Koiranruoka

ruokinta

1. Mikä on tällä hetkellä koirien ruokinnassa in-juttu?
2. Mikä on suosituin/käytetyin laatu, eli onko se super premium vai holistic?

11

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauskistaru

      Brit Care,Lukullus,Hau Hau ja Valio on nyt ne top merkit mitä on näkynyt...

      • ziwipeaks

        Mitä koiranruokaa valio valmistaa ??? :o


    • tämmöstätäällä

      1. en seuraa in-juttuja, meidän koira on ollut kolme vuotta raakaruokinnalla.
      2. hauhau taitaa olla suosituin ja takuulla laadukkaampi kuin moni ns. kallis merkkituote. Suurin osa koirani kavereista syö hauhauta tai raakaruokaa, osa kotiruokaa, nappuloiden lisäksi.

      • 8020

        Onko kiinalainen liha oikeesti niin laadukasta? Mun kavereista ei kukaan syöttäisi. Ainakaan kun tietää miten Kiinassa eläimiä kohdellaan.


    • 1610

      1. Viljaton, maissiton, perunaton, riisitön, soijaton, gluteeniton jne.

      2. Kaikki halpa on tosi in.

      • 36ggguu

        Itse syötän royal caninia,low fat tällä hetkellä koska koirani on toipumassa haimatulehduksesta. 12 ruoka maistuu erinomaisesti mutta olen ajatellut siirtyä pikkuhiljaa koiran parannuttua ziwi peak ruokaan.Aikas hintavaa on kylläkin mutta jospa säästäisi eläinlääkärikuluissa sitten :) Raakaruokintaa ei ikinä!!


    • koiranruoka

      Olen katellu että tuo ziwipeak on melkoisen hintavaa. Toivotaan parasta!

    • Mikkegra

      Zaaron Als Holistic eli mun mielestä holistinen ruoka :). Viljatonta ja täyteliästä. Olen samaa mieltä halpa on in-tällähetkellä.. viljaa sisältävät varsinkin. Koiran ruuassahan ei aina ole tärkeintä se maistuvuus vaan se terveellisyys? Eihän lapsenikaan käy joka päivä pikaruoka ravintoloissa vaikka heille kyllä maistuisi. Royal caninia en kyllä ymmärrä edes näihin keskusteluihin, ellei tuotetta ole uusittu viimiseen 5vuoteen?

    • 4010

      1. In juttuja ei tarvii seurata eikä ruokaa tarvii vaihtaa kun on jo löytänyt omansa
      2. Meillä clinivet, joka on super premium (holistic sanaa saa kaiketi edes koiranruiassa käyttää). Kauppojen ruokia ei osteta. Eläinkauppojen ruokien taso oli ennen hyvä, nykyään lähestyy marketti-tasoa, kun ottavat myyntiin kaikkea mitä ihniset vaan suostuu ostamaan.

    • Pikkuisenparhaaksi

      Meillä on kahdeksanviikkoinen pentu. Saa tällä hetkellä nappuloita kolmesti päivässä ja kerran pennuille tarkoitettua raakaruokaa. Oletteko ruokkineet pentuja ja sitten juniorikoiria sekä nappuloilla että raakaruoalla? Miten osaan jatkossa katsoa että näiden yhdistelmällä tulee täysipainoinen kokonaisuus. Eläinlääkäri kai osaa neuvoa? Siis raakaruoka korvaisi vain osan päivän ravinnosta.

    • Kakskoiranen

      Ruokinnassa nykytrendi on ymmärtää että koira on lihansyöjä. Ja että tuoreet luonnolliset ruoka-aineet ovat terveellisempiä kuin steriilit teolliset raskaasti prosessoidut puristeet. Kuka vielä uskoo nappulapussien mainoslauseisiin?
      Nappulalla todistetusti koirat pysyy hengissä, usein kyllä huono ruoka näkyy turkissa ja yleiskunnossa. Moni sairas koira on parannettu vaihtamalla nappularuoka tuoreeseen lihaan. Kasvikunnan tuotteita koira pystyy hyödyntämään hyvin rajoitetusti.
      Ellei koira ole allerginen jollekin, on ihan sama onko se hiilari vehnää vai maissia vai perunaa vai mitä lie bataattia. Useimmat eläinlääkärit ovat kauhistuttavan tietämättömiä koiran ravitsemuksesta, yleensä suosittavat sitä nappulaa jota heillä itsellään on myyntihyllyssä.
      Nappulan ja lihan yhdistämisestä on vallalla turhia taikauskoisia väitteitä. Olen jo 20 vuotta ruokkinut koiriani nappulan ja rasvaisen lihan sekoituksella, 50/50 -tyylillä, itse sitä pidän parhaana. Siinä yhdistetään terveellisyys ja helppous. Mielestäni pelkkä nappula on koiralle aina huonoa ruokaa, oli se sitten kuinka kallista tahansa. Nappulassa korkeat proteiini- ja rasvaprosentit saavutetaan käyttämällä kasviöljyjä ja kasviproteiineja. Ne ovat halvempia, mutta niitä koira hyvin huonosti pystyy hyödyntämään. Perehtykää faktoihin älkääkä toistelko vanhoja uskomuksia ja huhupuheita.
      www.katiska.info

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe