Umberto Eco on kuollut

Negan-uutisia

Kirjailija Umberto Eco on kuollut
Eco kuoli ecosti onnellisena hänen autonsa pudottua sillalta katolleen
Tapaus sattui tampereen työväen kaupunginosassa lähellä laitapuolen kulkijoiden kaupunginosaa
Eco oli kuollessaan 84 vuotias
Hänen pää-teos oli Ruusun nimi jossa hän ei kuitenkaan kertonut minkä nimen antoi ruusulleen

7

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Miksi alat soopaa sopuilemaan?
      Jos hän ei kuollut auto-onnettomuudessa tai Tampereella, niin miksi semmosta joku alkaa kirjoittamaan?
      Luin Umberto Econ kuolemasta. Aivan kerrassaan Mah-ta-va kirjailija. Minulla on hänen kaksi kirjaansa. "Ruusun nimi"-kirjassa ei tosiaankaan tullut ilmi "Ruusun" oikeaa nimeä. Ehkä sitten vaan se oli tuo "Ruusu".
      Hyvä kirja. Suosittelen.
      Toinen hänen kirjansa on "Edellisen päivän saari". Aivan ihana sekin. On historiallinen seikkailuromaani ja nykyaikaisen leikkisä kaunokirjallinen viitelabyrintti. Humoristisia pläjäyksiä. Hänen kerrontatapansa on mukaansa tempaava. Sopivan paksuja kirjoja, niin ei heti lopu.
      En oikein osaa sanoa, kumpi kirjoista on parempi. Ovat niin erilaisia.
      Lukekaa hyvät ihmiset noi molemmat. Näin tahdon suositella.

• ö-Öö

Jeba

On mullakin toi "Ruusun nimi".hyllyssä. Se oli muistakseni niin hiton tylsä kirja, että enenpää en ole tuotannostaan sitten lukenutkaan. Siitäkään en muisa muuta, kuin nimen. Vois tosiaan olla hyvä lukea se uudestaan, ja just joitain muitakin teoksiaan.

Se, onko kirjailija kuollut, tai eloss eipä se merkitse paljoakaan, duunit voi merkitä, tai olla merkitsemättä. Mutta tosiaiahan on, harva taiteentekijä on arvostettu, tahi tienaa elinaikanaan, Vielä harvempi kuoltuaan.

=DW=

• Heikunkeikku
        ö-Öö kirjoitti:

Jeba

On mullakin toi "Ruusun nimi".hyllyssä. Se oli muistakseni niin hiton tylsä kirja, että enenpää en ole tuotannostaan sitten lukenutkaan. Siitäkään en muisa muuta, kuin nimen. Vois tosiaan olla hyvä lukea se uudestaan, ja just joitain muitakin teoksiaan.

Se, onko kirjailija kuollut, tai eloss eipä se merkitse paljoakaan, duunit voi merkitä, tai olla merkitsemättä. Mutta tosiaiahan on, harva taiteentekijä on arvostettu, tahi tienaa elinaikanaan, Vielä harvempi kuoltuaan.

=DW=

Tylsäksi sitä ei minusta voi kertakaikkisesti sanoa.
        Kokeile lukea se uudestaan. Saattaa olla, että luettuasi sen olet täysin eri mieltä kuin nyt olet.
        Minulle kävi nimittäin niin Waltarin Sinuhe egyptiläisen kanssa. Nyt en ymmärrä ollenkaan, kuinka ihmeessä oon joskus ajatellut, että se ei ole kiinnostava. Jätin sen aikanaan kesken. Kauan aikaa se kirjahyllyssä mojui. En vaan saanut aikaseksi lukea, kun takaraivossa oli mukamas ajatus, että se on tylsä. Sitten loppujen lopuksi luin ja sitä lukiessa kraapsutin päätä tämän tästä ja mietin ihmeissäni, että miten oikein oon voinut ensteks ajatella, että se ei ole kiinnostava. Oon lukenut sen toisen kerran sitten myöhemmin.
        Isaac B. Singerin kirja "Lublinin taikuri" oli kans kauan mun kirjahyllyssä odottamas lukuinspistä. Koskaan ei muka tuntunut olevan juuri sille kirjalle aikaa. Sitten oli ja yllättävän mielenkiintoiseksi osoittautui.

• "teevee"
      Höpöti.
      Keikuti.

Haitanneeko tuo.
      Sean Connerykin jo höperehtii omillaan.
      Rosebud.
      Z-elää.

H.

• tiinaisexi

määkin luin se otsikon samalla alailla kun aloittaja
      mutta sit tarkemmin luettuani huomasin ett oli kaks eri asiaa
      mietin mitä joku Umberto eco tekee Tampereella
      ja kuka se yleensä on
      sori kuulun niihin sivistymättömiin
      mulle nimi tuli ekaa kertaa esiin
      näissä otsikoissa
      ja mua lähinnä huvitti miten se asia tuotiin esille :)
      en voi ruveta suremaan kaiken maailman Umbertoja
      osanottoni kumminkin hänen läheislleen.

• suomessa-lähti-henki

kyllä hän nyt vaan kuoli TAMPEREELLA ja nimenomaan AUTOSSA joka tippui sillalta alas KATOLLEEN.
        AVAUS totuudenmukainen SIINÄ mielessä.
        Mitä tulee itse KIRJAILIJAAN aivan outo tapaus? Nimi viittaisi Italiaan. Olihan suomessa toinenkin, ravintolaviihdyttäjä UMBERTO MARKKA-KAATTO josta Vexi Salmikin taisi kynäillä IRWIN parodia-balladin marceloni makaroni tms.

• mammallekin

Höpö-Höpö..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2322
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      426
      2179
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1186
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      985
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      819
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    7. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      787
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      786
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      167
      717
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      33
      705
    Aihe