tamppooneista

Nimetön

sitä vaan että minkä "niminen" on pienin tamppooni mitä myydään ja minkä kokoinen se suunnilleen on???
toivon että edes joku vastais.....

10

4098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *tampax*

Pitipä oikein kaivaa mittanauha esiin ja mittailla :) Tulinpa samalla oppineeksi jotain uuttakin! Nimittäin tähän asti olin luullut että Tampaxin tamponeista pienin on nimeltään Tampax Mini, mutta itse asiassa on olemassa vieläkin vähän pienempi, nimittäin Tampax Lites.

Tässä kopioitu teksti Tampaxin kotisivulta (http://www.fi.tampax.com/html/applicator3.html):
      "Lites-tamponit ovat imukyvyltään pienempiä kuin Mini tai Regular ja niissä on ohut asetin. Ne on suunniteltu erityisesti niukan vuodon aikana käytettäviksi ja niitä on saatavana ainoastaan Multi-packissa."

Toi multi-pack on siis sellainen pakkaus, jossa on kolmea eri tamponikokoa. Ei kannata sellaista ekaksi ostaa, osta vaan paketti minejä.

Mittasin tässä juuri, että tuollaisen Mini tamponin ympärysmitta asettimineen (sillä tamponi laitetaan kätevästi sisälle emättimeen) on n.4,4cm ja Liten n.4,2cm eli ei niillä kovin ihmeellistä eroa ole. Halkaisija taasen on noin 1cm tai 9mm eli paksuus on samaa luokkaa kuin tavallisella lyijykynällä. Pituus on Minillä on n.4,5cm mutta ei sillä pituudella niin väliä ole, koska se itse tamponi on pitkän asettimen sisällä.

Siitä vaan rohkeasti kokeilemaan! Muista vaan, että kokeilla saa vain kuukautisten aikana! Suosittelen Tampaxeja ensikertalaiselle mieluummin kuin OB:itä, koska OB pitää itse sormilla sörkkimällä saada oikeaan kohtaan. Hankalaa...tampaxin asettimella se menee automaattisesti oikeaan kohtaan, kunhan tekee niin kuin käyttöohjeessa sanotaan.

• palapeli24

kiitos oikein paljon. :) nyt vaan kaupassa käymään :)

• ansee
        palapeli24 kirjoitti:

kiitos oikein paljon. :) nyt vaan kaupassa käymään :)

mulla on ihan suht normaali vuoto eli tavalliset esim. pirkan siteet pitää hyvin, mutta olen ajatellut kokeilla tamponeja, niin onko toi mini koko ihan hyvä? siis tarkotan että miten hyvin pitää vuodon sisällään ja että tuleeko helposti ohivuotoja? onko helpompi poistaa kuin ob:n regular tamponi? :) kiitos!

• --
        ansee kirjoitti:

mulla on ihan suht normaali vuoto eli tavalliset esim. pirkan siteet pitää hyvin, mutta olen ajatellut kokeilla tamponeja, niin onko toi mini koko ihan hyvä? siis tarkotan että miten hyvin pitää vuodon sisällään ja että tuleeko helposti ohivuotoja? onko helpompi poistaa kuin ob:n regular tamponi? :) kiitos!

Mini on imukyvyltään pieni eli normaalivuodollekin siinä on liian vähäinen imukyky. Jos menkat ovat tosi niukat, niin sitten mini on varmasti ihan sopiva. Kokemukseni mukaan juuri Tampax vuotaa kaikista helpoiten ohi, koska se pitenee. Esimerkiksi OB taas levenee täyttyessään ja estää siten ohivuodot paljon paremmin. Ehkäpä samasta syystä Tampaxin mini on helpompi poistaa kuin OB:n regular (joka on sitten normaalivuodolle eikä mini!), mutta onko tärkeämpää se, että tampooni liukuu lähes itsestään pois, vai se, että se todella pitää vuodon siellä missä on tarkoituskin?

• on mini

Mä suosittelisin ob miniä, on tosi pieni ja pitää kuulemani mukaan tampaxeja paremmin. keltainen pieni rasia.

• ansee

okei, mut siinä minissä on se ongelma, kun siinä ei oo asetinta ja tykkäisin kuitenkin että se ois:) helpompi laittaa.

• on mini
        ansee kirjoitti:

okei, mut siinä minissä on se ongelma, kun siinä ei oo asetinta ja tykkäisin kuitenkin että se ois:) helpompi laittaa.

Joo se on kai vähän makuasia. Mä tykkäsin kokemattomanakin paljon enemmän asettimettomasta, kun asettimen kanssa oli jotenkin sellaista sohimista, ja joskus saattoi mennä liiankin syvälle ja tuntua ikävältä. Ilman asetinta se on jotenkin "hallitumpaa" minun mielestäni.

• on mini
        on mini kirjoitti:

Joo se on kai vähän makuasia. Mä tykkäsin kokemattomanakin paljon enemmän asettimettomasta, kun asettimen kanssa oli jotenkin sellaista sohimista, ja joskus saattoi mennä liiankin syvälle ja tuntua ikävältä. Ilman asetinta se on jotenkin "hallitumpaa" minun mielestäni.

...syy miksi alussa tappelin asettimellisten kanssa oli se, että ajatus sormen laittamisesta sisään tuntui kammottavalta. En siis halunnut koskea itseeni, ja siksi asetin tuntui hyvältä idealta. Mikäli siitä on kyse, niin ennemmin kannattaa vain päästä turhasta kammosta ja kokeilla ilman asetinta...

• naksu..
        on mini kirjoitti:

...syy miksi alussa tappelin asettimellisten kanssa oli se, että ajatus sormen laittamisesta sisään tuntui kammottavalta. En siis halunnut koskea itseeni, ja siksi asetin tuntui hyvältä idealta. Mikäli siitä on kyse, niin ennemmin kannattaa vain päästä turhasta kammosta ja kokeilla ilman asetinta...

Mä tykkään käyttää niitä Ob:n normal asettimellisia, alusta asti oon käyttäny ja hyvin on menny sisälle:) Se mua vaan on mietityttänyt että voiko sillon käyä pissalla ku tamponi on sisällä ( vaikka naru näkyy,miten onnistutte että ette pissaa narun päälle)? Ku yleensä oon käyny tamponin vaihdon yhteydessä, mutta nyt tulikin hätä ennen vaihtoa, niin ajattelinpa kysyä? Kylläkin melko tyhmä kysymys:/ :)

• --
        naksu.. kirjoitti:

Mä tykkään käyttää niitä Ob:n normal asettimellisia, alusta asti oon käyttäny ja hyvin on menny sisälle:) Se mua vaan on mietityttänyt että voiko sillon käyä pissalla ku tamponi on sisällä ( vaikka naru näkyy,miten onnistutte että ette pissaa narun päälle)? Ku yleensä oon käyny tamponin vaihdon yhteydessä, mutta nyt tulikin hätä ennen vaihtoa, niin ajattelinpa kysyä? Kylläkin melko tyhmä kysymys:/ :)

Voi käydä vessassa vaihtamatta tamponia samalla. Narun voi laittaa väliaikaisesti vaikka osittain emättimen suuaukolta sisään (ei kokonaan, koska haluat varmaan tamponin vielä poiskin) tai häpyhuulien välin, jos se siellä pysyy. Toimituksen jälkeen sitten vaan naru taas roikkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      113
      1650
    2. 105
      1185
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1071
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      969
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      51
      870
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      128
      867
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      745
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      719
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      709
    Aihe