Sarakkeen lisääminen omaan taulukkoon ei onnistu!?

SarakettaEiSaaLisättyä

Hei!

Olen tehnyt itselleni budjettitaulukkopohjan,
jota sitten vuosien saatossa olen tarpeen mukaan korjannut.

Nyt pitäisi saada lisättyä yksi pystysarake,
mutta taulukkopohjaan ei saa lisättyä mitään!

Sarakkeen lisäyspainike on harmaana.

Kopioin koko taulukkopohjan ja liitin aivan puhtaaseen työkirjaan,
oletin että silloin sarakkeen lisääminen onnistuisi, mutta ei!

Poistin myös sarakkeen värillisen pohjan, jossa joka toinen rivi oli selvyyden vuoksi eri värisellä vaalean sinisellä, heti taulukon ulkopuolelle sarakkeen lisäys kyllä onnistuu.

Mikä estää lisäämästä saraketta itse taulukkoon!?

Kyse ei siis ole kenenkään luoma valmis pohja, joka olisi suljettu muutoksilta
vaan itse oman kodin tarpeisiin laatimani pohja, joka on tallennettu .xlsx-muodossa (Excel 2010). Pohjaa ei ole edes tallennettu mallina, vaan sen pitäisi olla aivan muutoksille avoin pohja.

Kiitos avusta! Olen puurtanut toista tuntia ja yrittänyt löytää ratkaisua Excelin ohjeesta ja netistä, löytämättä! En keksi mikä noin perusasian voi sitoa!?

7

3589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Backuppi

      Toimiiko, jos kopioit (paste special) uuteen pohjaan tai sivulle ensin pelkät kaavat?
      Jos on tallella toimiva, katso mikä on muuttunut.

    • Jospa taulukkosi on suojattu. ?? Se voi estää muutokset.
      Kun klikkaat ylhäältä välilehteä 'Tarkista', lukeeko Muutoksissa 'Poista taulukon suojaus' vai 'Suojaa taulukko'.

      • Tai ei kai sittenkään, silloinhan siellä olisi kaikki muukin harmaana.


      • SarakettaEiSaaLisättyä

        Kiitos kommentistasi!

        Ei ole suojattu!
        Epäilin sitä ensin itsekin ja tutkin, löysin kertomasi painikkeet ja
        oli avoin muutoksille.


    • SarakettaEiSaaLisättyä

      Kiitos vastauksestasi!

      Kokeilin uuteen pohjaan kopiointia, mutta sama ongelma.

      Kaavoja on niin vähän, kun olen aika lailla aloittelija..

      Pitäisi tehdä oma taulukko lainoista, korkoista yms, johon kaavoja tarvitsisi.
      Kiva olisi nähdä miten lyhennys esim. vaikuttaa korkoon yms. tärkeää.




      Alkuperäinen ongelma ratkesi yllättäen, kun tulin valinneeksi vain yhden solun,
      jossa on sarakkeen nimi! Ja silloin hiiren oikealla on valittavissa kohta "Lisää" ja siitä "Taulukon sarakkeet vasemmalle". (*)

      Olen aina tottunut lisäämään sarakkeen napsauttamalla hiirellä saraketta ylähäältä kirjaimen päältä ja "Lisää" ja uusi sarake on käsittääkseni tullut tehtyä.

      Muotoillussa taulukossa tuo ei toiminutkaan ja se hämmensi!

      Muotoillussa taulukossa ei myöskään toimi "Aloitus"-välilehden, "Lisää"-painike, "Lisää taulukon sarakkeita".

      Mutta tuo (*) reitti toimi, jonka oletin aivan vastaavaksi kuin kaksi edellä kertomaani, toimimatonta sarakkeen lisäämisreittiä.

      Onko Excel 2010 sitten vain huonosti koodattu, epäjohdonmukainen, vai ovatko nuo kolme erilaista sarakkeen lisäämistapaa jotenkin kuitenkin eri tarkoituksiin!?

    • Mystistä! En ole ikinä törmännyt vastaavaan ja luulisi kaikkien lisäystapojen olevan samanarvoisia. Minäkin olen tottunut lisäämään samalla tavoin valitsemalla sarakkeen kirjaimesta ja hiiren oikealla valinnut Lisää. Ehkäpä siellä oli joku kökkö, mikä ei päällepäin näkynyt. Excel on niin viisas, että joskus on olevinaan käyttäjäänsä viisaampi. Mutta kiva juttu, että sait ongelman ratkaistua.

    • SarakkeenSaikinLisättyä

      Kiitos! :)

      Kyllä tuo Excel* on melkoinen epeli!
      Tosin olen käyttäjänäkin aika alkeissa..
      Mutta silti ei ohjelmisto aina tunnu aivan nimensä* veroiselta! ;)

      * http://www.sanakirja.org/search.php?q=excel&l=3&l2=17

      Jääpä nyt tämäkin ratkaisu tänne yleiseen jakoon!
      Ehkä joku joutuu painimaan saman ongelman kanssa
      ja toivon, että hän löytää silloin tänne! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe