moikka, haluisin kysyy et miten hoitaa nypittyy neitsikkaa...
olen siirtäny sen eri häkkiin, siis neitsikkaa on nypitty niskasta jonkun verran...
ja olen antanut vitamiinitippoja, ostanu seepiansuomun ja olen antanut myös voimaruokaa ja suihkuttelen joka päivä ja pidän hyvän hygienian häkissä. Voinko tehdä tai antaa jotakin muuta.
Neitsikka ei tse nypi itseään vaan sitä on nypitty.
kyse on poikasesta!kiitos!
nypitty neitsikka
4
372
Vastaukset
- -M-
No eipä tuossa tilanteessa juuri paljoa enempää voi tehdä.
Ruokinta vaan monipuoliseksi (pellettejä, vihanneksia, hedelmiä, vähän kananmunaa että saa ravintoa höyhenten kasvattamiseen ja aikuistumiseen. Kalsiumia voisi antaa silloin tällöin paremmin imeytyvässä muodossakin (kalsiumglukonaattia jauheena apteekista tai Calcivet-liuoksena eläinkaupasta), seepiansuomujen kalsiumkarbonaatista saa enimmäkseen puuhattavaa nokalle, mutta mahdollista kalsiumvajausta sillä paikkaa aika nihkeästi.- kalle
Ai, en tiennykkään et seepiansuomussa on vaa vähä kalkkii, luulin et se ajaa saman kuin kalkkikivi, huomenna eläinkauppaan kalkkikiven ostoon!kiitos tiedosta!
- -M-
kalle kirjoitti:
Ai, en tiennykkään et seepiansuomussa on vaa vähä kalkkii, luulin et se ajaa saman kuin kalkkikivi, huomenna eläinkauppaan kalkkikiven ostoon!kiitos tiedosta!
Juu... Siis sekä kalkkikivi, seepiansuomu että simpukkarouhe kaikki sisältävät pääasiassa sitä melko huonosti imeytyvää kalsiumkarbonaattia. Tokihan nekin parempia ovat kuin ei mitään, mutta jos tehokasta kalsiumlisää haluaa, niin sitten sitä kalsiumglukonaattia.
- kalle
-M- kirjoitti:
Juu... Siis sekä kalkkikivi, seepiansuomu että simpukkarouhe kaikki sisältävät pääasiassa sitä melko huonosti imeytyvää kalsiumkarbonaattia. Tokihan nekin parempia ovat kuin ei mitään, mutta jos tehokasta kalsiumlisää haluaa, niin sitten sitä kalsiumglukonaattia.
ai jaa!No pitää sit ostaa sitä kalsiumglukonaattia vai miten se nyt kirjoitetaan!Kiitos selvennöksestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427