Olen ollut reilut puoli vuotta mieheni omaishoitajana kun hän tapaturmaisesti halvaantui ja halvaantuminen tuli kiinkinylös että pää ja kädet toimivat muuten kaikki nostot ja siirrot teen henkilönostimella ja pyörätuolin avulla. Tämä tuli meille aivan täytenä yllätyksenä viime kesänä. Mieheni oli hyvin liikunnallinen jaulospäinsuuntautunut. Liikunta jäi mutta myötämielinen asenne elämään on säilynyt. Hän kait saa minutkin jaksamaan tätä melko raskasta työtä. Yhdessä kait selsiämme. Mutta itse koen että näitä asioita voisi pohtia ja puhua vastaavassa tilanteessa olevien kanssa. Emme ole vielä kovinkaan vanhoja joten elämää ja jaksamista on vielä edessäpäin.
Jos sinulla on henk. kohtaisia kokemuksia samanlaisesta tilanteesta niin kirjoita.
Omaishoitaja
nuorimummu
2
170
Vastaukset
- yxomaishoitaja
Olen ollut vaimoni omaishoitaja epävirallisesti jo vuodesta 2009 lähtien ja virallisesti 2012. Yllättäen tuli tämäkin. Kokemukseni ovat raskaat ja kaverita saati ystäviä ei oikeastaan enää ole koiria lukuunottamatta. Jonkin verran yli 40 olen.
- yxomaishoitaja
Niin että jos haluat niin voit ottaa yhteyttä yxomaishoitaja at luukku.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2414703Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4543364Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt152348Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa221992Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja91253Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat281139- 741073
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691045- 771016
- 54956