Vuokran purku??

mikässiellä

Olen nyt asunut yli 6kk vuokra-asunnossa. Välillä on olleet vuokrat myöhässä, ihan muistamattomuutta. Olen maksanut heti kun olen asian huomannut, tai kun vuokranantaja on huomauttanut. Usein kuitenkaan vuokranantajasta ei ole mitään kuulunut, nyt oli kuulemma tullut kirje heiltä, kirjattuna. Muutenkaan nämä ihmiset ei osaa kännykkää käyttää, aina ovat henk.koht. käyneet oikein kirjee tuomassa. Olen itse hiihtolomaa viettämässä enkä pääse kirjettä hakemaan, tuli heti mieleen että meinaavatko nyt purkaa sopimuksen vai mikä ihme siellä odottaa??

Voiko sopimuksen siis edes oikein purkaa pelkästään tuosta syystä? Vuokrasopimus kuitenkin vain kesän alkuun asti (30.5.) silloin olen muutenkin muuttamassa pois koska kamala kämppä asua.

6

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnPurkuperuste

Laki asuinhuoneen vuokrauksesta:

"61 §
      Vuokranantajan oikeus purkaa vuokrasopimus
      Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus:
      1) jos vuokralainen laiminlyö suorittaa vuokran säädetyssä tai sovitussa ajassa;"

Eli jos vuokranmaksu on jatkuvasti myöhässä, niin se on purkuperuste.

"Välillä on olleet vuokrat myöhässä, ihan muistamattomuutta."

Älä viitsi puhua soopaa. Tiedät varmasti monentenako päivänä kuukaudessa se vuokra on maksettava. Ei sitä voi unohtaa. Joka kuukausi täsmälleen samana päivänä viimeistään.
      Ei ole vuokranantajan tehtävä sinua muistuttaa, vaan ihan sinun itse on se vuokra sovitusti maksettava.

Ja muista, että jos vuokrasopimus puretaan, niin ei ole mitään irtisanomisaikaa, vaan vuokranantaja voi hyvää hyvyyttään antaa sinulle vaikka viikon kantaa tavarasi pihalle.

• Unohtelija

Otahan yhteyttä lääkäriin, ja kerro muistiongelmista, mainitse myös että olet ehkä vähän tyhmä kun olet ottanut kamalan kämpän, vaikka parempia olisi sinun laiselle valioyksilölle saatavissa. Mistä näitä kusipäitä riittää?

• NimetönMerkki

Pelkkä vähän myöhässä oleminen ei muistaakseni riitä vuokrasopimuksen purkamisperusteeksi, mutta jos on toistuvasti jättänyt maksamatta vuokran, ts. kahdesti mennyt niin ettei ole kuukauden vuokraa maksanut saman kuun aikana, niin vuokranantaja voi vaikka tuohonkin ryhtyä.

Mitä tuohon muistamattomuuteen tulee, niin se ei kelpaa perusteluksi. Kaikki pankit Suomessa tarjoavat mahdollisuuden maksaa laskuja automaattisesti; jos et tätä ole käyttänyt vuokran yhteydessä, niin voi voi.

Jos on vara-avainta kaverilla, niin kannattaisi laittaa tämä katsomaan mitä siellä kirjeessä oikein on. Ehkä kyseessä on pelkkä varoitus tms. jolloin et ole vielä liemessä.

• ap_on_dementikko

samaa mieltä unohtelijan kanssa, että otahan yhteyttä lääkäriin pikaisesti, jos kerran joka kuukausi samana päivänä tapahtuva vuokran maksu unohtuu toistuvasti.

Normaali terve ihminen muistaa erittäin hyvin, että hei, kuukausi vaihtuu, vuokra pitää maksaa!!!! Sinulla on näköjään dementia jo loppuvaiheessa, tarvitset pikaisesti edunvalvojan ja holhoojan!

• kaikkeakanssa

Kyllä se on vuokralla asuvalla se velvollisuus ottaa luurikorvaan jos vuokra myöhästyy ei päinvastoin. 6kk asunut ja useampi myhästyminen laskuissa varmaankin jo lasketaan tietoiseksi unohteluksi.

• NimetönMerkki

Tosi on. Useimmat vuokranantajat antavat varmaan lisäaikaa, jos sitä pyytää ajoissa, ja kunhan siitä ei tule jatkuva tapa. Mutta jos ei mitään ilmoita eikä maksa ajallaa, vaikka olisi miten hyvä syy, niin turha on tulla pyytelemään sympatiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe