Ensiksi asensin siskon miehen kahteen Macciin Linux Mintin. Sitten tuli pyyntö porukoiden läppäriin piti myös asentaa Mintti, Windows 10 taivaan tuuliin. Nyt vissiin sana levinnyt facessa ja toiselta sukulaiselta tuli pyyntö fiksata pari läppäriä, muuhun en suostu kuin Mintin (tai muu Linux) asentamiseen ja sillä ehdolla että Windows hiivataan helevetin vittuun =D
HAHAHAHAHAHAH KÄKÄKÄKÄKÄK :'D
Niin se maine leviää :)
39
157
Vastaukset
Minä taas en asentaisi Minttiä kenellekään.
Lähden siitä, että kaiken mitä asennan toimii vähintään 2v häiriöttä vaikka taivaalta sataisi pa5kaa.- keps
Harjoja kuvittelet jos luulet ettei Mintti toimi häiriöttä kahta vuotta pidempään, tämä PC koneeni kasasin 9/2014 eli kohta 1,5 vuotta sitten ja Mintti toimii kuin unelma. Päivitykset 17.0 -> 17.3 olen tehnyt ja näytönohjaimen päivitin viime syksynä GeForce 640 GT -> 960 GTX malliin.
Tyytyväisiä ovat olleet he joille Mintin olen asentanut, siskon miehestäkin tuli oikee Mint fani saman tien :) Minttiä ylläpitää niin pieni porukka, että ei tarvitse kuin yhdeltä pudota pää tai saada joku hyvä duunipaikka niin se vaikuttaa jo suoraan käyttäjiin.
En voi ottaa tuota riskiä missään asennuksissa.- keksitehdas_konkassa
M-Kar kirjoitti:
Minttiä ylläpitää niin pieni porukka, että ei tarvitse kuin yhdeltä pudota pää tai saada joku hyvä duunipaikka niin se vaikuttaa jo suoraan käyttäjiin.
En voi ottaa tuota riskiä missään asennuksissa.Sinä teet niinkuin sinulle hyväksi näyt, ei sitä silti tarvitse joka ikisessä ketjussa toistaa toistaa toistaa toistaa.
- keps
M-Kar kirjoitti:
Minttiä ylläpitää niin pieni porukka, että ei tarvitse kuin yhdeltä pudota pää tai saada joku hyvä duunipaikka niin se vaikuttaa jo suoraan käyttäjiin.
En voi ottaa tuota riskiä missään asennuksissa.No jos Mintti kuolee pois, niin sitten pitää siirtyä toiseen distroon, pääasiassa miksi Mintistä tykkään on Cinnamon käyttöliittymä ja siksi Mint koska sen kehitystiimi vastaa Cinnamonista.
Ubuntu kiinnostaa vasta sitten kunhan Unity 8 ja Mir tulee käyttöön, se 7 versio ei oikein vakuuta, klunkki klunkin tuntuinen ja selkeesti jäänyt sen huomio vähälle kehityksessä viime vuosina. - plaaplaaplaa_
keps kirjoitti:
No jos Mintti kuolee pois, niin sitten pitää siirtyä toiseen distroon, pääasiassa miksi Mintistä tykkään on Cinnamon käyttöliittymä ja siksi Mint koska sen kehitystiimi vastaa Cinnamonista.
Ubuntu kiinnostaa vasta sitten kunhan Unity 8 ja Mir tulee käyttöön, se 7 versio ei oikein vakuuta, klunkki klunkin tuntuinen ja selkeesti jäänyt sen huomio vähälle kehityksessä viime vuosina.Kyllä nuo vanhahtavat ovat vanhoja ja uudet tulevat ne jyräämään. Et voi sille mitään, vaikka kuin trollaisit. Tietokoneet kehittyy ja siten myös käyttöliittymät, kuten Unity.
- keps
plaaplaaplaa_ kirjoitti:
Kyllä nuo vanhahtavat ovat vanhoja ja uudet tulevat ne jyräämään. Et voi sille mitään, vaikka kuin trollaisit. Tietokoneet kehittyy ja siten myös käyttöliittymät, kuten Unity.
Komentokehote on ollut käytössä aika pitkään ja löytyy edelleen käyttiksistä, se on nopein käyttöliittymä ja tapa tehdä asioita, kun aletaan tosi hommiin :) Sama pätee myös Cinnamoniin, tuo Win9x tyylinen käyttöliittymä on vain paras normaaliin pöytäkoneeseen jossa käyttö on näppiksellä ja hiirellä. En esimerkiksi tykkää koodailla Macillä yhtään, läppäriin se on sopiva käyttis.
- keps
keps kirjoitti:
Komentokehote on ollut käytössä aika pitkään ja löytyy edelleen käyttiksistä, se on nopein käyttöliittymä ja tapa tehdä asioita, kun aletaan tosi hommiin :) Sama pätee myös Cinnamoniin, tuo Win9x tyylinen käyttöliittymä on vain paras normaaliin pöytäkoneeseen jossa käyttö on näppiksellä ja hiirellä. En esimerkiksi tykkää koodailla Macillä yhtään, läppäriin se on sopiva käyttis.
Tosin läppäriin asentaisin itsekin mieluummin Ubuntun, tutuille se vaan voisi olla aika outo, semmoisille jotka on aina käyttäneet Windowsia, siksi Ubuntua ainakaan toistaiseksi en tutuille asentele ja heidän vanhoille koneille Mintti on muutenkin kevyempi.
- ubuntua_kehiin
En kyllä jotain viritelmää alkaisi jakamaan, varsinkaan asentamaan tuttaville. Ikävää mutta totta.
- harrastelijaviritys
Ei sinun tarvitsekkaan, jakaa sinä vaan sitä Ubuntu.
Tietysti on hyvä että kerrot totuuden itsestäsi.
- Linuks_toimimatttomuus
Windows on käytössä niin mukava ja miellyttävä, ettei mikään tubutin tule kysymykseen mitenkään......♥
- windows_orkut
Kyllä minä sinua.....† ymmärrän, osaamattoman onkin paras tyytyä ostamaan koneensa marketista jolloin sinä on käyttöjärjestelmä valmiina.
- pelaaeipelaa
windows_orkut kirjoitti:
Kyllä minä sinua.....† ymmärrän, osaamattoman onkin paras tyytyä ostamaan koneensa marketista jolloin sinä on käyttöjärjestelmä valmiina.
Jos osaamaton haluaisi todella pelata kaikkia tietokone pelejä niin onko siihen todella vaihtoehtoisia käyttöjärjestelmiä?
- windows_orkut
pelaaeipelaa kirjoitti:
Jos osaamaton haluaisi todella pelata kaikkia tietokone pelejä niin onko siihen todella vaihtoehtoisia käyttöjärjestelmiä?
Osta kone marketista tai jos sossu sallii oikein merkkiliikkeestä ja pelaa niin perkeleesti.
Merkkiliikkeestä voi myös ostaa sellaisen kokoonpanon kuin rahkeet riittää, he kyllä osaamattomalle sen kasaavat ja pistävät käyttiksenkin sisään.
Tuollaista hillitöntä pelailua minä en siltikään ymmärrä. - pelaaeipelaa
Hyvä windows_orkuttaja.
Kun rahkeet riittävät ihan mihin kokoonpanoon tahansa niin mitä käyttöjärjestelmää(vaikka et sanan varsinaisessa mielessä ymmärrä pelaajia) suosittelet pelaajalle?
- Linuks_hillittömyys
Te olette kuin riivaajalauma eri palstoilla sitä tubutintanne tubuttamassa, mutta loputulos on edelleenkin 1,57%....säälittävää.....†
Pitäisiköhän teidän kokeilla jotakin toista menetelmää saada sen kammottavan kurttauksenne käyttäjäluvut edes hieman nousemaan.....†- keps
Käyttäjämäärillä ei ole oikeastaan vtunkaan väliä, kunhan saan vain omassa ystäväpiirissä ihmisille hyvän mielen ja vähän silmiä avattua ettei se kaamea vindows roskaläjä ole sentään ainut vaihtoehto käyttää tietokoneissa. Saan myös itse aina hyvän mielen kun saan formatoitua sen vindos roskaläjän bittiavaruuteen! Mitä uudempi vindows pois, sitä parempi mieli ;)
vindos roskaläjä on joka paikassa tuputettuna ja kyrsii kun ihmiset on kuin lampaita määkimässä ja vikisemässä, ihmisiä lypsetään nykyisin oikein urakalla, mikkis imee ihmisiltä tietoa. On se vaan upeeta kun saa vielä Linuxin, joka on vain käyttöjärjestelmä jolla käytetään konetta, siellä ei taustalla puuhailla mitä erikoisimmin syin kaikkee paskaa että sinusta saataisiin imettyä tietoa ja että osta aina vain enemmän.
Olen luopumassa tästä samasta syystä myös Applesta ja Androidia en edes harkiste, seuraava älykänny on Ubuntulla ja seuraava läppäri on Airin sijaan Dell XPS 13 luultavasti Ubuntulla tai Mintillä.
- Latvalahoja
Ja kun hetken käytön jälkeen sukulaisesi huomaa että ohjelmat ei toimikaan kuten pitäisi ja niitä ei saa kuten Windowsiin niin sitten se hauskuus alkaa, olethan siis päivittelemässä ja korjailemassa koneita käyttökuntoon taas, luultavasti tyhmästi olet jopa Windowsin lopullisesti saanut tuhottua palautuspaikasta ja uuttahan et mistään saa joka koneessa toimii, kaupasta joudut siis ostamaan täysin uuden windows version ja lisenssin mutta vanhaa lisenssiä et siis voi hyödyntää.
Ei voi muuta kuin nauraa taas.Siis ihan tosissasi väität, että täytyy ostaa uusi Windows-lisenssi, jos esimerkiksi kiintolevy leikkaa kiinni, tai palautusosio muuten menee käyttökelvottomaksi?
- Latvalahoja
Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:
Siis ihan tosissasi väität, että täytyy ostaa uusi Windows-lisenssi, jos esimerkiksi kiintolevy leikkaa kiinni, tai palautusosio muuten menee käyttökelvottomaksi?
Näinhän se nykyajan koneissa on, et tiedä näistä asioista näköjään myöskään kuten et monesta muustakaan asiasta.
Varmuuskopiosta voi palauttaa mutta jos ei olla tajuttu sitä tehdä niin kauppaan uutta ostamaan.
Lisenssi on biosissa ja normaali Windows versiot ei asennu kyseisellä lisenssillä. Latvalahoja kirjoitti:
Näinhän se nykyajan koneissa on, et tiedä näistä asioista näköjään myöskään kuten et monesta muustakaan asiasta.
Varmuuskopiosta voi palauttaa mutta jos ei olla tajuttu sitä tehdä niin kauppaan uutta ostamaan.
Lisenssi on biosissa ja normaali Windows versiot ei asennu kyseisellä lisenssillä.Nimimerkkisi kyllä ainakin on sopivasti valittu. Jos on hävittänyt palautusmediat tai ostanut jonkun halvan markettikoneen jossa ne pitäisi tehdä itse, muttei ole tehnyt, niin ne voi tilata esimerkiksi valmistajalta tai hommata jostain käyttetynä.
- Matti-Kaarnaperä
Nimimerkkisi kyllä ainakin on sopivasti valittu. Jos on hävittänyt palautusmediat tai ostanut jonkun halvan markettikoneen jossa ne pitäisi tehdä itse, muttei ole tehnyt, niin ne voi tilata esimerkiksi valmistajalta tai hommata jostain käyttetynä.
Enhän se minä ole mitään kadottanut, et sitten osaa edes lukea tai et ymmärrä lukemaasi Matti pieni.
Mistä sinä tiedät onko aloittajan sukulaisilla halpa markettikone tai mikä yleensä on koneena, mutta jos ne on uusia ja niissä on Windows niin asia on näin kuten jo kerroin.
Siitä vain kokeilemaan, osta vaikkapa kallis merkkikone ja formatoi kovalevy, nyt laita mikä vaan tavallinen windows iso image tai levy asemaan ja kokeile asennusta koneen lisenssin kanssa niin eipä onnistukaan koska windows version oltava juuri kyseiselle koneelle räätälöity versio. Matti-Kaarnaperä kirjoitti:
Enhän se minä ole mitään kadottanut, et sitten osaa edes lukea tai et ymmärrä lukemaasi Matti pieni.
Mistä sinä tiedät onko aloittajan sukulaisilla halpa markettikone tai mikä yleensä on koneena, mutta jos ne on uusia ja niissä on Windows niin asia on näin kuten jo kerroin.
Siitä vain kokeilemaan, osta vaikkapa kallis merkkikone ja formatoi kovalevy, nyt laita mikä vaan tavallinen windows iso image tai levy asemaan ja kokeile asennusta koneen lisenssin kanssa niin eipä onnistukaan koska windows version oltava juuri kyseiselle koneelle räätälöity versio.Sinä siis päästäsi keksit, että aloittaja on jättänyt palautusmediat tekemättä ja sitten väitit että "uuttahan et mistään saa joka koneessa toimii", vaikka ne mediat saa valmistajalta.
- Matti-Karvaperä
Matti-Kaarnaperä kirjoitti:
Siitä vain kokeilemaan, osta vaikkapa kallis merkkikone ja formatoi kovalevy, nyt laita mikä vaan tavallinen windows iso image tai levy asemaan ja kokeile asennusta koneen lisenssin kanssa niin eipä onnistukaan koska windows version oltava juuri kyseiselle koneelle räätälöity versio.Enhän minä mitään keksi, et siis oikeasti todellakaan osaa lukea.
Sanoin että jos tämä tubuttimien asentaja ei ole tajunnut ottaa varmuuskopiota niin voi olla kiva selitellä ja ostella uusia windowseja sukulaisilleen.
Aloittaja (puusilima) siis voisikin valaista onko ottanut varmuuskopiot windowsista vai ei koska Mkaria kiinnostaa asia. Matti-Karvaperä kirjoitti:
Enhän minä mitään keksi, et siis oikeasti todellakaan osaa lukea.
Sanoin että jos tämä tubuttimien asentaja ei ole tajunnut ottaa varmuuskopiota niin voi olla kiva selitellä ja ostella uusia windowseja sukulaisilleen.
Aloittaja (puusilima) siis voisikin valaista onko ottanut varmuuskopiot windowsista vai ei koska Mkaria kiinnostaa asia.Niin, jos, jos ja jos.
Sinullako on käynyt sellainen vahinko, etkä sitten ole tajunnut että ne palautusmediat voi tilata valmistajalta, vaan olet ostanut täysihintaisen Windowsin tilalle?- Matille-vastaus
Matti-Karvaperä kirjoitti:
Enhän minä mitään keksi, et siis oikeasti todellakaan osaa lukea.
Aloittaja (puusilima) siis voisikin valaista onko ottanut varmuuskopiot windowsista vai ei koska Mkaria kiinnostaa asia.Niin, jos ja jos, katsos kun minä en voi tietää mitä aloittaja on sählännyt, ethän tuota tiedä sinäkään.
Ihan turhaan jokellat siinä.
Mitä ne minun asiat tähän liittyy millään tapaa, mutta kyllä Ubuntu tuhosi kerran palautusosiot mutta älykkäänä palautin windowsin imagesta. Matille-vastaus kirjoitti:
Niin, jos ja jos, katsos kun minä en voi tietää mitä aloittaja on sählännyt, ethän tuota tiedä sinäkään.
Ihan turhaan jokellat siinä.
Mitä ne minun asiat tähän liittyy millään tapaa, mutta kyllä Ubuntu tuhosi kerran palautusosiot mutta älykkäänä palautin windowsin imagesta.Juu, olipa huikaiseva älyllinen suoritus. Kyllä se pistää sinut vähintään Kopernikuksen, Newtonin, Galilein ja Einsteinin tasolle.
Jos valitset vaihtoehdon, jossa lukee, että tyhjennä koko kiintolevy, niin ei pitäisi tulla yllätyksenä, että se tyhjentää koko kiintolevyn.- Pellelle
Juu, olipa huikaiseva älyllinen suoritus. Kyllä se pistää sinut vähintään Kopernikuksen, Newtonin, Galilein ja Einsteinin tasolle.
Jos valitset vaihtoehdon, jossa lukee, että tyhjennä koko kiintolevy, niin ei pitäisi tulla yllätyksenä, että se tyhjentää koko kiintolevyn.Niin että varmuuskopioko ei ole mielestäsi älykästä, no mitäpä sinä mistään tietäisit, osta vaan uusia Windowseja ja palauttele tuhoamiisi tietokoneisiin ne.
Olet siis aloittaja. Pellelle kirjoitti:
Niin että varmuuskopioko ei ole mielestäsi älykästä, no mitäpä sinä mistään tietäisit, osta vaan uusia Windowseja ja palauttele tuhoamiisi tietokoneisiin ne.
Olet siis aloittaja.Kyllähän sinun täytyy olla ihan hirmu älykäs, kun olet oikein varmuuskopiot onnistunut omin pikku kätösin tekemään. Tosin tämän aivan poikkeuksellisen älykkyyden varjopuolena ovat tietyt sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmat, sillä esimerkiksi palautuslevyjen tilaaminen tietokonevalmistajalta on ylitsepääsemätöntä.
- Matti-älyilee
Kyllähän sinun täytyy olla ihan hirmu älykäs, kun olet oikein varmuuskopiot onnistunut omin pikku kätösin tekemään. Tosin tämän aivan poikkeuksellisen älykkyyden varjopuolena ovat tietyt sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmat, sillä esimerkiksi palautuslevyjen tilaaminen tietokonevalmistajalta on ylitsepääsemätöntä.
Eli sinä et pidä varmuuskopion ottamista älykkäänä toimenpiteenä, no mitäpä sinä tietäisit.
Oletko valmis siis tilaamaan näille sukulaisille asennuslevykkeet kun olet tuhonnut heidän tietokoneensa?
Sinun täytyy kyllä olla hirmu älykäs. Matti-älyilee kirjoitti:
Eli sinä et pidä varmuuskopion ottamista älykkäänä toimenpiteenä, no mitäpä sinä tietäisit.
Oletko valmis siis tilaamaan näille sukulaisille asennuslevykkeet kun olet tuhonnut heidän tietokoneensa?
Sinun täytyy kyllä olla hirmu älykäs.Hih hih, Jallu trollaa.
- linux_ja_win7_asennettu
Jaa... Minä pistäisin manjaron jos ei jaksa alusta asti archia säätää. Kuka perkele nyt windows-käyttöliittymää haluaa linuxillensa asentaa? Missä virtuaalityöpöydät? Kai alt-tab on vakiona conffattu, että saat ikkunoitten välillä selattua jotenkin "kätevästi"?
- keps
Widows tyylisessä käyttöliittymässä ei ole mitään vikaa kunhan se on mallia 95 - 7 :)
Jaa-a Mintin maine se leviää, kun haitakkeiden tekijätkin siitä kiinnostuu, ei hyvä, mutta onneksi noin alkeellisin keinoin.
http://www.mikrobitti.fi/2016/02/latasitko-linux-mintin-20-helmikuuta-saatoit-saada-haittaohjelman/
- Linuks_vain_tuhoo
Linukset saastuneet yleisemminkin;
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2016/02/17/linux-jarjestelmista-loytyi-vuosia-vanha-vakava-aukko-paivita-viipymatta/20161860/66
Windows on tietokoneen suloinen käyttöjärjestelmä……. ♥ linukset saastuneet yleisimminkin, korjaukset viipyy...
"Microsoft paikkaa Windowseista 17 vuotta vanhan tietoturva-aukon "
http://muropaketti.com/microsoft-paikkaa-windowseista-17-vuotta-vanhan-tietoturva-aukon- onko.oikea.vaara
Linuks_vain_tuhoo kirjoitti:
Linukset saastuneet yleisemminkin;
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2016/02/17/linux-jarjestelmista-loytyi-vuosia-vanha-vakava-aukko-paivita-viipymatta/20161860/66
Windows on tietokoneen suloinen käyttöjärjestelmä……. ♥Jos joku vika on ollut vuosia, eikä siitä ole ollut ongelmia, niin miksi nyt pitäisi päivittää heti?
"Aukkoa voidaan käyttää hyväksi esimerkiksi, kun haavoittuvat koneet tekevät kyselyjä hyökkääjän hallitsemille verkkosivuille tai domain-nimipalvelimille."
Miksi pitäisi tehdä kyselyjä hyökkääjän sivustoille?
Riski vaikuttaa hyvin pieneltä, eikä edes taida olla haittakoodiakaan olemassa,, mutta siitä voidaan tehdä isot otsikot ja saada paljon klikkauksia.
Siksikö pitää päivittää heti, kun ongelma on nyt julkistettu ja jotkut voivat yrittää hyödyntää sitä?
- VanhastaUusi
Varmaan ihan ok ajatus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024742Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493212Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852959- 801710
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411490450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021294- 161019
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40961Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah29953Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj105936