Ormaxilla on keksitty hyvä tapa kiertää takuuta. Takuuehdoissa sanotaan, että
Ormax Monier Oy myöntää toimittamilleen Ormax Polar, Ormax, Ormax Protector ja Minster -betonikattotiilille kolmenkymmenen (30) vuoden takuun vastaanottotarkastuspäivästä alkaen. Takuu kattaa kattotiilien vedenpitävyyden, pakkaskestävyyden ja kuormituskestävyyden normaalissa ja alkuperäisessä käytössä edellyttäen, että katto on tehty voimassaolevien Ormaxin asennusohjeiden mukaan. Takuun perusteella virheelliset kattotiilet korvataan vastaavalla määrällä uusia tiiliä.
Heidän nettisivuiltaan löytyy lista kattoasentajista:
Valtuutetut kattoasentajamme ovat itsenäisiä yrityksiä, joita koulutamme säännöllisesti tuotteidemme ja kattoratkaisujemme osalta. He osaavat kaikki tuotteisiimme liittyvät seikat laatu- ja turvallisuuskysymyksiä myöten ja tietävät, miten jokainen yksilöllinen katto asennetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Ormaxin valtuutetun kattoasentajan valinta on turvallinen ratkaisu.
Mutta kun tämä kattoasentaja ei noudata Ormaxin ohjeita, ei myöskään tiilillä ole takuuta. Minulle kävi juuri näin, katto on tehty vastoin ohjeita, joten 30 vuoden takuulla sopimuspaperissa ei ole mitään merkitystä. Luulin tilanneeni ohjeiden mukaisen kattoremontin, koska sopimuksessa on ruksi kohdassa 30 v takuu. Ormaxia tämä asia ei kiinnosta pätkääkään, koska kattoasentajat ovat itsenäisiä yrityksiä.
Hyvä tapa kiertää takuuta
4
505
Vastaukset
- valavoja
Täytyy sanoa, että miksi ihmiset yleensä valitsevat tiilikaton taloihinsa??! Kattohan on täysin aluskatteen varassa!! Jos joudut kävelemään katolla ja et tiedä, että sinun täytyy kävellä varpaisillaan ja astua aina uran pohjaan ja mielellään vaaka sauman päälle, koska tuki lankku alla, niin voit selvitä rikkomatta tiiliä! Muuten voi tulla joka askeleella rikkoutunut, vaihtoon menevä tiili, on niissä sen verran valuvikoja! Monesti jo kuljetettaessa kattotiiliä työmaalle, voi joukossa olla hyvinkin paljon rikkinäisiä.. Kuitenkin lähinnä tuo veden pitävyys ainakin minua huolettaisi!!!
- Tosi_pettynyt
Ei se muotopeltikattokaan kestä kävelyä. 30 vuoden aikana minulle on asennettu samaan taloon pellit 3 kertaa, joten en ainakaan peltiä suosittele. Huopa oli toisena vaihtoehtona, mutta huopakaton tekijöitä omakotitaloon ei tuntunut löytyvän.
- niimpä_niin
Ja itse asiassa muotopeltikatolla EI SAA kävellä. Kulkua varten on kehitetty kattosilta ja lapetikas.
- kaikkea-nähty
Älä usko mitä mainoksissa sanotaan, isot määrää ehdot/takuut, kuinka pitkä takuu peltikatolla jossa maalia enempi kuin peltiä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883