Designtalo ?

Miuku

Onko jollakin Designtalon avaimet käteen-talo?
Haluaisin kuulla kokemuksia jos löytyy!

32

15643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkanen

      meille on rakenteilla design-talo. Muutenkin tämä taloyhtiö on tuttu, sillä mieheni on töissä design-taloja rakentavassa yrityksessä. Omalta puoleltani voin suositella! ei ole mitään ongelmia ollut ja mielestäni laatu on korkea!
      Tässä minun mielipiteeni.

      • eli

        ongelmista hyvin hiljaa koska..


      • Pippi
        eli kirjoitti:

        ongelmista hyvin hiljaa koska..

        Moro!

        Mitähän ongelmia tarkoitat? Vai koitatkohan
        vain herjata. Meillä ei ainakaan yhtään ongelmaa.


    • taaksepäin

      vähän viitseliäisyyttä, niin löydät juttua pilvin pimein

      • Miuku

        Kiitos niille jotka viitsii tähän vastata, kun en itse viitsi selata taaksepäin, jos sattuisi jossakin olemaan kyseinen kysymys jo esitetty.. Oli kato kiva kun sai alottaa oman aiheen! ;) Hauskaa viikkoa sullekki!


      • Marieli
        Miuku kirjoitti:

        Kiitos niille jotka viitsii tähän vastata, kun en itse viitsi selata taaksepäin, jos sattuisi jossakin olemaan kyseinen kysymys jo esitetty.. Oli kato kiva kun sai alottaa oman aiheen! ;) Hauskaa viikkoa sullekki!

        Tyytyväisiä ollaan ainakin vielä. Muutto on parin viikon päästä eikä ainakaan mitään suurempaa valittamista ole. Kyllä meille sanottiin jo kauppaa tehdessä, että ei Design Talo mikään täydellinen ole ja mielestäni rehellistä puhetta. Hyvä on kuitenkin ollut. Jos vielä suunniteltu muuttoviikko pitää, niin hyvä on. Innolla odotan muuttoa ;)


    • Miuku

      Emme täysin mieleistämme mallia löytäneet designilta, kyselinkin edustajalta muutostöiden mahdollisuuksista ja tekemisistä. Kuulosti jotenkin niin vaikealta ja hintaakin olisi tullut asialle asti lisää, eikä edes sähkökiuasta olisi saatu vaihtaa puukiukaaseen, koska "kuuluu tähän malliin"... Paitsi tietenkin, että olisimme itse ostaneet puukiukaan vielä erikseen ja tekemään varmasti vielä työnkin, tai ainakin maksamaan lisää, että se puukiuas olisi taloon saatu...
      Niin.. Eli joilla tämän firman taloja on, onko taloihinne tehty mitään muutosta, vai oletteko ottaneet paketin sellaisenaan, kuin se on heillä valikoimissa? Topikeittiöillä ja uuniseppien tulisijalla ym?

      • mie

        meillä dt rakenteilla johon tehtiin vaikka millä mitalla muutoksia.tyytyväisiä ollaan!


      • Miuku
        mie kirjoitti:

        meillä dt rakenteilla johon tehtiin vaikka millä mitalla muutoksia.tyytyväisiä ollaan!

        Tuliko muutostöistä myös vaikka millä mitalla lisää kuluja, ja mitä kuluja..? Onko teillä omia töitä siinä, esim sisäseinien maalausta?
        Meille neuvottiin, että parempi maalata itse, kun sanoin, että en halua vaan yhtä tai kahta väriä koko taloon, vaan myös kuvioituja seiniä..Ei siinä, kyllä se minulta onnistuu. Onko keittiönne topikeittiö, vai joltain muulta? Mites kiuas ja takka? Menikö vaihtoon? Sisäovet? Onko kaikki ne pakettiin kuuluvat alkuperäiset vai..? Sälekaihtimistakin olisi joutunut maksamaan erikseen vielä aika mukavan summan, mutta ne nyt olisi kuiten saanut tuota kautta. Kiinnostaa myös, että mikä malli teillä?


      • pukkaa
        Miuku kirjoitti:

        Tuliko muutostöistä myös vaikka millä mitalla lisää kuluja, ja mitä kuluja..? Onko teillä omia töitä siinä, esim sisäseinien maalausta?
        Meille neuvottiin, että parempi maalata itse, kun sanoin, että en halua vaan yhtä tai kahta väriä koko taloon, vaan myös kuvioituja seiniä..Ei siinä, kyllä se minulta onnistuu. Onko keittiönne topikeittiö, vai joltain muulta? Mites kiuas ja takka? Menikö vaihtoon? Sisäovet? Onko kaikki ne pakettiin kuuluvat alkuperäiset vai..? Sälekaihtimistakin olisi joutunut maksamaan erikseen vielä aika mukavan summan, mutta ne nyt olisi kuiten saanut tuota kautta. Kiinnostaa myös, että mikä malli teillä?

        Kaikki riippuu siitä, että minkälaisia muutoksia teet. Jos haluat isomman takan tai parempaa materiaalia, niin designtalon kautta tietysti homma maksaa enemmän. Jos haluat tehdä jonkun osuuden itse tai hankkia materiaalin itse, niin hommaa hyvitetään.
        Jos seinä ei ole kantava, niin seinän voi poistaa ja käsittääkseni tästä ei tule lisäkuluja - tosin ei hyvitetäkään (designtalo säästää seinän materiaalit). Käsittääkseni myös EI kantavia seiniä saa siirrellä ilman lisäkustannuksia, jos jokin järkevä syy ei estä seinän siirtämistä.
        Me halusimme laattalattian keittiöön. Saimme mielestämme reilun hyvityksen laminaatin pois jättämisestä. Mutta tietysti samalla ahnehdittiin vessaan ja pesuhuoneeseen mosaiikkia yms., jolloin tietysti muutos maksaa (lasimosaiikille sopiva pohjuste, lisätyö, itse mosaiikki, pikku wc:n laatoitus suihkutapetin tilalle yms.)Kannattaa muten huomioida, että vakiopaketissa kaikki laattojen saumausaineet ovat marmorinvalkoista ja tämä ei välttämättä ole paras ratkaisu kodinhoitohuoneen, saunan ja pesuhuoneen saumausaineeksi.
        Takka vaihdettiin isompaan designtalon kautta ja mielestäni isot kaakelitakat ovat käyttökelpoisia ja kauniita (makuasia).
        Jos näitä muutoksia tekee paljon, niin monesti muutokset ovat sellaisia, joilla halutaan parempaa materiaalia yms. ja budjetti kasvaa...
        Erittäin tärkeää on se, että jos jätät jonkun osakokonaisuuden pois, niin selvität samalla mihin muutos vaikuttaa. Esim. Jos jätät LVI-kokonaisuuden itselle, niin wc:n pöntöt ostat itse...


      • Jare
        Miuku kirjoitti:

        Tuliko muutostöistä myös vaikka millä mitalla lisää kuluja, ja mitä kuluja..? Onko teillä omia töitä siinä, esim sisäseinien maalausta?
        Meille neuvottiin, että parempi maalata itse, kun sanoin, että en halua vaan yhtä tai kahta väriä koko taloon, vaan myös kuvioituja seiniä..Ei siinä, kyllä se minulta onnistuu. Onko keittiönne topikeittiö, vai joltain muulta? Mites kiuas ja takka? Menikö vaihtoon? Sisäovet? Onko kaikki ne pakettiin kuuluvat alkuperäiset vai..? Sälekaihtimistakin olisi joutunut maksamaan erikseen vielä aika mukavan summan, mutta ne nyt olisi kuiten saanut tuota kautta. Kiinnostaa myös, että mikä malli teillä?

        Muutokset ovat niitä, jotka maksavat, ja joista DT urakoitsijat ottavat katteensa

        DTn peruspaketti on mielestäni melko edullinen, jopa omarakentamiseen nähden kilpailukykyinen, mutta muutokset maksavat hunajaa. Design talo kilpailuttaa urakat ja tavarat tehokkaasti, mutta jos tilaat muutoksia esim sähköfirmalta, niin he hinnoittelevat ne itse ja laskuttavat suoraan.

        Myöskin hyvitykset jonkun osa-alueen poisjättämisestä ovat sen verran pieniä, että se täytyy saada lähes pilkkahintaan jos meinaa siihen hyvityshintaan vastaavat löytää.

        Omana esimerkkinä voisin sanoa kodinkoneet. Hyvityshinta on 1650. Se on todella pieni raha, jos menet giganttiin vastaavia hankkimaan. Lisäksi pitää virlä itse hommata asentaja, jos ei satu olemaan sähkäriä ja rööriroopea lähisuvussa.

        Ise en LVI sukulaisesta huolimatta erottanut mitään osaa urakasta. Se sotii minusta valmistaloideaa vastaan. Otin DTn sen takia, että pääsisin helpolla. En siksi, että pääsisin kaikkein halvimmalla.

        Omaan DTeeni rakentamiseen olen ollut, muuten tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen lukuunottamatta sähkötöitä.


      • eivät ole tarkoitettu
        Jare kirjoitti:

        Muutokset ovat niitä, jotka maksavat, ja joista DT urakoitsijat ottavat katteensa

        DTn peruspaketti on mielestäni melko edullinen, jopa omarakentamiseen nähden kilpailukykyinen, mutta muutokset maksavat hunajaa. Design talo kilpailuttaa urakat ja tavarat tehokkaasti, mutta jos tilaat muutoksia esim sähköfirmalta, niin he hinnoittelevat ne itse ja laskuttavat suoraan.

        Myöskin hyvitykset jonkun osa-alueen poisjättämisestä ovat sen verran pieniä, että se täytyy saada lähes pilkkahintaan jos meinaa siihen hyvityshintaan vastaavat löytää.

        Omana esimerkkinä voisin sanoa kodinkoneet. Hyvityshinta on 1650. Se on todella pieni raha, jos menet giganttiin vastaavia hankkimaan. Lisäksi pitää virlä itse hommata asentaja, jos ei satu olemaan sähkäriä ja rööriroopea lähisuvussa.

        Ise en LVI sukulaisesta huolimatta erottanut mitään osaa urakasta. Se sotii minusta valmistaloideaa vastaan. Otin DTn sen takia, että pääsisin helpolla. En siksi, että pääsisin kaikkein halvimmalla.

        Omaan DTeeni rakentamiseen olen ollut, muuten tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen lukuunottamatta sähkötöitä.

        muutoksille, eli koko homman idea katoaa kun noista koitetaan rakentaa huippuvarusteltuja palatseja, lisäksi tulevat kalliimmiksi kuin ne palatsiksi alunperin tarkoitetut ja kuitenkin on lähtökohtana edullinen perustalo joka loistaa pohjalta kuitenkin.


      • rek
        Jare kirjoitti:

        Muutokset ovat niitä, jotka maksavat, ja joista DT urakoitsijat ottavat katteensa

        DTn peruspaketti on mielestäni melko edullinen, jopa omarakentamiseen nähden kilpailukykyinen, mutta muutokset maksavat hunajaa. Design talo kilpailuttaa urakat ja tavarat tehokkaasti, mutta jos tilaat muutoksia esim sähköfirmalta, niin he hinnoittelevat ne itse ja laskuttavat suoraan.

        Myöskin hyvitykset jonkun osa-alueen poisjättämisestä ovat sen verran pieniä, että se täytyy saada lähes pilkkahintaan jos meinaa siihen hyvityshintaan vastaavat löytää.

        Omana esimerkkinä voisin sanoa kodinkoneet. Hyvityshinta on 1650. Se on todella pieni raha, jos menet giganttiin vastaavia hankkimaan. Lisäksi pitää virlä itse hommata asentaja, jos ei satu olemaan sähkäriä ja rööriroopea lähisuvussa.

        Ise en LVI sukulaisesta huolimatta erottanut mitään osaa urakasta. Se sotii minusta valmistaloideaa vastaan. Otin DTn sen takia, että pääsisin helpolla. En siksi, että pääsisin kaikkein halvimmalla.

        Omaan DTeeni rakentamiseen olen ollut, muuten tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen lukuunottamatta sähkötöitä.

        mikä vika oli sähköasennuksissa?


      • varmaankin
        rek kirjoitti:

        mikä vika oli sähköasennuksissa?

        Timppa!


      • palstalta
        rek kirjoitti:

        mikä vika oli sähköasennuksissa?

        kommentoin asiaa sähkökeskusteluissa taannoin


      • Marieli
        palstalta kirjoitti:

        kommentoin asiaa sähkökeskusteluissa taannoin

        Me tehtiin paljon itse. Keittiö meille tulee Petralta (me tilattiin talo, silloin kun vielä keittiöt tuli Petralta). Takan ja kaikki muuraustyöt teki isä. Siirrettiin yhden seinän paikkaa, joka sitten tuli tiilestä Taloon lisättiin terassi. Laatoitettiin koko eteinen. Mosaiikkia ympäri kämppää. Valkolakattu katto. Vessa kokonaan laatoitettu. Kylppärissä vaihdettiin suihkujen ja pöntön paikkaa. Tehtiin itse kylppäriin matala väliseinä, jossa saippuateline. Itse tehtiin ulkovuoraus ja melkein kaikki edellä mainittu. Melkein kaikki näkyvä on itse tehty ja syy oli se, että ei löytynyt sopivia materiaaleja DesignTalolta ja suvusta löytyi ammattilaisia niin haluttiin itse tehdä, vaikka mielestämme hyvitykset oli huonoja ja lisäyksistä tuli paljon hintaa, joten peruspaketti kannattaa ottaa, jos vain kelpaa. Ollaan kyllä sekin huomattu, että suutari pysyköön lestissään. Ei kaikista ole esim. tapetoimaan. Paitsi, jos tuloksella ei ole väliä. Mielestämme saatiin persoonallinen paketti ja siitä todisteena on Sähkötimpan asentaja, joka kehui todella, että ei ole perus DesignTalo. Ollaan muuten oltu tyytyväisiä sähkötimppaan ja meillä ovat asioineet ihan päivällä. Joka kerta ollaan heidät nähty, tosin ollaan itsekin joka päivä raksalla, kun tehdään paljon itse.


      • saumat
        pukkaa kirjoitti:

        Kaikki riippuu siitä, että minkälaisia muutoksia teet. Jos haluat isomman takan tai parempaa materiaalia, niin designtalon kautta tietysti homma maksaa enemmän. Jos haluat tehdä jonkun osuuden itse tai hankkia materiaalin itse, niin hommaa hyvitetään.
        Jos seinä ei ole kantava, niin seinän voi poistaa ja käsittääkseni tästä ei tule lisäkuluja - tosin ei hyvitetäkään (designtalo säästää seinän materiaalit). Käsittääkseni myös EI kantavia seiniä saa siirrellä ilman lisäkustannuksia, jos jokin järkevä syy ei estä seinän siirtämistä.
        Me halusimme laattalattian keittiöön. Saimme mielestämme reilun hyvityksen laminaatin pois jättämisestä. Mutta tietysti samalla ahnehdittiin vessaan ja pesuhuoneeseen mosaiikkia yms., jolloin tietysti muutos maksaa (lasimosaiikille sopiva pohjuste, lisätyö, itse mosaiikki, pikku wc:n laatoitus suihkutapetin tilalle yms.)Kannattaa muten huomioida, että vakiopaketissa kaikki laattojen saumausaineet ovat marmorinvalkoista ja tämä ei välttämättä ole paras ratkaisu kodinhoitohuoneen, saunan ja pesuhuoneen saumausaineeksi.
        Takka vaihdettiin isompaan designtalon kautta ja mielestäni isot kaakelitakat ovat käyttökelpoisia ja kauniita (makuasia).
        Jos näitä muutoksia tekee paljon, niin monesti muutokset ovat sellaisia, joilla halutaan parempaa materiaalia yms. ja budjetti kasvaa...
        Erittäin tärkeää on se, että jos jätät jonkun osakokonaisuuden pois, niin selvität samalla mihin muutos vaikuttaa. Esim. Jos jätät LVI-kokonaisuuden itselle, niin wc:n pöntöt ostat itse...

        Luin viestisi ja ihmettelin kommenttiasi että marmorin valkoinen ei ole hirveän hyvä vaihtoehto suihkuun ym. Itse taas laatottajana suosittelisin marmorin valkosta perus laattoihin ym. Marmorin valkoinen pysyy pisimpään värissään eikä lähde haalistumaan kuten esim. erikois värit tai pastelli sävyt. Kyllähän marmorin valkoinen tummuu mut saumoja voi pestä.


    • Jos olisin tiennyt...

      Kahlaa vain rohkeasti ed. vastauksia läpi niin löydät mielipiteemme kyseisestä firmasta. KAIKKI on mättänyt alusta loppuun. En erittele ongelmia tässä kun olen ne varmaan kaikki jo kertonut kertaalleen aikaisemmin. Vastaukset löydät kun katsot nimimerkkiäni. Eli siitä voit päätellä mielipiteeni että JOS olisin tiennyt, en todellakaan olisi tätä talofirmaakaan valinnut. Ja olen kyllä laajaa ystäväpiiriänikin asioista valistanut. Enhän toki "kiellä" ketään tätä hankkimasta mutta mielipiteeni olen kyllä kertonut. Ja hyvä kello kauas kuuluu...

      Sitä saa, mitä tilaa, valitettavasti...

      • olisinkin valinnut...

        Taisi tulla kirjoitusvirhe :) Karavaani kulkee ja kateellisia riittää :)


      • samoin meilläkin

        On se hyvä, että muillakin on vastaavanlaisia kokemuksia design-talosta. Kaikki tuntuu täällä kehuvan sitä, en tiedä miten ne on maksettu hiljaiseksi ongelmista, koska meille ei ainakaan hyvityksiä tipu. Meillä ei paljo muuta ilmennytkään kuin onglmia, lähes kaikesta piti huomauttaa ja korjauttaa. Emme myöskään tule mainostamaan kyseistä firmaa tuttaville, vaikka itse talo onkin varmaan loppujen lopuksi ihan tasavertainen muiden kanssa, mut ei olisi ollut mikäli emme olisi vaatineet korjauksia korjausten perään. Asiaa ahrkitseville sanon että harkitkaa tarkkaan ja jos kuitenkin päädytte tähän firmaan niin vaatikaa yksinkertaisimmiltakin ja yksiselitteisiltäkin tuntuvat asiat paperilla. Kannataa selata sivua taaksepäin, koska asiasta on keskusteltu täällä melko runsaasti aikaisemminkin.


    • 0007

      Rakennamme D-taloa uudellemaalle ja meillä on ihan ok kokemukset. Täytyy muistaa ettei D-taloilla ole omia timpureita joten rakentajaporukat vaihtelee todella paljon. Syyttää D-taloja voi kyllä sikäli että he maksavat niin huonosti että yhden D-talon pystyyn nostamisella ei pärjää vaan niitä on tehtävä useampia yhtäaikaa ja kovalla tahdilla että pääsee tuntipalkoille. Mutta mikäli maksettaisiin enemmän niin toki hinta rakennuttajallekin nousisi.
      Sopimukset on hyvä tehdä kirjallisesti mutta niinhän mielestäni joka asiassa. Suullisiin lupauksiinhan ei voi aina luottaa eikä pidäkään olla niin tyhmä.

      Meillä talossa on jotain muutoksia ja itsekin teimme jotain pientä. Mutta kustannussyistä suurin osa muutoksista on vähäisiä ja lähinnä sellaisia joita on myöhemmin vaikea tehdä. Rahaa toki saisi menemään vaikka kuinka.
      Avaimet käteen- talosta ei myöskään kannata puhua. Oman työn osuus on yllättävän iso. No muuttovalmiistahan taitaa D-talot puhuakin.

      Ongelmitta ei varmaankaan yksikään rakennusprojekti suju. Lähipiirissä on ollut rakennusprojekteissa todella suuria ongelmia joten meikäläisten pikku harmin aiheet ei tunnu missään.
      D-talot on kelpo vaihtoehto, kunhan saa kunnon timpuriporukan ja sisustustyöntekijät hommaa tekemään. Niitäkin siis on.

      • löytyy..

        Designtaloilla on omat vakioporukat. Koska taloja myydään mainostamatta erittäin paljon, niin väliaikaisen työporukan hommaaminen on joskus välttämätöntä.

        Designtalo on AVAIMETKÄTEEN talo. Sen valmiusaste on kotimaisista taloista tutkitusti markkinoiden suurin 85%.

        Omia kokemuksia:
        Teetätettiin maatyöt itse ja sen jälkeen olen vienyt 6 kuormaa roskia kaatopaikalle ja siivonnut työmaan 4 kertaa ja tehnyt lumitöitä. Eli käsittääkseni ollaan päästy erittäin vähällä ja voitu panostaa täysillä normaaliin elämään. Ja tämä maatöiden "omaosuus" ja siivoaminen oli jo ennakkoon tiedossa, kun tuli luettua asiakkaan velvoitteet etukäteen. Tässä on mielestäni erittäin suuri ero verrattuna sateeltasuojaan talopaketteihin.

        Työporukoissa varmasti on eroja. Meillä se oli niin hyvä, että kaikki meillä käyneet tuttavapiiristä löytyvät rakennusalan ammattilaiset ovat kehuneet jälkeä ja olemme erittäin tyytyväisiä. Pieniä ongelmia on aina isoissa projekteissa ja niin meilläkin. Kaikki ongelmat on korjattu nopeasti.


      • asiakkaalle

        huonosta jäljestä ja epämääräisille työskentelyajoille, sekä viivästymisille. Noo uskokoon ken tahtoo.


      • Reuhka
        löytyy.. kirjoitti:

        Designtaloilla on omat vakioporukat. Koska taloja myydään mainostamatta erittäin paljon, niin väliaikaisen työporukan hommaaminen on joskus välttämätöntä.

        Designtalo on AVAIMETKÄTEEN talo. Sen valmiusaste on kotimaisista taloista tutkitusti markkinoiden suurin 85%.

        Omia kokemuksia:
        Teetätettiin maatyöt itse ja sen jälkeen olen vienyt 6 kuormaa roskia kaatopaikalle ja siivonnut työmaan 4 kertaa ja tehnyt lumitöitä. Eli käsittääkseni ollaan päästy erittäin vähällä ja voitu panostaa täysillä normaaliin elämään. Ja tämä maatöiden "omaosuus" ja siivoaminen oli jo ennakkoon tiedossa, kun tuli luettua asiakkaan velvoitteet etukäteen. Tässä on mielestäni erittäin suuri ero verrattuna sateeltasuojaan talopaketteihin.

        Työporukoissa varmasti on eroja. Meillä se oli niin hyvä, että kaikki meillä käyneet tuttavapiiristä löytyvät rakennusalan ammattilaiset ovat kehuneet jälkeä ja olemme erittäin tyytyväisiä. Pieniä ongelmia on aina isoissa projekteissa ja niin meilläkin. Kaikki ongelmat on korjattu nopeasti.

        Täällä pääkaupunkiseudulla ei ainakaan D-taloilla riitä vakioporukoita ja vaihtuvuus on suurta. Eri asia ehkä muualla. Timpurit saavat könttäsumman kohteesta eikä se ole kummoinen. Joten vaikeahan on timpureita pikkusummalla löytää rakentamaan pääkaupunkiseudulla jossa rakennusbuumi on kova.

        Voihan se olla myös että valmiusaste on myös suurin, en epäile. Mutta kuvittelemalla että selviää vain avaimia odottamalla rakennusprojektistaan on kyllä valtava vitsi.


    • Miuku

      Kiitos jotka vastailitte ja kerroitte mielipiteitänne. Designtaloa meille ei tule, emme vaan saaneet oikein hyvää mielikuvaa tästä alkuunsakaan. Kaikki kuulosti jotenki niin vaikealta toimittaa ja tehdä jos muutoksia olisimme halunneet. Niimpä siis.. Itse piirrän, tuttu porukka tekee, näinhän siitä tulee juuri meidän tarpeisiin talo. :)
      Hauskoja rakennushetkiä teillekkin! ;)

      • jannes

        Onnea matkaan, sillä sitä tarvitaan. Ongelmitta tuskin selviät omassa projektissasi.

        Meille tuli D-talo ja tyytyväisiä ollaan oltu. ei mainittavia ongelmia. Maatyöt ja liittymät tehtiin ite. Vähällä päästiin.


      • Miuku
        jannes kirjoitti:

        Onnea matkaan, sillä sitä tarvitaan. Ongelmitta tuskin selviät omassa projektissasi.

        Meille tuli D-talo ja tyytyväisiä ollaan oltu. ei mainittavia ongelmia. Maatyöt ja liittymät tehtiin ite. Vähällä päästiin.

        Kyllä ne ongelmat otetaan vastaan mitä tulee, sillä mielin tässä on liikkeellä oltukin. En uskonut että olisimme dtalonkaan kanssa ilman ongelmia selvinneet, päinvastoin, sen kanssahan niitä ongelmia tuli jo heti alkusenteillä. :P
        Talonrakentajillamme on jo 30 vuoden kokemus ja tunnemme heidät hyvin, joten uskallamme myöskin kotimme tekemisen jättää heidän käsiinsä.
        Selviääkö kukaan talonrakentaja ilman ongelmia?


      • Kokemus puhuu
        Miuku kirjoitti:

        Kyllä ne ongelmat otetaan vastaan mitä tulee, sillä mielin tässä on liikkeellä oltukin. En uskonut että olisimme dtalonkaan kanssa ilman ongelmia selvinneet, päinvastoin, sen kanssahan niitä ongelmia tuli jo heti alkusenteillä. :P
        Talonrakentajillamme on jo 30 vuoden kokemus ja tunnemme heidät hyvin, joten uskallamme myöskin kotimme tekemisen jättää heidän käsiinsä.
        Selviääkö kukaan talonrakentaja ilman ongelmia?

        Kaikilla valmistajilla ja kaikissa paketeissa on ongelmia. Osassa ongelmat ovat vain paljon suurempia. Ollaan työporukassa vertailtu kokemuksia ja työkaverit olivat kateudesta vihreitä ja eivät uskoneet puheitani, kun kerroin oman d-talo rakentamisen helppoudesta ja laadusta.

        Tsemppiä rakentajat!


      • Miuku
        Miuku kirjoitti:

        Kyllä ne ongelmat otetaan vastaan mitä tulee, sillä mielin tässä on liikkeellä oltukin. En uskonut että olisimme dtalonkaan kanssa ilman ongelmia selvinneet, päinvastoin, sen kanssahan niitä ongelmia tuli jo heti alkusenteillä. :P
        Talonrakentajillamme on jo 30 vuoden kokemus ja tunnemme heidät hyvin, joten uskallamme myöskin kotimme tekemisen jättää heidän käsiinsä.
        Selviääkö kukaan talonrakentaja ilman ongelmia?

        .. Meillä loppu rahat kesken.


      • Miuku (alkuperäinen)
        Miuku kirjoitti:

        .. Meillä loppu rahat kesken.

        Edellinen miuku-viesti siis jonkun toisen laittama. Eikä ole voinut rahatkaan loppua kesken, kun ei mitään ol evielä edes ostettu. Ja luulen ettei ne ihan heti loppuiskaan..
        Toivottavasti tuommosta häirikköä ei täälä ol enää pyörimässä. Todella ikävää.


      • fiksua!

        Otsikko ja nimimerkki taitaa kertoa tarpeeksi omasta mielipiteestäni. Onnea rakennusprojekstiin. Omasta kokemuksesta voin sanoa että helppoa se ei aina tule olemaan valitsee minkä tahansa firman ja valmiusasteen talolleen. Mutta kun muistaa että se kestää vain hetken elämässä niin kaiken kestää.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe