Paljon puhutusta ja toivotusta kirjasta

Huippulahjakas

Kun tästä jo valmiista mutta vielä julkaisemattomasta kirjasta on ollut paljon puhetta ja se on herättänyt valtavan kiinnostuksen palstalla jo vuosia sitten. Ajattelin että kun lukijakuntakin olisi valmiina tällä palstalla, niin mitäpäs jos tässä muutaman viikon sisällä aloittaisin viestiketjun, jossa julkaisisin kirjan sivu kerrallaan? Siten että vaikkapa julkaisisin palstalla kirjalle avatussa ketjussa sivun tai pari päivässä, ikäänkuin jännittävänä jatkokertomuksena.

Toki siinä vaiheessa kirjaa voisi tilata myös suoraan taiteilijalta.

Samalla te palstan kateelliset raukkikset, joista jotkut liittyvät kirjaan, voisitte kommentoida aina julkaistuja sivuja ja näin sille saataisiin maksimijulkisuus. Lukijat voisivat aina arvailla kuka kirjassa esiintyvä kulloinkin on kommentoimassa nimimerkkiensä suojasta? Idea on suorastaan nerokas, aivan yhtä nerokas kuin sen keksijäkin ja samalla palstalla jo vuosia odotettu ja toivottu kirja tulisi kaikkien luettavaksi.

Tämä toisi varmasti palstalle hyvin paljon lukijoita lisää, kun tieto kirjasta alkaisi levitä lukijoiden välillä. Suomi24 kuvataidepalstasta saattaisi tulla ylivoimaisesti luetuin internetin suomenkielinen palsta. Kirjan kirjoittajahan on saanut paljon mainetta kirjoittajakin, hänen kirjoituksistaan ja mielipiteistään, on tullut useilla palstoilla hyvin suosittuja. Eli tämä huippulahjakas taiteilija ei ole huippulahhjakas vain taiteilijana, vaan myös kirjoittajana hyvin suosittu.

Mitäpä te palstan raukkikset ja muut lukijat olette asiasta mieltä?

24

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaettä-

      -"kirjasiko"? En vielä tällä syönnillä usko että olisit onnistunut kirjoittamaan kirjaa! Jos jotenkin olet saanut koottua sellaisen niin tuntien- ja tietäen sinun suorastaan skitsofrenisen ja sairaan maailmasi, melkein voisin kuvitella miltä sisältö näyttää tuollaisen narsistin kirjoittamana kuin sinä.
      Minä uskon että jo heti ensi sivut tyhjentäisivät pajatson eikä jatko enää kiinnostaisi tippaakaan. Ketä ihmettä kiinnostaisi ne vainoharhaiset ja itseriittoiset höpinäsi? Lukija tulisi niin vaivautuneeksi myötähäpeästä että jättäisi lukemisen jo alkuunsa.

      Tai ei mitään, anna palaa! Todistathan ainakin että olet onnistunut täyttämään mustesuihkulla nipun paperia ja syön epäilykseni. Mutta kirjaksi tuollaisesta nipusta on vielä toivottoman pitkä matka ja sen taidat itsekin tietää. Kyllä siellä päässä pitää olla muutakin kuin pelkkää katkeraa risusavottaa. Jos itse kestät sen häpeän mitä "tulosteesi" sinulle aiheuttavat päivitystesi palautteen muodossa niin julkaise ihmeessä! Sen puuron kyllä sitten joudut myös syömään. :D
      Alkoikin kiinnostaa kovasti. Vai oliko tämäkin sitä paskapuhettasi mitä tykkäät harrastaa?
      Odotan malttamattomana!!!

    • Nojohanolisi

      Siitä vaan postailemaan ja arvioimaan omaa "valovoimaisuuttasi" hehe

    • hianoo

      ...että tää ketju on nyt palstan luetuin! ansaitsee sen ;)

    • Innostunnu

      Joko toi "teoksesi" kohta tänne ilmestyy? Palan halusta saada nähdä se "jyräävä suosiosi" täälläkin? ;)
      Terv. US-kirjoittelija

      • Huippulahjakas

        Itse asiassa en määrätyistä syistä voi julkaista sitä vielä täällä ja ajattelin että tuo Bloggerin blogini olisi parempi paikka julkaista kuin tämä, tokihan lukijat täältäkin tulevat sen sinne lukemaan, kun vähän mainostan asiaa.

        Ja ajattelin avata ihan oman blogin Bloggerista kirjaani varten, koska nykyisessä blogissani on jo blogikirjoituksia. Toki siihen että julkaisisin sen Bloggerissa, on hyvin monia syitä. Joten toivottavasti se ei häiritse sinua että julkaisenkin sen Bloggerissa?

        Ja julkaisu tapahtuu vasta muutaman viikon päästä tai ehkä hiukan pidemmänkin ajan, mutta kyllä se julkaistaan.


      • Innostunnu
        Huippulahjakas kirjoitti:

        Itse asiassa en määrätyistä syistä voi julkaista sitä vielä täällä ja ajattelin että tuo Bloggerin blogini olisi parempi paikka julkaista kuin tämä, tokihan lukijat täältäkin tulevat sen sinne lukemaan, kun vähän mainostan asiaa.

        Ja ajattelin avata ihan oman blogin Bloggerista kirjaani varten, koska nykyisessä blogissani on jo blogikirjoituksia. Toki siihen että julkaisisin sen Bloggerissa, on hyvin monia syitä. Joten toivottavasti se ei häiritse sinua että julkaisenkin sen Bloggerissa?

        Ja julkaisu tapahtuu vasta muutaman viikon päästä tai ehkä hiukan pidemmänkin ajan, mutta kyllä se julkaistaan.

        Bloggeri on väärä paikka! Et saa siellä julkisuutta. Sinun blogiasi ei googlettamalla löydä kukaan niinkuin tiedät. Sua ei tunneta entuudestaan taiteilijana tai kirjoittajana.
        Tää palsta sen sijaan antaa edes toivoo ja jokainen yleensä aloittaa puuhun nousemisen tyveltä käsin.
        Niin on tehnyt myöskin sinun kovasti ihailemasi taideblogisti Otso Kantokorpi. Hänkin on lähtenyt aivan alusta.
        Epäilen vain että "pajatso tyhjene" todellakin jo parin sivun jälkeen, niinkuin tuolla eräs jo ehti ansiokkaasti mainita. Meinaan vaan sitä että rakastat ja ihailet niin paljon itseesi että lukijat eivät jaksa sellaista kovin pitkään.
        Kannattaa tuoda se ensin tänne, vai onko niin että pelkäät liian paljon palautteita? Kun ryhtyy julkaisemaan kirjoituksia, pitää pystyä ottamaan vastaan myös anonyymipalautetta, eli juuri samoin kuin kuvataiteessa. Muuten et saa myöskään julkisuutta.


      • Huippulahjakas

        Bloggeri on väärä paikka julkaista kirja, käyttöehtojen takia, samoin kuin muutkin blogipalvelut. Joten täytyy ostaa omaa nettitilaa jostakin sen verran, että voi siellä kirjan julkaista.

        Mitä taas tulee suosiooni kirjoittajana, niin onhan tämäkin palsta täyttynyt jo kohta yhdeksän vuoden ajan minun hienon persoonani ansiosta. Samoin Uuden suomen blogillani, on ollut monta sataa tuhatta lukijaa ja kun olen viime aikoina kirjoitellut Faceen ja MV-lehteen, olen kasvattanut mainettani kirjoittajana huomattavasti. Tälläkin viikolla olen saanut toistakymmentä kaveripyyntöä facessa, koska ihmiset pitävät kirjoituksistani. Kun olen ottanut heitä kaverikseni, he sanovat että halusivat kaveruuteni, hyvien juttujeni takia. Myös MV-lehdessä useampikin on tullut kysymään, olenko sama henkilö joka kirjoitti ennen Uuteen suomeen ja kun olen vastannut myöntävästi, he kehuvat että minulla oli hyvät jutut.

        En minä tarvitse tämään palstan raukkiksilta mitään kommentteja, kun en nykyään enää tuhlaa aikaani kommenttien lukemiseen. Ei riitä aika enää lukea muiden tekemää sisältöä, kaikki aika menee oman sisällön tuottamiseen ja suunnittelemiseen. Kaksi keskeneräistä kirjaa on tekeillä ja kitaransoiton opetteleminen ja biisien tekeminen vie kaiken aikani ja vielä pitäisi hallituskin kaataa ja alkaa rakentamaan lapsille demokraattista oikeusvaltiota. Kun on noita lapsia niin paljon, ettei uskalla kiveä metsään heittää, kun saattaa osua oman pojan päähän.

        Mutta niitä joita kirjani kiinnostaa, niin niitä varten linkitän kirjani sitten tänne luettavaksi ja sitä voi tilata sitten paperiversiona taiteilijalta. Tosin siihen varmasti menee 2-4 viikkoa, katsotaan miten nopeasti asiat alkavat rullaantua?


      • Innostunnu
        Huippulahjakas kirjoitti:

        Bloggeri on väärä paikka julkaista kirja, käyttöehtojen takia, samoin kuin muutkin blogipalvelut. Joten täytyy ostaa omaa nettitilaa jostakin sen verran, että voi siellä kirjan julkaista.

        Mitä taas tulee suosiooni kirjoittajana, niin onhan tämäkin palsta täyttynyt jo kohta yhdeksän vuoden ajan minun hienon persoonani ansiosta. Samoin Uuden suomen blogillani, on ollut monta sataa tuhatta lukijaa ja kun olen viime aikoina kirjoitellut Faceen ja MV-lehteen, olen kasvattanut mainettani kirjoittajana huomattavasti. Tälläkin viikolla olen saanut toistakymmentä kaveripyyntöä facessa, koska ihmiset pitävät kirjoituksistani. Kun olen ottanut heitä kaverikseni, he sanovat että halusivat kaveruuteni, hyvien juttujeni takia. Myös MV-lehdessä useampikin on tullut kysymään, olenko sama henkilö joka kirjoitti ennen Uuteen suomeen ja kun olen vastannut myöntävästi, he kehuvat että minulla oli hyvät jutut.

        En minä tarvitse tämään palstan raukkiksilta mitään kommentteja, kun en nykyään enää tuhlaa aikaani kommenttien lukemiseen. Ei riitä aika enää lukea muiden tekemää sisältöä, kaikki aika menee oman sisällön tuottamiseen ja suunnittelemiseen. Kaksi keskeneräistä kirjaa on tekeillä ja kitaransoiton opetteleminen ja biisien tekeminen vie kaiken aikani ja vielä pitäisi hallituskin kaataa ja alkaa rakentamaan lapsille demokraattista oikeusvaltiota. Kun on noita lapsia niin paljon, ettei uskalla kiveä metsään heittää, kun saattaa osua oman pojan päähän.

        Mutta niitä joita kirjani kiinnostaa, niin niitä varten linkitän kirjani sitten tänne luettavaksi ja sitä voi tilata sitten paperiversiona taiteilijalta. Tosin siihen varmasti menee 2-4 viikkoa, katsotaan miten nopeasti asiat alkavat rullaantua?

        Sotsotsot :) vähempikin riittäisi! Oli ehkä aika paljonkin ylimitoitettua toi US-n blogisi lukijamäärä. Koeta muistaa että minullakin on blogi samassa paikassa.
        Facestasi voisin taas antaa pienen neuvon kuinka saisit sinne lukijoita kirjoituksillesi.
        Avaa se yleisesti luettavaksi niin että et vaadi lukijoitasi tekemään ystäväpyyntöä kanssasi päästäkseen niitä lukemaan kun kerran olet joutunut siirtymään sinne. Noin et saa seuraajia siellä.
        Mitä taas MV-hen tulee ja oikeastaan ihmettelen kuinka olet kuvataiteilijana ja kirjoittajana alentunut- tai päätynyt kirjoittelemaan sinne. Eihän siellä kirjoittele kuin jotenkin mielenvikaiset ja tunnevammaiset narsistit ja ulkomaalaisia vihaavat ääliöt! itse vielä lisäisin tuohon mukaan Persut.

        "Huippulahjakas" hei, pieni nöyrtyminen ei tekisi sinulle tippaakaan pahaa jos aiot päästä "markkinoille" kirjoitustesi kaa. Niinkuin olet huomannut, kaikki ovet vähitellen sulkeutuu edessäsi tyhmän ylpeytesi vuoksi. Se sisällöntuottamuksesi joutuu tuolla menolla lopulta bittiavaruuden roskasankkoon ja täällä maan päällä suoraan roskikseen.
        Et ole vielä oppinut ottamaan mahdollista yleisöäsi, joten sinulla olisi paljon opittavaa sillä saralla.
        Ensin sun olisi saatava nettinäkyvyytesi kondikseen että sut löydettäisiin hakukoneilla. Se tapahtuu vain tekemällä kaikki niin hyvin kuin mahdollista ja vielä paremmin. Silloin verkon vierailijat äänestää jaloillaan sinulle positiivisesti ja tekee tuon työn puolestasi ja kas huomaat että näkyvyyttä alkaa olemaan.
        Et saa sitä haukkumalla kolleegojasi ja olemalla vastahankaan kaikessa mahdollisessa. Sun pitää pystyä- ja ennenkaikkea nöyrtyä antamaan tunnustusta heille jotka sisimmässäsi tunnet olevan sinua parempi missä tahansa mitä itsekin teet. Myös heille jotka sinun mielestäsi muutenkin osaa.
        Sillä tavalla saat itsekin arvostusta ihan heittämällä. Usko mua!
        "Näissä hommissa" arvostetaan me- henkeä jossa kukaan ei edes yritä olla ylitse muiden muiden kolleegojen silmissä. Sitä karsintaa tekee "suuri yleisö", emmekä me itse ja se taas näkyy myös googlessa.


      • Huippulahjakas

        Naurattaa toi sinun kateellinen viestisi. Kun uuden suomen suosituinta blogiani oli jaettu facen kautta 30 000, oli sitä luettu noin 140 000 kertaa ja nyt sitä on jaettu 58 000 kertaa ja lukijamäärät ovat useita satoja tuhansia. Tokihan tämän myös ttiedät, jos sinulla on blogi myös Uudessa suomessa.

        Taiteilijan työ ei ole mitään me työtä, vaan yksinäistä puurtamista. Itse taiteilijan tulee työnsä tehdä, ei sitä tehdä me meiningillä.

        Mitä taas tulee tuohon suosioon, niin kovin katkeralta kuulostat olevan minun suosiostani. Puhut myös omasta suosiostasi, mutta missä se on näkyvissä? Edes tällä palstalla sinua ei tunneta, rohkeutesi riittää ainoastaan nimimerkin suojasta ampumaan. Tuleekin mieleen kateellinen puskasta huutelija ja jos sinä olisit hiukankin tunnettu, ei sinun tarvitsisi olla niin huolissaan minun tekemisistäni, sinulla olisi omat kädet täynnä töitä, kuten minullakin.

        Nyt jätän taas areenan teille ja jatkan omia töitäni, sitä huippulahjakkaan elämänosaa joka on tälläkin ja useilla muilla palstoilla tehnyt minut tunnetuksi. Kun pienessä maassa teet jotain mihin muut eivät pysty, aiheuttaa se tietenkin valtavan kateuden niissä jotka haluaisivat pystyä samaan. Se on se lahjakkuuden hinta, joka myös on kirjani nimi.


      • Voivoivoivoivoi
        Huippulahjakas kirjoitti:

        Naurattaa toi sinun kateellinen viestisi. Kun uuden suomen suosituinta blogiani oli jaettu facen kautta 30 000, oli sitä luettu noin 140 000 kertaa ja nyt sitä on jaettu 58 000 kertaa ja lukijamäärät ovat useita satoja tuhansia. Tokihan tämän myös ttiedät, jos sinulla on blogi myös Uudessa suomessa.

        Taiteilijan työ ei ole mitään me työtä, vaan yksinäistä puurtamista. Itse taiteilijan tulee työnsä tehdä, ei sitä tehdä me meiningillä.

        Mitä taas tulee tuohon suosioon, niin kovin katkeralta kuulostat olevan minun suosiostani. Puhut myös omasta suosiostasi, mutta missä se on näkyvissä? Edes tällä palstalla sinua ei tunneta, rohkeutesi riittää ainoastaan nimimerkin suojasta ampumaan. Tuleekin mieleen kateellinen puskasta huutelija ja jos sinä olisit hiukankin tunnettu, ei sinun tarvitsisi olla niin huolissaan minun tekemisistäni, sinulla olisi omat kädet täynnä töitä, kuten minullakin.

        Nyt jätän taas areenan teille ja jatkan omia töitäni, sitä huippulahjakkaan elämänosaa joka on tälläkin ja useilla muilla palstoilla tehnyt minut tunnetuksi. Kun pienessä maassa teet jotain mihin muut eivät pysty, aiheuttaa se tietenkin valtavan kateuden niissä jotka haluaisivat pystyä samaan. Se on se lahjakkuuden hinta, joka myös on kirjani nimi.

        "Taiteilijan työ ei ole mitään me työtä, vaan yksinäistä puurtamista. Itse taiteilijan tulee työnsä tehdä, ei sitä tehdä me meiningillä."

        Niin, Aukealla se näkyy sinne juuri julkaisemassasi työssä heh. Täynnänsä mittasuhdevirheitä ja valöörivirheitä. Esim. vasemmalla olevassa pystylaudoitustalossa noin 30-40 cm levyisiä lautoja kun taas kuvan autot näyttävät leegopalikoilta ja sentään yrität tehdä "hypernäköistä" piirtämällä erikseen jokaisen lehmuksen lehden, ottamatta silti huomioon pakopistettä.

        Eli juuri niin, puurrat siellä "ylhäisessä yksinäisyydessäsi" ja elät sitä armoitettua harrastelijataiteilijan elämää. Jos sinulla olisi ollut kolleega joka olisi tsekannut tämän työsi, olisit kuullut noista virheistä ennen kuin vedit päälle lopetusvernissat ja korjannut ne.
        Toisaalta, ethän siellä koulussasikaan ole suostunut ottamaan mitään neuvoja vastaan oppilaskavereiltasi ja varsinkaan opettajilta. Joten taidat äijäriepu aikanaan kuolla köyhänä ex-taiteilijana Heh ja hyvästi julkisuus!

        Tuo kaikki näkyy juuri nyt Aukealla muillekin palstan lukijoille, joten tällä kertaa et voi haukkua minuakaan valehtelijaksi.
        Kummasti pillastuit edellisen kirjoittajan ystävällisistä neuvoista! Taisi osua tahtomattaan ja ilmeisen vahingossa arkaan paikkaan. Toi on niin sitä sinua "huippulahjakas"! Et kestä totuutta edelleenkään.
        Vaikka noin sanot jättäväsi tän Areenan, et sitä kuitenkaan jätä. Et kertakaikkiaan voi elää ilman Suomi24 Kuvataidepalstaa! Se näkyy!

        Käykäähän Aukealla ja antakaa palautetta. Mutta sinä "huippulahjakas" jätä jo ne temppusi, jooko.


      • Innostunnu
        Huippulahjakas kirjoitti:

        Naurattaa toi sinun kateellinen viestisi. Kun uuden suomen suosituinta blogiani oli jaettu facen kautta 30 000, oli sitä luettu noin 140 000 kertaa ja nyt sitä on jaettu 58 000 kertaa ja lukijamäärät ovat useita satoja tuhansia. Tokihan tämän myös ttiedät, jos sinulla on blogi myös Uudessa suomessa.

        Taiteilijan työ ei ole mitään me työtä, vaan yksinäistä puurtamista. Itse taiteilijan tulee työnsä tehdä, ei sitä tehdä me meiningillä.

        Mitä taas tulee tuohon suosioon, niin kovin katkeralta kuulostat olevan minun suosiostani. Puhut myös omasta suosiostasi, mutta missä se on näkyvissä? Edes tällä palstalla sinua ei tunneta, rohkeutesi riittää ainoastaan nimimerkin suojasta ampumaan. Tuleekin mieleen kateellinen puskasta huutelija ja jos sinä olisit hiukankin tunnettu, ei sinun tarvitsisi olla niin huolissaan minun tekemisistäni, sinulla olisi omat kädet täynnä töitä, kuten minullakin.

        Nyt jätän taas areenan teille ja jatkan omia töitäni, sitä huippulahjakkaan elämänosaa joka on tälläkin ja useilla muilla palstoilla tehnyt minut tunnetuksi. Kun pienessä maassa teet jotain mihin muut eivät pysty, aiheuttaa se tietenkin valtavan kateuden niissä jotka haluaisivat pystyä samaan. Se on se lahjakkuuden hinta, joka myös on kirjani nimi.

        Niinhän tuo näyttää menevän tämäkin keskustelu sinulla kuin ne keskustelut US- kin. Sinulla on tapana hyökätä heti kun joku lausuu mielestäsi jotain väärää ja joskus ikävälläkin tavalla. Eikä näköjään tääkään tee millään tavalla poikkeusta. Täältä sinua ei sentään potkita pellolle niinkuin US- ta. Tietäen kuitenkin että sekään ei ole kaukana, päättelen uutisesta tänkin palstan tiukenneesta moderoinnista. Sun tarvii vain lausua muutama väärä sana ja olet poissa näistäkin kuvioista.
        Tuota "kateus"- sanaa näköjään tykkäät käyttää myös täällä. Kuitenkaan et kerro mistä minun pitäisi olla sinulle kateellinen!? Varsinkin kun tietää hyvin ne oikeat faktat sinun ns. tunnettuudestasi niin maalarina kuin kirjoittajana, olen ihan äimänkäkenä? mitä siis jää jäljelle, ei mitään. Hakukoneraportit eivät valehtele "huippulahjakas"! Niiden lokitiedot eivät edes tunne sua nimeltään toisin kuin esimerkiksi minut ja monet muut tuntemasi joille nähtävästi Sinä itse olet kateellinen ja kovin katkera.
        Eli tosiasiat juoruaa ihan toista kun sinä yrität meille tuputtaa itsestäsi.
        Jos tuollaiset lukemat olisi totta jotka ilmoitat niin hakukoneiden lokitiedostot olisivat ihan täynnään sinua. Mutta kun ei ole! Aprikoin kumpi tässä nyt valehtelee, lokitiedot vai sinä. Arvaas mitä, minäpä vain satun tietämään että Sinä. ;) Hauskaa päivän jatkoa! - vai oliko toi ilkeilyä?


    • eivastausta

      ....no, toi onki paha kun se on täyttä totta.

      • Niipä

        Ei löydä mitään argumentoitavaa kun on niin kiusallista. Noinhan se tekee aina. Kehuu vielä kuinka sanavalmis kynämies on. Epäloogista! hih


      • Noniinpävain
        Niipä kirjoitti:

        Ei löydä mitään argumentoitavaa kun on niin kiusallista. Noinhan se tekee aina. Kehuu vielä kuinka sanavalmis kynämies on. Epäloogista! hih

        Mihin se sanavalmius karkasi? ;)


      • samaamäkin
        Noniinpävain kirjoitti:

        Mihin se sanavalmius karkasi? ;)

        ....Ihmettelen hihi


    • stiinopus

      kirjoitetaan kuvataiteesta kun suvaitsette kuvataiteesta puhua. jotakin yhteistä.
      -muistelmat
      -fiktiivinen kertomus taiteilijasta V.
      -suunnitellaan taiteilijoiden vallankumousta, jolloin taiteilijat nousevat valtaan ja tulevat johtamaan maapalloa
      - (...)
      -mennään näyttelyyn ja kritisoidan palstalaisten viljelyyn tänne
      -

      • stopstop

        tai vapaa teksti dialogi


      • Siinäpä
        stopstop kirjoitti:

        tai vapaa teksti dialogi

        ...taas upea esimerkki "huippulahjakkaan" kameleonttimaisuudesta. Hihi


      • Järjestysmannen
        Siinäpä kirjoitti:

        ...taas upea esimerkki "huippulahjakkaan" kameleonttimaisuudesta. Hihi

        Joo, joskus sitä täytyy kummastella.


      • Nomutkaikesta

        ...huolimatta petteri lähti merille....ja.. ;)


      • jatkoo

        ...odottelen?


      • Nomuttakaikesta

        Kai toi urpo siinä "kirjassaan" kertoo senkin. Paha vaan kun se ei onnistu sitä julkaisemaan missään. hihi


    • Einiinja

      ..nyt se taas näkyy palstalla. Sitä vituttaa kuin pientä oravaa jonka käpy on jäässä.
      Totuus satuttaa tätä "huippulahjakasta".

    • Meinas

      ...unohtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe