Miksi Renaultin henkilöautojen markkinaosuus putoaa jatkuvasti?
Markkinaosuus
30
130
Vastaukset
- Nissanmiäs
No uudet mallit ovat tuloillaan niin kuka ostaa vanhoja malleja?
- Hondapoju
Talisman ja uusi Megane sekä uusi Scenic, kun tulevat niin katsotaan miten käy.
- jgfdfg
Viime vuonna oli jotakin 50% nousu merkin myyntimäärissä. Olisko porukka jo pikkuhiljaa kyllästyny volkkareiden ongelmien kanssa painimiseen. Reilussa takuu 4 vuotta.
- KiaTaru
Niinpä. Rellussa on neljän vuoden takuu. Korealaismerkki Kiassa on puolestaan seitsemän vuoden takuu.
- KaksiVuottaOnVitsi
Ja Hyundaissa viisi vuotta ILMAN kilometrirajaa, poislukien ammattikäytössä olevat, mutta yksityiselle siis tuo takuu.
- KiaTaru
Kuka enää nykypäivänä haluaa ranskalaista autoa? NRJ päälle ja kaasu pohjaan? Niinkö?
- puurastaja
Minäkin ostin Ranskalaisen auton. Kia Taru taitaa ajella Kialla. On sekin En menisi sanomaan siitä mitään, mutta ei kiva jatkuvaan takuukorjauksien takia ole olla siellä korjaamolla. Vasta meni umpiot vaihtoon. Takuu 7-vuotta , että sillai.
- ihaniaTenaviaKysyy
Sellaista se on, välillä myydään enemmän ja välillä vähemmän.
Lapsilla kyselyikä?- ongelmat_tiedossa
On sitten tenava tai ei, niin tietäähän kaikki sen, että Renaultin laatutaso on niin alhaalla, että enää ei alemmas voi mennä. Jotkut ovat verranneet Ladaan, mutta eihän aikanaan Ladakaan ollut niin paljon huonompi muita merkkejä kuin Rellu nyt. Ladassa sentään mm. perustekniikka oli kohtuullisen kestävää, vaikka kaikenlaista pientä harmia riitti runsaasti.
Ja pelleiltäänkin nuo Ladat sentään jotain kestivät, ehkä maahantuojan ruostesuojauksen ansiosta. Rellulla tämäkin on ollut retuperällä, tehdasuojaus poistui jo liki 20 vuotta sitten eikä alati vaihtuvat maahantuojat ole panostaneet suomalaiseen suojaukseen. Ja pienet turbokoneet ovat toinen iso murhe Rellulla, mutta sama vaivahan se on muillakin eurooppalaisilla merkeillä.
Eli myynti laskee, kun viimeisetkin höynäytetyt tulevat järkiinsä ja vaihtavat Rellun laatumerkkiin eli johonkin japanilaiseen, ehkä siihen laatuykköseen eli Toyotaan. - japsipaskaa
ongelmat_tiedossa kirjoitti:
On sitten tenava tai ei, niin tietäähän kaikki sen, että Renaultin laatutaso on niin alhaalla, että enää ei alemmas voi mennä. Jotkut ovat verranneet Ladaan, mutta eihän aikanaan Ladakaan ollut niin paljon huonompi muita merkkejä kuin Rellu nyt. Ladassa sentään mm. perustekniikka oli kohtuullisen kestävää, vaikka kaikenlaista pientä harmia riitti runsaasti.
Ja pelleiltäänkin nuo Ladat sentään jotain kestivät, ehkä maahantuojan ruostesuojauksen ansiosta. Rellulla tämäkin on ollut retuperällä, tehdasuojaus poistui jo liki 20 vuotta sitten eikä alati vaihtuvat maahantuojat ole panostaneet suomalaiseen suojaukseen. Ja pienet turbokoneet ovat toinen iso murhe Rellulla, mutta sama vaivahan se on muillakin eurooppalaisilla merkeillä.
Eli myynti laskee, kun viimeisetkin höynäytetyt tulevat järkiinsä ja vaihtavat Rellun laatumerkkiin eli johonkin japanilaiseen, ehkä siihen laatuykköseen eli Toyotaan.Laitahan se Carinasi kuntoon niin ei tarvitse täällä jauhaa puuta heinää. Vai vielä laatuykkonen katkeavine turvavöineen ja toimimattomine turvatyynyineen...
- puurastaja
ongelmat_tiedossa kirjoitti:
On sitten tenava tai ei, niin tietäähän kaikki sen, että Renaultin laatutaso on niin alhaalla, että enää ei alemmas voi mennä. Jotkut ovat verranneet Ladaan, mutta eihän aikanaan Ladakaan ollut niin paljon huonompi muita merkkejä kuin Rellu nyt. Ladassa sentään mm. perustekniikka oli kohtuullisen kestävää, vaikka kaikenlaista pientä harmia riitti runsaasti.
Ja pelleiltäänkin nuo Ladat sentään jotain kestivät, ehkä maahantuojan ruostesuojauksen ansiosta. Rellulla tämäkin on ollut retuperällä, tehdasuojaus poistui jo liki 20 vuotta sitten eikä alati vaihtuvat maahantuojat ole panostaneet suomalaiseen suojaukseen. Ja pienet turbokoneet ovat toinen iso murhe Rellulla, mutta sama vaivahan se on muillakin eurooppalaisilla merkeillä.
Eli myynti laskee, kun viimeisetkin höynäytetyt tulevat järkiinsä ja vaihtavat Rellun laatumerkkiin eli johonkin japanilaiseen, ehkä siihen laatuykköseen eli Toyotaan.Kyllä on nääs ollut 11 kappaletta Toyotaakin. On ollut vikojakin. Takaisinkin on kutsuttu ja käytetty. Mutta nyt on ollut Renauteja, ei takaisinkutsuja ole ollut. Jotakuin näin se homma etenee. Jos ei itsellä ole ollut esim, Renaulttia niin ei ehkä heti kannata tuomita autoa. Samoja komponentteja käyttävät useat autonvalmistajat. Mersukin Renautin moottoria. Toyota Bochin komponentteja. Taas Nippon Densoa saattaa löytyä eurooppalaisistakin autoista.
- laatu_ratkaisee_ei_osa
puurastaja kirjoitti:
Kyllä on nääs ollut 11 kappaletta Toyotaakin. On ollut vikojakin. Takaisinkin on kutsuttu ja käytetty. Mutta nyt on ollut Renauteja, ei takaisinkutsuja ole ollut. Jotakuin näin se homma etenee. Jos ei itsellä ole ollut esim, Renaulttia niin ei ehkä heti kannata tuomita autoa. Samoja komponentteja käyttävät useat autonvalmistajat. Mersukin Renautin moottoria. Toyota Bochin komponentteja. Taas Nippon Densoa saattaa löytyä eurooppalaisistakin autoista.
Juupajuu, on niitä samoja osia juu. Mutta kun ei ole samoja, vaan eri valmistajilla onkin eri vaatimukset osafirmoille, japseilla paljon tiukemmat kuin euroilla. Siksi japsit on niin laadukkaita ja kestäviä. Ja samat sävelet on teräslaadussa ja ruosteenestossa eli japsit ei tingi niissäkään, ei tuumakaan. Ja eurovalmistajat esim. Rellu säästää ja sitten alkaa ruoste raiskata helkkarin äkkiä.
- rapeat_japanilaiset
laatu_ratkaisee_ei_osa kirjoitti:
Juupajuu, on niitä samoja osia juu. Mutta kun ei ole samoja, vaan eri valmistajilla onkin eri vaatimukset osafirmoille, japseilla paljon tiukemmat kuin euroilla. Siksi japsit on niin laadukkaita ja kestäviä. Ja samat sävelet on teräslaadussa ja ruosteenestossa eli japsit ei tingi niissäkään, ei tuumakaan. Ja eurovalmistajat esim. Rellu säästää ja sitten alkaa ruoste raiskata helkkarin äkkiä.
http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
Renaultin ruostesuojaus 5/5 tähteä ja laadukkaan Toyotan 2/5 tähteä... - Kyllähuvittaa
rapeat_japanilaiset kirjoitti:
http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
Renaultin ruostesuojaus 5/5 tähteä ja laadukkaan Toyotan 2/5 tähteä...Tuohan oli ihan höpötutkimus, monesti todettu soopaksi. Tojo kestää pitkään liikenteessä ja rellut sun muut taas ei, näkee kun katsoo.
- omaakinKokemusta
Eipä tuohon mitään testejä edes tarvitse jos haluaa verrata ruostesujauksen tasoa. Meillä toinen auto tojota ja toinen Rellu. Näkee eron ihan auton alle kurkkaamalla. Tojotan ratkaisut välttävä ja Rellun hyvä ihan nopealla vilkaisulla. Sanoisin niin että tojota laitetaan vaihtoon viimeistään muutaman vuoden ikäisenä mutta Rellua on mahdollista pitää kauemminkin.
Omat muistot parin kymmenen vuoden takaisesta corollasta oli aika huonot peltien puolesta. Kun piti uutta helmaa hitsata niin ohueen peltiin olikin melko vaikeaa. Kun taas Volvon pelti oli niin paksua ettei samanlaista ongelmaa ollut. - Eevari
omaakinKokemusta kirjoitti:
Eipä tuohon mitään testejä edes tarvitse jos haluaa verrata ruostesujauksen tasoa. Meillä toinen auto tojota ja toinen Rellu. Näkee eron ihan auton alle kurkkaamalla. Tojotan ratkaisut välttävä ja Rellun hyvä ihan nopealla vilkaisulla. Sanoisin niin että tojota laitetaan vaihtoon viimeistään muutaman vuoden ikäisenä mutta Rellua on mahdollista pitää kauemminkin.
Omat muistot parin kymmenen vuoden takaisesta corollasta oli aika huonot peltien puolesta. Kun piti uutta helmaa hitsata niin ohueen peltiin olikin melko vaikeaa. Kun taas Volvon pelti oli niin paksua ettei samanlaista ongelmaa ollut.Niinkös muka? No, mulle on vanhat automiehet sanoneet, jotta älä poika ikinä osta rapeaa ranskalaista ja jos sitten ostat kuitenkin, niin älä ainakaan Rellua osta.
Jotta turha on väittää, että Rellut ei olisi ruosteherkkiä. Minä kyllä luottaisin noihin vanhan liiton automiehiin aika tavalla, on meinaan sellaisilla ukoilla kokemusta melkosesti. - EiPappaAvulle
Ne vanhan autoliiton miesten jutut on vähintään kolmen vuosikymmen takaa. Tietysti jos ajat 20-30 vuotta vanhoilla autoilla niin ehkä jutuilla on sulle jotakin arvoa. Itse annan pappojen turinoida mitä huvittaa ja teen päätökseni auto asioissa tämän päivän tiedon valossa. Pyydätkö muuten vanhat papat myös neuvomaan myös vaikka vaateostoksille?
- Luotanpappoihin
EiPappaAvulle kirjoitti:
Ne vanhan autoliiton miesten jutut on vähintään kolmen vuosikymmen takaa. Tietysti jos ajat 20-30 vuotta vanhoilla autoilla niin ehkä jutuilla on sulle jotakin arvoa. Itse annan pappojen turinoida mitä huvittaa ja teen päätökseni auto asioissa tämän päivän tiedon valossa. Pyydätkö muuten vanhat papat myös neuvomaan myös vaikka vaateostoksille?
Papat on tietty monessa jäljessä, mutta autoasioissa kantsii kyllä uskoa. Mites kävi pikkuturbojen? Tsi on maaginen sana ja kyllä papat sanoi, ettei voi kestää ja oikeassa olivat! Ja kyllä se nyt on niin, että merkkien ongelmat on aika lailla ollut tiedossa 30 vuotta ja eipä ole yhtään muuttunut. Japsit kesti silloinkin vaikka huonolla pidolla ja Ranskan tuotteet ei sitten vaikka aina olisi huoltanut, pessyt ja vahannut.
- HalvatunPapat
Löysääpä nyt hieman pappakalsareiden kuminauhaa ja ota happea. Itse olen kyllä kuullut juuri niiltä papoilta tarinoita japanilaisten autojen heikoista pelleistä. Kuinka autoa tunkatessa saattoi koko auto notkahtaa ja ruostuminen alkoi maalipinnan kuplimisella sisältä päin. Mutta pappojen jutut jätän kyllä täysin omaan arvoonsa paitsi tietysti jos olisi tarvetta oikella pappa autolle. Silloin valinta olisi varmaan Avensis tai Corolla porrasperällä jotka näyttävät olevan pappa autojen aatelia.
- Talousasiantuntija
Pannaanpa tälle keskustelulle piste. Jos Rellu olisi hyvälaatuinen ja kestävä auto ja jos ruoste ei olisi sen ongelma, niin sitä myytäisiin ihan hyvin. Päinvastoin jos Toyota olisi huonolaatuinen ja epäluotettava auto, jolla olisi ruosteongelmia, ei sitä juurikaan myytäisi.
Talouselämän lait sanelevat myynnin eli vain laadukkaat ja kestävät autot käyvät kaupaksi silloin kun on saman hintaluokan tuote kyseessä. - Hggjjo
Reilut kyllä myy Euroopassa ihan hyvin, paremmin kuin tojotat. Euroopassa myös isommat määrät autonostajia. Joten eiköhän talouselämän lait juurikin toteudu Rellun puolesta kun ei katso suomi lasien läpi. Kyllähän se ihan fakta homma on myös monen ruostetutkimuksen mukaan että tojota vaan on hoitanut hommansa huonosti ja Rellu on nykyään yksi parhaimmista.
Voisit laittaa vaikka jonkun tutkimuksen vinkiksi missä tojota on menestynyt hyvin ruostesuojauksen osalta. Rellun tason voi tarkistaa vaikka ruotsalaisesta tutkimuksesta, löytyy Googlella helposti. - Muutkestää
Luotanpappoihin kirjoitti:
Papat on tietty monessa jäljessä, mutta autoasioissa kantsii kyllä uskoa. Mites kävi pikkuturbojen? Tsi on maaginen sana ja kyllä papat sanoi, ettei voi kestää ja oikeassa olivat! Ja kyllä se nyt on niin, että merkkien ongelmat on aika lailla ollut tiedossa 30 vuotta ja eipä ole yhtään muuttunut. Japsit kesti silloinkin vaikka huonolla pidolla ja Ranskan tuotteet ei sitten vaikka aina olisi huoltanut, pessyt ja vahannut.
Ei PSA:n pikkuturboissa ole kannet paukkunut (vaikka täällä sinnikkäästi trollataan, eikä varsinkaan foordin ecotecokoneissa. Vain VW:ssä on. Kyllähän joku iso kuutonen kestää pitempään kun se on matalsviritteisempi, mutta ei ainakaan itselleni mikään vaihtoehto. Eikä toho, ennen otan vaikka Lada kolinan ja sitäkin mielummin HKL:n sarjalipun..
- Tosielämässä
Hggjjo kirjoitti:
Reilut kyllä myy Euroopassa ihan hyvin, paremmin kuin tojotat. Euroopassa myös isommat määrät autonostajia. Joten eiköhän talouselämän lait juurikin toteudu Rellun puolesta kun ei katso suomi lasien läpi. Kyllähän se ihan fakta homma on myös monen ruostetutkimuksen mukaan että tojota vaan on hoitanut hommansa huonosti ja Rellu on nykyään yksi parhaimmista.
Voisit laittaa vaikka jonkun tutkimuksen vinkiksi missä tojota on menestynyt hyvin ruostesuojauksen osalta. Rellun tason voi tarkistaa vaikka ruotsalaisesta tutkimuksesta, löytyy Googlella helposti.Nuo tutkimukset taitaa olla maksettuja kun takana on eurofirmojen huoli omasta myynnistä. Tosielämän kokemus ei kyllä tue nyt mitenkään sellaisia tuloksia, että Toyota tai muut japsit ei kestäisi pelleiltään. Ja taas vanhat ranskalaiset on paalissa, kun vanhaa japsia tulee jatkuvasti vastaan ajossa.
- jhhkjg
Tosielän kokemukset antavat sellaisen kuvan tojo fanit jankkaavat omia argumenttejaan uskomatta faktatietoihin. Tohon markkinaosuus Euroopassa jotakin 4,5 ja Renautin vähän yli 10. Olikos ne tosielämän lait jotka sanelevat....
- TämäOnVainTotuus
jhhkjg kirjoitti:
Tosielän kokemukset antavat sellaisen kuvan tojo fanit jankkaavat omia argumenttejaan uskomatta faktatietoihin. Tohon markkinaosuus Euroopassa jotakin 4,5 ja Renautin vähän yli 10. Olikos ne tosielämän lait jotka sanelevat....
Mene ulos ja tee ihan oma tutkimus, kysy vastaantulijoilta, että mitkä autot on helposti ruostuvan maineessa. Eiköhän ranskalaiset ole siinä selkeitä ykkösiä.
Juttu on kyllä niin, että kansa tietää, sitä on turha kaiken maailman lahjotuilla tutkimuksilla vängätä toiseksi. Musta ei muutu valkoiseksi sitten millään. Ranskalaiset autot ovat olleet ja pysyvät helposti ruostuvina. Piste. - yhhjj
Jokuhan siinä tojotassa näyttää ottavan kovasti päähän kun pitää ihan muiden merkkien palstoille tulla vääriä totuuksia laukomaan. Kyllähän se tojota vaan on tutkimusten ja mielikuvienkin mukaan enemmän ruostuva auto kuin ranskalaiset ylipäätänsä. Ranskalaiset laitto homman kuntoon jo aikoja sitten. Joskus 80 luvulla ne kyllä oli helposti ruostuvia mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän päivän autojen kanssa.
- vanhaa.tietoa
rapeat_japanilaiset kirjoitti:
http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
Renaultin ruostesuojaus 5/5 tähteä ja laadukkaan Toyotan 2/5 tähteä...Tuohan on 3 vuotta vanha artikkeli. Uusi Kadjar sai samaisen ViBilägaren-lehden tutkimuksessa vain 2/5 tähteä ruostesuojauksesta.
- Tyuiopå
Hahaa, elikä ranskis ruostuu aina, niinpä taas todistettiin tuokin. Ei taida löytyä sellaista uutta tutkimusta, jossa japsimerkit ruostuisi.
- JapaninHuonotOpit
Joo tuossa kadarissa on laitettu ruostesuojaus näköjään japanilaisten tasolle. Renault omistaa suurimman osan Nissan konsernista, taitaa alkaa se japanilainen osaaminen valitettavasti näkyä tuossa. No tuonhan jo saattoi arvatakin että ruostesujauksen taso heikkenee jos japanilaisten kanssa ollaan tekemisissä. Eikös suomen tojotat muuten ole enimmäkseen Turkkilaista alkuperää.
- LueSeRaportti
Uusimman ViBilägaren ruosteraportin mukaan esim. Avensis 2015 ja Auris tähdet 2/5 ja Aygo 1/5. Onko tuo kenties kenties se hyvä tavoite taso?
Renault captur, clio ja megane tähdet 5/5.
Keskimäärin näyttää siis Renaultin ruostesuojaus olevan hyvällä tasolla vaikka Kajdar näyttää olevan yhtä huono kuin Avensis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949