Ajattetko usein, ´en raaski´ vaikka mieli tekisi?
Missä on Sinun ´sukanvartesi?´
Kertyykö tavaraa, kun sitä voi joskus tarvita, vaikkei ole kymmeneen vuoteen tarvittu. Teetkö heräteostoksia?
Säästätkö, nuukailetko, hamstraatko?
18
85
Vastaukset
- nyörit-tiukalla
Vähän pakko on nyt nuukailla, on tullut niin paljon ylimääräisiä menoja erinäisten sattumusten vuoksi. En esim. raaskinut ostaa laskiaispullia enkä Ruuneperintorttuja, tyydyin hernekeittoon 7 prk yht 5 €, sillä pärjäsi viikon, tämän viikon menuu on iso kaalipata. En hamstraa muuta kuin sieniä ja marjoja syksyisin, ne kuivaan ja säilön.
- sepelkyyhkyt
Minä teen hernekeiton hernepussillisesta itse.
- nyörit-tiukalla
sepelkyyhkyt kirjoitti:
Minä teen hernekeiton hernepussillisesta itse.
Hieno juttu, niin minäkin useimmiten.
- EriäSäilöväSäästö
Kun teen suuremman annoksen ruokaa kerrallaan, pakastan siitä muutamia kerta-annoksia. Maistuu hyvältä ja ruokavalio on vaihtelevampi.
- eppu2
EriäSäilöväSäästö kirjoitti:
Kun teen suuremman annoksen ruokaa kerrallaan, pakastan siitä muutamia kerta-annoksia. Maistuu hyvältä ja ruokavalio on vaihtelevampi.
Ruuan suhteen itse nuukailen juuri pakastinta käyttämällä.
Laitan kaiken ylimääräisen sinne. Esim, leivästä otan vaan kerralla siivun päivässä, jonka käytän.
Sopat ym. laitan annoksiksi.
Ei mene ruokaa haaskuun.
Esimerkki hamstraamisen tarpeellisuuresta.
Likalla oli valtava akvaario jonka alle tein 6 pyöräisen lavetin liikuttamisen helpottamiseksi.
Se lavetti oli vuosia autotallissa ennen kuin hävitin sen ,nyt se olis tarpeellinen uuden vesivaraajan asennus hommissa.
Minusta on suorastaan vastemielistä ostaa mitään uutta ,romutarha on taas eri juttu ,päivän penkominen siellä vastaa kuukautta etelässä.- eppu2
Tuli lavetista mieleen, noilla automiehillä on sellainen pyörällinen lavetti.
Sillä on vähän ruma nimi, en tohdi mainita tässä.
Yleensä kai se juuri niin käykin, että vuosikausia säilöö jotakin ja sitten, kun heittää pois, niin seuraavalla viikolla tarvitsisi.
Olen aina siirtänyt kustannuksia vaativia päätöksia liian pitkälle.
Kylppäriremontti olisi ollut hyvä tehdä jo 28-vuotta sitten. Se tuli vastaan vasta kun kylppärini romuputket aiheuttivat alakerran asuntoon vesivahingot.
Nyt olen arponut talvirenkaiden ostoa. Nykyisissä on kulutuspintaa ja nastoja reilusti mutta 17v renkaiden kumi on kovaa eikä lumipidosta ole tietoakaan. Kertarysäys voi tulla paljon kalliimmaksi. En taida syytää rahaa tuohon turhuuteen.
Viimeinen esimerkki on hampaat. Virheellisen laboratoriotuloksen johdosta revittiin alaleuasta toiselta puolelta viimeisetkin purimet pois koska oli kuulemma tulehduksen poikasta. Nyt aion heittäytyä hurjaksi ja laitattaa tilalle implantit ja sillan vaikka odotettavissa olevaa, lyhyttä käyttöaikaa ( vuosia ) ajatellen se on kehno sijoitus. Kalusto oli sen verran kehnoa, että tuon implanttijutun olisi voinut tehdä jo vuosia sitten.
Kaihileikkaukset teetin turhan myöhään. -6:n näkö korjaantui 0 / -0,5 tasoon. Jos olisin ymmärtänyt niin olisin leikkauttanut useita vuosia aikaisemmin. Nyt törmäilin sankalasien kanssa 62-vuotiseksi. Turhaan.
Mutta muissa asioissa, kuten sapuskassa, en tingi järkevästä laadusta mutta lasken aina nettopainon hinnan verrattuna tuotteen laatuun.
Käytämme halvimpia päivälentoja, keskustojen halpishotskuja, loma-asunnolla luumuillessamme käymme raflaamassa vain sunnuntaisin jne.
Kun mitoittaa mielitekonsa resurssiensa mukaan niin pysyy tyytyväisenä!- eppu2
Tuo terveydenhoito kannattaisi kyllä hoitaa ajoissa. Ajattelisin, että nuo implantit taitavat olla tyyriitä laitettavia.
Itse en kyllä taitaisi noin vanhoilla renkailla ajaa.
Se on hyvä taito, että tietää omat resurssinsa.
- 1eero
Kuntoremontti olisi paikallaan, suurin este on laiskuus näin talviaikaan, keväällä hiirenkorvan aikaan on yleensä parantunut tällä hetkellä on säästöliekki päällä.
- eppu2
Keväällä minäkin herään. Talvella suurin osa ajasta on hitaalla menoa.
- eppu2
rosaliiin kirjoitti:
Olet sitten vielä niin kuin karhu, joka nukkuu talviunta, kun hiirenkorvia odottelet.
Kertoivat, että korkeasaaren karhut heräsivät jo, miltei kuukautta ennen normaalia.
- siilimuori3
Suu säkkiä myöten. Nykysin ostohaluja hillitsee kysymys: tarvitsenko oikeasti. Ja kun vastaus on en, silloin en osta. Mut se ei estä käydä kaupoissa katselemassa kaikkea ihanaa. Siitä jo saapi hyvän mielen. Näkee ihmisiä ja käypi ryystämässä kaffet. Siina se.
- eppu2
Minä en ole heräteostojen tekijä. En edes keräile mitään. Toisilla ihmisillä on joku mielenkiinnon kohde, mitä kerätään.
Jos joskus jotain katselen ja emmin, hyvin äkkiä sanon itselleni, ´´mitähän sinä silläkin tekisit.´´
Tuo kaffen ryystäminen taas on ihan mukava juttu. - siilimuori3
eppu2 kirjoitti:
Minä en ole heräteostojen tekijä. En edes keräile mitään. Toisilla ihmisillä on joku mielenkiinnon kohde, mitä kerätään.
Jos joskus jotain katselen ja emmin, hyvin äkkiä sanon itselleni, ´´mitähän sinä silläkin tekisit.´´
Tuo kaffen ryystäminen taas on ihan mukava juttu.Juu, joku kerää mariskooleja ja toinen muumimukeja. Minua kiinnostaisi Pentikin hopeoidut porot, siis eri kokoiset. Minulla on jo niitä kaksi. Vielä kun ostan sen suurimman niin ne on sitten siinä
- En-nustaja
Minä taas ennustan kahvin poroista.
Simpsalapimpsaa himpsalarimpsaa öhlön köhlön sömpöti mössön...aaaaa siili saa sen ison poron.
Purut eivät kerro, milloin?- siilimuori3
Nii, joskos sitten ensi jouluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832