Sadat miljoonat, jopa miljardit linux-, Android- ja iOS-koneet ovat kriittisessä vaarassa vailla turvaa. Uhka koskee myös valtavaa joukkoa erilaisia verkkolaitteita. Missä vapaa koodi, siellä ongelnma!
http://etn.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=3999:unix-bugi-uhkaa-linux-android-ja-ios-koneita&catid=13&Itemid=101
Eipä tule minulle yllätyksenä.
linux-, Android- ja iOS kaadettu
15
73
Vastaukset
Mikähän Sepon mielestä tuossa on erona esimerkiksi Windowsin loputtomiin turva-aukkoihin, paitsi ehkä se, että päivitys ehkä tulee nopeammin, eikä sitten ensi kuussa tiistaina?
Saisivat myös sulautettujen laitteiden valmistajien "ammattilaiset" tuoda me päivitykset firmwareihinsa edes suunnilleen yhtä nopeasti kuin "peräkammarin nörtit" ne tekevät.- PenttiNelonen
Windos Phone on tällä hetkellä turvallisin puhelin käyttöjärjestelmä, Windows 8 ja 10 turvalisimmat työpöytäkäytikset! Eihän valmistajat juuri edes päivitä Androidlaiteidensa ohjelmistoja vaikka Google tuo jatkuvasti tietoturvapäivityksiä, suurinta osaa Androidlaiteista ei saa koko elinkaarensa aikana ainoatakaan järjestelmä- tai turvapäivitystä.
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsung-oikeuteen-surkeasta-tietoturvasta-6247225
Tutullani oli 4 vuotta Samsungin puhelin eikä koko aikana puhelimeen tullut ainoatakaan järjestelmäpäivitystä vaikka Google oli julkaisut lukemattomia turvallisuuspäivityksiä ja uusia versioita. Sama ongelma vaivaa suurinta osaa Androidlaitteita.
Ongelmat ovat valtaisat, joka päivä jotain:
http://www.mikrobitti.fi/2016/02/mazar-bot-haittaohjelma-voi-tehda-selvaa-jalkea-android-puhelimesta/ - Pönttö_Noloselle
PenttiNelonen kirjoitti:
Windos Phone on tällä hetkellä turvallisin puhelin käyttöjärjestelmä, Windows 8 ja 10 turvalisimmat työpöytäkäytikset! Eihän valmistajat juuri edes päivitä Androidlaiteidensa ohjelmistoja vaikka Google tuo jatkuvasti tietoturvapäivityksiä, suurinta osaa Androidlaiteista ei saa koko elinkaarensa aikana ainoatakaan järjestelmä- tai turvapäivitystä.
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsung-oikeuteen-surkeasta-tietoturvasta-6247225
Tutullani oli 4 vuotta Samsungin puhelin eikä koko aikana puhelimeen tullut ainoatakaan järjestelmäpäivitystä vaikka Google oli julkaisut lukemattomia turvallisuuspäivityksiä ja uusia versioita. Sama ongelma vaivaa suurinta osaa Androidlaitteita.
Ongelmat ovat valtaisat, joka päivä jotain:
http://www.mikrobitti.fi/2016/02/mazar-bot-haittaohjelma-voi-tehda-selvaa-jalkea-android-puhelimesta/Mikäköhän Samsungin puhelin tutullasi mahtoi olla ? Oliko tuttusi samanlainen osaamaton tumpelo kuin itse olet ? Ainakin tuohon omaan Samsung-puhelimeeni on tullut useampi järjestelmäpäivitys. Niitä ei tosin asenneta väkisin eli joiltain tumpeloilta voi päivitykset jäädä asentamatta.
PenttiNelonen kirjoitti:
Windos Phone on tällä hetkellä turvallisin puhelin käyttöjärjestelmä, Windows 8 ja 10 turvalisimmat työpöytäkäytikset! Eihän valmistajat juuri edes päivitä Androidlaiteidensa ohjelmistoja vaikka Google tuo jatkuvasti tietoturvapäivityksiä, suurinta osaa Androidlaiteista ei saa koko elinkaarensa aikana ainoatakaan järjestelmä- tai turvapäivitystä.
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsung-oikeuteen-surkeasta-tietoturvasta-6247225
Tutullani oli 4 vuotta Samsungin puhelin eikä koko aikana puhelimeen tullut ainoatakaan järjestelmäpäivitystä vaikka Google oli julkaisut lukemattomia turvallisuuspäivityksiä ja uusia versioita. Sama ongelma vaivaa suurinta osaa Androidlaitteita.
Ongelmat ovat valtaisat, joka päivä jotain:
http://www.mikrobitti.fi/2016/02/mazar-bot-haittaohjelma-voi-tehda-selvaa-jalkea-android-puhelimesta/Yksikään Windows ei ole työpöydällä turvallisin valinta. Syykin on selvä: kuten useimmat Android-puhelimet, se on yhden sulkeutuneen yhtiön varassa. Vakoilu- ja haittaohjelmat tulevat oletusasennuksessa ja päivitykset sitten joskus ensi kuussa.
- glibc-klaps-klups
glibc-source 2.19-18 deb8u3 Tila: Asentamatta
Ai paska, tarttiskos asentaa?
Taisi kuitenkin päivittyä jo eikä ensikuun toinen torstai eikun tiistai. - selvä_peli
Näinhän siinä käy. Kun maailman kaikki Windowsit on jo kaapattu niin sitten onkin pakko ryhtyä kaappaamaan muita käyttöjärjestelmiä.
Ei tämä ole mikään IHME.
Tämä on selvä peli. Jo kaapattua W-järjestelmää ei voi enää kaapata toiseen kertaan.
On siis siirryttävä toisiin kaappauksiin.
Tässä toimii sama logiikka kuin kassakaapissa, kun kassakaapin sisältö on kerran ryöstetty ei siellä enää ole toiselle ryöstäjälle mitään. Tyhjää kassakaapia ei kannata ryhtyä ryöstämään (kaappaamaan).
Ei ne kaapparitkaan viitsi tehdä turhaa työtä. - win_pois_nyt
Windows vakoilee tietokoneissa ja mobiileissa jo oletuksena niin paljon, että sen käyttöä ei suositella.
- perseennuoliamedia
Eikä siitä media juurikaan uutisoi...
- Linuks_yksinäisyys
Ja onhan se siellä periksessä hieman yksinäistä, kun lähes kaikki muut käyttävät tietokoneissaan Windowsia, jää linukshihhuli parka ihan yksin niine sudo apteekkeineen.....†
- windows_osaamaton
Linuks_yksinäisyys kirjoitti:
Ja onhan se siellä periksessä hieman yksinäistä, kun lähes kaikki muut käyttävät tietokoneissaan Windowsia, jää linukshihhuli parka ihan yksin niine sudo apteekkeineen.....†
Joukossa tyhmyys tiivistyy josta ristintumputtaja.....† on esimerkkinä.....†
- jenkki_laatua
Samapa tuo mikä jenkkituote tietokoneessa tai älypuhelimessa makaa. Pitää vaan muistaa pääsääntö: SULJE ne etu-, taka- ja sivuovet ja muista sulkea myös ne mukavat katto- ja lattialuukut. Sulje ne portit myös.
Sinun oma asia on huolehtia ovien, luukkujen ja porttien sulkemisesta ja avaamisesta. Muista tämä, Linus Torvalds lähti Suomesta jenkkeihin ja voi siellä varsin hyvin.
Tämän myötä linux on nyt jenkkituote. Eli samaa laatua mitä ne muutkin jenkkien tietojärjestelmät ovat. - mitä.vahinkoa.aiheuttanu
Onko ollut hyökkäyksiä? Bugi ollut olemassa vuosia, joten kai joku hyökkäys tiedetään?
- VoiNiitaOtsikkoja
Ei ole todellakaan kaatanut mitään. Tiedossa ei ole yhtään tapausta.
Eli se siitä uutisesta... Isot otsikot,eikä mitään ole tapahtunut. - Vähäpätöinen_tubutin
Linuks-riivaaja yhteisö ei tasan tarkkaan kerro yhtään mitään sellaisista, vaikka niitä olisi sadoin tuhansin!
Se riivaajalauma pimittää just niin paljon kuin mahdollista, jottei tubuttimien "suosio" vain lähtisi laskuun......
Paha tietysti jostain 1,5%:n lukemista on enää vähetä...........hi hi hi hi hi hi - windows_osaamaton
Sinulla on edelleen vaikeuksia, vai kui?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372