Asuntoni arvo jatkaa laskua

20vuotta_lusittavana

Asuntoni arvo jatkaa laskua kvartaalista toiseen eikä pohjaa ole vieläkään näkyvissä. Tässä tilanteessa ei lämmitä "ajoissa ostaneiden" selkään taputtelu ja vakuuttelu paremmasta huomisesta. Samaan aikaan kauppamäärät laskevat, myyntiaika pitenee sekä omistusasujien asumiskustannukset ovat todella kovassa nousussa. Tämä siitä huolimatta että monet asiantuntijat vakuuttivat viime vuoden olleen se käänteentekevä vuosi. Vaikka talousuutiset eivät yleensä paljoa kiinnosta, ovat ne nyt alkaneet saapua jo uniinikin, sillä työpaikalleni on tulossa yt-neuvottelut kahden viikon päästä. Pahin pelkoni on että viime vuonna velaksi ostamani omakotitalo osoittautuu elämäni suurimmaksi virheeksi.

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-todella-ikava-tieto-asuntokaupasta-6305023
http://stat.fi/til/oahi/2015/03/oahi_2015_03_2016-01-12_tie_001_fi.html

39

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pölhä_LKV

      EI PIDÄ PAIKKAANASA. MENEILLÄÄN ON PATOUTUNUT OSTOTARVE; KAUPPOJA THEDÄÄN HETI KUN LUMET SULAA. TÄLLAISET PUHEET RUOKAKIVAT LAMAA.

    • 17-8

      toden totta. nyt hintansa pitävät enää haluttujen arvoaluiden asunnot. mulla on niitä stadissa firman kautta pari ja uskon niiden säilyttävän arvonsa varsin hyvin.

      yleensä ottaen pks-seudulla slummikämppien hinnat laskee. jos joku on noilta seka-alueilta erehtynyt kuplahinnalla ostamaan, otan osaa, osittainen musta pekka ja -35% on jo lähes käsissä :D

      • Kjeh.kjeh

        "yleensä ottaen pks-seudulla slummikämppien hinnat laskee. jos joku on noilta seka-alueilta erehtynyt kuplahinnalla ostamaan, otan osaa, osittainen musta pekka ja -35% on jo lähes käsissä :D"

        Etkös juuri äsken maininnut omistavasi pari kämppää pks-seudulla? Ja vielä hankittu kuplahinnalla?

        Lämpimät onnittelut mustasta pekasta! :DDD


    • Jonskuna

      Lämmittää kummasti joka kuun vaihteessa kuin ei tarvi vuokraa maksaa.

      • MaksaRakki

        Ei munkaan kun sinä veroina maksat sen mun puolesta!!!Hähäähhäääähhäää....


    • akademix

      Sillä asunnon hinnalla ei ole oikeastaan väliä.

      a) asuminen on kustannus joka esiintyy joka tapauksessa
      b) vaikka arvo muuttuu suuntaan tai toiseen, niin vähitellen asunnostasi tulee oma
      c) arvo realisoituu vain myytäessä, ei asuttaessa
      d) aina voit miettiä mitä perheasunto vuokralla maksaa vaikkapa 10 vuoden ajan

      Ketjun avaaja ei joko tajua tai on trolliprovo.

      • Hyvin sanottu.


      • 8-7

        "Sillä asunnon hinnalla ei ole oikeastaan väliä."

        totta pirussa asunnon hinnalla on aina väliä. se on omaisuutta, vaikkakaan ei likvidiä sellaista. sitä verotetaan aina vain kovempaa ja kovempaa joten kyllä sillä on myös arvo-odotuksia. ainakin mulla on niitä. ja siksi puolustan halvalla ostamista ja kalliilla myymistä :D


      • kohtalokas_virtanen
        8-7 kirjoitti:

        "Sillä asunnon hinnalla ei ole oikeastaan väliä."

        totta pirussa asunnon hinnalla on aina väliä. se on omaisuutta, vaikkakaan ei likvidiä sellaista. sitä verotetaan aina vain kovempaa ja kovempaa joten kyllä sillä on myös arvo-odotuksia. ainakin mulla on niitä. ja siksi puolustan halvalla ostamista ja kalliilla myymistä :D

        Et tainnut tajuta rusina-aivoillas, että vuokra-asumista verotetaan rankemmin. Eiks elämä ookin vaikeaa.


      • 15-7
        kohtalokas_virtanen kirjoitti:

        Et tainnut tajuta rusina-aivoillas, että vuokra-asumista verotetaan rankemmin. Eiks elämä ookin vaikeaa.

        ja sinä et aivottomana tajunnut, että kirjoitin omistajan näkökulmasta :D

        älä kirjoita ja paljasta tyhmyyttäsi kaikille :D


      • kohtalokas_virtanen
        15-7 kirjoitti:

        ja sinä et aivottomana tajunnut, että kirjoitin omistajan näkökulmasta :D

        älä kirjoita ja paljasta tyhmyyttäsi kaikille :D

        Sulla vaihtuu toi omistajuus ja omistamattomuus useammin kuin monet vaihtaa kalsareita.


      • kohtalokas_virtanen
        15-7 kirjoitti:

        ja sinä et aivottomana tajunnut, että kirjoitin omistajan näkökulmasta :D

        älä kirjoita ja paljasta tyhmyyttäsi kaikille :D

        Vain osattomuus älystä on pysyvää sulla.


      • 7-3
        kohtalokas_virtanen kirjoitti:

        Vain osattomuus älystä on pysyvää sulla.

        mä en kirjoittelekkaan toisten nikeillä, kuten sä :D

        siksi sä et itsekään tiedä, mikä on totta ja mikä ei :b


      • tollo.trolli
        7-3 kirjoitti:

        mä en kirjoittelekkaan toisten nikeillä, kuten sä :D

        siksi sä et itsekään tiedä, mikä on totta ja mikä ei :b

        Sä et tosiaankaan kirjoittele toisten nikeillä vaan sadoilla toisten nikeillä pelle. Sähän tämän viestiketjun aloitit.


      • 7-2
        tollo.trolli kirjoitti:

        Sä et tosiaankaan kirjoittele toisten nikeillä vaan sadoilla toisten nikeillä pelle. Sähän tämän viestiketjun aloitit.

        en aloittanut. kirjoittelen täällä vain vaihtuvalla numeronikillä. se on eri joka viestissä. ja kirjoitustyylini erottaa helposti noista halvoista kopioista :D


      • tollo.trolli
        7-2 kirjoitti:

        en aloittanut. kirjoittelen täällä vain vaihtuvalla numeronikillä. se on eri joka viestissä. ja kirjoitustyylini erottaa helposti noista halvoista kopioista :D

        Come on,
        olen katellut sun toimintaa tässä kuukauden tai parin ajan. Ootsä ihan pimee?
        Tai siis oot, mutta vielä pimeempi oot, jos et tajua, että joku on sua fiksumpi.


      • 9-14
        tollo.trolli kirjoitti:

        Come on,
        olen katellut sun toimintaa tässä kuukauden tai parin ajan. Ootsä ihan pimee?
        Tai siis oot, mutta vielä pimeempi oot, jos et tajua, että joku on sua fiksumpi.

        et ainakaan sinä vaikuta viestisi perusteella siltä fiksummalta :D tehtailet joka viestiisi eri nikin ja käyttelet surutta toisten nikkejä. mikäs siinä mutta älä ihmettele, etteikö sitä huomattaisi :D


      • tollo.trolli
        7-2 kirjoitti:

        en aloittanut. kirjoittelen täällä vain vaihtuvalla numeronikillä. se on eri joka viestissä. ja kirjoitustyylini erottaa helposti noista halvoista kopioista :D

        Edinburgissakin kävit ja herttuaksi nimitettiin. Sitten sulla jäi ylimääräistä täpäkkää vuokrarahoista, jotka oot sijoittanut Sveitsiläiselle pankkitilille verottajalta piiloon, bruaah mikä urpo trolli.


      • 11-1
        tollo.trolli kirjoitti:

        Edinburgissakin kävit ja herttuaksi nimitettiin. Sitten sulla jäi ylimääräistä täpäkkää vuokrarahoista, jotka oot sijoittanut Sveitsiläiselle pankkitilille verottajalta piiloon, bruaah mikä urpo trolli.

        en ole käynyt muuten koskaan edinburgissa. en tiedä, mistä tuo väite on peräisin. varmaan multinikkitrolli on tuollaisia säveltänyt numeronikillä eli saatat olla vaikkapa sinä :D

        sveitsin tilit on totta. niitä mulla on parikin kappaletta. niitä kannattaa tosin avata vain, jos on ylimääräistä rahaa. sulle niillä ei varmaan ole käyttöä :D


      • tollo.trolli
        11-1 kirjoitti:

        en ole käynyt muuten koskaan edinburgissa. en tiedä, mistä tuo väite on peräisin. varmaan multinikkitrolli on tuollaisia säveltänyt numeronikillä eli saatat olla vaikkapa sinä :D

        sveitsin tilit on totta. niitä mulla on parikin kappaletta. niitä kannattaa tosin avata vain, jos on ylimääräistä rahaa. sulle niillä ei varmaan ole käyttöä :D

        Kirjoitit muuten senkin viestin eri nikillä ja kirjotit kyllä käynnistä Edinbugissa. Kukas se trolli olikaan? Ja helkkarin tyhmä sellainen. Kyllä mä sun paskatrolliviestit erotan massasta.


      • 5-19
        tollo.trolli kirjoitti:

        Kirjoitit muuten senkin viestin eri nikillä ja kirjotit kyllä käynnistä Edinbugissa. Kukas se trolli olikaan? Ja helkkarin tyhmä sellainen. Kyllä mä sun paskatrolliviestit erotan massasta.

        et näytä erottavan :D

        mutta sut kyllä tunnistaa jokaiseen viestiisi upottamistasi alapään/alatyylin ilmaisuista :D


    • asdcasc

      Piti kai kirjoittaa YT-neuvotteluista eikä asunnon hinnasta. Väärä palsta.

    • muistaako_kukaan

      että Huoneistokeskuksella olisi mennyt huonosti ja kauppamäärät saati hinnat ikinä laskeneet.

    • Noinhan se on, kun on ollut kyllin tyhmä ostaakseen kämpän jostain Iivantiirasta.

      • 7-4

        "Noinhan se on, kun on ollut kyllin tyhmä ostaakseen kämpän jostain Iivantiirasta"

        joku näki oikein vaivaa rekatakseen yhden monista mahdollisista numeroyhdistelmistä :D

        Miten typerän viitseliäs sitä pitääkään köyhän slummipojan olla (alias rommivitsi, alias antigue) :D


      • Ei_putoa_korkealta

        Voitollista bisnestä syrjäseudun taloilla varmaan on vaikea tehdä, mutta asumiseen ne kyllä kelpaavat. Lisäksi siellä talot ovat jo nyt niin halpoja, että tuleva hintojen lasku ei ole enää ongelma. Putosipa tuonvertainen summa tai löytyi, kuten meillä päin sanotaan.


      • tollo.trolli
        7-4 kirjoitti:

        "Noinhan se on, kun on ollut kyllin tyhmä ostaakseen kämpän jostain Iivantiirasta"

        joku näki oikein vaivaa rekatakseen yhden monista mahdollisista numeroyhdistelmistä :D

        Miten typerän viitseliäs sitä pitääkään köyhän slummipojan olla (alias rommivitsi, alias antigue) :D

        En ollut minä. Osoitit taas tyhmyytes trolli vuokraslurkki ja slummipoika. Mä sentään tarkistin, että henkilö (10-14) on kirjoittanut paljon viestejä eri palstoille ennen tätä.


      • tosi.tollo.trolli
        7-4 kirjoitti:

        "Noinhan se on, kun on ollut kyllin tyhmä ostaakseen kämpän jostain Iivantiirasta"

        joku näki oikein vaivaa rekatakseen yhden monista mahdollisista numeroyhdistelmistä :D

        Miten typerän viitseliäs sitä pitääkään köyhän slummipojan olla (alias rommivitsi, alias antigue) :D

        Sä et vaan pääse älyssä lähellekään mun tasoa. Sen takia sun trollausyrityskin on tollasta mielisairasta puuhaa.


      • 12-9
        tosi.tollo.trolli kirjoitti:

        Sä et vaan pääse älyssä lähellekään mun tasoa. Sen takia sun trollausyrityskin on tollasta mielisairasta puuhaa.

        sut tunnistaa aina tuosta suoran ja typerän herjaavasta tyylistä. siksi sua ei auta, vaikka käyttäisit rommausvitsi ym. muita aliaksiasi.

        sut tunnistaa aina :D


      • tosi.tollo.trolli
        12-9 kirjoitti:

        sut tunnistaa aina tuosta suoran ja typerän herjaavasta tyylistä. siksi sua ei auta, vaikka käyttäisit rommausvitsi ym. muita aliaksiasi.

        sut tunnistaa aina :D

        Sun viestit tunnistaa säälittävästä tyhmyydestä. Mitä se yhden ketjun supermultinikaaminen oli 56 viestiä yhteen ketjuun eri nikeillä yksinäs. Se näytti aika mielisairaalta. Mielisairas erottuu massasta, kuin majakka pimeällä merellä.


      • 11-19
        tosi.tollo.trolli kirjoitti:

        Sun viestit tunnistaa säälittävästä tyhmyydestä. Mitä se yhden ketjun supermultinikaaminen oli 56 viestiä yhteen ketjuun eri nikeillä yksinäs. Se näytti aika mielisairaalta. Mielisairas erottuu massasta, kuin majakka pimeällä merellä.

        sähän olet rommivitsi alias antigue alias mitä tahansa :D

        mä en ole tuollaista ketjua lukenutkaan. eli se on sitten sun käsialaa. älä siirrä kunniaa mulle omista aikaansaannoksistasi :D


      • tosi.tollo.trolli
        11-19 kirjoitti:

        sähän olet rommivitsi alias antigue alias mitä tahansa :D

        mä en ole tuollaista ketjua lukenutkaan. eli se on sitten sun käsialaa. älä siirrä kunniaa mulle omista aikaansaannoksistasi :D

        Voi vittu kun sä oot ääliö. Nyt yrität tuonkin kiistää. Numerotrollin tekoset palstalla tiedetään. Palstan ikiaikaisesti pahin trolli ja multinikkaaja. Aika mielisairasta. Mee hoitoon ääliö


      • sairaalle_multinikille
        tosi.tollo.trolli kirjoitti:

        Voi vittu kun sä oot ääliö. Nyt yrität tuonkin kiistää. Numerotrollin tekoset palstalla tiedetään. Palstan ikiaikaisesti pahin trolli ja multinikkaaja. Aika mielisairasta. Mee hoitoon ääliö

        tosi.tollo.trolli, rommivitsi ja kiusattujen.tuki on kaikki saman jälkeenjääneen teiniluuserin nikkejä.

        PALJASTETTU HUUHAAHAAHAAAHAA!!!!!


      • sairaalle_multinikille
        tosi.tollo.trolli kirjoitti:

        Voi vittu kun sä oot ääliö. Nyt yrität tuonkin kiistää. Numerotrollin tekoset palstalla tiedetään. Palstan ikiaikaisesti pahin trolli ja multinikkaaja. Aika mielisairasta. Mee hoitoon ääliö

        tosi.tollo.trolli, rommivitsi, kiusattujen.tuki, tollo.trolli, kohtalokas_virtanen, romrom ja palstatarkkailija ovat kaikki saman jälkeenjääneen idioottispämmärin nikkejä.

        BUSTED BUAHAAHAAHAAAHAA!!!!


      • sairaalle_multinikille
        tosi.tollo.trolli kirjoitti:

        Voi vittu kun sä oot ääliö. Nyt yrität tuonkin kiistää. Numerotrollin tekoset palstalla tiedetään. Palstan ikiaikaisesti pahin trolli ja multinikkaaja. Aika mielisairasta. Mee hoitoon ääliö

        SULLA.EI.OLE.MITÄÄN, yt-neuvottelu, seonnuttut, tosi.tollo.trolli, rommivitsi, kiusattujen.tuki, tollo.trolli, kohtalokas_virtanen, romrom ja palstatarkkailija ovat kaikki saman kromosomipuutteisen mongoloidin spämmärin nikkejä.

        BUSTED BUAHAAHAAHAAAHAA!


    • Oikeat_sijoitukset

      Olisit sijoittanut autoon. Niissä arvo senkun nousee, eikä kattoakaan enää näy.

    • Velkavajokit

      Mun suku omistaa carunan...joten pistän teidät köyhimyksen maksamaan kunnolla!

    • Tyytyväinenmyyjä

      Itse olen miettinyt omistusasumisen kannattavuutta sitä kautta, että miettii paljonko vuokralla asuminen vastaavassa maksaisi.

      Itse asunto missä asun, on aikalailla "minimistandardi" missä pystyn elämään onnellista elämää...vastike, vesimaksut yms. ja lainan korot ovat noin 600 euroa. Sama asunto vuokrattuna maksaisi 1000 euroa. Eli vaikka asuntoni arvo alenisi 400 euroa/kk, eli 4800euroa vuositasolla, olisi silloin vasta yhtä kallista kuin vuokralla asuminen. Kolmessa vuodessa asuntoni arvo olisi voinut alentua lähes 15 000 eurolla, enkä olisi menettänyt mitään ostaessani asunnon. Noh, myin sen voitolla eli paitsi että tienasin myyntivoiton omaan taskuuni, niin joka kuukausi myös "tienasin" 400 euroa verrattuna vuokralla asumiseen, yht. 15 000 euroa.

      Mutta joo, sitä ei ikinä tiedä mikä asunto tulee menemään kaupaksi ja mikä ei, kun suurin osa kuitenkin ostaa itsellee kodin eikä sijoitusta. Mieluummin asun asunnossa joka on mieleiseni josta otan vähän takkiin, kuin se, että asun jossain kamalassa paikassa voitollisesti. Esim. pk-seudulla arvossa ovat lähinnä kerrostaloalueet metron ja junien varrella, jotka ovat itselleni henkilökohtainen yök yök. Asun mieluummin korvessa. Jos minä sieltä asunnon joltain ostan, niin kyllä sen joku minultakin ostaa. Tosin miksi haluaisin myydä, jos se on tarpeeksi ihana? ;)

    • Ei jatka. Eikä edes mitään väliä, kun ei kiinnosta.

      OK-talossa on hyvä asua. Siksi se on valintani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe