Olen ollut reilut puoli vuotta mieheni omaishoitajana kun hän tapaturmaisesti halvaantui ja halvaantuminen tuli kiinkinylös että pää ja kädet toimivat muuten kaikki nostot ja siirrot teen henkilönostimella ja pyörätuolin avulla. Tämä tuli meille aivan täytenä yllätyksenä viime kesänä. Mieheni oli hyvin liikunnallinen jaulospäinsuuntautunut. Liikunta jäi mutta myötämielinen asenne elämään on säilynyt. Hän kait saa minutkin jaksamaan tätä melko raskasta työtä. Yhdessä kait selsiämme. Mutta itse koen että näitä asioita voisi pohtia ja puhua vastaavassa tilanteessa olevien kanssa. Emme ole vielä kovinkaan vanhoja joten elämää ja jaksamista on vielä edessäpäin.
Jos sinulla on henk. kohtaisia kokemuksia samanlaisesta tilanteesta niin kirjoita.
Omaishoitaja
nuorimummu
2
156
Vastaukset
- yxomaishoitaja
Olen ollut vaimoni omaishoitaja epävirallisesti jo vuodesta 2009 lähtien ja virallisesti 2012. Yllättäen tuli tämäkin. Kokemukseni ovat raskaat ja kaverita saati ystäviä ei oikeastaan enää ole koiria lukuunottamatta. Jonkin verran yli 40 olen.
- yxomaishoitaja
Niin että jos haluat niin voit ottaa yhteyttä yxomaishoitaja at luukku.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie766775Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346503Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3806292Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644092Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532492Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62399Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant462138Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1381501- 141462
- 1961212