Miksi kissani oksentelee?

Spen

Minulla on 2-vuotias leikattu tyttökissa joka oksentelee joka päivä. Olen madottanut Auroran noin 2 viikoa sitten ja olen tarkastanut monta kertaa että asunnossa ei ole mitään mikä voisi vaikuttaa tuohon oksenteluun. Hän saa eläinkaupasta ostettua laatu ruokaa (Pure natural), mutta tämä ei ole auttanut. Hän syö myös erittäin herkkävatsaisille kissoille suunnattua märkäruokaa.
Mitä minun pitäisi tehdä että tuo oksentelu loppuu?

9

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisulekutiin

      Saattaa olla allergiaa. Viepä kisu eläinlääkäriin tutkittavaksi! Pian.

    • 2015å

      Mitä se eläinlääkäri sanoi?

    • eläinlääkäriin

      Kasvaimet ovat todella yleinen syy sille, että kissa oksentelee usein.

    • siamilainen

      Eläinlääkärille mars! Sielä voi olla myös jokin vierasesine joka ei pihalle tule ja kissa yrittää sitä ulos oksentaa, voi aiheuttaa jopa suolitukoksen joka on hyvin vakava asia. Myös allergiat aiheuttavat oksentelua, sekä monet muut taudit.

    • lesyni

      Kissa on syönyt jotain,mikä ei sula voi olla ruohonkorsi ,jos on ollut ulkona tai syönyt jotain muuta sulamatonta..Rarvitsee eläinlääkäriä, on kokemusta!

    • Pössyttelijä

      lopeta ton paska ruuan (= eines) syöttäminen, anna tuoretta lihaa, broileria, porsasta, kalaa, esim muikkua.

    • Spen

      Vein kissan eläinlääkärille ja sanoivat että kokeile vaihtaa ruokavaliota, mikä teinkin. Ei toiminut.
      Vein kissan äitillrni hoitoon ,koska lähdin itse matkalle ja ei ole sen jälkeen oksentanut kertaakaan. Oksentelu johtui ilmeisesti stressaamisesta, kun ei ollut kavereita

    • 1413

      Hyvä että parani.

    • aslkölkd

      Oksentelu on kyllä oire aika monessakin asiassa kissalla.
      Kissa saattaa oksentaa jo siitäkin, jos syö liikaa tai liian nopeasti.
      Karvapallo tms vierasesine vatsassa tai loiset on yksi takuuvarma oksettaja myöskin.
      Ja tuo stressi on myös aika yleinen, mikä nyt ainakin kirjoituksesta päätellen saattaa olla se syy kissasi oksentamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3998
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2551
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      199
      1589
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1296
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1203
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe