Markkinaosuus

Tepolta

Miksi Renaultin henkilöautojen markkinaosuus putoaa jatkuvasti?

30

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissanmiäs

      No uudet mallit ovat tuloillaan niin kuka ostaa vanhoja malleja?

      • Hondapoju

        Talisman ja uusi Megane sekä uusi Scenic, kun tulevat niin katsotaan miten käy.


    • jgfdfg

      Viime vuonna oli jotakin 50% nousu merkin myyntimäärissä. Olisko porukka jo pikkuhiljaa kyllästyny volkkareiden ongelmien kanssa painimiseen. Reilussa takuu 4 vuotta.

      • KiaTaru

        Niinpä. Rellussa on neljän vuoden takuu. Korealaismerkki Kiassa on puolestaan seitsemän vuoden takuu.


      • KaksiVuottaOnVitsi

        Ja Hyundaissa viisi vuotta ILMAN kilometrirajaa, poislukien ammattikäytössä olevat, mutta yksityiselle siis tuo takuu.


    • KiaTaru

      Kuka enää nykypäivänä haluaa ranskalaista autoa? NRJ päälle ja kaasu pohjaan? Niinkö?

      • puurastaja

        Minäkin ostin Ranskalaisen auton. Kia Taru taitaa ajella Kialla. On sekin En menisi sanomaan siitä mitään, mutta ei kiva jatkuvaan takuukorjauksien takia ole olla siellä korjaamolla. Vasta meni umpiot vaihtoon. Takuu 7-vuotta , että sillai.


    • ihaniaTenaviaKysyy

      Sellaista se on, välillä myydään enemmän ja välillä vähemmän.
      Lapsilla kyselyikä?

      • ongelmat_tiedossa

        On sitten tenava tai ei, niin tietäähän kaikki sen, että Renaultin laatutaso on niin alhaalla, että enää ei alemmas voi mennä. Jotkut ovat verranneet Ladaan, mutta eihän aikanaan Ladakaan ollut niin paljon huonompi muita merkkejä kuin Rellu nyt. Ladassa sentään mm. perustekniikka oli kohtuullisen kestävää, vaikka kaikenlaista pientä harmia riitti runsaasti.

        Ja pelleiltäänkin nuo Ladat sentään jotain kestivät, ehkä maahantuojan ruostesuojauksen ansiosta. Rellulla tämäkin on ollut retuperällä, tehdasuojaus poistui jo liki 20 vuotta sitten eikä alati vaihtuvat maahantuojat ole panostaneet suomalaiseen suojaukseen. Ja pienet turbokoneet ovat toinen iso murhe Rellulla, mutta sama vaivahan se on muillakin eurooppalaisilla merkeillä.

        Eli myynti laskee, kun viimeisetkin höynäytetyt tulevat järkiinsä ja vaihtavat Rellun laatumerkkiin eli johonkin japanilaiseen, ehkä siihen laatuykköseen eli Toyotaan.


      • japsipaskaa
        ongelmat_tiedossa kirjoitti:

        On sitten tenava tai ei, niin tietäähän kaikki sen, että Renaultin laatutaso on niin alhaalla, että enää ei alemmas voi mennä. Jotkut ovat verranneet Ladaan, mutta eihän aikanaan Ladakaan ollut niin paljon huonompi muita merkkejä kuin Rellu nyt. Ladassa sentään mm. perustekniikka oli kohtuullisen kestävää, vaikka kaikenlaista pientä harmia riitti runsaasti.

        Ja pelleiltäänkin nuo Ladat sentään jotain kestivät, ehkä maahantuojan ruostesuojauksen ansiosta. Rellulla tämäkin on ollut retuperällä, tehdasuojaus poistui jo liki 20 vuotta sitten eikä alati vaihtuvat maahantuojat ole panostaneet suomalaiseen suojaukseen. Ja pienet turbokoneet ovat toinen iso murhe Rellulla, mutta sama vaivahan se on muillakin eurooppalaisilla merkeillä.

        Eli myynti laskee, kun viimeisetkin höynäytetyt tulevat järkiinsä ja vaihtavat Rellun laatumerkkiin eli johonkin japanilaiseen, ehkä siihen laatuykköseen eli Toyotaan.

        Laitahan se Carinasi kuntoon niin ei tarvitse täällä jauhaa puuta heinää. Vai vielä laatuykkonen katkeavine turvavöineen ja toimimattomine turvatyynyineen...


      • puurastaja
        ongelmat_tiedossa kirjoitti:

        On sitten tenava tai ei, niin tietäähän kaikki sen, että Renaultin laatutaso on niin alhaalla, että enää ei alemmas voi mennä. Jotkut ovat verranneet Ladaan, mutta eihän aikanaan Ladakaan ollut niin paljon huonompi muita merkkejä kuin Rellu nyt. Ladassa sentään mm. perustekniikka oli kohtuullisen kestävää, vaikka kaikenlaista pientä harmia riitti runsaasti.

        Ja pelleiltäänkin nuo Ladat sentään jotain kestivät, ehkä maahantuojan ruostesuojauksen ansiosta. Rellulla tämäkin on ollut retuperällä, tehdasuojaus poistui jo liki 20 vuotta sitten eikä alati vaihtuvat maahantuojat ole panostaneet suomalaiseen suojaukseen. Ja pienet turbokoneet ovat toinen iso murhe Rellulla, mutta sama vaivahan se on muillakin eurooppalaisilla merkeillä.

        Eli myynti laskee, kun viimeisetkin höynäytetyt tulevat järkiinsä ja vaihtavat Rellun laatumerkkiin eli johonkin japanilaiseen, ehkä siihen laatuykköseen eli Toyotaan.

        Kyllä on nääs ollut 11 kappaletta Toyotaakin. On ollut vikojakin. Takaisinkin on kutsuttu ja käytetty. Mutta nyt on ollut Renauteja, ei takaisinkutsuja ole ollut. Jotakuin näin se homma etenee. Jos ei itsellä ole ollut esim, Renaulttia niin ei ehkä heti kannata tuomita autoa. Samoja komponentteja käyttävät useat autonvalmistajat. Mersukin Renautin moottoria. Toyota Bochin komponentteja. Taas Nippon Densoa saattaa löytyä eurooppalaisistakin autoista.


      • laatu_ratkaisee_ei_osa
        puurastaja kirjoitti:

        Kyllä on nääs ollut 11 kappaletta Toyotaakin. On ollut vikojakin. Takaisinkin on kutsuttu ja käytetty. Mutta nyt on ollut Renauteja, ei takaisinkutsuja ole ollut. Jotakuin näin se homma etenee. Jos ei itsellä ole ollut esim, Renaulttia niin ei ehkä heti kannata tuomita autoa. Samoja komponentteja käyttävät useat autonvalmistajat. Mersukin Renautin moottoria. Toyota Bochin komponentteja. Taas Nippon Densoa saattaa löytyä eurooppalaisistakin autoista.

        Juupajuu, on niitä samoja osia juu. Mutta kun ei ole samoja, vaan eri valmistajilla onkin eri vaatimukset osafirmoille, japseilla paljon tiukemmat kuin euroilla. Siksi japsit on niin laadukkaita ja kestäviä. Ja samat sävelet on teräslaadussa ja ruosteenestossa eli japsit ei tingi niissäkään, ei tuumakaan. Ja eurovalmistajat esim. Rellu säästää ja sitten alkaa ruoste raiskata helkkarin äkkiä.


      • rapeat_japanilaiset
        laatu_ratkaisee_ei_osa kirjoitti:

        Juupajuu, on niitä samoja osia juu. Mutta kun ei ole samoja, vaan eri valmistajilla onkin eri vaatimukset osafirmoille, japseilla paljon tiukemmat kuin euroilla. Siksi japsit on niin laadukkaita ja kestäviä. Ja samat sävelet on teräslaadussa ja ruosteenestossa eli japsit ei tingi niissäkään, ei tuumakaan. Ja eurovalmistajat esim. Rellu säästää ja sitten alkaa ruoste raiskata helkkarin äkkiä.

        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Renaultin ruostesuojaus 5/5 tähteä ja laadukkaan Toyotan 2/5 tähteä...


      • Kyllähuvittaa
        rapeat_japanilaiset kirjoitti:

        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Renaultin ruostesuojaus 5/5 tähteä ja laadukkaan Toyotan 2/5 tähteä...

        Tuohan oli ihan höpötutkimus, monesti todettu soopaksi. Tojo kestää pitkään liikenteessä ja rellut sun muut taas ei, näkee kun katsoo.


      • omaakinKokemusta

        Eipä tuohon mitään testejä edes tarvitse jos haluaa verrata ruostesujauksen tasoa. Meillä toinen auto tojota ja toinen Rellu. Näkee eron ihan auton alle kurkkaamalla. Tojotan ratkaisut välttävä ja Rellun hyvä ihan nopealla vilkaisulla. Sanoisin niin että tojota laitetaan vaihtoon viimeistään muutaman vuoden ikäisenä mutta Rellua on mahdollista pitää kauemminkin.
        Omat muistot parin kymmenen vuoden takaisesta corollasta oli aika huonot peltien puolesta. Kun piti uutta helmaa hitsata niin ohueen peltiin olikin melko vaikeaa. Kun taas Volvon pelti oli niin paksua ettei samanlaista ongelmaa ollut.


      • Eevari
        omaakinKokemusta kirjoitti:

        Eipä tuohon mitään testejä edes tarvitse jos haluaa verrata ruostesujauksen tasoa. Meillä toinen auto tojota ja toinen Rellu. Näkee eron ihan auton alle kurkkaamalla. Tojotan ratkaisut välttävä ja Rellun hyvä ihan nopealla vilkaisulla. Sanoisin niin että tojota laitetaan vaihtoon viimeistään muutaman vuoden ikäisenä mutta Rellua on mahdollista pitää kauemminkin.
        Omat muistot parin kymmenen vuoden takaisesta corollasta oli aika huonot peltien puolesta. Kun piti uutta helmaa hitsata niin ohueen peltiin olikin melko vaikeaa. Kun taas Volvon pelti oli niin paksua ettei samanlaista ongelmaa ollut.

        Niinkös muka? No, mulle on vanhat automiehet sanoneet, jotta älä poika ikinä osta rapeaa ranskalaista ja jos sitten ostat kuitenkin, niin älä ainakaan Rellua osta.
        Jotta turha on väittää, että Rellut ei olisi ruosteherkkiä. Minä kyllä luottaisin noihin vanhan liiton automiehiin aika tavalla, on meinaan sellaisilla ukoilla kokemusta melkosesti.


      • EiPappaAvulle

        Ne vanhan autoliiton miesten jutut on vähintään kolmen vuosikymmen takaa. Tietysti jos ajat 20-30 vuotta vanhoilla autoilla niin ehkä jutuilla on sulle jotakin arvoa. Itse annan pappojen turinoida mitä huvittaa ja teen päätökseni auto asioissa tämän päivän tiedon valossa. Pyydätkö muuten vanhat papat myös neuvomaan myös vaikka vaateostoksille?


      • Luotanpappoihin
        EiPappaAvulle kirjoitti:

        Ne vanhan autoliiton miesten jutut on vähintään kolmen vuosikymmen takaa. Tietysti jos ajat 20-30 vuotta vanhoilla autoilla niin ehkä jutuilla on sulle jotakin arvoa. Itse annan pappojen turinoida mitä huvittaa ja teen päätökseni auto asioissa tämän päivän tiedon valossa. Pyydätkö muuten vanhat papat myös neuvomaan myös vaikka vaateostoksille?

        Papat on tietty monessa jäljessä, mutta autoasioissa kantsii kyllä uskoa. Mites kävi pikkuturbojen? Tsi on maaginen sana ja kyllä papat sanoi, ettei voi kestää ja oikeassa olivat! Ja kyllä se nyt on niin, että merkkien ongelmat on aika lailla ollut tiedossa 30 vuotta ja eipä ole yhtään muuttunut. Japsit kesti silloinkin vaikka huonolla pidolla ja Ranskan tuotteet ei sitten vaikka aina olisi huoltanut, pessyt ja vahannut.


      • HalvatunPapat

        Löysääpä nyt hieman pappakalsareiden kuminauhaa ja ota happea. Itse olen kyllä kuullut juuri niiltä papoilta tarinoita japanilaisten autojen heikoista pelleistä. Kuinka autoa tunkatessa saattoi koko auto notkahtaa ja ruostuminen alkoi maalipinnan kuplimisella sisältä päin. Mutta pappojen jutut jätän kyllä täysin omaan arvoonsa paitsi tietysti jos olisi tarvetta oikella pappa autolle. Silloin valinta olisi varmaan Avensis tai Corolla porrasperällä jotka näyttävät olevan pappa autojen aatelia.


      • Talousasiantuntija

        Pannaanpa tälle keskustelulle piste. Jos Rellu olisi hyvälaatuinen ja kestävä auto ja jos ruoste ei olisi sen ongelma, niin sitä myytäisiin ihan hyvin. Päinvastoin jos Toyota olisi huonolaatuinen ja epäluotettava auto, jolla olisi ruosteongelmia, ei sitä juurikaan myytäisi.
        Talouselämän lait sanelevat myynnin eli vain laadukkaat ja kestävät autot käyvät kaupaksi silloin kun on saman hintaluokan tuote kyseessä.


      • Hggjjo

        Reilut kyllä myy Euroopassa ihan hyvin, paremmin kuin tojotat. Euroopassa myös isommat määrät autonostajia. Joten eiköhän talouselämän lait juurikin toteudu Rellun puolesta kun ei katso suomi lasien läpi. Kyllähän se ihan fakta homma on myös monen ruostetutkimuksen mukaan että tojota vaan on hoitanut hommansa huonosti ja Rellu on nykyään yksi parhaimmista.
        Voisit laittaa vaikka jonkun tutkimuksen vinkiksi missä tojota on menestynyt hyvin ruostesuojauksen osalta. Rellun tason voi tarkistaa vaikka ruotsalaisesta tutkimuksesta, löytyy Googlella helposti.


      • Muutkestää
        Luotanpappoihin kirjoitti:

        Papat on tietty monessa jäljessä, mutta autoasioissa kantsii kyllä uskoa. Mites kävi pikkuturbojen? Tsi on maaginen sana ja kyllä papat sanoi, ettei voi kestää ja oikeassa olivat! Ja kyllä se nyt on niin, että merkkien ongelmat on aika lailla ollut tiedossa 30 vuotta ja eipä ole yhtään muuttunut. Japsit kesti silloinkin vaikka huonolla pidolla ja Ranskan tuotteet ei sitten vaikka aina olisi huoltanut, pessyt ja vahannut.

        Ei PSA:n pikkuturboissa ole kannet paukkunut (vaikka täällä sinnikkäästi trollataan, eikä varsinkaan foordin ecotecokoneissa. Vain VW:ssä on. Kyllähän joku iso kuutonen kestää pitempään kun se on matalsviritteisempi, mutta ei ainakaan itselleni mikään vaihtoehto. Eikä toho, ennen otan vaikka Lada kolinan ja sitäkin mielummin HKL:n sarjalipun..


      • Tosielämässä
        Hggjjo kirjoitti:

        Reilut kyllä myy Euroopassa ihan hyvin, paremmin kuin tojotat. Euroopassa myös isommat määrät autonostajia. Joten eiköhän talouselämän lait juurikin toteudu Rellun puolesta kun ei katso suomi lasien läpi. Kyllähän se ihan fakta homma on myös monen ruostetutkimuksen mukaan että tojota vaan on hoitanut hommansa huonosti ja Rellu on nykyään yksi parhaimmista.
        Voisit laittaa vaikka jonkun tutkimuksen vinkiksi missä tojota on menestynyt hyvin ruostesuojauksen osalta. Rellun tason voi tarkistaa vaikka ruotsalaisesta tutkimuksesta, löytyy Googlella helposti.

        Nuo tutkimukset taitaa olla maksettuja kun takana on eurofirmojen huoli omasta myynnistä. Tosielämän kokemus ei kyllä tue nyt mitenkään sellaisia tuloksia, että Toyota tai muut japsit ei kestäisi pelleiltään. Ja taas vanhat ranskalaiset on paalissa, kun vanhaa japsia tulee jatkuvasti vastaan ajossa.


      • jhhkjg

        Tosielän kokemukset antavat sellaisen kuvan tojo fanit jankkaavat omia argumenttejaan uskomatta faktatietoihin. Tohon markkinaosuus Euroopassa jotakin 4,5 ja Renautin vähän yli 10. Olikos ne tosielämän lait jotka sanelevat....


      • TämäOnVainTotuus
        jhhkjg kirjoitti:

        Tosielän kokemukset antavat sellaisen kuvan tojo fanit jankkaavat omia argumenttejaan uskomatta faktatietoihin. Tohon markkinaosuus Euroopassa jotakin 4,5 ja Renautin vähän yli 10. Olikos ne tosielämän lait jotka sanelevat....

        Mene ulos ja tee ihan oma tutkimus, kysy vastaantulijoilta, että mitkä autot on helposti ruostuvan maineessa. Eiköhän ranskalaiset ole siinä selkeitä ykkösiä.

        Juttu on kyllä niin, että kansa tietää, sitä on turha kaiken maailman lahjotuilla tutkimuksilla vängätä toiseksi. Musta ei muutu valkoiseksi sitten millään. Ranskalaiset autot ovat olleet ja pysyvät helposti ruostuvina. Piste.


      • yhhjj

        Jokuhan siinä tojotassa näyttää ottavan kovasti päähän kun pitää ihan muiden merkkien palstoille tulla vääriä totuuksia laukomaan. Kyllähän se tojota vaan on tutkimusten ja mielikuvienkin mukaan enemmän ruostuva auto kuin ranskalaiset ylipäätänsä. Ranskalaiset laitto homman kuntoon jo aikoja sitten. Joskus 80 luvulla ne kyllä oli helposti ruostuvia mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän päivän autojen kanssa.


      • vanhaa.tietoa
        rapeat_japanilaiset kirjoitti:

        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Renaultin ruostesuojaus 5/5 tähteä ja laadukkaan Toyotan 2/5 tähteä...

        Tuohan on 3 vuotta vanha artikkeli. Uusi Kadjar sai samaisen ViBilägaren-lehden tutkimuksessa vain 2/5 tähteä ruostesuojauksesta.


      • Tyuiopå

        Hahaa, elikä ranskis ruostuu aina, niinpä taas todistettiin tuokin. Ei taida löytyä sellaista uutta tutkimusta, jossa japsimerkit ruostuisi.


      • JapaninHuonotOpit

        Joo tuossa kadarissa on laitettu ruostesuojaus näköjään japanilaisten tasolle. Renault omistaa suurimman osan Nissan konsernista, taitaa alkaa se japanilainen osaaminen valitettavasti näkyä tuossa. No tuonhan jo saattoi arvatakin että ruostesujauksen taso heikkenee jos japanilaisten kanssa ollaan tekemisissä. Eikös suomen tojotat muuten ole enimmäkseen Turkkilaista alkuperää.


      • LueSeRaportti

        Uusimman ViBilägaren ruosteraportin mukaan esim. Avensis 2015 ja Auris tähdet 2/5 ja Aygo 1/5. Onko tuo kenties kenties se hyvä tavoite taso?
        Renault captur, clio ja megane tähdet 5/5.
        Keskimäärin näyttää siis Renaultin ruostesuojaus olevan hyvällä tasolla vaikka Kajdar näyttää olevan yhtä huono kuin Avensis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1865
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1605
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1423
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      104
      909
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe