linux-, Android- ja iOS kaadettu

PenttiNelonen

15

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikähän Sepon mielestä tuossa on erona esimerkiksi Windowsin loputtomiin turva-aukkoihin, paitsi ehkä se, että päivitys ehkä tulee nopeammin, eikä sitten ensi kuussa tiistaina?

      Saisivat myös sulautettujen laitteiden valmistajien "ammattilaiset" tuoda me päivitykset firmwareihinsa edes suunnilleen yhtä nopeasti kuin "peräkammarin nörtit" ne tekevät.

      • PenttiNelonen

        Windos Phone on tällä hetkellä turvallisin puhelin käyttöjärjestelmä, Windows 8 ja 10 turvalisimmat työpöytäkäytikset! Eihän valmistajat juuri edes päivitä Androidlaiteidensa ohjelmistoja vaikka Google tuo jatkuvasti tietoturvapäivityksiä, suurinta osaa Androidlaiteista ei saa koko elinkaarensa aikana ainoatakaan järjestelmä- tai turvapäivitystä.
        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsung-oikeuteen-surkeasta-tietoturvasta-6247225
        Tutullani oli 4 vuotta Samsungin puhelin eikä koko aikana puhelimeen tullut ainoatakaan järjestelmäpäivitystä vaikka Google oli julkaisut lukemattomia turvallisuuspäivityksiä ja uusia versioita. Sama ongelma vaivaa suurinta osaa Androidlaitteita.

        Ongelmat ovat valtaisat, joka päivä jotain:
        http://www.mikrobitti.fi/2016/02/mazar-bot-haittaohjelma-voi-tehda-selvaa-jalkea-android-puhelimesta/


      • Pönttö_Noloselle
        PenttiNelonen kirjoitti:

        Windos Phone on tällä hetkellä turvallisin puhelin käyttöjärjestelmä, Windows 8 ja 10 turvalisimmat työpöytäkäytikset! Eihän valmistajat juuri edes päivitä Androidlaiteidensa ohjelmistoja vaikka Google tuo jatkuvasti tietoturvapäivityksiä, suurinta osaa Androidlaiteista ei saa koko elinkaarensa aikana ainoatakaan järjestelmä- tai turvapäivitystä.
        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsung-oikeuteen-surkeasta-tietoturvasta-6247225
        Tutullani oli 4 vuotta Samsungin puhelin eikä koko aikana puhelimeen tullut ainoatakaan järjestelmäpäivitystä vaikka Google oli julkaisut lukemattomia turvallisuuspäivityksiä ja uusia versioita. Sama ongelma vaivaa suurinta osaa Androidlaitteita.

        Ongelmat ovat valtaisat, joka päivä jotain:
        http://www.mikrobitti.fi/2016/02/mazar-bot-haittaohjelma-voi-tehda-selvaa-jalkea-android-puhelimesta/

        Mikäköhän Samsungin puhelin tutullasi mahtoi olla ? Oliko tuttusi samanlainen osaamaton tumpelo kuin itse olet ? Ainakin tuohon omaan Samsung-puhelimeeni on tullut useampi järjestelmäpäivitys. Niitä ei tosin asenneta väkisin eli joiltain tumpeloilta voi päivitykset jäädä asentamatta.


      • PenttiNelonen kirjoitti:

        Windos Phone on tällä hetkellä turvallisin puhelin käyttöjärjestelmä, Windows 8 ja 10 turvalisimmat työpöytäkäytikset! Eihän valmistajat juuri edes päivitä Androidlaiteidensa ohjelmistoja vaikka Google tuo jatkuvasti tietoturvapäivityksiä, suurinta osaa Androidlaiteista ei saa koko elinkaarensa aikana ainoatakaan järjestelmä- tai turvapäivitystä.
        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsung-oikeuteen-surkeasta-tietoturvasta-6247225
        Tutullani oli 4 vuotta Samsungin puhelin eikä koko aikana puhelimeen tullut ainoatakaan järjestelmäpäivitystä vaikka Google oli julkaisut lukemattomia turvallisuuspäivityksiä ja uusia versioita. Sama ongelma vaivaa suurinta osaa Androidlaitteita.

        Ongelmat ovat valtaisat, joka päivä jotain:
        http://www.mikrobitti.fi/2016/02/mazar-bot-haittaohjelma-voi-tehda-selvaa-jalkea-android-puhelimesta/

        Yksikään Windows ei ole työpöydällä turvallisin valinta. Syykin on selvä: kuten useimmat Android-puhelimet, se on yhden sulkeutuneen yhtiön varassa. Vakoilu- ja haittaohjelmat tulevat oletusasennuksessa ja päivitykset sitten joskus ensi kuussa.


    • glibc-klaps-klups

      glibc-source 2.19-18 deb8u3 Tila: Asentamatta

      Ai paska, tarttiskos asentaa?

      Taisi kuitenkin päivittyä jo eikä ensikuun toinen torstai eikun tiistai.

    • selvä_peli

      Näinhän siinä käy. Kun maailman kaikki Windowsit on jo kaapattu niin sitten onkin pakko ryhtyä kaappaamaan muita käyttöjärjestelmiä.
      Ei tämä ole mikään IHME.

      Tämä on selvä peli. Jo kaapattua W-järjestelmää ei voi enää kaapata toiseen kertaan.
      On siis siirryttävä toisiin kaappauksiin.
      Tässä toimii sama logiikka kuin kassakaapissa, kun kassakaapin sisältö on kerran ryöstetty ei siellä enää ole toiselle ryöstäjälle mitään. Tyhjää kassakaapia ei kannata ryhtyä ryöstämään (kaappaamaan).

      Ei ne kaapparitkaan viitsi tehdä turhaa työtä.

    • win_pois_nyt

      Windows vakoilee tietokoneissa ja mobiileissa jo oletuksena niin paljon, että sen käyttöä ei suositella.

      • perseennuoliamedia

        Eikä siitä media juurikaan uutisoi...


      • Linuks_yksinäisyys

        Ja onhan se siellä periksessä hieman yksinäistä, kun lähes kaikki muut käyttävät tietokoneissaan Windowsia, jää linukshihhuli parka ihan yksin niine sudo apteekkeineen.....†


      • windows_osaamaton
        Linuks_yksinäisyys kirjoitti:

        Ja onhan se siellä periksessä hieman yksinäistä, kun lähes kaikki muut käyttävät tietokoneissaan Windowsia, jää linukshihhuli parka ihan yksin niine sudo apteekkeineen.....†

        Joukossa tyhmyys tiivistyy josta ristintumputtaja.....† on esimerkkinä.....†


    • jenkki_laatua

      Samapa tuo mikä jenkkituote tietokoneessa tai älypuhelimessa makaa. Pitää vaan muistaa pääsääntö: SULJE ne etu-, taka- ja sivuovet ja muista sulkea myös ne mukavat katto- ja lattialuukut. Sulje ne portit myös.

      Sinun oma asia on huolehtia ovien, luukkujen ja porttien sulkemisesta ja avaamisesta. Muista tämä, Linus Torvalds lähti Suomesta jenkkeihin ja voi siellä varsin hyvin.
      Tämän myötä linux on nyt jenkkituote. Eli samaa laatua mitä ne muutkin jenkkien tietojärjestelmät ovat.

    • mitä.vahinkoa.aiheuttanu

      Onko ollut hyökkäyksiä? Bugi ollut olemassa vuosia, joten kai joku hyökkäys tiedetään?

      • VoiNiitaOtsikkoja

        Ei ole todellakaan kaatanut mitään. Tiedossa ei ole yhtään tapausta.
        Eli se siitä uutisesta... Isot otsikot,eikä mitään ole tapahtunut.


      • Vähäpätöinen_tubutin

        Linuks-riivaaja yhteisö ei tasan tarkkaan kerro yhtään mitään sellaisista, vaikka niitä olisi sadoin tuhansin!
        Se riivaajalauma pimittää just niin paljon kuin mahdollista, jottei tubuttimien "suosio" vain lähtisi laskuun......
        Paha tietysti jostain 1,5%:n lukemista on enää vähetä...........hi hi hi hi hi hi


      • windows_osaamaton

        Sinulla on edelleen vaikeuksia, vai kui?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe