olenko lesbo vai hetero

jaav

olen kymmenen vuotias tyttö ehkä joidenkin mielestä liian nuori tietämään olenko hetero vai lesbo ja se pelottaa minua olen lesbo vai en.Koska minun luokalla on ihmisiä jotka haukuvat lesboja/homoja en ole koskaan kertonut siitä kellekään edes vanhempani eivät tiedä siitä.

3

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bipride84

      Hei. :) Olet tosiaan todella nuori, eikä sun edes tarvitse vielä tietää oletko lesbo, hetero, bi vai jokin muu. Aika näyttää.

      Ihmisen seksuaalisuus muuttuu joskus iän myötä (tai ainakin oma kokemus siitä). Seksuaalinen suuntautuminen tai oikeammin se kehen tuntee vetoa (seksuaalista, tai ihastuu ja rakastuu) voi vaihdella eri elämän vaiheissa ja vaikka päivästä toiseen. Joku tietää olevansa hetero tai lesbo koko ikänsä ja jo todella varhain, joku muu (kuten mä) olen ollut ajoittain hyvinkin ymmällään että mikä olen. Toisinaan edelleen olen, näin vielä päälle 30-vuotiaanakin!

      Mulle biseksuaalisuus on luontevin lokero, sen mä koen omakseni. Joku muu voi vierastaa koko kategoriaa tai vaikka kaikkia muitakin lokeroita, koska niistä ei mikään kuvaa itseä.

      Kyllä mun mielestä 10-vuotias voi jo tietää tykkääkö pojista vai tytöistä vai molemmista. Tai ainakaan se ei ole yhtään outoa pohtia sitä asiaa. Muistan selvästi oman ensimmäisen ihastukseni olleen jo ala-asteella, joten voi ehkä antaa myös sulle jotain käsitystä omasta tilanteestasi jos olet jo ihastunut johonkuhun?

      Olin itse varma noin 20-vuotiaaksi asti että olen täysin hetero (enkä ollut edes ajatellut muuta), kunnes rakastuin aivan älyttömästi erääseen naiseen. Sen jälkeen tajusin että olin ollut aiemminkin ihastunut tyttöihin. En vain ollut tajunnut sitä ennen tuota yhtä ihmistä, jonka kohdalla ihastuminen /rakastuminen oli jo niin voimakasta etten voinut enää sitä olla tajuamatta. Siinä hetkessä ymmärsin monet aiemmat omituiset kiintymyksen tunteet tyttöihin olleen itseasiassa ihastuksia.
      Koska olen bi, olen kuitenkin nuorenakin ihastunut jo myös poikiin. Tämän vuoksi mulla kesti melko kauan tajuta että myös tytöt ovat mulle vaihtoehto. :) Sitä jotenkin pystyi pitkään sulkemaan mielestä tyttö ihastukset.

      Ymmärrän että kovin nuorena voi olla kova isku tajuta että ei ehkä olekaan täysin hetero. Koulu on erityisesti kova paikka monille. :(

      Itse olin sikäli onnellisessa asemassa, että en tiennyt biseksuaalisuudestani vielä kouluiässä, joten oma tilanne oli helpompi kuin monilla muilla. Ja vaikka olisin tiennytkin, biseksuaalisuus on melko helposti piilotettavissa, ja jopa joidenkin kohdalla "unohdettavissa" jos "valitsee elää" heterona. En kyllä itse olisi enää voinut elää piilossa kun asian tajusin, ja jokunen vuosi siitä hetkestä kaapista ulos tulin muillekin. Mun biseksuaalisuus on kaikilla läheisillä tiedossa.

      Mutta siis mun neuvo kaikille nuorille, etenkin koulu-ikäisille, on rauhassa tutkia omia ajatuksia ja oloa. Kyllä se oma suuntautuminen selviää jossain vaiheessa ihan varmasti. :) Eikä ole maailmanloppu olla jotakin muuta kuin hetero. Ei ainakaan enää kouluiän jälkeen. Jos et halua tulla kaapista, älä tule. Tulet vasta kun olet itse siihen valmis. Tai et. Se on ihan itsestä kiinni. :)

      Rakkaus, ja se että saa tuntea vastarakkautta on tärkeintä, ei se onko rakkauden kohde poika vai tyttö.

    • Tampereel4a

      Olen 11.v poika. Jutulle?

    • Hei, sinä olet sinä ja se riittää. Älä välitä siitä mitä muut ajattelee tai haukkuu muita. Älä itse tee samoin. Olet liian nuori tietämään vielä mistä asioista ja millaisista ihmisistä tykkäät aikuisena. Nyt olet vain sellanen kuin olet ja tykkäät siitä kenestä tykkäät. Ja jos et tykkää kenestäkään, ei se haittaa. Ei kaikista tarvitse tykätä. Ei se ole vakavaa. Elämä on ihan kivaa! Hyvää ja reipasta päivän jatkoa!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe