Nyt ketuttaa

Katkera.olen

Silleen kävi, et vaimo otti ja lähti löytämänsä uroksen mukana. Mikäs siinä, mutta vaatii ennen avioliittoa perimästäni kesämökistä puolikasta. Mökin arvo on sen verran kova, että en mitenkään pysty sitä lunastamaan itselleni, eli myyntiin taitaa mennä. Kaiken kukkuraksi hän on vihjannut voivansa lunastaa sen minulta uuden miehensä kanssa. Minun perintömökkini :(

Jos kaksi persaukista menee keskenään naimisiin, on tilanne ok. Mutta muussa tapauksessa avioehto on kyllä syytä laatia.

2

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosienmäärä

      Muistat varmaan avioehdon seuraavassa liitossa. Neuvo sama ystävillesi ja lapsillesi.

      Montako vuotta olitte naimisissa? Se vaikuttaa siihen, mitä ex-puoliso voi vaatia.

    • Eronnutmyös

      Ei onnistu tuo kesämökkisi vaatiminen ositukseen mikäli avioliitto on ollut ns.lyhyt.
      Voit pyytää kohtuullistamista ja HUOM. ennen avioliittoa perityt omaisuudet ovat avio-oikeuden ulkopuolella. Ei ex-vaimosi voi vaatia puolta omaisuudesta mikäli lyhyt liitto taustalla. ;) Oletan ettei teillä ole vielä ehtinyt tulla yhteisiä lapsiakaan ja vaikka olisikin niin avioliiton kesto merkitsee paljon kuitenkin noissa ositusasioissa.
      Selvitäppäs asiat lakimiehen kanssa ennekuin heität toivosi kokonaan.
      Ei nykypäivänä voi kukaan toista kupata tyhjiin ilman vuosikausien liittoa ja panostusta yhteiseen talouteen.

      Kannattaa riitauttaa ex-puolison vaateet mikäli alle 5 vuotta kestänyt avioliitto.
      Oikeus kyllä kohtuullistaa ja katsoo asian oikelta kantilta, näkee selvästi jos ex on vain omaisuutta ollut ajamassa takaa avioliiton myötä.
      Tietysti huonompi homma mikäli ex on esim.remontoinut kesämökkiä ja maksellut suurimman osan sen ja yhteisen kodin kuluista mutta epäilen ettei ole niin tässä aloittajan keississä lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe