Pahoinpitely

pelkään

Hei.Olen kyläläisiltä kuullut että appiukkoni olisi pahoinpitelyyn syyllistynyt vuonna 1971 ja tuomittu korvauksiin,mistä voin mahdollisesti tälläisen asian selvittää onko ko.asia totta.

10

91

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkert

Eikö sitä voisi kysyä appiukolta, anopilta tai morsmaikulta?

• enkäytäalennuskoodia

Ensisijaisesti, wot yksinkert said.

Mutta jos haluat lähteä arkistoita kaivamaan, sekin on mahdollista. Tuomiot säilytetään pysyvästi, joten joko käräjäoikeuden arkistosta tai, kun noin vanhasta asiasta kysymys, maakunta-arkistosta löytyy. Tietysti, pitäisi tietää myös, että millä paikkakunnalla asia olisi tapahtunut, koska pääsääntö on, että rikosasia käsitellään rikoksentekopaikkakunnalla.

Miksi pelkäät, vaikka mahdollisesta pahoinpitelystä on kulunut jo 45 vuotta?

• pelkään

Aloittaja tässä kirjoitta,en siis mitään kysyä voi appiukolta enää kuollut ja kuopattu ajat sitten ja jos hän rehellinen olisi ollut olisi itse kertonut sitä ei tiedä edes hänen lapsetkaan?en mitään pelkää mutta haluan asiaan selvyyden.

• mitästtua
        pelkään kirjoitti:

Aloittaja tässä kirjoitta,en siis mitään kysyä voi appiukolta enää kuollut ja kuopattu ajat sitten ja jos hän rehellinen olisi ollut olisi itse kertonut sitä ei tiedä edes hänen lapsetkaan?en mitään pelkää mutta haluan asiaan selvyyden.

Ööh, hanki elämä?

• tympeä

samoin sinulle hanki elämä jos et asiallisesti osaa vastata

• enkäytäalennuskoodia
        pelkään kirjoitti:

Jaa, ajattelin, että pelkäät appiukkoa, kun nimimerkkisi on "pelkään". Sinänsä, jos appiukko on kuollut jo kauan aikaa sitten, ja mahdollinen pahoinpitely on tapahtunut 45 vuotta sitten, eikä ole kohdistunut sinuun tai kehenkään läheiseesi, niin ehkä vähän erikoista, että juuri SINUN pitää saada "selvyys" asiaan. Mutta jos se sinun oloasi jollain tavalla helpottaa, niin eihän siinä sitten mitään. Eipä muuta kuin vain arkistoja tutkimaan :-) Voihan asiaa ihan paikallishistorian tutkimismielessäkin penkoa.

• mitästtua
        tympeä kirjoitti:

samoin sinulle hanki elämä jos et asiallisesti osaa vastata

Mitä hemmettiä sua kiinnostaa joku huhupuhe jostain yli 45 vuotta sitten ehkä tapahtuneesta pahoinpitelystä, mihin sun jo kuollut appiukkos on ehkä syyllistynyt? Ajatko sä nyt ihan täysillä valoilla? Pitäiskö sun pyytää apua jostain mielenterveysyksiköstä ennemmin kuin suoli24:sen palstalta tollaseen, häh?

• Muumitkotiin

ei taida vastaaja tympeä ajella itse täysillä valoilla että mene itse mielenterveystoimistoon se on näissä palstoissa ikävää että jos johonkin asiaan haluaa neuvoa niin vastaa kaikenlaiset jolla ei ihan ole kaikki muumit kotona,joten unohtakaa asia te kaikki yksinkertaiset.

• muumilaakso77
        Muumitkotiin kirjoitti:

ei taida vastaaja tympeä ajella itse täysillä valoilla että mene itse mielenterveystoimistoon se on näissä palstoissa ikävää että jos johonkin asiaan haluaa neuvoa niin vastaa kaikenlaiset jolla ei ihan ole kaikki muumit kotona,joten unohtakaa asia te kaikki yksinkertaiset.

Ei taida sullakaan olla kaikki intiaanit kanootissa, saati että hissi vetäis ullakolle asti?

• näkemyksellinen

Kyllä minäkin pelkäisin koska väkivaltaisuus saattaa periytyä kuten osasta suomalaisia onkin helppo huomata. Vielä helpompi on huomata alkovammaisuuden periytyminen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      315
      6817
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      3906
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3106
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2807
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1682
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe