Uusi Volvo S60 D4

harkintaan

Kävin koeajamassa uuden Volvo S60 D4:n. Kyllä tuo uusi ruotsalaismoottori tuntui todella tehokkaalta yhditettynä automaattivaihteistoon. Ei voi mitään, kyllä autokuume iski. Täytynee harkita josko tuollaisen vaihtai keväällä. Autohan on kyllä kallis, mutta jospa se olis hintansa arvoinen.

70

7927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • servonpoisto

      Kuinkahan sen kulutuksen kanssa on, tehdas lupaa ja lupaa, mutta ei päässe kukaan niillä luvatuilla. ainakaan 2012 mallin 163 heppainen malli s 60 ,menee litran enemmän kuin luvataan motarilla vieälkin enemmän. nyt vertaan parjattuun 2.0 tdi passattiin jossa vaihdekeppi on oikeassa paikassa ja tavaratilaa rutkasti mutta luvattu ja käytäntö kulutus aika lailla tehtaan lupaama.

      • kuisOlisLada

        Huh, mikä kommentti.


      • kulutukset

        Minä pääsin pienimmillään 4,9 litran kulutuksella tällä Volvon D4 moottorilla. Ajomatka oli yhtäjaksoinen 450 km matka. Ajelin nopeusrajoitusten mukaisesti, valtaosa 80 km/h. Kulutus on varmasti roimasti suurempi jos vähän raisummin ajelee.


      • miettijä-

        minkä nykyaikasen auton kulutus on se minkä tehdas lupaa. löytyyköhän yhtään.


      • Vie_minkä_vie
        miettijä- kirjoitti:

        minkä nykyaikasen auton kulutus on se minkä tehdas lupaa. löytyyköhän yhtään.

        Minulla on V60:n kokoinen ja painoinen farkku, jonka bensakone T3:n teholuokkaa eli 110–115 kW ja vaihteisto automaattinen. Luvattu yhdistetty kulutus 5,6 l / 100 km.

        Olen tänään ajellut lähinnä Helsingin seudun lähiöissä, kehäteillä sekä Hämeenlinnantiellä ja Vihdintiellä, muun liikenteen tahtiin. Katolla suksitelineet ja kaksi suksiparia, kyydissä suurimman osan aikaa kaksi ihmistä. Välillä kaksi yli tunnin pysähdystä, joissa moottori on ehtinyt jäähtyä merkittävästi, sekä pari lyhyempää pysähdystä, joissa kone sammutettu 5–10 minuutiksi. Mukana myös start/stop-pysähtelyjä liikennevaloihin. Hyvin tyypillistä esikaupunkiajelua siis.

        Ajotietokone ilmoittaa päivän 51 km:n ajeluiden keskikulutukseksi 7,8 l / 100 km.

        Olen helkkarin tyytyväinen, kun ero ”ilmoitettuun kulutukseen” nähden ei ole tuota suurempi! Laboratoriolukemista viis!


      • Ajattelepaite
        miettijä- kirjoitti:

        minkä nykyaikasen auton kulutus on se minkä tehdas lupaa. löytyyköhän yhtään.

        Ei löydy! Joitakin aika lähellä.
        Kulutukseen vaikuttavat monet tekijät...
        Ns. kulutusmittarit ovat lähinnä leluja.
        Itse pidän kirjaa kulutuksesta tankkausten ja todellisten kilometrien kera.
        Kulutusmittarin näyttö kertoo jotain muuta...


    • pilkunViilaajatRulaa

      Tuo kuluttaa joka tapauksessa vähän ja onko joku litra sinne tänne merkityksellinen asia. Eniten kuitenkin vaikuttaa kuskin ajotyyli ja taito.

    • pilkkuavollaan

      Kuiladaolis kuljettajalle siis vaan herkistyn kysymään myös onko tehtaan tai valmistajan kohtuullista valehdella kulutusta litroittain persuulleen jos toisella merkillä pääsee kohtuullisen vaivattomasti tehtaan lupaamiin kulutuksiin, enkä nyt puhu lapinmatkasta 80 km/h tasakaasulla vaan normi ajosta sekapituisista matkoista erilaisilla teillä.
      Mitä lienee parempaa jos volvon moottori tehdään ruåtsissa?.
      Muuten upeassa S60: sessä
      etupenkit ehkä parhaimmat volvoissa ikinä.
      Muuten siis makea ehkä parhaimman muotoilun saanut s60 volvoista koskaan, ei siis niin traktori, vaan moderni, mutta vaihteensiirrin väärässä paikassa liian takana, keskikyynärtuki liian massiivinen että korkea.

      Takatilat ehkä kuin nissanin qasqaissa on samaa kokoa kuten tavaratila.

      • asdasasd4

        Mutta kyllä tuo malli alkaa olla jo aika vanha, eikös Volvo itsekkin myöntänyt että sen nämä vanhat mallit eivät ole kovin hyviä autoja. Toivottavasti uusi s/v60 esitellään jo tämän vuoden puolella ja myyntiin ensi vuonna.


      • testitJaVertailut

        Kovin hyvin kyseinen malli on pärjännyt vertailuissa Bemuu ja Mesee.
        Joten et taida olla oikein ajan tasalla asioista.


      • höpinää
        asdasasd4 kirjoitti:

        Mutta kyllä tuo malli alkaa olla jo aika vanha, eikös Volvo itsekkin myöntänyt että sen nämä vanhat mallit eivät ole kovin hyviä autoja. Toivottavasti uusi s/v60 esitellään jo tämän vuoden puolella ja myyntiin ensi vuonna.

        Oikein Volvo myöntänyt,,, mahtaako uudempi muuttua oikein totaaalisesti vaikka taitaa s60/70 nen 2010 mallista olla parasta volvoa ikinä.


    • sonoflakeus

      Volvoa ei saa täällä eikä missään mollata, eli arvostella.

    • Kokemustanäistäon

      2012 malline D4 on 5-sylinterinen ja 2,4 litranen. Tämä uusi 181hv tai 190hv on sitten ihan eri kone ja 4 sylinterinen 2.0litranen. Lisäksi uudessa D4 on uusi 8-lovinen vaihteisto ja sitä saa 60 volvoon vain etuvetona. Tuo vanha oli juminen vaihteisto jossa oli muutama vaihde vähemmän. Tuolla vanhalla ei ole suorituskykyä läheskään niinkun tällä uudella. Mulla on uusi 2 litranen V60 D5 225hv ja 470nm 0-100 ilmotetaan 6,5 sek. Ja tässä on kans uusi vaihteisto siksi on paljon ripeempi ja reagoi ihan eri tavalla kun vanha D5 joka oli 5-sylinterinen. Mulla talvikulitus 18 tuuman 235 nastoilla tässä kehä1-3 tikkurila-itis välillä 6,2litraa. Välillä painelen ihan huolella kaasua eikä nosta kulutusta tuosta. Kesällä varmaan vähän laskee. Kesällä tietty 19 tuuman vanteet:)

    • oikeaKulutus

      Älkää puhuko kulutuksena ajotietokoneen lukemaa.
      Itse lasken aina litrat/ajetut kilometrit.
      Ainakin minun volvossa ajotietokone näyttää vähemmän kuin todellinen kulutus on.

      • ajoneuvosto

        itsellä tietokone näyttää maksimissaan n. 3% liian vähän (T5)


      • kulutukset

        Tosi pieni kulutus joka tapauksessa kun kyseessä on tehokas moottori (D4).


      • Easydriver
        kulutukset kirjoitti:

        Tosi pieni kulutus joka tapauksessa kun kyseessä on tehokas moottori (D4).

        Yli 20tkm olen nyt ajanut V60 automaatilla (japanilainen Aisin) ja parhaimmillaan keskikulutus on ollut talvinopeusrajoitusten ollessa voimassa sekä syksyllä että keväällä 3,8l/100km, kesällä/talvella 4,6-4,8 l/100km 96 kmh keskinopeuksilla maantieajossa. Seka-ajossa mediaani asettuu 5,0-5,5 väliin ja samaa näyttää ajotietokonekin. Suurin osa ajamisesta adaptiivinen autocruise päällä. Ja renkaat tietenkin korkeintaan 17-tuumaiset eikä leveämmät kuin 215, koska en halua pilata vetelyllä ajonautintoa uraisilla teillä.


      • martelius
        Easydriver kirjoitti:

        Yli 20tkm olen nyt ajanut V60 automaatilla (japanilainen Aisin) ja parhaimmillaan keskikulutus on ollut talvinopeusrajoitusten ollessa voimassa sekä syksyllä että keväällä 3,8l/100km, kesällä/talvella 4,6-4,8 l/100km 96 kmh keskinopeuksilla maantieajossa. Seka-ajossa mediaani asettuu 5,0-5,5 väliin ja samaa näyttää ajotietokonekin. Suurin osa ajamisesta adaptiivinen autocruise päällä. Ja renkaat tietenkin korkeintaan 17-tuumaiset eikä leveämmät kuin 215, koska en halua pilata vetelyllä ajonautintoa uraisilla teillä.

        Olisin kiinnostunut hankkimaan tuollaisen D4 181hv farkun 8-lovisella Aisin-Warner -automaattiaskilla; Onko kellään paikkaansapitäviä tankkauksiin perustuvia kulutuslukemia pidemmiltä ajoilta? Siis todellinen kulutus, missä siis on kaikki ajo ja sen keskikulutus.


      • nollakakslisää

        Oma kokemukseni kulutuksesta on 0,2 litraa tietokoneen ilmoittamaan lisää - aika lähellä totuutta. Perustuu kahden vuoden kokemukseen.


    • 1900

      ei se vetely renkaan koosta ole riippuvainen pelle

      • pellehermanni.-

        kyllähän renkaan leveydellä on tähän vaikutuksensa


    • jbfyyuhv

      No tasan tarkkaan on mitä leveämmät sitä enemmän vetelee.

      • viilarimansesta

        Vaihdoin 235/45 brigestonet 235 /50 kumhoihin kaikki ominaisuudet parani, ei vetele eikä hae.


    • vollemiäs

      Milloin S60:sta tulee täysin uusi malli markkinoille? Onko jo tänä vuonna, ens vuonna vai milloin? Muistaakseni pääjohtaja sanoi että vuonna 2019 uusin XC90 on vanhin Volvon malleista. Nyt on hinnastossa joku edition-mallisto, kertonee mallin vaihtumisesta pian?

      • tgjgöoyöi

        Hankitaan lähinnä volvon perinteisellä maineella vaikka nykyiset pokemon ilmestykset aika kammottavia kun keula ja perät eriparia ja levoton ulkonäkö jo nyt ehkä nyt anna menestyjän vaikutelmaa.


    • pellehermanni-

      itselläni on toyotatassa 155-13 kumet ei vetele

      • tuhnutErikseen

        tehot ei riitä vetelyyn Toyhotassa.


    • 1900

      vetely riippuu renkaan rakenteesta ei leveydestä itselläni s60 2016 renkaat 245/40-19 en ole huomannut vetelyä

      • vetarit

        Näin on, koska volvo ei muutenkaan aiheutta etuvetoiselle tyypillistä veteylyä. Syynä on, että Volvossa on saman pituiset vetarit molemmilla puolin, kun toisissa etuvetoisissa merkeissä on toinen lyhempi, kun toinen ! Jos aiheuttaa vetelyä, on kyse renkaan rakenteesta.


    • ocullaturpaan

      Skoda Octavia 1,4 tsi 150 hv dsg pieksee D4:n kulussa selvästi, kulutus samaa totuusluokkaa ja ostohinta halvempi. Paremmat tilat ja jälleenmyyntiarvo ja hyvä kosketusnäytöllinen etupaneeli. Eikä päästele haitallista typen oksidia ilmaan joten jatkossakin saa ajaa ilman rankaisumaksuja jne.

      • Hävettäääääkö

        Että vertaat alitehoista itäautoa volvon premiumiin:))hehhheh. 190heppanen D4 on nopeampi ja ihan eri tason auto kun skoda joka mielletään ladaksi eikä siihen automies koske. Eläkeläiset toki tykkää ja itäautoharrastajat.


      • voiMitäRöllejä

        Volvo menee puolella kulutuksella verrattuna tuohon Skodaan ja tämä on tieto.


      • ainaskodaton

        Ajeleehan sitä Skodallakin, jos sen häpeen kestää.


      • karu60

        Kyllä lapsen uskoa tarvitaan aina mutta tyhmyys on pahasta . Volvon vastaan Skodan jälleenmyyntiarvo , oletko todella tuota mieltä ? Ja se ,että auto , olipa merkki mikä tahansa, hakkaa saman painoisen auton jossa tehoa liki 20 % enemmän !!! Tuohan on jo fysiikan lakienkin mukaan mahdotonta !


      • häpeää
        ainaskodaton kirjoitti:

        Ajeleehan sitä Skodallakin, jos sen häpeen kestää.

        Ei sitä häpeää kestä jos keulassa lukee Skoda.


    • isostiisohevonenpieree

      Ettäs kehtaatte natista jostain mitättömästä kulutuserosta... mittariltahan tuota menovettä on tähän asti rahalta saanut. Ihan herttaisen yhdentekevää paljonko kosla kuluttaa tai montako grammaa hiilidioksidia sinne ojanposkeen tärähtää. Kaikki menee mitä tankkiin laitetaan ja sillä hyvä. Toi harraste V8 nyt jonkin verran kuluttaakin mutta eihän se voima ilmaiseksi tule. Ja arkiajot talvisin ekologisella rivi-kuutosella :-)

      • Aivansejasama

        Juuri näin. Mitä väliä on kuluttaako auto 5 vai 8 litraa tai jotain muuta. Kasi voi kuluttaa vaikka 15-20 litraa mutta on se vaan aina kivaa touhua. Päästöt on ihan pelkästään keino käydä tai olla käymättä kauppaa...niillä ei ole mitään väliä lopulta kenellekkään muutakun näille idiootti vihreille.


      • volleri

        Aivoissasi joku iso vika päällä, koska kaikella on väliä.

        Ja mene isoon kaupunkiin haistelemaan onko terveellistä saastetta olemassakaan ehkä serkkujen kanssa siellä Perä-Karviassa.
        Tekniikan pitää ja lainsäädännön kehittyä niin että ihmiset vapaa ehtoisesti ajavat taloudellisilla autoilla ja oma volvo d3 kuluttaa n. litran enemmän ed. vag eli passatti samoilla tehoilla ja oli se iso,pikin kuin s60.


    • onnistunut

      Olen muutaman kuukauden ajellut tällä d4- moottorilla varustetulla Volvo s60. Kyllä täytyy olla todella tyytyväinen, tehoa riittää ja muutenkin auto tuntuu loistavasta ajaa.

    • teemuperä

      No nyt on takana parikymmentä tuhatta kilsaa s60lla ja ei se nyt mitään premium luokkaa ole samaa kastia ford mondeon ja octavia kanssa.
      Passatti olisi ollut vaihtoehtona teknisesti näppärämpi, kuluttaa juuri mitä tehdas ilmoittaa, kun volvolla menee litra kaksi enemmän kuin pitäisi.
      Kaikenlaiset näppäryydet ovat kuten ikkunoiden aukaisemin kauko-ohjaimesta puuttuu ,peräluukussa mitään kiinnitys/kassikoukkua, ovet saa lukkoon vain kun on ne kaikki kiinni, ajotietokone aika vanhanaikainen kun passattiin vertaa jne.
      Pahinta on että volvistit sanovat kiinanvolvoksi.

      • pöljävalinta

        Volvo itsekin asemoi mallinsa Volkkarin Fordin ja Skodan rinnalle, kilpailijaksi. Mersu BMW ja Audi sekä Jaguar ovat sitten omassa luokassaan. Ja D4 on mopo, nolo sellainen. Oikeasti 1,8 tsi 180 hv dsg-Octavia pieksee sen kirkkaasti kiihtyvyydessä, kuluttaa litran vain enemmän. Ei ole tarvetta lisälämppärille eikä dpf-ongelmia ole. Pöhköä nyt vaan on ostaa Volvo ja nokileka.


    • 1900

      teemu perä ole volvolla ajanutkaan vielä, honda monkey sinulla on vasta käytössä

      • teemuperä

        nyt 90tkm takana
        s60 on passatin jälkeen melkein vwn tasoa.
        d3 kuluttaa enempi kui lupaa, muuten moottorina hieno.vääntöä (440)piisaaa.
        lastetuttuna 215 hv siis.
        suoralla tiellä haki nastojen uriin mutta ei enään kun tuli 225/50 renkaat ennen oli 235/45.


    • karu60

      Minulla on vm 2014 S60 D4 aut . Olen nyt ajanut autolla 66 tkm . Kulutus koko aikana , tietokoneen mukaan 5, 65 / km ja kuittien 5,8 . Ajot 40/60 maantie / kaupunki . ei mielestäni paha . Autossa parasta on tuo uusi voimalinja , lähtee ohituksiin terävästi mutta kulkee isolla tiellä tarvittaessa myös todella mukavasti , kahdeksan pkäläinen toimii todella hienosti . Huonoa on pieni tai paremminkin pienehkön luukun vuoksi huonosti käytettävissä oleva tavaratila mutta V - mallihan on toki olemassa . Ensimmäinen Volvoni ja kaiken merkkisiä autoja ollut vuosien varrella yli 20. Olen tyytyväinen .

      • puppugeneraattori

        Ei varmasti lähde D4 ohituksiin terävästi Kokeiles vagin 1,8 tsi tai 2,0 tsi niin lähtee! Jo 1,4 tsi 150hv act kiihtyy ohituksiin rivakammin kuin Volvo D4. Pötypuhetta.


      • hehhheh

        Ja kun VAG:in tsi-konetta polkaiset, kuuluu miehekäs rohahdus nokkaketjun pompatessa paikaltaan ja tuhotessa moottorin...


      • puppugeneraattori kirjoitti:

        Ei varmasti lähde D4 ohituksiin terävästi Kokeiles vagin 1,8 tsi tai 2,0 tsi niin lähtee! Jo 1,4 tsi 150hv act kiihtyy ohituksiin rivakammin kuin Volvo D4. Pötypuhetta.

        Ehkei nyt kannata tulla niistä vilunki volsuista Volvo palstalle höpöttää.. Täälä kun keskustellaan oikeista autoista.


      • karu60
        puppugeneraattori kirjoitti:

        Ei varmasti lähde D4 ohituksiin terävästi Kokeiles vagin 1,8 tsi tai 2,0 tsi niin lähtee! Jo 1,4 tsi 150hv act kiihtyy ohituksiin rivakammin kuin Volvo D4. Pötypuhetta.

        Passat 1,4 TSI DSG , 150 hv / 250 Nm , 8,4 sek (0 - 100 km/h) .
        Passat 1,8 TSI DSG , 180 hv / 320 Nm , 7,9 sek (0 - 100 km/h).
        Volvo D4 aut , 190 hv / 400 Nm , 7,7 sek (0 - 100 km/h) .

        Siinäpä lukuja ja kun et autoista tunnu paljon ymmärtävän niin avaan vielä sen verran, että todelliseen kiihtyvyyteen esim. ohitustilanteessa vaikuttaa eniten vääntömomentti , eli Newton metrit . Newtonit on voimaa joka ratkaisee.
        Ei tästä tämän enempää .

        m.o.t


      • tottapuhut

        Juuri näin se menee - valitettavasti.


      • h.anuri
        puppugeneraattori kirjoitti:

        Ei varmasti lähde D4 ohituksiin terävästi Kokeiles vagin 1,8 tsi tai 2,0 tsi niin lähtee! Jo 1,4 tsi 150hv act kiihtyy ohituksiin rivakammin kuin Volvo D4. Pötypuhetta.

        Ihan totta, VAGissa kuski kiihtyy puolet rivakammin. Saattaa myös laueta, niin koville ottaa kun ei skeida tai kansanauto ookkaan se nopein ja paras. Mikä siinä on niin vaikeeta? Ilmeisesti kuskissa vika? Mä voisin ajella vaikka Ladalla, ei haittais vaikka meset, audit, skodat ja volsut menis ohi, ei tippaakaan, pääsisin kuitenkin perille. Pointti on se jos väität jotain, niin faktat tiskiin ei mitään mutu-juttuja.


      • alspe
        karu60 kirjoitti:

        Passat 1,4 TSI DSG , 150 hv / 250 Nm , 8,4 sek (0 - 100 km/h) .
        Passat 1,8 TSI DSG , 180 hv / 320 Nm , 7,9 sek (0 - 100 km/h).
        Volvo D4 aut , 190 hv / 400 Nm , 7,7 sek (0 - 100 km/h) .

        Siinäpä lukuja ja kun et autoista tunnu paljon ymmärtävän niin avaan vielä sen verran, että todelliseen kiihtyvyyteen esim. ohitustilanteessa vaikuttaa eniten vääntömomentti , eli Newton metrit . Newtonit on voimaa joka ratkaisee.
        Ei tästä tämän enempää .

        m.o.t

        Jotenkin tuntuu, että melkoisesti saa polkea jos meinaa saada ison perheauton kiihtymään 8,4sek 150hp/250Nm koneella.


    • Jutustelija1
    • Vaihtomoottori

      Volvon D4 on ominaisuuksiltaan hyvä moottori...........mutta kestävyys 200000km jälkeen kone onkin sitten loppu ja moottorin vaihto edessä. Ikävä tulee D5 konetta joka alkoi olla notkeimmillaan noilla kilometreillä. Olisikohan sittenkin kannattanut jättää se viides sylinteri paikalleen ja vahvistaa rakenteita enemmän noille tehoille.
      Kestävyydessä ollaan vajottu lähes VW tasolle, onneksi muu tekniikka näyttää kestävän useamman koneen verran.

      • h_ki

        Nelipyttyinen diesel on käyntiääneltään lähinnä työkoneisiin sopiva voimanlähde. Viisipyttyinen oli parempi, olisivat kehittäneet sitä.


    • fransjosef

      Mulla 2,0 tdi 150 hv Leon FR ja kukistin kesällä valolähdössä tuollaisen D4:n. Ei pärjää edes 150 heppaselle TDI:lle. Laiska paska.

      • miettijä-

        oletko varma että kaveri oli mukana kisassa


      • h.anuri

        Jaa, olet laiska paska... sepä hauskaa


    • Torxxbultijakopää

      NO HIHNA POMPASI LATURISTA JAKOPÄÄ PAMAHTII V 60 2015
      BIMMII MAKSAA PALJOO.

    • 1900

      torxbultijakopää .............mikähän sairas äpärä tuonkin edellisen kirjoitti

    • 24234

      Onko se Octavia, hiljaisempi, onko siinä paremmat penkit, parempi ääninen radio, onko se vakaampi ajaa? No ei ole. Maksaako Skoda vähemmän, no maksaa mutta mitä sitten?

      Myös kerrostalo-osake on halvempi kuin samalla alueella oleva talo, silti haluan asua omassa talossa. Haluan myös pistää kotiteatteriin 10ke rahaa. En siksi että olisi halvempaa vaan koska halua.

      Octavia on hintaisekseen ehkä paras paketti markkinoilla pois lukien se luokaton robottiviahteisto. Rahalla saa silti jotain muutakin.

      • molemmat

        Minulla on molemmat Uusi Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG ja Uusi Volvo V-- A D4.
        Sanonkin että kun ensimmäinen maksoi 33000€ ja jälkimmäinen 60000€ niin eroa pitää kyllä ollakin?


    • eihassumpi

      Kävin ajamassa V60 D4. Tehot ja vääntö ihan ok, ei toki mikään raketti. Aliohjaustaipumus vaan häiritsi, mutta ihan vastaava ominaisuus kuin A4:ssa että sikäli ehkä hyväksyttävissä.

    • Anonyymi

      Kyllä on tyhmää täällä kehua nyt ruotsalaismoottoria pelkän koeajon perusteella.
      Nyt kun on 100 000km kokemus d3 ranskalaisvalmisteisesta 163 hv 400Nm 2011 mallin volvosta moottorista ja vasta muutama tuhat tästä kehumastasi uudesta 2015 eteen päin 2.0 dieselistä joka paperilla on tehokkaampi ja vähemmän kuluttavampi mutta aika saam kulutus samalla tutulla työmatkalla 5, 5 l /100km kun ne ajotietokoneiden kertomat nyt on sitä ja tätä kun ajaa 1000 km ja tankkaa täyteen jos menee aina se 55-60 l niin onko kulutus tehtaan mainostamna 4, 5l/200km , . ei ole.
      Lisäksi nyt on lisätty öljyä vaikka öljynvaihtoon on vielä 15 000km ajettavaa

      ja lisäksi tuli huoltokutsu kun näissä on joku ongelma että voi palaa koko paska.

      • Anonyymi

        Totta, mejin tyhmä vaihtaan ranskalaisella moottorilla olleen 2,0 d3 s60 sen uudempaan 2016 mallin d4 seen ja sen syö öljyä muutaman tuhannaen jälkeen lukee lisää litra,,,,

        Kuluttahan se enemmän kuin lupaa mutta joka pääsee automatillaaan tuollasiin 3. 5-5. 0 litraan osaa valehdella itselleenkin kun kaikki tietää että lähempä 6.0 l/100km ja siististi sittenkin ajettav painavalla ja kankealla autolla.

        Ja eilettäin kun tulin taxilla ko. volvolla ei kehunut kuljettaja kun siinä firmassa kahteen autoon tuli moottorin vaihto ja autotkin vaihtuu takisin skodaan kun ne on hiljaisempia ja tilaa on.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mejin tyhmä vaihtaan ranskalaisella moottorilla olleen 2,0 d3 s60 sen uudempaan 2016 mallin d4 seen ja sen syö öljyä muutaman tuhannaen jälkeen lukee lisää litra,,,,

        Kuluttahan se enemmän kuin lupaa mutta joka pääsee automatillaaan tuollasiin 3. 5-5. 0 litraan osaa valehdella itselleenkin kun kaikki tietää että lähempä 6.0 l/100km ja siististi sittenkin ajettav painavalla ja kankealla autolla.

        Ja eilettäin kun tulin taxilla ko. volvolla ei kehunut kuljettaja kun siinä firmassa kahteen autoon tuli moottorin vaihto ja autotkin vaihtuu takisin skodaan kun ne on hiljaisempia ja tilaa on.....

        ÖLJYÄ syö ruotsalaismoottori prkle.
        aina saa ostaa litrn törppöjä auton perään kun se ilmottelee että lisää puolilitraa....ajettu vasta 140 000lm ranskalaisen moottori oli parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mejin tyhmä vaihtaan ranskalaisella moottorilla olleen 2,0 d3 s60 sen uudempaan 2016 mallin d4 seen ja sen syö öljyä muutaman tuhannaen jälkeen lukee lisää litra,,,,

        Kuluttahan se enemmän kuin lupaa mutta joka pääsee automatillaaan tuollasiin 3. 5-5. 0 litraan osaa valehdella itselleenkin kun kaikki tietää että lähempä 6.0 l/100km ja siististi sittenkin ajettav painavalla ja kankealla autolla.

        Ja eilettäin kun tulin taxilla ko. volvolla ei kehunut kuljettaja kun siinä firmassa kahteen autoon tuli moottorin vaihto ja autotkin vaihtuu takisin skodaan kun ne on hiljaisempia ja tilaa on.....

        ÖLJYÄ syö ruotsalaismoottori prkle.
        aina saa ostaa litrn törppöjä auton perään kun se ilmottelee että lisää puolilitraa....ajettu vasta 140 000lm ranskalaisen moottori oli parempi.


    • Anonyymi

      hengitä välillä....

    • Anonyymi

      Miten Volvossa vaikuttaa hiukkaskiihdyttimen poltto keskikulutukseen? Voihan sitä aina huudella, että mullapa kuluu 89 nopeudella 2,7 sadalla, mutta mittarilla potti onkin 5,3-5,6 parin polton jälkeen, mulla kuluu lientä triplasti polton aikana. Mazda 6 2,2d sedan AT 2017 150 hp/380 Nm optimoitu n 200 hp/470 Nm. Tuossa keskikulutus putosi puolisen litraa pikku säädöillä, kun moottorin suurempi vääntö sopi paremmin Aisinin 6-pykäläiseen eikä loota arvo pienempää joka kaasun polkaisulla. Vakiona oli aivan mahdoton, tuntui pysähtyvän ohituksissa kun loota paiskoi pienempää silmään ja kierroksia oli 5200-5600 (jossa rajoitin lyö päälle). Kone on ohjelmallisesti kuristettu versio 175 hp mallista, mutta ei senkään softa auttanut "bensakonelaatikon" kanssa.

    • Anonyymi

      Edelliseen jatkoa, riisikuppi venyy 4:lla 178, 5:lla 213 ja 6:lla jotain 23x eikä rajoitin hakkaa, mutta luonto loppuu. Kesäkelillä hyytyy jo 210, parempi intercooler maksaa hunajata prkl. En oo testannut 16" talvikumeilla, nastat irtoo muutenkin, mutta pienempi vanne kiihtyy paremmin. Kohtuukivoja käyttöautoja nämä tuplaturbot.

    • Anonyymi

      Nyt löytyy parempi vaihtoehto, Volvo S 60 T5. Ei tarvitse pelleillä noiden urea-aineiden kanssa ja auto on todella tehokas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      101
      2598
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2355
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      2158
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1716
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      113
      1570
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      163
      1297
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      268
      1110
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1004
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      79
      956
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe