teen talon 30 000 eurolla

halvallatupakasaan

tontti on olemassa. ei ole liikoja rahoja. ei ole poikamiehellä vaatimuksetkaan suuria. 60 neliön talo. ei tarvi olla edes kaikkia hienouksia. itse osan tehdä aika pitkälle. niin että saako pitkästä tavarasta tehtyä jonkinlaisen talon 30 tonnilla? puulämmitys / sähkö. ei edes saunaa tarvi olla. keittiön saan tehtyä itse kalusteineen. vessakin saisi alussa olla asuntovaunuista tuttua mallia. myöhemmin sitten vetää putket kun tienaa lisää rahaa. suihkuakaan ei tarvita kun pihassa on saunarakennus.

lautaa saan ostettua paljon halvemmalta piensahalta kuin k-raudasta jne. mitä lainsäätäjä asettaa vaatimuksia?

3

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvallameneed

voihan lähteä siitä liikkeelle että tekee kakkosnelostista talon rangan ja vetelee vanerista seinä. karhuvillaa ja styroksia eristeeksi. ulkopuolelta tulee ihan ok näköinen kun laudoilla ja rimoilla vuoraa. sisälle tapetti seiniin ja lattiaksi kumimatto. joka vuosi parantelee niin hyvä tulee. pääasia että on lämmin ja kotoisa.

• ihanhyväidea

Helposti kai tekee. Onhan niitä valmiita hirsitalojakin kai tarjolla noissa hinnoissa. Kunta/kaupunki haluaa rakennusluvan hankittavaksi, joka maksaa. Samoin kaikenlaiset sähköt ja vedet. Muuten talo on halpa etenkin jos itse tekee. Puuta vaan ja kaiken voi tehdä. Nopeasti ajatellen tuollainen yksinkertainen voisi nousta omin voimin 17-20 t euron hinnalla. Jos tekee tyyliin, "kontti" niin ei se tosiaan paljoa maksa. Siihen vaan harjakatto jne.

• EieieieieiRiitä

Ei. En millään jaksa uskoa, että 30te riittää.

Viemäröinti, salaojat, katto, sadevesijärjestelmät ja sähköt pitää hoitaa kerralla kuntoon. Ja niissä et juuri voi säästää, paitsi itse asentelemalla osan. Aloita edes 50-60'tuhannesta, niin ehkä saat itse tekemällä vajaalla tonnilla neliön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7573
    2. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      107
      5658
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5077
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4466
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3170
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      54
      2869
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2779
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2397
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2384
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1986
    Aihe