Mitkä ovat tarpeeksi päteviä syitä että kasvattaja voi perua kissakaupan?
Entä jos kissakaupasta on tehty vain osamaksu sopimus? Ei varsinaista kauppakirjaa? Muuttaako se jommankumman osapuolen asemaa asiassa? Ostaja on kuitenkin maksanut kisaa juuri sovitulla tavalla, mutta jos kasvattaja haluaisikin kissan takaisin... Kuinka sen voisi saada takaisin? Mitkä olisivat tarpeeksi pätevät syyt tälläseen? Onko eläinrääkkäys pätevä syy? Luulisin, mutta jos sellaisestakaan ei ole näyttöä??? Help.
kissa kauppa
4
613
Vastaukset
- ??????
Onko kyseessä virallinen kasvattaja? Silloin pitäisi olla kauppapaperi ehtoineen ja voit kysyä apua liitolta. Jos ei ole virallinen, niin en osaa sanoa. Jostain kuluttajaneuvonnasta voisi kysyä? Sopimusasioista.
- kiin...
... kyseessä on ihan virallinen kasvattaja. Sai kuulla että kissan ostaneella ihmisellä oon ollut joskun kahden eri rodun risteyts pennut...
- Tabby
kiin... kirjoitti:
... kyseessä on ihan virallinen kasvattaja. Sai kuulla että kissan ostaneella ihmisellä oon ollut joskun kahden eri rodun risteyts pennut...
Tuo on jo oikeasti aika pätevä syy. Harmi ettei tämä käynyt ilmi ennen kissan myyntiä =( Tuollaiselle ihmiselle ei pitäisi luovuttaa kissa ollenkaan, tiedä mihin tarkoitukseen hän niitä hankkii.
- kiin...
Tabby kirjoitti:
Tuo on jo oikeasti aika pätevä syy. Harmi ettei tämä käynyt ilmi ennen kissan myyntiä =( Tuollaiselle ihmiselle ei pitäisi luovuttaa kissa ollenkaan, tiedä mihin tarkoitukseen hän niitä hankkii.
mutta kun mikään laki ei sitä kiellä jos ei ole rääkkäyksestä kyse. Onko laillista mahdollisuutta kaupan purkuun? Esim. osamaksu sopimuksessa ei ole mitään lisä ehtoja ja myyjälle oli kerrottu, että uudessa kodissa on kissoja ja pentujakin joskus on ollut... Itse asiassa myyjää ei koko asia just sillä hetkellä edes kiinnostunut, vasta jälkeen päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854