Tarina Tuomiopäivästä

Alqualonde

Kuolemattomilla Mailla kauan Neljännen Ajan jälkeen:

Kun aamulla Legolas heräsi, hän muisti surullisen asian. Tänään on se päivä jota kutsutaan Tuomiopäiväksi. Hänella olisi vielä enää muutama tunti iloita elämästä. Hän meni ulos, kävelylle metsään. Siellä hän vilkaisi viimeisen kerran Gimlin, Frodon, Samin ja Bilbon hautoja. Hän meni takaisin kaupunkiin. Hänen lapsensa olivat heränneet. "Muistatteko mikä päivä tänään on?" hän kysyi. "Tänään on se päivä kun maailma loppuu." sanoi Mithdil surullisesti. Hänen tyttär Mìriel alkoi itkeä.

Illalla kaikki kaupungista alkoivat lähteä Taniquetilille. Sieltä Valar johdattivat heidät maailman rajoille, ja haltiat astuivat Iluvatarin saleihin.

Valar asettuivat riviin ja kaikki Kuolemattomilla Mailla asuvat haltiat asettuivat heidän taakse. Valar alkoivat laulaa laulua, jossa ei ollut sanoja: "LAAAALLAAAAAA LALAAALLAAALLAAAA! AAAAALLAAAAA AALIIIIII-III-IIIIIII!...

Ja niin laulu jatkui tunteja. Kaikki haltiat tunsivat että kohta tulisi se hetki. Sitten Valar alkoivat laulaa vielä surullisemmin. Sitten laulu loppui ja Iluvatar alkoi puhua: "Maailman kaari on ollut pitkä, mutta nyt on tullut se aika, jota olemme odottaneet niin pitkään. Minä tiesin tämän päivän tulevan, kun istuin yksin tässä salissa silloin kauan sitten. Kohta Arda on vain tyhjyys. Kaikki musta ja pimeä poistuu keskuudestamme. Ajatukseni haipuvat sinne, mistä ne aikojen alussa tulivat."

Sitten Iluvatar vaipui ajatuksiin. "Hyvästi, lapseni."

Sitten maailma tayttyi tyhjyydellä, ja mitään ei enää ollut olemassa. Ikuinen rauha oli saapunut.

7

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oho

Aika mielenkiintoinen tarina kieltämättä.

• Iluvatar

mun mielest se oli aika outo, mut hyvä silti

• jawetus

Eikös Dagor Dagorath ole täysin ennustamaton.

Siis ihan hirveä rähinä, kun Melkor vapautuu ja hänen mukanaan pimeydestä tulee järjetön määrää ökkömönkiäisiä. Alkaa taistelu, jossa lentelee tulta ja tulikiveä.

Iluvatar laittaa silloin pöydän sileäksi ja kutsuu kaikki lapsensa eteensä laulaa loilottamaan.

Tuossa laulussa maailma tehdään uudeksi, sellaiseksi, kuin sen olisi pitänyt olla.

Ilman Melkoria, pimeyttä ja pahaa...

• Nimloth

Eikö Dagor Dagorathin jälkeen elämä vielä jatku?Minä ainakin olin siinä uskossa,että asiat menevät niin kuin mainitsit (Melkor vapautuu ym)...

• jawetus
        Nimloth kirjoitti:

Eikö Dagor Dagorathin jälkeen elämä vielä jatku?Minä ainakin olin siinä uskossa,että asiat menevät niin kuin mainitsit (Melkor vapautuu ym)...

Kyllä vaan jatkuu.

Maailma luodaan uudeksi ja puhtaaksi.

Siinä maailmassa se Legolas lapsineen voi aivan hyvin tallustella Frodon, Samin ja jopa Gimlikin kanssa vaikkapa Tasarinanin halavarannoilla keväiseen aikaan ;-)

Eiks o hianoo!

• Nimloth
        jawetus kirjoitti:

Kyllä vaan jatkuu.

Maailma luodaan uudeksi ja puhtaaksi.

Siinä maailmassa se Legolas lapsineen voi aivan hyvin tallustella Frodon, Samin ja jopa Gimlikin kanssa vaikkapa Tasarinanin halavarannoilla keväiseen aikaan ;-)

Eiks o hianoo!

Tosi hianoo =)

• gal

Olis ollu mukava jos ne kirjat olis jatkunu mutku kirjailija kuoli. :( Se varmasti aiko kirjottaa jatkoa niille mut se ei ehtiny.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1982
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      172
      1925
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      392
      1822
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1258
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1133
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      990
    7. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      935
    8. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    9. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      708
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      51
      694
    Aihe