Hei.Olen kyläläisiltä kuullut että appiukkoni olisi pahoinpitelyyn syyllistynyt vuonna 1971 ja tuomittu korvauksiin,mistä voin mahdollisesti tälläisen asian selvittää onko ko.asia totta.
Vastaukset 10
- yksinkert
Eikö sitä voisi kysyä appiukolta, anopilta tai morsmaikulta?
- enkäytäalennuskoodia
Ensisijaisesti, wot yksinkert said.
Mutta jos haluat lähteä arkistoita kaivamaan, sekin on mahdollista. Tuomiot säilytetään pysyvästi, joten joko käräjäoikeuden arkistosta tai, kun noin vanhasta asiasta kysymys, maakunta-arkistosta löytyy. Tietysti, pitäisi tietää myös, että millä paikkakunnalla asia olisi tapahtunut, koska pääsääntö on, että rikosasia käsitellään rikoksentekopaikkakunnalla.
Miksi pelkäät, vaikka mahdollisesta pahoinpitelystä on kulunut jo 45 vuotta?- pelkään
Aloittaja tässä kirjoitta,en siis mitään kysyä voi appiukolta enää kuollut ja kuopattu ajat sitten ja jos hän rehellinen olisi ollut olisi itse kertonut sitä ei tiedä edes hänen lapsetkaan?en mitään pelkää mutta haluan asiaan selvyyden.
- mitästtua
pelkään kirjoitti:
Aloittaja tässä kirjoitta,en siis mitään kysyä voi appiukolta enää kuollut ja kuopattu ajat sitten ja jos hän rehellinen olisi ollut olisi itse kertonut sitä ei tiedä edes hänen lapsetkaan?en mitään pelkää mutta haluan asiaan selvyyden.
Ööh, hanki elämä?
- tympeä
samoin sinulle hanki elämä jos et asiallisesti osaa vastata
- enkäytäalennuskoodia
pelkään kirjoitti:
Jaa, ajattelin, että pelkäät appiukkoa, kun nimimerkkisi on "pelkään". Sinänsä, jos appiukko on kuollut jo kauan aikaa sitten, ja mahdollinen pahoinpitely on tapahtunut 45 vuotta sitten, eikä ole kohdistunut sinuun tai kehenkään läheiseesi, niin ehkä vähän erikoista, että juuri SINUN pitää saada "selvyys" asiaan. Mutta jos se sinun oloasi jollain tavalla helpottaa, niin eihän siinä sitten mitään. Eipä muuta kuin vain arkistoja tutkimaan :-) Voihan asiaa ihan paikallishistorian tutkimismielessäkin penkoa.
- mitästtua
tympeä kirjoitti:
samoin sinulle hanki elämä jos et asiallisesti osaa vastata
Mitä hemmettiä sua kiinnostaa joku huhupuhe jostain yli 45 vuotta sitten ehkä tapahtuneesta pahoinpitelystä, mihin sun jo kuollut appiukkos on ehkä syyllistynyt? Ajatko sä nyt ihan täysillä valoilla? Pitäiskö sun pyytää apua jostain mielenterveysyksiköstä ennemmin kuin suoli24:sen palstalta tollaseen, häh?
- Muumitkotiin
ei taida vastaaja tympeä ajella itse täysillä valoilla että mene itse mielenterveystoimistoon se on näissä palstoissa ikävää että jos johonkin asiaan haluaa neuvoa niin vastaa kaikenlaiset jolla ei ihan ole kaikki muumit kotona,joten unohtakaa asia te kaikki yksinkertaiset.
- muumilaakso77
Muumitkotiin kirjoitti:
ei taida vastaaja tympeä ajella itse täysillä valoilla että mene itse mielenterveystoimistoon se on näissä palstoissa ikävää että jos johonkin asiaan haluaa neuvoa niin vastaa kaikenlaiset jolla ei ihan ole kaikki muumit kotona,joten unohtakaa asia te kaikki yksinkertaiset.
Ei taida sullakaan olla kaikki intiaanit kanootissa, saati että hissi vetäis ullakolle asti?
- näkemyksellinen
Kyllä minäkin pelkäisin koska väkivaltaisuus saattaa periytyä kuten osasta suomalaisia onkin helppo huomata. Vielä helpompi on huomata alkovammaisuuden periytyminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1052314Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411574Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381114- 1061085
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321058- 82886
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain54885Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,54800- 81791
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215774- 54771
- 93749
- 40686
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79668Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.31607- 39535
- 55527
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14510Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast30502Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S26488