Omatoiminen katoaminen ja uusi henkilöllisyys

Eli onnistuuko moinen suomessa? Tunnetaanko tapauksia?
En puhu todistajan suojelu jutuista.

11

1834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • btgfvc

Mitenkäs kuvittelet sen uuden henkilöllisyyden noin vain järjestyvän?
      Onko sinulla kyselyikä iskenyt päälle, kun tänään kyselet kaikenlaisia hölmöyksiä yhä uusissa avauksissa?

• Sitähän minä tässä juuri kyselen. Tuntuu vaan ihmisiä katoilevan.
        Tutun ei viitti enää kuunnella mun oivalluksia. Itselle vaan pulpahtaa kysymyksiä mieleen. Täällä niitä on helppo heitellä. Joku hölmo voi vaikka vastata eikä omaisten tarvitse vaivaantua.

• 17-11

Suomalaiselta ei onnistu, sillä jokainen on merkattu jo synnytyksessä, kuka hän on.
        Suomeen on tullut kuitenkin tuhansittan pakolaisia, jotka ovat tullessaan tahallaan reppineet paperinsa. Silloin kukaan ei myöskään tiedä, keitä he todellisuudessa ovat ja mistä maasta. Heidät rekisteröidään sillä nimellä, jonka he poliisille kertovat, oli se sitten oikea tai väärä.

• btgfvc
        jormalaiset kirjoitti:

Sitähän minä tässä juuri kyselen. Tuntuu vaan ihmisiä katoilevan.
        Tutun ei viitti enää kuunnella mun oivalluksia. Itselle vaan pulpahtaa kysymyksiä mieleen. Täällä niitä on helppo heitellä. Joku hölmo voi vaikka vastata eikä omaisten tarvitse vaivaantua.

Eivät ne katoavat ihmiset uutta henkilöllisyyttä saa. Nimensä voi toki muuttaa, mutta eivät ne kytkökset vanhaan nimeen ja elämään mihinkään katoa, ja henkilötunnus, joka on se avain ihmisen yksilöimiseen toisin kuin nimi, ei muutu nimeä vaihtamallakaan.

Omaehtoinen katoaminen onnistuu toki tiettyyn rajaan asti. Jossain vaiheessa omaiset, jos sellaisia on, tekevät mahdollisesti katoamisilmoituksen. Jos sitten poliisi tavoittaa tällaisen henkilön, he kertovat omaisille vain, että löydetty on, mutta on omasta halustaan muiden tavoittamattomissa.

Ihan täysin kokonaan entisen minänsä kadottaminen ja uuden henkilöllisyyden luominen vailla mitään kytköstä edelliseen ei käytännössä onnistu ei sitten mitenkään.

• btgfvc kirjoitti:

Eivät ne katoavat ihmiset uutta henkilöllisyyttä saa. Nimensä voi toki muuttaa, mutta eivät ne kytkökset vanhaan nimeen ja elämään mihinkään katoa, ja henkilötunnus, joka on se avain ihmisen yksilöimiseen toisin kuin nimi, ei muutu nimeä vaihtamallakaan.

Omaehtoinen katoaminen onnistuu toki tiettyyn rajaan asti. Jossain vaiheessa omaiset, jos sellaisia on, tekevät mahdollisesti katoamisilmoituksen. Jos sitten poliisi tavoittaa tällaisen henkilön, he kertovat omaisille vain, että löydetty on, mutta on omasta halustaan muiden tavoittamattomissa.

Ihan täysin kokonaan entisen minänsä kadottaminen ja uuden henkilöllisyyden luominen vailla mitään kytköstä edelliseen ei käytännössä onnistu ei sitten mitenkään.

Itse vaihdoin nimen joku vuosi sitten miehen nimeksi, siis etunimen ja sukunimen

Henkikötunnuksen vaihto olisi ollut hankalampi juttu, mutta mahdollinen

Ja uusi nimi auttaa kummasti elämässä, esim. pääsin työpaikkaan uudella nimellä, vanhalla nimellä en edes haastatteluun (onneks ei tajunnut samaksi tyypiksi)

• btgfvc
        Bussissa kirjoitti:

Itse vaihdoin nimen joku vuosi sitten miehen nimeksi, siis etunimen ja sukunimen

Ja uusi nimi auttaa kummasti elämässä, esim. pääsin työpaikkaan uudella nimellä, vanhalla nimellä en edes haastatteluun (onneks ei tajunnut samaksi tyypiksi)

Joopa joo.
        Sinun ihan oikeasti kannattaisi jo etsiä jotain apua tuohon krooniseen valehtelun tarpeeseesi. Ei tämä sinun typeryyksiesi kirjoitteleminen tänne ole enää tavallista trollaamista. Olet häiriintynyt.

Mutta älä pahoita mieltäsi. Mielenterveysongelmien hoito Suomessa on ihan hyvällä tasolla. Mene rohkeasti puhumaan ongelmastasi.

• btgfvc kirjoitti:

Joopa joo.
        Sinun ihan oikeasti kannattaisi jo etsiä jotain apua tuohon krooniseen valehtelun tarpeeseesi. Ei tämä sinun typeryyksiesi kirjoitteleminen tänne ole enää tavallista trollaamista. Olet häiriintynyt.

Mutta älä pahoita mieltäsi. Mielenterveysongelmien hoito Suomessa on ihan hyvällä tasolla. Mene rohkeasti puhumaan ongelmastasi.

Oho? Kateus? Valion miehiä??

• miknivaihdoit
        Bussissa kirjoitti:

Olet siis nainen ja otot miehen etunimenkin naurettavaa oisit ottanut toisen naisen etunimen sukunimesssä mitään häpesitkös sukunimeäsi miksi???Ei nimi ihmistä pahenna ellei ihminen itse.

• btgfvc
        Bussissa kirjoitti:

Oho? Kateus? Valion miehiä??

Eikö sinulta mitään muuta irtoa kuin tuo naurettava kateusargumenttisi? Ei se ole kateutta, jos ei höpöhöpöösi usko.

Miten Valio tähän liittyy?

• miknivaihdoit kirjoitti:

Olet siis nainen ja otot miehen etunimenkin naurettavaa oisit ottanut toisen naisen etunimen sukunimesssä mitään häpesitkös sukunimeäsi miksi???Ei nimi ihmistä pahenna ellei ihminen itse.

Kyllä. Vanha nimeni oli tyhmä, tylsä, vanhanaikainen jne jne jne....

Nykyisessä nimi on sellainen joka on kiva sanoa, helppo taivuttaa, helppo sanoa kielellä kuin kielelellä jne...

Ja ompahas sitä muuten tokan kerran nimipäiväkin tänään piiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa :)

• ioiooioiioioioioo

Uuden henkilöllisyyden saat pilkkahintaan, kun kyselet asiasta riittävän monelta "alamaailman" henkilöltä Helsingin kaduilla. Jos ei muutamassa tunnissa ole yhteystietoja kädessä, niin kyselijässä on vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4444
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      50
      3762
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2571
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2051
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1799
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1725
    7. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1547
    8. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1511
    9. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1329
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      46
      1273
    Aihe