Kanin vatsavaivat

Nonnu

Mulla on 14 kuukautta vanha tyttökani. Se meni lauantaina ihan nuutuneeksi. Ei syönyt, ei jaksanut juoda, ja nenä ei väpättänyt. Ajattelin, että se kuolee käsiin. Annoin sille vettä ja ananasmehua ruiskulla. Illan mittaan se piristy vähän ja alko itte juomaan astiasta (ei jaksanut vieläkään juoda pullosta).

Se ei ole saanut mitään erikoista tai uuttaa syödäkseen. Se kyllä söi pari päivää kalkkikiveä aika paljon. Se ei oo sitä ennen syöny oikeen lainkaan.

Onko teille käynyt näin?

6

1923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tamia

Vaikka kanisi olisikin piristymässä ja menossa parempaan, niin käytä sitä silti eläinlääkärissä. Syömättömyys voi olla merkki vakavammasta taudista, jonka hoitoon voit saada eläinlääkäriltä apua.

Sillä voi mahdollisesti olla ilmaa vatsassa tai jokin tukos, jonka vuoksi sille ei ole maistunut ruoka. Ananasmehu on hyvä ensiapu vatsavaivoihin. On tarkeää, että kanillesi palaa taas ruokahalu. Paasto on kanille kuolemaksi. Voit yrittää houkutella sitä syömään antamalla sille jotakin vihreää tuoretta syötäväksi.

• Nonnu

Voi anteeksi, unohdin vallan. Se syö jo. Se söi jo eilen heinää. Se oli vaan se yksi vuorokausi kun se oli tosi kipeä.

En uskalla nyt heti antaa paljon ruokaa, jos se vaiva tulee takaisin. Sillä on kyllä heinää ja vettä kokoajan edessä.

• Pertti eläinlääkäri

Oletpa outo kummajainen! Sinun ei kannattaisi ottaa mitään lemmikkejä koska ne kuolevat käsiisi. Lopeta nyt pupusi tai lahjota se muille tuollaisen rääkkäyksen on loputtava.

• puipulit

kuulostanut kovin eläinlääkärimäiseltä vastaukselta!

• Nonnu

Sul ei varmaan oo ikinä ollu ees mitään eläintä. Kato, pikkanen nekin voi joskus sairastua. Toivottavasti tää ei kauheesti mullista sun maailmaas.

• raivostunut

Joo o ... sinut pitäs potkii virastas.. kanilla voi olla maha kipeä ! Se menee ohi ihan normi koti konsteilla jotka yleensä kanin omistajat tietää. Ja jos ne ei auta niin eläin lääkäriin. Näin minulle neuvottiin kun soitin eläinlääkäriin kun kani vaan könötti nurkassa eikä loikkinu ympäriinsä niinkun yleensä . Meni ohi. Ilmeisesti vaan kipeä vatsa.
        Hyvä että kokeili koti konstein eikä steesaannu kania turhilla auto reissuilla ja vielä eläinlääkärillä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      226
      4553
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3399
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1965
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      7
      1726
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1237
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1199
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      934
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      767
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63