Seinien maalaus telalla

MaalinMäärä

Kuinka paljon maalia pitää käyttää seinän telamaalauksessa? Telasta jää rumaa ns. "hakkausjälkeä", jos käyttää paljon maalia. Mutta sitten olen kuullut sellaista, että jos telaa seiniä liian vähällä maalilla, niistä saattaa jäädä valoa vasten raitoja?

10

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todettuon

      Karvatela on tosi huono. Se imee maalit itseensä, eikä seinää saa tasaiseksi. Käytä mielummin pientä vaahtomuovista telaa, pyörii hyvin ja siitä saa kaiken maalin seinään tasaisemmin, eikä mene maalia hukkaan.

      • remonttimies1

        On hyviä karvateloja ja pitkäkarvasia olen käyttänyt epätasaisissa pinnoissa.


      • todettuon

        Muutama vuosi takaperin rupesin maalailemaan sileitä kipsilevyseiniä. Litran purkki tummanharmaata maalia riitti hyvin kahden seinän maalaamiseen, kun maalasin kahteen kertaan käyttäen vaahtomuovitelaa.

        Arvelin tummanruskean maalin riittävän myös yhteen saman kokoiseen pinta-alaan, mutta hölmö otin karvatelan käyttöön, ja jouduin ostamaan pienen purkin lisää. En koskaan enää käytä karvatelaa. Hyviäkin karvaisia voi toki olla.


    • MaalinMäärä

      Sitä oon vaan miettinyt, jos käyttää tosi vähän maalia ja esim. juuri sitä vaahtomuovi telaa, niin jääkö seinä epätasiseksi/ raitaiseksi .

      Mulla on tuttava, joka on maalari ja hän puhuu aina siitä, että maalia pitää käyttää paljon, ettei se jää raitaiseksi. Kun katsoo valoa vasten.

      • todettuon

        Maalasin kahteen kertaan vaahtomuovitelalla ja tuli tasaista. Toisin kuin karvatelalla, jolla en saanut tasaista jälkeä, vaan joihinkin kohtiin tuli liikaa maalia ja lopulta oli ihan epätasainen seinä, joka valoa vasten näytti tosi pahalta. Hermot meni, ja maalia kului. Ammattimaalari varmaan saa tasaisen jäljen oikeilla välineillä. Ne vaahtomuovitelat on aika halpoja, eli kokeile millä sujuu parhaiten.


    • karvalla.seinät

      Vaahtomuovitelat on tarkoitettu sileille pinnoille kuten ovet ja kalusteet. Karvatelalla maalataan seinät, ei vaan pidä ostaa sitä halvinta ja maalia ei saa säästellä - ei pidä tosin liioitellakaan maalin määrässä.

      • remonttimies1

        Täällä neuvoo amatöörit toisiaan, ammattilainen ottaa hyvän karvatelan aina, tehköön elämässään yhden seinän vaikka niillä muoveilla ihan sama millä tökkii.


    • Maalari40

      Ette osaa maalat jos ette saa karvatelalla tasaista. en ole muuta käyttänytkään kun karvatelaa ja aina tullut hyvää jälkee.

      • nojustjoojasillen

        "Hjuva jälki" on aina maalaajasta kiinni ja lopputuloksen hyväksyntä maksajasta kiinni.

        On näitä virulaisia nähty ja karvatelojen tuotokset voidaan anaalisoida eestiläiseen perseeseen.


    • värjäri

      byggamaksin tela oli rakennusmailman testissä muistaikseen paras

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe