mitä työkokeilun jälkeen

kipuilija

olen nyt varman kautta työkokeilussa pitkän sairausloman jälkeen...ja olen työtön. menin työkokeiluun, koska siitä saa hyvin rahaa. ala ei silti ole minun, joten yritän neljällä tunnilla kompuroida sen loppuun. kaikki työkyvyttömyyseläke hakemukseni on hylätty. en enää kykene tekemään koko päivä työtä selkäni, niskani käsieni takia. vaivoja on vaikka miten paljon. juuri neljä tuntia jotenkin jaksaa. onko kokemuksia muilla??? mitä sitten kun kokeilu ohi? työtä ei voi ottaa vastaan, eikä sitä tosin tyrkytetäkkään työkkäristä kun ei ole työkykyinen. eli siis jäänkö ns. väliinputoajaksi? pienellä työkkäri korvauksella. ikää nyt 50v. kuntoutus on vielä kesken, olen kelan kuntoutuksella. tuleehan sieltäkin sitten jokin arvio.

19

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11109ijk

      Miten tuommoiseen kokeiluun pääsee/joutuu? Itselläni kuntoutustuen kuntoutussuunnitelmassa maininta, että mahdollisesti jotain kokeiluja, mutta en kyllä kykene mihinkään vielä. En sitten tiedä pommittaako ne millään kokeiluilla yms hölöpölöllä

    • kipuilija

      no vapaaehtoisia nuo kaiketi ovat. että taloudellisen tilanteen takia sinne halusin. verven kautta opastettiin. hain paikkoja itse ja jos huolitaan niin sitten tehdään sopimus vain. minulla kaikki kävi joustavasti ja hyvin ja kokeilu paikka löytyi helposti. itsestähän tuo paljon on kiinni. mutta sopimus oli nyt 3kk. oma eläkelaitos neuvoo ja laittaa asiat eteenpäin.

      • tuulaa

        Mä kävin Verven työkokeilun, paikan löysin itse ja sit kun se ei johtanut työ paikkaan niin työkkäriin vaan sitten listoille roikkumaan


      • Opteamkokemus

        Mut laitettiin Opteamille Tampereelle, ei ollu mukava kokemus kun ne vain tarjosivat niitä niiden omia paikkoja ja ei yhtään sellaista mitä oisin voinu tehdä. Ilkeitä vielä olivat minulle ja mitään hyötyä siitä ei ollu. Sit vaan työkkärin listoille roikkumaan ihan kuin ne voisivat sitten mulle työtä tarjota kun ei sitä löytynyt muualtakaan.


    • eivervelle

      Verveä en voi suositella. Olin siellä viime syksynä ja ihan kamala liukuhihnakokemus. Mitään ihmisarvoa ei ollut ja itse olisi pitänyt löytää sopiva paikka. No en tykännyt siitä ja kerroin sen työeläkeyhtiölle, joka Vervelle lähetti ja ne laittoi minut katja noposelle. Niiden valmentaja oli ihana ja osasi auttaa minua ihan eri lailla. Nyt minulla on työkokeilu paikka johon pääsen oppisopimuksella jatkamaan kun työtkokeilu päättyy. Olen niin onnellinen, että uskalsin avata suuni ja valmentajafirmaa vaihdettiin. Minulla tosin kokemusta vain tästä yhdestä noposen valmentajista.

      • kipuilija

        minulla taas ei muutakuin hyvää sanottavaa vervestä. kaikki sujui tosi hyvin siellä, oli ihana valmentaja ja tosi hyvä kun sai itse valkata paikan minne haluaa mennä. neuvottiin ja opastettiin mitä pitää tehdä ja miten toimia. suosittelen.


      • katsepeiliin

        Joskus vaan pitää itsekin olla aktiivinen eikä odottaa valmista ja sen vuoksi vaihtaa kuntotuspaikkaa! Usein ihmiset pitkillä sairaslomilla veltostuu kaiken itsenäisen tekemisen suhteen.Kun olin sairauteni vuoksi työkokeiluissa -hankin ne paikat itse-en tarvinnut siihen ketään muuta neuvomaan missä voisin kokeilla työtä.Osasin ajatella omilla aivoillani mikä työ sopii ja mikä ei.


      • katsottuonpeiliin

        Mulla kokemus Verveltä myös tuollainen, että etsi itse joku paikka mihin voisit mennä. Sit ne tarjosi niille itselleen mm. siivoamaan ja mulla on selkävaivoja.. ihan kuin olisivat toivoneet että epäonnistun. Tämä verven ohjaaja ei ollut yhtään kiinnostunut minusta ja luinkin jostain että ne saa korvauksen kun vaan johonkin laittavat työkokeiluun ja siltä se tosiaankin tuntui.


      • KokeilijaKokelasko

        Miten niitä työkokeilupaikkoja haetaan?
        Onko olemassa jossain jokin lista, missä on työkokeilupaikkaehdokkaat?


      • saloonen

        Mulle sen etsi noposen valmentaja, niillä varmaan kontakteja. Eläkeyhtiö maksoi noposen palvelun. mä sain kulukorvaukset siellä käynneistä


    • Verveoulukokemus

      Vervestä tosi huono kokemus ihan tästä keväältä, Varma sinne lähetti ja en saanut sieltä mitään siellä kun valmentaja (se mikä mulle sattui, en tiedä muista) on tosi epäpätevä ja ihmisenä tosi kylmä, joutuu siis tarkistelemaan asioita muilta ja ei osaa sanoa mun kysymyksiin ikinä vastauksia, sen piti aina käydä kysymässä muilta. Ihmistyyppinä myös sellainen että ei kannattaisi tuolle alalle mennä kun ei ole yhtään ihmisläheiseen työhön tarkoitettu.

    • pilvpout

      Kipuilijalle: usein tuon työkokeilun jälkeen kehotetaan uudelleenkoulutukseen. Siis jokin kevyempi ammatti tähtäimenä. Sinulla sen verran ikää että koulutus ei voi vuosikausia kestää. Jos tää ei millään onnistu, niin sit vaik osatyökyvyttömyyseläke...

    • Anonyymi

      Terveystalon valmentaja yritti mulle jotain paikkaa löytää, mutta ei onnistunut. Sit se vaan totesi, että koita itse katella jotai

      • Anonyymi

        Oliko sekin vuonna 2016?


      • Anonyymi

        Ei, se oli viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, se oli viime vuonna.

        Tänä vuonna myös ihan sama kokemus, antoi se mulle muutaman monisteen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä on ihan eri asia, tuossa oikeusasiamiehen asiassa kyse on työkkärin työkokeilusta ja näissä eläkeyhtiön asioissa on ihan eri työkokeilu. Myös korvaus minkä saa työeläkeyhtiön työkokeilusta on lähes sama kuin palkka aiemmasta työstä, työkkärin työkokeilussa saa kai vaan jonkun työttömyyskorvauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ihan eri asia, tuossa oikeusasiamiehen asiassa kyse on työkkärin työkokeilusta ja näissä eläkeyhtiön asioissa on ihan eri työkokeilu. Myös korvaus minkä saa työeläkeyhtiön työkokeilusta on lähes sama kuin palkka aiemmasta työstä, työkkärin työkokeilussa saa kai vaan jonkun työttömyyskorvauksen.

        Niin pitääkö olla työsuhde voimassa tai vakituisessa työsuhteessa että pääsee työeläkeyhtiön työkokeiluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe