Tarina Tuomiopäivästä

Alqualonde

Kuolemattomilla Mailla kauan Neljännen Ajan jälkeen:

Kun aamulla Legolas heräsi, hän muisti surullisen asian. Tänään on se päivä jota kutsutaan Tuomiopäiväksi. Hänella olisi vielä enää muutama tunti iloita elämästä. Hän meni ulos, kävelylle metsään. Siellä hän vilkaisi viimeisen kerran Gimlin, Frodon, Samin ja Bilbon hautoja. Hän meni takaisin kaupunkiin. Hänen lapsensa olivat heränneet. "Muistatteko mikä päivä tänään on?" hän kysyi. "Tänään on se päivä kun maailma loppuu." sanoi Mithdil surullisesti. Hänen tyttär Mìriel alkoi itkeä.

Illalla kaikki kaupungista alkoivat lähteä Taniquetilille. Sieltä Valar johdattivat heidät maailman rajoille, ja haltiat astuivat Iluvatarin saleihin.

Valar asettuivat riviin ja kaikki Kuolemattomilla Mailla asuvat haltiat asettuivat heidän taakse. Valar alkoivat laulaa laulua, jossa ei ollut sanoja: "LAAAALLAAAAAA LALAAALLAAALLAAAA! AAAAALLAAAAA AALIIIIII-III-IIIIIII!...

Ja niin laulu jatkui tunteja. Kaikki haltiat tunsivat että kohta tulisi se hetki. Sitten Valar alkoivat laulaa vielä surullisemmin. Sitten laulu loppui ja Iluvatar alkoi puhua: "Maailman kaari on ollut pitkä, mutta nyt on tullut se aika, jota olemme odottaneet niin pitkään. Minä tiesin tämän päivän tulevan, kun istuin yksin tässä salissa silloin kauan sitten. Kohta Arda on vain tyhjyys. Kaikki musta ja pimeä poistuu keskuudestamme. Ajatukseni haipuvat sinne, mistä ne aikojen alussa tulivat."

Sitten Iluvatar vaipui ajatuksiin. "Hyvästi, lapseni."

Sitten maailma tayttyi tyhjyydellä, ja mitään ei enää ollut olemassa. Ikuinen rauha oli saapunut.

7

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oho

      Aika mielenkiintoinen tarina kieltämättä.

      • Iluvatar

        mun mielest se oli aika outo, mut hyvä silti


    • jawetus

      Eikös Dagor Dagorath ole täysin ennustamaton.

      Siis ihan hirveä rähinä, kun Melkor vapautuu ja hänen mukanaan pimeydestä tulee järjetön määrää ökkömönkiäisiä. Alkaa taistelu, jossa lentelee tulta ja tulikiveä.

      Iluvatar laittaa silloin pöydän sileäksi ja kutsuu kaikki lapsensa eteensä laulaa loilottamaan.

      Tuossa laulussa maailma tehdään uudeksi, sellaiseksi, kuin sen olisi pitänyt olla.

      Ilman Melkoria, pimeyttä ja pahaa...

      • Nimloth

        Eikö Dagor Dagorathin jälkeen elämä vielä jatku?Minä ainakin olin siinä uskossa,että asiat menevät niin kuin mainitsit (Melkor vapautuu ym)...


      • jawetus
        Nimloth kirjoitti:

        Eikö Dagor Dagorathin jälkeen elämä vielä jatku?Minä ainakin olin siinä uskossa,että asiat menevät niin kuin mainitsit (Melkor vapautuu ym)...

        Kyllä vaan jatkuu.

        Maailma luodaan uudeksi ja puhtaaksi.

        Siinä maailmassa se Legolas lapsineen voi aivan hyvin tallustella Frodon, Samin ja jopa Gimlikin kanssa vaikkapa Tasarinanin halavarannoilla keväiseen aikaan ;-)

        Eiks o hianoo!


      • Nimloth
        jawetus kirjoitti:

        Kyllä vaan jatkuu.

        Maailma luodaan uudeksi ja puhtaaksi.

        Siinä maailmassa se Legolas lapsineen voi aivan hyvin tallustella Frodon, Samin ja jopa Gimlikin kanssa vaikkapa Tasarinanin halavarannoilla keväiseen aikaan ;-)

        Eiks o hianoo!

        Tosi hianoo =)


      • gal

        Olis ollu mukava jos ne kirjat olis jatkunu mutku kirjailija kuoli. :( Se varmasti aiko kirjottaa jatkoa niille mut se ei ehtiny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe