paikallisissa on 4 kertaa halvempaa kuin kuparipannussa? Sitähän se on. Tuulipukujen palvelua.
- surkeaa
Tää aloitus on selvä trollin ulostus. Kaikilla tavoilla yritetään mustamaalata jotain ravintolaa. Nyt lähtökohdaksi on otettu muka työntekijä. Haisee niin pahasti tänne asti. Älä sotke työntekijöitä tähän loan heittoosi.
- ex-tarjoilija
surkeaa kirjoitti:
Tää aloitus on selvä trollin ulostus. Kaikilla tavoilla yritetään mustamaalata jotain ravintolaa. Nyt lähtökohdaksi on otettu muka työntekijä. Haisee niin pahasti tänne asti. Älä sotke työntekijöitä tähän loan heittoosi.
Oletko joskus ollut tarjoilijana? Älä puhu jos et ole. Se on aika rankkaa hommaa oli sitten töissä missä tahansa maassa. Sitten jos vielä palkka-asiat ei ole kohdallaan niin vielä rankemmaksi menee.
- tietoa.hinnoista
surkeaa kirjoitti:
Ei se ole mustamaalaamista jos joku kertoo että Kuparipannussa on 4 kertaa kalliimpaa kuin muulla. Se on faktaa, mutta sinulle ravintolayrittäjälle se on varmaa kurjaa kun joku kertoo faktoja ravintolastasi. Mitä mieltä olet noista palkka-asioista? Maksatko mielestäsi reilua palkkaa lisineen kaikkineen?
- ex-t
ex-tarjoilija kirjoitti:
Oletko joskus ollut tarjoilijana? Älä puhu jos et ole. Se on aika rankkaa hommaa oli sitten töissä missä tahansa maassa. Sitten jos vielä palkka-asiat ei ole kohdallaan niin vielä rankemmaksi menee.
En ole ollut tarjoilijana, etkä sinäkään. Kuparipannun nimittäminen muuttaa tuon juttusi trolliksi eikä sitä ota kukaan tosissaan. Oikea tarjoilija ei mainitse ravintolaa nimellä vaan kertoo asiaa esim palkkojen kurjuudesta. Kyllä trollin päivät ovat ankeita kun yhtä tai kahta ravintolaa pitää mustamaalata useissa ketjuissa.
- kaikenlaistasontaa
ex-t kirjoitti:
En ole ollut tarjoilijana, etkä sinäkään. Kuparipannun nimittäminen muuttaa tuon juttusi trolliksi eikä sitä ota kukaan tosissaan. Oikea tarjoilija ei mainitse ravintolaa nimellä vaan kertoo asiaa esim palkkojen kurjuudesta. Kyllä trollin päivät ovat ankeita kun yhtä tai kahta ravintolaa pitää mustamaalata useissa ketjuissa.
Aloittaja kirjoitti näin: "Palkanmaksajista kuulemma Kuparipannu on pahin. Onneksi en ole sillä koskaan ollut."
Hän siis ei ole siellä ollut töissä. Oletko Kuparipannun omistaja kun pitää heti omaa paikkaa puolustaa vaikka kukaan ei sitä ole edes haukkunut? Onko sinulla ongelmia palkanmaksun kanssa? Se koira älähtää mihin.... - ex-tarjoilija
ex-t kirjoitti:
Lue viestini uudelleen. En minä maininnut yhtäkään ravintolaa, vai mainitsinko? En! Olen ollut tarjoilijana suomessa yli 15 vuotta ja Inglésissä 7 talvikautena joten tiedän mistä puhun. Sinä onneksi myönsit että ole tarjoilija, minä olen. Mielenkiintoiseksi asian tekee se että kun puhe tuli palkkaongelmista niin sinä tiesit het että kyse on Kuparipannusta. Minä en maininnut yhtään ravintolaa, sinä teit niin. Onko siis ymmärrettävä että joissakin piireissä leviää huhu että olisi epäluotettava palkanmaksaja? Korostan että sinä nimesit Kuparipannun nimeltä, en minä.
- ProtestilistaKertoo
ex-tarjoilija kirjoitti:
Lue viestini uudelleen. En minä maininnut yhtäkään ravintolaa, vai mainitsinko? En! Olen ollut tarjoilijana suomessa yli 15 vuotta ja Inglésissä 7 talvikautena joten tiedän mistä puhun. Sinä onneksi myönsit että ole tarjoilija, minä olen. Mielenkiintoiseksi asian tekee se että kun puhe tuli palkkaongelmista niin sinä tiesit het että kyse on Kuparipannusta. Minä en maininnut yhtään ravintolaa, sinä teit niin. Onko siis ymmärrettävä että joissakin piireissä leviää huhu että olisi epäluotettava palkanmaksaja? Korostan että sinä nimesit Kuparipannun nimeltä, en minä.
Mutta toisella nimimerkillä mainitsitkin.
Joko oma baarisi on ulosmitattu? - ex-tarjoilija
ProtestilistaKertoo kirjoitti:
Mutta toisella nimimerkillä mainitsitkin.
Joko oma baarisi on ulosmitattu?Kirjoitan vain yhdellä nimimerkillä, toisin kuin sinä. En enää työskentele Inglésissä ja nykyisen ravintolan missä työskentelen omistaa S-Keskimaa. En oikein usko että heiltä ulosmitataan mitään :D
Mielenkiinnolla vain luen että kun mainittiin surkea palkanmaksaja niin sinä heti tiesit että kyseessä on Kuparipannu. Mikähän tähän mahtaa olla syynä...hmmm
- pannuun_syömään
Aijaajaajaaajaa!!!
Avaa edes vähän ikkunaa välillä...sun juttus haisee tänne asti. - relaabeibeeee
Sano pomolle että ny riittää ja relaa :
https://www.youtube.com/watch?v=U482SMJW1Bk - pois.pimeään
Kuparipannu saattaa maksaa palkkaa ehkä 2 euroa tunti, mut mieti niitä artisteja jotka tekee töitä kaljapalkalla. Inglesin leijonat saa kalja ja ruokapalkan mutta he pystyvät myymään pimeästi omia levyjään siinä sivussa. Siinä on sivubisnestä. Kuulin että pikkukuppilassakin maksetaan palkka savukalana ja kaljana.
Ei kaljalla vuokria makseta! - mimmikaraokesta
Hie kailille, Mimmi tässä. Karaoke mimmi. Kuparipannu tosiaan on kuulemma onneton työpaikka mutta on kunnollisiakin työnantajia jotka maksaa kunnon palkan. Itse en enää karaoke hommia hoida kun olen suomessa, mutta Mummola ja Red Onion maksaa kunnon palkan . Menkää tanjan karaokeen kun mimmi ei ole teitä tanssittamassa. Uhohtakajoo jo se homehtunut kuparipannubaari
Terveisin:mimmi - entinen.työntekijä
Mitä oikein kuvittelit kun töihin menit? Että Kuparipannu maksaa 10 euroa tunti, älä unta näe. Ne osaa rahastaa työntekijöiden selkänahasta ,kokemusta on. Pääasia on heillä että pääsevät pitkille kesälomille. Älä ikinä luota yhdenkään baarinpitäjän sanaan. Monta kokemusta rikkaampana voin sanoa etta että Kuparipannu on pahin kusettaja.
- Taasyrittävät
Tämä on taas yhden ja saman kirjoittajan juttuja. Ei mene läpi kun tyhmille. Kuitenkin me Suomessa olemme korkean elintason maa ja Espanjassa nyt on palkkataso mitä on. Se ei minulle mene kaaliin mitä hienoa olisi olla muka joku Canario. On tuollainen halpamaa vaatimattomalla kansantuotteella. On kymmenen kertaa hienompaa olla suomalainen.
- GreenFieldsIngles
Totta!! Kun rahat on ryypätty ja ei pääse takaisin rakkaaseen kotimaahan keksitään joku vale, keksitään että ollaan Canarioita. Kuka helvetti haluaa asua jossain hiekkamontussa koko vuoden? Talvisin koko saaressa tuulee ja flunssa iskee, kesällä kuin jossain saunassa olis, yhden krääsäputiikin nähtyään on nähnyt kaikki. Me Suomalaiset käymme lomilla keväällä ja syksyllä ja nopeesti takas ettei meitä luulla Canarioiks mistään hinnasta!
- xale
onneton työntekijä ei siellä ole pakko plla tule pois pahasta maasta. mutt itse olet sinne hakeutunut ja ei sinua ole houkuteltu turhilla lupauksilla.
- SmaaTrolliTaas
Jaahas se idiootti näinä aikoina konkurssin tekevä baarinpitäjä on aloittanut uuden ketjun nyt muka nälkäpalkkaisena työntekijänä.
Ainoa tarkoitus taas Kuparipannun haukkuminen.
Anteeksi, kirjoituksessani on virhe. Korjataan se.
Ei pääse edes konkurssiin, on niin persaukinen.
Sama juttu Suomessa ja Virossa. Aina kaikki menee perseelleen. Ei ole ihme kun lukee äijän kirjoituksia. Ei tule koskaan pärjäämäänkään. Tuolla asenteella ei pääse edes tarjoilijaksi tai jos pääseekin, saa pian potkut asiakkaiden karkoittamisesta.- tarjoilijanpuolella
Minusta tarjoilijan kirjoitus oli ihan asiallinen. Sinun kirjoitus taas ei ole. Jos joku on huono palkanmaksaja niin miksi sitä ei saisi mainita. Taidat itse olla työnantaja ja riistoporvari!. Mene muualle kirjoittamaan tuollaista sontaa ja jätä tämä palsta keskusteluille. Taidat olla yksi niistä joiden mielestä tarjoilija on vain piika joka tekee mitä käsketään. Tarjoilijaa saa puristella pepusta koska MINÄ maksan hänen palkan.
Tiedoksi sinulle SOVINISTI, se EI ole niin! - 123321123
Oletko sokea vai etkö muuten osaa lukea. Aloittaja ei ole ollut töissä Kuparipannussa. Hän vain mainitsi surkeista palkoista.
Tässä lainaus aloitajan viestistä:
"Voi ei, kun Reetu laulaa: Minä olin... Titanic... rautavuori.....tai sheikki ali hassan...ha ha ha..on naurussa pitelemistä kun juopot laulaa mukana. Siinä sitten yritä hymyilla kysymykseen että miksi kalja täällä maksa kolme kertaa enemmän kuin muualla. Ei oikein voi vastata että koska omistajat maksaa paskaa palkkaa, ei lisiä ja itse lomailevat 7kk vuodesta."
Jos yhtään tunnet Ingesiä niin tajuat että kyseinen ravintola ei ole Kuparipannu-baari. Mutta sinullahan onkin vain tarve pitää Kuparipannu esillä täällä nimenä että saisitte asiakkaita. Tuolla menolla karkoitatte loputkin asiakkaat, vai laitatko taas hinnaston miten halpaa teillä on ja alat vastailemaan itsellesi toisilla nimimerkeillä?
- ex-ex-exit
Miten joku voi olla niin katkera jollekin ravintolalle että tuhlaa kaiken aikaansa keksityille tarinoille. Tarjoilijoiden työolot ovat ihan hyvä aihe mutta ei niitä voi käyttää nimetyn ravintolan mollaamiseen. Täällä on nyt jo kymmenen ketjua pelkästään kahden ravintolan älyttömiiin välien selvittelyyn, joka on mennyt täysin pelleilyksi.
Nyt äkkiä pois täältä hullujenhuoneesta . . . Trollin arkea - Elämää helvetissä - Avohoidokista
Ensimmäiset viestit "keskusteluun" tuli viime yönä. "Karaokemimmi" oli kirjottanut klo 2.45. Voi hyvää päivää!!! Kaveri on niin sekaisin, ettei huomaa onko yö vai päivä.
- iskiköZikaPienenä
Oletko pannua jatkuvasti trollaava surkimus huomannut, ettei sinne haeta työntekijöitä joka syksy mollin sivulla kuten muihin Suomipaikkoihin.
Sinne suorastaan jonotetaan töihin.
Palkka on tietysti pieni kuten paikkakunnalla on tapana.
Tuleekohan sinulle lisää harmaata pieneen päähäsi?- palkkaturvaa
Ei kai sinne haeta töihin kun kuulemma keikkuu konkurssin partaalla. Hyvä että saavat nykyisille palkat maksettua. Harmi jos eivät saa, sillä ei taida olla palkkaturvaa kanarialla. Palkka on pieni, mutta kuulemani 1,00-1,20 euroa tunti on jo orjuutusta. Pannuun ei muuten jonoteta, ei töihin, eikä varsinkaan asiakkaaksi. Tämän tietää jokainen kanariakävijä.
- zikakoIskiPienenä
palkkaturvaa kirjoitti:
Ei kai sinne haeta töihin kun kuulemma keikkuu konkurssin partaalla. Hyvä että saavat nykyisille palkat maksettua. Harmi jos eivät saa, sillä ei taida olla palkkaturvaa kanarialla. Palkka on pieni, mutta kuulemani 1,00-1,20 euroa tunti on jo orjuutusta. Pannuun ei muuten jonoteta, ei töihin, eikä varsinkaan asiakkaaksi. Tämän tietää jokainen kanariakävijä.
Sinä pienipäinen jaksat päivystää täällä jatkuvasti valehtelemassa. Onko kyseessä harrastus? Näyttää kylläkin oikein työltä, vai onko se sana teikäläiselle mitenkään tuttu.
- ehkäsyytässä
zikakoIskiPienenä kirjoitti:
Sinä pienipäinen jaksat päivystää täällä jatkuvasti valehtelemassa. Onko kyseessä harrastus? Näyttää kylläkin oikein työltä, vai onko se sana teikäläiselle mitenkään tuttu.
Oletko lukenut tämän? Tässä ehkä syy?
"En viitsi mainita ravintolan nimeä, mutta kerran meille tarjottiin bonuskorttia jolla olisi saanut 50% alennuksia. Onneksi luimme pienellä painetut ehdot. Niissä sanottiin että sitoutuu trollaamaan netissä kyseisestä ravintolasta seuraavan kuuden kuukauden aikana viestejä suhteessä 10:3
Yhteensä 100/30 viestiä olisi sopimuksen mukaan pitänyt kirjoittaa. Siis olisi pitänyt haukkua kymmenellä viestillä kyseistä ravintolaa ja sitten "puolustaa" samaa ravintolaa kolmella eri nimimerkillä. Sopimuksessa oli myös että jos kerromme ravintolan nimen, tai emme noudata ehtoja trollauksesta, joudumme maksamaan 10 000€
Älkää menkä tuollaisiin lankoihin. Harmillista kun joku on vissiin mennyt. En aio kertoa ravintolan nimeä. En halua joutua maksamaan." - olisikomahdollistaehkä
ehkäsyytässä kirjoitti:
Oletko lukenut tämän? Tässä ehkä syy?
"En viitsi mainita ravintolan nimeä, mutta kerran meille tarjottiin bonuskorttia jolla olisi saanut 50% alennuksia. Onneksi luimme pienellä painetut ehdot. Niissä sanottiin että sitoutuu trollaamaan netissä kyseisestä ravintolasta seuraavan kuuden kuukauden aikana viestejä suhteessä 10:3
Yhteensä 100/30 viestiä olisi sopimuksen mukaan pitänyt kirjoittaa. Siis olisi pitänyt haukkua kymmenellä viestillä kyseistä ravintolaa ja sitten "puolustaa" samaa ravintolaa kolmella eri nimimerkillä. Sopimuksessa oli myös että jos kerromme ravintolan nimen, tai emme noudata ehtoja trollauksesta, joudumme maksamaan 10 000€
Älkää menkä tuollaisiin lankoihin. Harmillista kun joku on vissiin mennyt. En aio kertoa ravintolan nimeä. En halua joutua maksamaan."Onko kyseessä Kuparipannun 50% alennuskortti josta täälläkin on uutisoitu paljon. Et tietenkään voi kertoa, sen ymmärrän, mutta kunhan vain mietiskelen että voisiko olla?
- zikasairasko
Kyllä pienipää jaksaa keksiä uusia satuja. Aika paljon viitsit nähdä vaivaa ja kopioida tuon saman tekstin joka ketjuun. "Olisikomahdollistaehkä", että olet kirjoittanut siinä synnynnäisessä zikaflunssassasi suurimman osan tämänkin ketjun jutuista samoin kuin monen muunkin ketjun.
Muista nyt kuitenkin syödä välillä makkaraperunat ja siihen tuoretta lonkeroa kyytipojaksi. - en.trollaa
olisikomahdollistaehkä kirjoitti:
Onko kyseessä Kuparipannun 50% alennuskortti josta täälläkin on uutisoitu paljon. Et tietenkään voi kertoa, sen ymmärrän, mutta kunhan vain mietiskelen että voisiko olla?
Kyllä saattaa olla kyseessä paljon puhuttu Kuparipannun -50% alennuskortti. Huh jos on. Hirveät ehdot liittymisellä heidän kanta-asiakasjärjestelmään, mutta nyt ymmärrän miksi täällä trollatan Kuparipannua niin paljon. Kirjoittajat saavat alennuksia!
- talidomimakkara
Talidomitapaus on taas herännyt ahkeroimaan sairaita valheitaan.
- Trabajapormierda
palkkaturvaa kirjoitti:
En ota kantaa mika paikka maksaa hyvin tai huonosti mutta Kanarialla loytyy palkkaturva valtion puolesta ,tyotuomioistuimet ,lailliset tyoehtosopimukset, Minimipalkka, liitot eli kaikki samat kuin Suomessa. Suomalaista tyontekijaa huijaa aina Suomalainen tyonantaja. Kun ei kielta osaa niin kielitaidoton tyonantaja kertoo satuja.
- Automaatioinsinööri
Ei millekkkään baarityöläiselle, tarjoilija, portsari ym. siivoojien kanssa samalla tasolla olevalle kuulukkaan maksaa kuin vain sen verran että nippa nappa pysyy hengissä. Teidän tehtvä on tuottaa palveluita ja rahaa meille jotka olemme vaivautuneet opiskelemaan ja hankkimaan kunnon työpaikan.
- mikäonTes
Paljonkohan maksetaan Suomi-baarien tarjoilijoille palkkaa?
- ollut.töissä
Se on välillä 1,50-2,50 euroa tunti. Laadukkaammissa ravintoloissa kuin ravintola Mummolassa maksetaan reilummin eli saattaa olla jopa kympin per tunti.
- Edusi
Mä saan palkkaa tarjoilijana 9e tunti.
- EiPuoltakaan
Suomessa siis, mutta mikäonTes tarkoitti ymmärtääkseni kanariaa.
- Ei.Jaksa.Enää
Lopettakaa jo tuo yhden ravintolan mustamaalaus. Aloittaja puhui tarjoilijoiden työoloista ja sitten taas, taas kerran päädyttiin yhden ravintolan kaivelemiseen. Aika järjestelmällistä loan heittoa lähes kymmenessä ketjussa. Ravintola-arvostelut ovat sitten oma lukunsa
- Tropical35
Ei kai siellä ole pakko töissä olla jos on niin surkeaa että pitää täällä valittaa. Kävimme tammikuussa Inglesissä ja kierrettiin Mummola, Kuparipannu ym. suomipaikat. Ruoka oli yhtä hyvää niin Kuparipannussa kuin Mummolassakin, mutta Mummolassa oli selvästi asiakaskato suurempi.
- pahvihändy
Samaa mieltä, vidduako siellä PORAA. Tulee takas Suomeen sitte jos ei elo siellä maita. Voihan toki olla joillakin ettei "ole tulemista" syystä tahi toisesta.....
- lomiltapalattu
Me kävimme loman aikana mummolassa, kuparipannussa, iskelmäbaarissa ja ryysyrannassa. Viitenä iltana kun olimme kuparipannussa niin oli koko illan aikana vain muutamia asiakkaita. Ruoka oli kyllä todella hyvää myös kuparipannussa kuten mainitsitkin, mutta törkeän kallis paikka se silti oli. Ehkä juuri hinnoitelun takia se on epäsuosiossa.
- suomal-ruisleivät
Kun töitä on vähän, ilmestyy uusia muotoja ihmisten työhön ottamiseen. Luin juuri tänään, kuinka Espanjassa mannermaalla annetaan ihmisten tehdä töitä sillä, että saavat ruoakseen linssisoppaa ja asuvat yhteismajotuksessa kerrossängyissä. Sellaista se oli kai satoja vuosia sitten, kun käytettiin orjatyövoimaa.- Mutta niillä, jotka lähtevät Suomesta, on myös usein täysin väärä käsitys työoloista Kanarialla. Jos ei firmat mene hyvin, eivät ne myöskään voi maksaa paljon palkkaa. Valitettavasti näkee sitäkin, ettei omistajat tee mitään tilanteen (liikevaihtonsa) parantamiseksi. Olen ehdottanut joitakin kertoja, että suomalaiset ravintolat myisivät Vaasan tai Fazerin ruislepiä (niitä pieniä), mutta ei. Sen takin moni tulisi käymään ravintolassa, ostaisi leivät, joisi oluet. Sekin on liikkeenvaihtoa.
- SinneOstamaan
Käsittääkseni vain Karhuravintolasta saa ruisleipää ja siksi siellä suomalaiset sankoin joukoin käyvätkin. Suomalaista kahviakin saa ostaa mukaan ainakin uutisen mukaan
- Tipit
Vähän on sellainen tapa tarttunut Suomesta, että Kuparipannussa ja Mummolassa ei tule annettua tippiä niin paljon kun paikallisissa. Muut paikat eivät sovellu ruokailuun näistä suomalaisista. Suomessakaan ei jaella teippejä. Saakohan ne tarjoilijat ne tipit? Paikallisille yleensä n. 10 - 15 % ja takseille lyhyillä matkoilla keskimäärin 25 % tulee annettua.
- Canario.jo.4v
Täällä Canarialla ei ole tippikulttuuria eli aivan turhasta maksat tippiä. Tippi kuuluu jo tarjoilijan palkkaan eli maksamasi tipit menevät ravintolan omistajalle, eivät tarjoilijalle. Taksikuski saa pitää tipit sillä pimeästi maksettuna se ei näy koneella.
- tipittäjä
Canario.jo.4v kirjoitti:
Täällä Canarialla ei ole tippikulttuuria eli aivan turhasta maksat tippiä. Tippi kuuluu jo tarjoilijan palkkaan eli maksamasi tipit menevät ravintolan omistajalle, eivät tarjoilijalle. Taksikuski saa pitää tipit sillä pimeästi maksettuna se ei näy koneella.
Täällä nimenomaan on tippikulttuuri. Tarjoilijoiden palkat ovat surkeita ja kaikki olettavat asiakkaiden antavan tippiä. 5 % on sopiva summa. Ravintoloissa kyllä laittavat yhteiseen purkkiin. Olen monesti seurannut asiaa ja tarjoilijat vahtivat sitä tapahtumaa, että kassa tosiaan laittaa ylimääräiset eri paikkaan.
Samoin hotellien siivoojien palkat ovat pieniä. Työnantajat olettavat näiden kuitenkin saavan tippiä. 10 €/vko on sopiva antaa siivoojalle. Siitä on kahta mieltä, antaako sen heti alussa vai lopussa. Molemmille koulukunnille on omat kannattajansa. Minä olen vanhakantainen ja annan lopussa. Joskus lisäksi Suomesta tuotu pieni suklaayllätys.
- 19283
Sekavaa keskustelua , Mutta TOSI tarina muutaman vuoden takaa työ asioista Inglesissä , jossa kaverillani on ollut parikin ravintolaa ja aikoinaan olin menossa töihin sinne niin kaverini sanoi ihan suoraan , että he eivät pysty sitten maksamaan mitään kovin isoa palkkaa ja sanoin että se on OK ja tulen muutamaksi kuukaudeksi kun ei Suomessa ollut mitään töitä tiedossa ja tämä olisi ollut ok , mutta sitten kaverini sanoi että eivät voikkaan palkata minua kun heille on tarjolla niin paljon ILMAISTA työ voimaa eli esim. tarjoilija opiskelijoita " työharjoitteluun " ym. vastaavia , jotka tulevat sillä palkalla kun heille maksetaan kimppa asunto , 1 ruoka päivässä ja heillä oli silloin vielä Bonuksena työntekijöille pari olutta joka päivä , jotka siis sai juoda myös työ aikana ja tuolla diilillä oli tulijoita jonoksi asti ??? En tiedä sitten , että ovatko sitten täällä itkemässä huonoja palkkoja kun ovat ensin päässeet aurinkoon ja sitten vasta aletaan miettimään mihin on suostuttu ???? Miettikää ennen lähtöänne onko palkka OK ??? Kaverini ei ole enää palkkaamassa Inglesissä uusia työntekijöitä , koska kuoli ravintolaansa muutama vuosi sitten töissä ollessaan n. 50 vuotiaana. R.I.P
- xale
tipit jaetaan tarjoilijoiden kesken ja ne eimene työnantajalle. tippiä pitää antaa hyvästä palvelusta niin suomibaareissa kuin muissakin kanarian baareissa.sinä canario 4vuotias . et tiedä todellakaan mistään mitään.kuinka palkat maksetaan.
- Canario.jo.4v
Mikään laki ei pakota antamaan tippiä sillä se sisältyy jo palkkaan. Tipit menevät ravintolan omistajalle, näin ainakin Kuparipannussa, Mummolassa ja Iskelmässä. Näin tuttavatarjoilijat ovat kertoneet. Tunnen Inglesistä yhteensä 19 tarjoilijaa, näistä 11 on suomalaisia joten tiedän mistä puhun.
- ravintoloitsijathävetkää
Se on totta että ikään laki ei pakota antamaan tippiä ! Kyllä palkan pitää olla sellainen että sillä pärjää ja tipit on Bonusta jos niitä sattuu tulemaan , mutta ei toimeentulo saa olla niiden varassa !
- TäysiTorveloko
Canario.jo.4v kirjoitti:
Mikään laki ei pakota antamaan tippiä sillä se sisältyy jo palkkaan. Tipit menevät ravintolan omistajalle, näin ainakin Kuparipannussa, Mummolassa ja Iskelmässä. Näin tuttavatarjoilijat ovat kertoneet. Tunnen Inglesistä yhteensä 19 tarjoilijaa, näistä 11 on suomalaisia joten tiedän mistä puhun.
Et näköjään tiedä yhtään mistään mitään.
- tippieipakollinen
TäysiTorveloko kirjoitti:
Taidat olla "tallinnan vahvistus" eräästä nimeltämainitsemattomasta kaalikäärylebaarista joka janoaa tippiä? Pyydä lisää palkkaa jos rahaa kinuat, vai onko entisetkin palkat vielä saamatta?
Itse olen vain asiakas enkä tunne tarjoilijoita, mutta tunnen tippauskäytännön kanarialla. Tippi kuuluu palkkaan. - ravintoloitsijathävetkää
TäysiTorveloko kirjoitti:
Voitko tarkentaa mistä en tiedä mitään ? Sanoin että mikään laki ei pakota antamaan tippiä ? onko siis kuitenkin olemassa laki missä säädetään että tippiä on pakko antaa ? VAI oliko toinen väitteeni virheellinen jossa vaadin ravintoloitsijoita maksamaan työntekijöilleen palkka sen verran että pärjäävät ? KUMPI VÄITTEISTÄNI OLI VÄÄRIN VAI MOLEMMAT ???
- TäysiTorveloko
ravintoloitsijathävetkää kirjoitti:
Voitko tarkentaa mistä en tiedä mitään ? Sanoin että mikään laki ei pakota antamaan tippiä ? onko siis kuitenkin olemassa laki missä säädetään että tippiä on pakko antaa ? VAI oliko toinen väitteeni virheellinen jossa vaadin ravintoloitsijoita maksamaan työntekijöilleen palkka sen verran että pärjäävät ? KUMPI VÄITTEISTÄNI OLI VÄÄRIN VAI MOLEMMAT ???
Olet torvempi kuin kukaan olettikaan!!!
- Skeidankirjoittajako
Canario.jo.4v kirjoitti:
Tätä samaa skeidaa kirjoitat vikosta viikkoon. Ja vain yhden asian takia. Sinä et mistään mitään tiedä etkä tunne ketään. Omasta pimeästä päästäsi näitä satuja keksit.
- SUOMILISÄÄ
miksi suomibaareissa tippiä?, kun on niin paljon kalliimpaa kun esim.saksalaisten paikoissa...
- tanniininenwashington
Tipit useimmiten laitetaan tippipurkkiin, josta ne jaetaan työntekijöiden kesken työvuoron päätteeksi, niin täällä kuin suomessakin, noista nyt kannata viisastella.
- Outotyyppi
Mikä ihmeen tyyppi tämä canario oikein luulee olevansa. Väittää ihan selvää tippikäytäntöä joksikin muuksi.
Mene lukemaan lakikirjaa, jos sieltä luulet vastauksen löytyvän.
Aivan käsittämätön tapaus näyttää olevan. Onkohan koskaan ulkomailla käynytkään? Vaikuttaa täysin tietämättömältä ja vieläpä tyhmältäkin. - Canario.jo.4v
Outotyyppi kirjoitti:
Mikä ihmeen tyyppi tämä canario oikein luulee olevansa. Väittää ihan selvää tippikäytäntöä joksikin muuksi.
Mene lukemaan lakikirjaa, jos sieltä luulet vastauksen löytyvän.
Aivan käsittämätön tapaus näyttää olevan. Onkohan koskaan ulkomailla käynytkään? Vaikuttaa täysin tietämättömältä ja vieläpä tyhmältäkin.Ymmärrän kateellisuutesi meitä kohtaan jotka asumme kanarialla. Meitä on lähes tuhat joten aika monelle olet kateellinen. Tunnen lähes 20 tarjoilijaa koska sosiaalinen elämäni on normaali, mutta sinä näytät vain viihtyvän netissä haukkumassa ja osoittamassa kateellisuuttasi. No, tapansa kullakin.
- tanniininenwashington
Canario: kukas tuolla ryysiksessä toimii vetäjänä, entä iskelmässä, pannussa, mitäs roolia on virtasella ravintolaympyröissä?
- kanarialaisenIrvikuvaOn
tanniininenwashington kirjoitti:
Canario: kukas tuolla ryysiksessä toimii vetäjänä, entä iskelmässä, pannussa, mitäs roolia on virtasella ravintolaympyröissä?
Turhaan kysyt canariolta, vai muka canario. Siksi se ei tule koskaan, eikä varsinkaan sieltä Suomesta käsin josta kirjoittelee.
Sen jutut kuulostavat juuri siltä miltä kuulostaa kun lehmä paskantaa veteen. Läps, läps, läps.... - aika.sairas.olet
Mielenkintoista että olet seurannut oikein mielenkiinnolla kun lehmä paskantaa veteen. Näyttikö hyvältä? Runkkasitko samalla?
- junttejataaskehissä
aika.sairas.olet kirjoitti:
Mielenkintoista että olet seurannut oikein mielenkiinnolla kun lehmä paskantaa veteen. Näyttikö hyvältä? Runkkasitko samalla?
Hahahhahaha! Ihme juntteja kun katselee lehmän paskomista ja kanarialla menee syömään kaalikääryleitä kera viinin. Juntteja mitä juntteja. Hahahahhaaa!
Juntti: Tarjoilija, mitä viiniä suosittelette kaalikääryleen kanssa?
Tarjoilija: Hahahahaa, siis...khröm. tuota... Yellow Tail Merlot vuodelta 2012 sopisi hyvin. Mut ei meillä ole kun tätä halvinta punkkua.
Juntti: Tilaan sitä, mutta haluan maistaa että se on sopivan hapokasta ja hedelmäistä.
Tarjoilija: Yep, yep.... - Canario.jo.4v
En kommentoi koska paljastaisin henkilöllisyyteni. Minut tuntevat kaikki suomalaiset canariot varsin laajan sosiaalisen piirini ansiosta ja en halua että muutkin tuntevat. Pysykää te viikkolomalaiset omissa porukoissanne ja me canariokset pysymme omissamme, vaikka joskus olen undercover hommissa eli kuuntelemassa mitä te viikkolomalaiset puhutte meistä canarian asukkaista.
- Pahvipääkö
Canario.jo.4v kirjoitti:
En kommentoi koska paljastaisin henkilöllisyyteni. Minut tuntevat kaikki suomalaiset canariot varsin laajan sosiaalisen piirini ansiosta ja en halua että muutkin tuntevat. Pysykää te viikkolomalaiset omissa porukoissanne ja me canariokset pysymme omissamme, vaikka joskus olen undercover hommissa eli kuuntelemassa mitä te viikkolomalaiset puhutte meistä canarian asukkaista.
Puhu sinä pahvi, minä pidän hevostasi
- 5748057
Canario.jo.4v kirjoitti:
Canario espanjaa puhuva henkilö , joka on syntynyt Canarialla ! Ei ole olemassa Suomalaista canarioa , Paitsi voihan sitä Slangi sanana tietysti käyttää !
- pikkuvanhaMinäkinOlin
Pahvipääkö kirjoitti:
Puhu sinä pahvi, minä pidän hevostasi
Mielestäni aika hyvin tuo pikkuvanha neljävuotias kirjoittaa. Ei saa haukkua yrittelijästä lasta pahviksi. Hyi tuhma setä/täti!!!
- huijariravintoloitsijat
TOTUUKSI TIPPIASIASTA: Tippi asiassa pitää muistaa , että jos olisin turistina kanarialla niin jättäisin tippiä , mutta canario toisaalta taas siinä oikeassa , että mikään laki ei pakota tippiä antamaan ja jos taas asuisin kanarilla niin en varmasti juurikaan jättäisi tippiä. Täytyy muistaa että kanarialla asuu paljon mm. pieni tuloisia eläkeläisiä ja ei niistä paljon tippiä jätetä... sitten taas jos on 1-2 viikon turistimatkalla niin kyllä kai matkakassasta riittää antaa myös tippiä ? Ravintoloitsijoiden pitäisi kyllä maksaa kanarialla työntekijöilleen sellainen palkka että sillä pärjäisi , koska tippiä ei ole kenenkään pakko jättää , niin ei tarjoilijoiden toimeentulo saa olla siitä kiinni !!!!!!
- tipatonloma
Voiko olla totta, ettei mikään laki pakota tippaamaan? Voisikohan sinua uskoa. Miten hyvin tunnet Espanjan kuningaskunnan lait? Pitäisiköhän kysyä oikein lakimieheltä? Nimimerkki "Oikealakimies" tuntenee kuin omat taskunsa. Jos on totta tuo oli vuoden helpottavin uutinen.
- Kuparipannu.riistää
Tiedän että monet baarit kuten Kuparipannu käyttävät hyväkseen harjoittelijoita. Heillä on kimppamajoitus ja saavat ruokaa ja hyvin pienen päivärahan. Siellä on kokkeja ja tarjoilijoita harjoittelemassa ilmaiseksi ja omistajat vetää rahat välistä sekä lomailee suurimman osan vuodesta. Tämä siis Kuparipannussa.
Siksi heillä ruoka on mitä on kun ei ole ammattikokkeja Kuparipannussa.
Jos haluatte oikeata palkkaa ja päästä ympäristöön jossa teitä arvostetaan, hakekaa ravintola Mummolaan tai Iskelmäravintolaan. Ne tosin ova niin suosituja paikkoja töihin että kannattaa soittaa ja kysyä suoraan.- ValehteletAmmatiksesi
Suksi kuuseen ammattivalehtelija!!!
- Kuningastrollaaja
ValehteletAmmatiksesi kirjoitti:
Suksi kuuseen ammattivalehtelija!!!
Kiitos. Otan tuon kohteliaisuutena. Olen trollannut jo -80 luvulta lopulta saakka. Ensin BBS "purkeissa" modeemeilla, mutta nykymuotoisessa netissä vasta todenteolla -90 luvun alusta. Ircistä se alkoi ja sittemmin lisääntynyt oikean "netin" puolelle vasta rytinällä vuoden 1995 jälkeen.
Kiva saada tunnustusta työstä. Thanks!
- asuin_yli_kolkyt_vuotta_
Revaa vaan päähän sössötyksienne kanssa.
Ette tiedä Inglesistä mitään.- eipalkkaa
Kyllä Espanjassa olevat Suomi ravintolat muutkin kun Kuparipannu , käyttää harjoittelijoita eli ilmaista työvoimaa , tuo että työntekijät on " harjoittelijoita " joille annetaan sänky kimppa kämpästä , ruoka päivittäin ja ehkä , HUOM: ehkä pieni käyttöraha joka monestikin on juuri nuo Tipit... Mutta ymmärrän kyllä ravintoloitsijoita jos mietin että itsellä olisi kanarialla ravintola niin ottaisinko töihin ilmaisen työntekijän vai sellaisen jolle pitää maksaa ???
- aikauteliastyyppi
Aika outo juttu, tuo palkan suuruus. Kukaan ei ikinä suostu kertomaan millaista liksaa saa työstään!
Paljonko Teneriffalainen kaupungin palveluksessa oleva lakaisukoneen kuljettaja saa palkkaa? Paljonko sairaanhoitaja vuorolisineen?
Paljonko marketin kassa? Ainakin he näyttävät tekevän 8...10-tuntisia vuoroja.
Paljonko tienaa hotellin laitosmies?- Siivoojaksi
Paljonkohan hotellin siivooja tienaa? Ajatellaan että jos vaikka päivässä siivoaa 100 huonetta, jokaisesta saa tippiä kympin per viikko, se on kuukaudessa 4000€ rahaa pimeästi. Siihen palkka vielä päälle joka voisi olla ehkä 500-700 euroa.
- Tontolavas
Netista loytyy kaikien alojen tyoehtosopimukset palkkoineen senkun etsit ja luet!
- mate_matic
Ai sata huonetta päivässä? Kas kun ei tuhatta huonetta!
Olet täysin pihalla siivoustyön nopeudesta. Asun juuri Interpalacessa, seuraan siivouksen etenemistä joskus, kun liikun käytävällä. Työaika on max 8 tuntia, koska porukat nukkuu aamupäivät. Sadan huoneen tahdilla huone pitäisi selvittää alla viidessä minuutissa, siis käytännössä, koska tehollinen työaika on lyhyempi kuin kokonaisaika. Horiset potaskaa.- höpsistätaas
Höpöhöpö
- levantaelculo
haha hotellisiivooja ei siis tee tyotansa niin kauan kun "porukat" ei heraa ylos!!! Jesus sanon mina!
- missäs
Kääryle 28€ ja pihvilautanen 39€ viinipullo 50€.isotuoppi8,20€..missä..missä
- tanniininenwashington
pienipäisen homppelin päässä, sitähä sä kysyit
- Siinälähellä
pienipäisen homppelin päässä, sitähä sä kysyit
Ja missäs ravintolassa taas tämä pienipäinen homppeli on?
- xale
ravitola työtekijän palkka on 800e-1400e/kk työ aika on 6-8h. siihen tulee 275e sosiaalimaksu päälle. sanon vuokraa kimpassa toisen kanssa joten se menoerä on noin 225/kk per nenä. jos ei olisi pihiä lomalaisia niin tippiä tulisi 20e/ ilta. ja minä muuten tiedän tämän asia. ainiin töitä tehdään 6p/viikossa. jotta ei mene ihan lomailuksi.
- Jose-Miguel
Ala valehtele suomi poika. Minun suomi tarjoilee vaimo töisä arvostetu suomalainen pihviravintola. työaaka maanantai- lauvantai kello 14 tunti päivasa ja palka 600 euroa kuukausi. Tipping ei ole käytössä taala Canariala. Ei tippi. Tippi kuulu palkaan
- Tippaaja
Jose-Miguel kirjoitti:
Ala valehtele suomi poika. Minun suomi tarjoilee vaimo töisä arvostetu suomalainen pihviravintola. työaaka maanantai- lauvantai kello 14 tunti päivasa ja palka 600 euroa kuukausi. Tipping ei ole käytössä taala Canariala. Ei tippi. Tippi kuulu palkaan
Älä valehtele feikki Jose-Miguel.
Ilman tippiä et sinäkään saisi ruokaa.
- mikäpääävaiva
Missä ravintolassa talon viini maksaa muka 50€..onko tämä joku eriikoispaikka..kun mainostetaan vaan että pitää olla pienipää.vai onko se uusi ravintolan nimi..
- CavaaLisää
Ei missään ravintolassa, ehkä Pariisissa, Moskovassa, Lontoossa tai Tokiossa.
Inglesissä esim. hyvä talon puna- tai valkoviini kympin paikkeilla pullo.
Semiseco kuohuviini 11 €. Kaupassa 2,35 €.
Se on yksi häiriintynyt tyyppi joka trollaa täällä ja keksii noita järjettömiä hintoja.
- xale
feikki- jose pisti todella halvalla omaa muijaa. ilmeisesti feikki vetää välistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2127480- 582933
- 1922343
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101753Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1651712Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201396- 751251
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271155Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029