Semmosta että on Corolla ruvennut viemään normaalia eli entistä enemmän öljyä, niin mikähän olisi nyt parempi öljy laittaa.
Varmaan on venttiilivarrenkumit menossa mutta en nyt enää ala niitä vaihtaa tähän.
Auto siis Corolla vm.1999, 1.6l koneella, ennen olen käyttänyt Shell Helix Ultraa 5w-40.
Mikä olisi vähän jäykempi öljy?
Oisko Shell Helix Plus HX7 hyvä vaihtoehto?
Kiitos avusta.
Mikä öljy olisi nyt hyvä
19
137
Vastaukset
- likdoriii
minä käytän omassa toyotassa jäteöljyä.
- öljytynkö
Tuolla autollani on ajettu nyt 400.000 kilometriä.
- tähän_päädyttiin
Metsuri teräketjuöljy, myös uusiin tojotiin.
- öljytönkö
Kiitos idiooteille oman ääliömäisyytensä osoittamisesta.
- lisäselvitystä
Koita saada selville onko kyseessä venttiilinvarren kumeista läpi menevä öljy, vai tukkeutuneiden männän öljynpaluureikien takia kuluva öljy.
Venttiilinvarrenkumit aiheuttavat tunnistaa yleensä moottorijarrutuksen, tai kylmäkäynnistyksen jälkeisestä savutuksesta. Helpointa tätä on testata kaverin kanssa, voimakas moottorijarrutus, ja normaali kiihdytys, jolloin tarkastellaan savun väriä. Sitten jarruilla sama hidastus, ja samallalailla kiihdytys. Jos moottorijarrutuksen jälkeen savuttaa reilusti enemmän on vika venttelivarren kumeissa.
Jos ongelma on venttiilivarren kumeissa, vaihda öljy johonkin, missä on kumeja turvottavaa/notkistavaa "korjaavaa" ainetta mukana, esim. max life. Vaikutus ei näy heti, mutta yleensä tosiaan auttaa jonkunverran.
Jos ongelma on männän tukkeutuneet paluureiät, voit kokeilla avata niitä liuottamaalla. Tai sitten lisäät vaan öljyä. - Noilla_kilometreillä
kannattaa ostaa halvinta mineraaliöljyä mitä saa. Auton arvo on tasan sama, käytitpä mitä öljyä hyvänsä. Maalaisjärjelle olisi kysyntää nykysuomessa.
- öljytönkö
Auton arvolla ei ole minulle mitään merkitystä.
Mielestäni autollani on aika vähän ajettu, 120100tkm, ottaen huomioon että se on jo 17v vanha.
Olen ajoneuvon toinen omistaja.
Aion kokeillla tuota liuottamista seuraavan öljynvaihdon yhteydessä, koska mikään ei viittaa venttivarsien kulumiseen.
Kiitos "lisäselvitys" nimimerkille.
Muut voivat nimenomaan käyttää sitä järkeään, eikös nämä palstat ole juuri avunpyytämiseen, kaikki eivät nimittäin ole mitään autoinsinöörejä, ja eläkeläisellä ei myöskään ole varaa viedä autoa suoraan päätä johonkin korjaamolle.
Itse on jakohihnat, jarrulevyt, iskarit jne kyllä vaihdettu, öljynsyönti ongelmat eivät ole 68 ikävuoteen mennässä olleet vielä edessä, joten apua tässä pyydettiin, ja kiitos eräälle sitä myös saatiin.- lisäselvitystä
Jos on aikaa seisottaa autoa päivä tai useampi, niin parhaiten liuotus onnistuu, kun laitat puhdistusaineen tulpanreijistä. Eli tulpat pois, ja konetta pyörittämällä niin että kaikki männät ovat suunnillen puolivälissä. Sitten puhdistusainetta tulpainreijistä sisään, ja seisonta ajan jälkeen öljyt vaihtoon, ja konetta startilla pyöräyttäen (irroita pistokkeet virranjakajasta) mäntien päälle jäänyt puhdistusaine pois, ja tulpat paikalleen.
Toki välttämättä ei tämäkään auta. Sitten ei auta kun vaan lisäillä öljyä, tai sitten nostaa kansi männänrenkaiden vaihtoa, ja niiden reikien aukiporausta, varten.
Paljonko se kone muuten vie öljyä? - 120100tkm
Ei kai sentään kuin vain 120100 km mutta mineraaliöljy vaikka Mobilin joku 10-30 on sille parasta.
- baijerin.laatua
Öljyn kulutuskin on suhteellista. BMW:n eräässä mallissa tehdas ilmoittaa normaalin öljynkulutuksen rajaksi 1,3 litraa/1000 km. Siis 15 000 kilometrin vaihtovälillä vielä 20 litran lisäys on normaalin rajoilla.
- niinpä_niin
kun ajetaan keskinopeudella 250 radalla.
- motorenwerke
niinpä_niin kirjoitti:
kun ajetaan keskinopeudella 250 radalla.
Hauska vitsi. Lukema on tehtaan ilmoitus ilman mitään erittelyjä ajotavasta.
- Joku_saman
ajan laatuöljy jolloin auto on valmistettu riittää hyvin. Nykyajan öljy tuskin tuo mitään lisäarvoa koko hommaan.
- uho
Rally formula 5w50 hyvä oljy käytin sitä corollassa 1,3 -89 ajettu oli kun ostin 266 th ja kun vaihdoin niin 437 th vähän kulutti öljyä tai ehkä vuosi tiivisteistä.
- eiollutöljytön
No eipäs se nyt sitten taidakaan juuri sitä öljyä syödä, koska minä kun luulin että se F ja L merkkien väli on se koko öljymäärää osoittava väli, mutta eihän se väli olekaan kuin yksi litra.
Että silleen, no, on se nyt sitten syönyt 9000km aikana ehkä noin 5dl.
Ja se nyt taitaa olla ihan ok noin vanhalle kulkineelle.
No, mutta saatiimpa nyt hieman keskustelua aikaiseksi, ja kiitos vaan parille avusta.
Tämmöstä sitä tulee kohelleltua kun en ollut varmaan koskaan sitä mittatikun kuvaa sieltä ohjekirjasta ollut katsonut ja luulin tosiaan että se kuvaa sitä kokomäärää, mutta näinhän ei siis ole.
Ja väärin tuohon kirjoitin nuo kilometrit, ei 120 000, vaan 220 000.
Näillä yö unilla tulloo näitä virhelöitä.
Kiitos auttaneille, kyl mie siihen silti teen ainakin moottorin sisäpesun ja muutenkin vähän laajemman huollon.
Öljyt, tulpat, pyörijän, jakajankannen, tulpat, raitisilmasuodatin, öljynsuodatin, ja jotain muuta pientä.
Hyvin toimii, hyvä auto toi Corolla tällaiselle ö-tasoiselle tee-se-itse miehelle.
Se on moro. - valintoja_nämäkin
Forten moottorihuuhtelu voi olla kokeilemisen arvoinen.
Teboil Diamond jos ei pysy koneessa niin kokeile Valvoline Maxlifea.
Jos se ei pysy koneessa, lisäile öljyä tai tee/teetä se kansiremppa. Moottori on kuitenkin hyvin yksinkertainen. Fe-sarjan moottori timmissä kunnossa ollessaan ei kuluta kuin kertakäyttö kahvikupin verran öljyä 15tkm:lle. Siihen ei ihan joka turboboosteri-nykyhimmeli pääsekkään. - pekku_123
Männän öljyrenkaat voi myös liuottaa dieseliillä tai polttööljyllä, tulpat vain irti ja loraus joka sylinteriin muutaman kerran päivässä. Sitten vain öljyn vaihto ja ajamaan.
- Halpaöljy_riittää
Ei kannata panostaa liikaa, lisää vain öljyä tarvittaessa. Oman auton karsta- ja samalla päästöongelmaan auttoi bensan sekaan lisättävä palotilojen puhdistusaine. Tankki melko tyhjäksi, pullollinen karstanpoistoainetta tankkiin ja parikymmentä kilometriä niin pienellä vaihteella että moottori kiertää reippaasti, vaikkapa 4000 r/min. Lopputulos hämmästyttävä, veto löytyi, päästöt taas kunnossa ja jopa kuuma pakokaasu tuoksui aivan erilaiselle kuin ennen. Myöhemmin selvisi syykin karstoittumiseen. Jakoketju oli venynyt vähän 230 tkm matkalla ja ainakin venttiilinajoitukset olivat pielessä. Sytytysennakoista en ole aivan varma mutta saattoi ketjun vaihto vaikuttaa siihenkin. Joka tapauksessa iso museomersu toimii nykyisin taas hienosti.
- paaappa
Mäntien renkaat jumittuu tojotassa jos ei käytä koneessa kunnon kierroksia. Pitää vetää kerran päivässä punarajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841