Hei.Olen kyläläisiltä kuullut että appiukkoni olisi pahoinpitelyyn syyllistynyt vuonna 1971 ja tuomittu korvauksiin,mistä voin mahdollisesti tälläisen asian selvittää onko ko.asia totta.
Pahoinpitely
10
70
Vastaukset
- yksinkert
Eikö sitä voisi kysyä appiukolta, anopilta tai morsmaikulta?
- enkäytäalennuskoodia
Ensisijaisesti, wot yksinkert said.
Mutta jos haluat lähteä arkistoita kaivamaan, sekin on mahdollista. Tuomiot säilytetään pysyvästi, joten joko käräjäoikeuden arkistosta tai, kun noin vanhasta asiasta kysymys, maakunta-arkistosta löytyy. Tietysti, pitäisi tietää myös, että millä paikkakunnalla asia olisi tapahtunut, koska pääsääntö on, että rikosasia käsitellään rikoksentekopaikkakunnalla.
Miksi pelkäät, vaikka mahdollisesta pahoinpitelystä on kulunut jo 45 vuotta?- pelkään
Aloittaja tässä kirjoitta,en siis mitään kysyä voi appiukolta enää kuollut ja kuopattu ajat sitten ja jos hän rehellinen olisi ollut olisi itse kertonut sitä ei tiedä edes hänen lapsetkaan?en mitään pelkää mutta haluan asiaan selvyyden.
- mitästtua
pelkään kirjoitti:
Aloittaja tässä kirjoitta,en siis mitään kysyä voi appiukolta enää kuollut ja kuopattu ajat sitten ja jos hän rehellinen olisi ollut olisi itse kertonut sitä ei tiedä edes hänen lapsetkaan?en mitään pelkää mutta haluan asiaan selvyyden.
Ööh, hanki elämä?
- tympeä
samoin sinulle hanki elämä jos et asiallisesti osaa vastata
- enkäytäalennuskoodia
pelkään kirjoitti:
Jaa, ajattelin, että pelkäät appiukkoa, kun nimimerkkisi on "pelkään". Sinänsä, jos appiukko on kuollut jo kauan aikaa sitten, ja mahdollinen pahoinpitely on tapahtunut 45 vuotta sitten, eikä ole kohdistunut sinuun tai kehenkään läheiseesi, niin ehkä vähän erikoista, että juuri SINUN pitää saada "selvyys" asiaan. Mutta jos se sinun oloasi jollain tavalla helpottaa, niin eihän siinä sitten mitään. Eipä muuta kuin vain arkistoja tutkimaan :-) Voihan asiaa ihan paikallishistorian tutkimismielessäkin penkoa.
- mitästtua
tympeä kirjoitti:
samoin sinulle hanki elämä jos et asiallisesti osaa vastata
Mitä hemmettiä sua kiinnostaa joku huhupuhe jostain yli 45 vuotta sitten ehkä tapahtuneesta pahoinpitelystä, mihin sun jo kuollut appiukkos on ehkä syyllistynyt? Ajatko sä nyt ihan täysillä valoilla? Pitäiskö sun pyytää apua jostain mielenterveysyksiköstä ennemmin kuin suoli24:sen palstalta tollaseen, häh?
- Muumitkotiin
ei taida vastaaja tympeä ajella itse täysillä valoilla että mene itse mielenterveystoimistoon se on näissä palstoissa ikävää että jos johonkin asiaan haluaa neuvoa niin vastaa kaikenlaiset jolla ei ihan ole kaikki muumit kotona,joten unohtakaa asia te kaikki yksinkertaiset.
- muumilaakso77
Muumitkotiin kirjoitti:
ei taida vastaaja tympeä ajella itse täysillä valoilla että mene itse mielenterveystoimistoon se on näissä palstoissa ikävää että jos johonkin asiaan haluaa neuvoa niin vastaa kaikenlaiset jolla ei ihan ole kaikki muumit kotona,joten unohtakaa asia te kaikki yksinkertaiset.
Ei taida sullakaan olla kaikki intiaanit kanootissa, saati että hissi vetäis ullakolle asti?
- näkemyksellinen
Kyllä minäkin pelkäisin koska väkivaltaisuus saattaa periytyä kuten osasta suomalaisia onkin helppo huomata. Vielä helpompi on huomata alkovammaisuuden periytyminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti19526815Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2473247Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos293041Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori922705Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s212006Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta231584En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk51189Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.2921126Nurmijärven onnettomuus.
Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks321102- 511081