Utarepöhö

Lypsäjä

Miten saan utarepöhöä vähennettyä lehmältä.
Pitäisi poikia tammikuun aikana . Tahtoo lähtä nahat vetimestä ja vuotaa visvaa , ei mukava hoidettava . Kestää kauan parantua . Poikinut kaksi kertaa molemmilla kerroilla sama homma .
Viimmeksi rajoittui onneksi yhteen vetimeen .

9

2554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

eläinlääkäriltä, josko se voisi antaa nesteenpoistolääkityksen. Aspiriinin olen myös kuullut auttavan. Utarepöhöön vaikutti jokin tekijä ruokinnassa, mutta en nyt kuolemaksenikaan muista mikä se oli.

• Miia

Utareen takaosan tyvessä on kummallakin puolella imurauhaset, joiden kautta imuneste poistuu utareesta. Pääimusuonet kulkevat kaikkialla utareessa ja vetimissä kohti näitä imurauhasia. Jonkin verran saattaa olla apua, jos hieroo utaretta imusuonituksen mukaisesti, eli alhaalta edestä taakse yläviistoon.

• Jooseppi

Moi!

Millainen on ruokinta ummessaolon aikana...? Onko lehmä yleisesti ottaen lihava...?

• lehmä

Meillä ainakin on nyt toista kuukautta kova pöhö laihassa lehmässä. Joutuu lypsämään kahdessa osassa, konetta ei pysty laittamaan neljään vetimeen kerrallaan.
        Olen hieronut utaretta kädet kipeiksi lämmittävillä linimenteillä, eipä juuri tunnu auttavan. Lehmässä oli lievää ketoosia sekä hormonaalisia häiriöitä, kun ne hoidettiin pöhö väheni muutamaksi päiväksi mutta tuli taas takaisin.

• hieroja
        lehmä kirjoitti:

Meillä ainakin on nyt toista kuukautta kova pöhö laihassa lehmässä. Joutuu lypsämään kahdessa osassa, konetta ei pysty laittamaan neljään vetimeen kerrallaan.
        Olen hieronut utaretta kädet kipeiksi lämmittävillä linimenteillä, eipä juuri tunnu auttavan. Lehmässä oli lievää ketoosia sekä hormonaalisia häiriöitä, kun ne hoidettiin pöhö väheni muutamaksi päiväksi mutta tuli taas takaisin.

Hieroa ei saa kuin ihan kevyesti. Ihmisten hirojana sanoisin, että lymfahieronta pitäisi myös eläimellä tehdä tosi kevyesti pyörivin liikkein alhaalta ylöspäin edeten, muttei tiehyeitä lyttyyn painaen. Ihan hyiä tuloksia olen saanut lehmilläni siinä missä ihmisilläkin.

• Lypsäjä

Tunnutus on tällä lehmällä matala poikima aikaan n.2 kg väkirehua melkoinen utare jo poikima aika pitäisi olla 17 päivä tätä kuuta . Täytyy koettaa tota hieronta juttua , lämmittäviä voiteita olen aina käyttänyt . Liivit vetimien suojana ja sanomalehti ettei pääse likaa vetimiin , jos luo vetimien nahat taas . Viimeksi onneksi rajoittui yhteen vetimeen .Lehmä ei ole lihava .

• Lypsäjä
        Lypsäjä kirjoitti:

Tunnutus on tällä lehmällä matala poikima aikaan n.2 kg väkirehua melkoinen utare jo poikima aika pitäisi olla 17 päivä tätä kuuta . Täytyy koettaa tota hieronta juttua , lämmittäviä voiteita olen aina käyttänyt . Liivit vetimien suojana ja sanomalehti ettei pääse likaa vetimiin , jos luo vetimien nahat taas . Viimeksi onneksi rajoittui yhteen vetimeen .Lehmä ei ole lihava .

Hyvin meni pokiminen ja pöhöä ei tullut tällä kertaa . Teki komeen sonnivasikan .

• Anonyymi
        Lypsäjä kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan ollut utarepöhöä. Itse asiassa nyt siitä kuulin ensimmäisen kerran.

Eikä meillä ole koskaan tunnutettu lehmiä. En oikein edes ymmärrä mitä hyötyä siitä on? Joku tietenkin voisi valistaa minua mitä hyötyä siitä on.

• Anonyymi

Mitä hyötyä tinnituksesta? Sun lehmät varmaan ei lypsä. Oo

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe