Miten saan utarepöhöä vähennettyä lehmältä.
Pitäisi poikia tammikuun aikana . Tahtoo lähtä nahat vetimestä ja vuotaa visvaa , ei mukava hoidettava . Kestää kauan parantua . Poikinut kaksi kertaa molemmilla kerroilla sama homma .
Viimmeksi rajoittui onneksi yhteen vetimeen .
Utarepöhö
9
2786
Vastaukset
- Juha
eläinlääkäriltä, josko se voisi antaa nesteenpoistolääkityksen. Aspiriinin olen myös kuullut auttavan. Utarepöhöön vaikutti jokin tekijä ruokinnassa, mutta en nyt kuolemaksenikaan muista mikä se oli.
- Miia
Utareen takaosan tyvessä on kummallakin puolella imurauhaset, joiden kautta imuneste poistuu utareesta. Pääimusuonet kulkevat kaikkialla utareessa ja vetimissä kohti näitä imurauhasia. Jonkin verran saattaa olla apua, jos hieroo utaretta imusuonituksen mukaisesti, eli alhaalta edestä taakse yläviistoon.
- Jooseppi
Moi!
Millainen on ruokinta ummessaolon aikana...? Onko lehmä yleisesti ottaen lihava...?- lehmä
Meillä ainakin on nyt toista kuukautta kova pöhö laihassa lehmässä. Joutuu lypsämään kahdessa osassa, konetta ei pysty laittamaan neljään vetimeen kerrallaan.
Olen hieronut utaretta kädet kipeiksi lämmittävillä linimenteillä, eipä juuri tunnu auttavan. Lehmässä oli lievää ketoosia sekä hormonaalisia häiriöitä, kun ne hoidettiin pöhö väheni muutamaksi päiväksi mutta tuli taas takaisin. - hieroja
lehmä kirjoitti:
Meillä ainakin on nyt toista kuukautta kova pöhö laihassa lehmässä. Joutuu lypsämään kahdessa osassa, konetta ei pysty laittamaan neljään vetimeen kerrallaan.
Olen hieronut utaretta kädet kipeiksi lämmittävillä linimenteillä, eipä juuri tunnu auttavan. Lehmässä oli lievää ketoosia sekä hormonaalisia häiriöitä, kun ne hoidettiin pöhö väheni muutamaksi päiväksi mutta tuli taas takaisin.Hieroa ei saa kuin ihan kevyesti. Ihmisten hirojana sanoisin, että lymfahieronta pitäisi myös eläimellä tehdä tosi kevyesti pyörivin liikkein alhaalta ylöspäin edeten, muttei tiehyeitä lyttyyn painaen. Ihan hyiä tuloksia olen saanut lehmilläni siinä missä ihmisilläkin.
- Lypsäjä
Tunnutus on tällä lehmällä matala poikima aikaan n.2 kg väkirehua melkoinen utare jo poikima aika pitäisi olla 17 päivä tätä kuuta . Täytyy koettaa tota hieronta juttua , lämmittäviä voiteita olen aina käyttänyt . Liivit vetimien suojana ja sanomalehti ettei pääse likaa vetimiin , jos luo vetimien nahat taas . Viimeksi onneksi rajoittui yhteen vetimeen .Lehmä ei ole lihava .
- Lypsäjä
Lypsäjä kirjoitti:
Tunnutus on tällä lehmällä matala poikima aikaan n.2 kg väkirehua melkoinen utare jo poikima aika pitäisi olla 17 päivä tätä kuuta . Täytyy koettaa tota hieronta juttua , lämmittäviä voiteita olen aina käyttänyt . Liivit vetimien suojana ja sanomalehti ettei pääse likaa vetimiin , jos luo vetimien nahat taas . Viimeksi onneksi rajoittui yhteen vetimeen .Lehmä ei ole lihava .
Hyvin meni pokiminen ja pöhöä ei tullut tällä kertaa . Teki komeen sonnivasikan .
- Anonyymi
Lypsäjä kirjoitti:
Tunnutus on tällä lehmällä matala poikima aikaan n.2 kg väkirehua melkoinen utare jo poikima aika pitäisi olla 17 päivä tätä kuuta . Täytyy koettaa tota hieronta juttua , lämmittäviä voiteita olen aina käyttänyt . Liivit vetimien suojana ja sanomalehti ettei pääse likaa vetimiin , jos luo vetimien nahat taas . Viimeksi onneksi rajoittui yhteen vetimeen .Lehmä ei ole lihava .
Meillä ei ole koskaan ollut utarepöhöä. Itse asiassa nyt siitä kuulin ensimmäisen kerran.
Eikä meillä ole koskaan tunnutettu lehmiä. En oikein edes ymmärrä mitä hyötyä siitä on? Joku tietenkin voisi valistaa minua mitä hyötyä siitä on.
- Anonyymi
Mitä hyötyä tinnituksesta? Sun lehmät varmaan ei lypsä. Oo
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711539
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361166- 49992
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html182858- 39769
- 49730
- 59640
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530625- 119624
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp75554