Silleen kävi, et vaimo otti ja lähti löytämänsä uroksen mukana. Mikäs siinä, mutta vaatii ennen avioliittoa perimästäni kesämökistä puolikasta. Mökin arvo on sen verran kova, että en mitenkään pysty sitä lunastamaan itselleni, eli myyntiin taitaa mennä. Kaiken kukkuraksi hän on vihjannut voivansa lunastaa sen minulta uuden miehensä kanssa. Minun perintömökkini :(
Jos kaksi persaukista menee keskenään naimisiin, on tilanne ok. Mutta muussa tapauksessa avioehto on kyllä syytä laatia.
Nyt ketuttaa
2
280
Vastaukset 2
- vuosienmäärä
Muistat varmaan avioehdon seuraavassa liitossa. Neuvo sama ystävillesi ja lapsillesi.
Montako vuotta olitte naimisissa? Se vaikuttaa siihen, mitä ex-puoliso voi vaatia. - Eronnutmyös
Ei onnistu tuo kesämökkisi vaatiminen ositukseen mikäli avioliitto on ollut ns.lyhyt.
Voit pyytää kohtuullistamista ja HUOM. ennen avioliittoa perityt omaisuudet ovat avio-oikeuden ulkopuolella. Ei ex-vaimosi voi vaatia puolta omaisuudesta mikäli lyhyt liitto taustalla. ;) Oletan ettei teillä ole vielä ehtinyt tulla yhteisiä lapsiakaan ja vaikka olisikin niin avioliiton kesto merkitsee paljon kuitenkin noissa ositusasioissa.
Selvitäppäs asiat lakimiehen kanssa ennekuin heität toivosi kokonaan.
Ei nykypäivänä voi kukaan toista kupata tyhjiin ilman vuosikausien liittoa ja panostusta yhteiseen talouteen.
Kannattaa riitauttaa ex-puolison vaateet mikäli alle 5 vuotta kestänyt avioliitto.
Oikeus kyllä kohtuullistaa ja katsoo asian oikelta kantilta, näkee selvästi jos ex on vain omaisuutta ollut ajamassa takaa avioliiton myötä.
Tietysti huonompi homma mikäli ex on esim.remontoinut kesämökkiä ja maksellut suurimman osan sen ja yhteisen kodin kuluista mutta epäilen ettei ole niin tässä aloittajan keississä lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3891603Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan841081Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94942Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63869Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49778Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43773- 60730
- 121725
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10698- 39679
- 57646
- 50626
- 45567
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33558- 33555
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518- 83510
- 49503