Säästätkö, nuukailetko, hamstraatko?

eppu2

Ajattetko usein, ´en raaski´ vaikka mieli tekisi?
Missä on Sinun ´sukanvartesi?´
Kertyykö tavaraa, kun sitä voi joskus tarvita, vaikkei ole kymmeneen vuoteen tarvittu. Teetkö heräteostoksia?

18

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyörit-tiukalla

      Vähän pakko on nyt nuukailla, on tullut niin paljon ylimääräisiä menoja erinäisten sattumusten vuoksi. En esim. raaskinut ostaa laskiaispullia enkä Ruuneperintorttuja, tyydyin hernekeittoon 7 prk yht 5 €, sillä pärjäsi viikon, tämän viikon menuu on iso kaalipata. En hamstraa muuta kuin sieniä ja marjoja syksyisin, ne kuivaan ja säilön.

      • sepelkyyhkyt

        Minä teen hernekeiton hernepussillisesta itse.


      • nyörit-tiukalla
        sepelkyyhkyt kirjoitti:

        Minä teen hernekeiton hernepussillisesta itse.

        Hieno juttu, niin minäkin useimmiten.


      • EriäSäilöväSäästö

        Kun teen suuremman annoksen ruokaa kerrallaan, pakastan siitä muutamia kerta-annoksia. Maistuu hyvältä ja ruokavalio on vaihtelevampi.


      • eppu2
        EriäSäilöväSäästö kirjoitti:

        Kun teen suuremman annoksen ruokaa kerrallaan, pakastan siitä muutamia kerta-annoksia. Maistuu hyvältä ja ruokavalio on vaihtelevampi.

        Ruuan suhteen itse nuukailen juuri pakastinta käyttämällä.
        Laitan kaiken ylimääräisen sinne. Esim, leivästä otan vaan kerralla siivun päivässä, jonka käytän.
        Sopat ym. laitan annoksiksi.
        Ei mene ruokaa haaskuun.


    • Esimerkki hamstraamisen tarpeellisuuresta.
      Likalla oli valtava akvaario jonka alle tein 6 pyöräisen lavetin liikuttamisen helpottamiseksi.
      Se lavetti oli vuosia autotallissa ennen kuin hävitin sen ,nyt se olis tarpeellinen uuden vesivaraajan asennus hommissa.
      Minusta on suorastaan vastemielistä ostaa mitään uutta ,romutarha on taas eri juttu ,päivän penkominen siellä vastaa kuukautta etelässä.

      • eppu2

        Tuli lavetista mieleen, noilla automiehillä on sellainen pyörällinen lavetti.
        Sillä on vähän ruma nimi, en tohdi mainita tässä.
        Yleensä kai se juuri niin käykin, että vuosikausia säilöö jotakin ja sitten, kun heittää pois, niin seuraavalla viikolla tarvitsisi.


    • Olen aina siirtänyt kustannuksia vaativia päätöksia liian pitkälle.

      Kylppäriremontti olisi ollut hyvä tehdä jo 28-vuotta sitten. Se tuli vastaan vasta kun kylppärini romuputket aiheuttivat alakerran asuntoon vesivahingot.

      Nyt olen arponut talvirenkaiden ostoa. Nykyisissä on kulutuspintaa ja nastoja reilusti mutta 17v renkaiden kumi on kovaa eikä lumipidosta ole tietoakaan. Kertarysäys voi tulla paljon kalliimmaksi. En taida syytää rahaa tuohon turhuuteen.

      Viimeinen esimerkki on hampaat. Virheellisen laboratoriotuloksen johdosta revittiin alaleuasta toiselta puolelta viimeisetkin purimet pois koska oli kuulemma tulehduksen poikasta. Nyt aion heittäytyä hurjaksi ja laitattaa tilalle implantit ja sillan vaikka odotettavissa olevaa, lyhyttä käyttöaikaa ( vuosia ) ajatellen se on kehno sijoitus. Kalusto oli sen verran kehnoa, että tuon implanttijutun olisi voinut tehdä jo vuosia sitten.

      Kaihileikkaukset teetin turhan myöhään. -6:n näkö korjaantui 0 / -0,5 tasoon. Jos olisin ymmärtänyt niin olisin leikkauttanut useita vuosia aikaisemmin. Nyt törmäilin sankalasien kanssa 62-vuotiseksi. Turhaan.

      Mutta muissa asioissa, kuten sapuskassa, en tingi järkevästä laadusta mutta lasken aina nettopainon hinnan verrattuna tuotteen laatuun.
      Käytämme halvimpia päivälentoja, keskustojen halpishotskuja, loma-asunnolla luumuillessamme käymme raflaamassa vain sunnuntaisin jne.

      Kun mitoittaa mielitekonsa resurssiensa mukaan niin pysyy tyytyväisenä!

      • eppu2

        Tuo terveydenhoito kannattaisi kyllä hoitaa ajoissa. Ajattelisin, että nuo implantit taitavat olla tyyriitä laitettavia.
        Itse en kyllä taitaisi noin vanhoilla renkailla ajaa.
        Se on hyvä taito, että tietää omat resurssinsa.


    • 1eero

      Kuntoremontti olisi paikallaan, suurin este on laiskuus näin talviaikaan, keväällä hiirenkorvan aikaan on yleensä parantunut tällä hetkellä on säästöliekki päällä.

      • eppu2

        Keväällä minäkin herään. Talvella suurin osa ajasta on hitaalla menoa.


      • Olet sitten vielä niin kuin karhu, joka nukkuu talviunta, kun hiirenkorvia odottelet.


      • eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

        Olet sitten vielä niin kuin karhu, joka nukkuu talviunta, kun hiirenkorvia odottelet.

        Kertoivat, että korkeasaaren karhut heräsivät jo, miltei kuukautta ennen normaalia.


    • siilimuori3

      Suu säkkiä myöten. Nykysin ostohaluja hillitsee kysymys: tarvitsenko oikeasti. Ja kun vastaus on en, silloin en osta. Mut se ei estä käydä kaupoissa katselemassa kaikkea ihanaa. Siitä jo saapi hyvän mielen. Näkee ihmisiä ja käypi ryystämässä kaffet. Siina se.

      • eppu2

        Minä en ole heräteostojen tekijä. En edes keräile mitään. Toisilla ihmisillä on joku mielenkiinnon kohde, mitä kerätään.
        Jos joskus jotain katselen ja emmin, hyvin äkkiä sanon itselleni, ´´mitähän sinä silläkin tekisit.´´
        Tuo kaffen ryystäminen taas on ihan mukava juttu.


      • siilimuori3
        eppu2 kirjoitti:

        Minä en ole heräteostojen tekijä. En edes keräile mitään. Toisilla ihmisillä on joku mielenkiinnon kohde, mitä kerätään.
        Jos joskus jotain katselen ja emmin, hyvin äkkiä sanon itselleni, ´´mitähän sinä silläkin tekisit.´´
        Tuo kaffen ryystäminen taas on ihan mukava juttu.

        Juu, joku kerää mariskooleja ja toinen muumimukeja. Minua kiinnostaisi Pentikin hopeoidut porot, siis eri kokoiset. Minulla on jo niitä kaksi. Vielä kun ostan sen suurimman niin ne on sitten siinä


    • En-nustaja

      Minä taas ennustan kahvin poroista.
      Simpsalapimpsaa himpsalarimpsaa öhlön köhlön sömpöti mössön...aaaaa siili saa sen ison poron.
      Purut eivät kerro, milloin?

      • siilimuori3

        Nii, joskos sitten ensi jouluksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4277
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      281
      2422
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1504
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1180
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1094
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1040
    Aihe