Minulla on MM harjaksinen puhdas, rekisteröimätön (suku tiedossa ja suku on pitkälti rekisteröityjä kaneja) leijonaluppanaaras ja kaverillani on M-geeniä kantava (rekisteröimätön) kääpiöluppa, tämänkin suku on tiedossa. Olemme pähkäilleet, olisiko tämmöisessä yhdistelmässä järkeä teettää poikasia? Minulla on useampi vuosi ollut kaneja ja pari (sijoitus) poikuettakin ollut. En halaisi teettää mitenkään turhaa poikuetta, mutta tästä yhdistelmästä voisi saada ulos kaneja, jollaiset olisivat ulkomuodoiltaan sellaisia, joita tulevaisuudesaa aloitettavassani pienkasvatuksessa haluaisin; uros on pienikokoinen, ja suomen leijonaluppakantahan on hieman isokokoista, lisäksi se on väriltään musta vk, jota haluan kasvattaa, lisäksi sillä on myös oikein kivat muodot. Joten mitäs sanotte, onko ajatus täysin kuollut ja kuopattu, vai onko tässä ideassa pieni toivon kipinä?
!Tahdon siis mielipiteitä, en saarnaa turhista kaninpoikasista yms!
Onko tässä poikueessa järkeä?
2
<50
Vastaukset
- Puppe_
Ja vielä lisänä se, että minulle ja kaverilleni jäisi poikueesta poikaset ja etsisin hyviä koteja jo ennen poikueen toteuttamista.
- Sedä
Mun mielestä ei ole lähtökohtaisesti kauhean kannatettavaa teettää uusia kanipoikueita tässä tilanteessa kun kaneja on uutta kotia etsimässä todella paljon, vaan mieluummin kannustaa kaikkia antamaan uusi koti kodittomalle. Mutta tietysti hyviä kasvattajiakin aina tarvitaan eli jos kasvattaminen oikeasti vakavasti kiinnostaa sua, niin sitten kannattaa vain punnita tarkkaan millainen on sulle hyvä yhdistelmä. Siihen en osaa itse sanoa. Kannattaa vaan pitää mielessä että jokaista sun poikasta kohden jolle löydät hyvän kodin, olisi yksi jo valmiiksi olemassa oleva koditon voinut saada hyvän kodin,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau343265Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433060Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342936Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1661920Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261456- 341253
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 761169