Olen nyt asunut yli 6kk vuokra-asunnossa. Välillä on olleet vuokrat myöhässä, ihan muistamattomuutta. Olen maksanut heti kun olen asian huomannut, tai kun vuokranantaja on huomauttanut. Usein kuitenkaan vuokranantajasta ei ole mitään kuulunut, nyt oli kuulemma tullut kirje heiltä, kirjattuna. Muutenkaan nämä ihmiset ei osaa kännykkää käyttää, aina ovat henk.koht. käyneet oikein kirjee tuomassa. Olen itse hiihtolomaa viettämässä enkä pääse kirjettä hakemaan, tuli heti mieleen että meinaavatko nyt purkaa sopimuksen vai mikä ihme siellä odottaa??
Voiko sopimuksen siis edes oikein purkaa pelkästään tuosta syystä? Vuokrasopimus kuitenkin vain kesän alkuun asti (30.5.) silloin olen muutenkin muuttamassa pois koska kamala kämppä asua.
Vuokran purku??
6
136
Vastaukset
- OnPurkuperuste
Laki asuinhuoneen vuokrauksesta:
"61 §
Vuokranantajan oikeus purkaa vuokrasopimus
Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus:
1) jos vuokralainen laiminlyö suorittaa vuokran säädetyssä tai sovitussa ajassa;"
Eli jos vuokranmaksu on jatkuvasti myöhässä, niin se on purkuperuste.
"Välillä on olleet vuokrat myöhässä, ihan muistamattomuutta."
Älä viitsi puhua soopaa. Tiedät varmasti monentenako päivänä kuukaudessa se vuokra on maksettava. Ei sitä voi unohtaa. Joka kuukausi täsmälleen samana päivänä viimeistään.
Ei ole vuokranantajan tehtävä sinua muistuttaa, vaan ihan sinun itse on se vuokra sovitusti maksettava.
Ja muista, että jos vuokrasopimus puretaan, niin ei ole mitään irtisanomisaikaa, vaan vuokranantaja voi hyvää hyvyyttään antaa sinulle vaikka viikon kantaa tavarasi pihalle. - Unohtelija
Otahan yhteyttä lääkäriin, ja kerro muistiongelmista, mainitse myös että olet ehkä vähän tyhmä kun olet ottanut kamalan kämpän, vaikka parempia olisi sinun laiselle valioyksilölle saatavissa. Mistä näitä kusipäitä riittää?
- NimetönMerkki
Pelkkä vähän myöhässä oleminen ei muistaakseni riitä vuokrasopimuksen purkamisperusteeksi, mutta jos on toistuvasti jättänyt maksamatta vuokran, ts. kahdesti mennyt niin ettei ole kuukauden vuokraa maksanut saman kuun aikana, niin vuokranantaja voi vaikka tuohonkin ryhtyä.
Mitä tuohon muistamattomuuteen tulee, niin se ei kelpaa perusteluksi. Kaikki pankit Suomessa tarjoavat mahdollisuuden maksaa laskuja automaattisesti; jos et tätä ole käyttänyt vuokran yhteydessä, niin voi voi.
Jos on vara-avainta kaverilla, niin kannattaisi laittaa tämä katsomaan mitä siellä kirjeessä oikein on. Ehkä kyseessä on pelkkä varoitus tms. jolloin et ole vielä liemessä. - ap_on_dementikko
samaa mieltä unohtelijan kanssa, että otahan yhteyttä lääkäriin pikaisesti, jos kerran joka kuukausi samana päivänä tapahtuva vuokran maksu unohtuu toistuvasti.
Normaali terve ihminen muistaa erittäin hyvin, että hei, kuukausi vaihtuu, vuokra pitää maksaa!!!! Sinulla on näköjään dementia jo loppuvaiheessa, tarvitset pikaisesti edunvalvojan ja holhoojan! - kaikkeakanssa
Kyllä se on vuokralla asuvalla se velvollisuus ottaa luurikorvaan jos vuokra myöhästyy ei päinvastoin. 6kk asunut ja useampi myhästyminen laskuissa varmaankin jo lasketaan tietoiseksi unohteluksi.
- NimetönMerkki
Tosi on. Useimmat vuokranantajat antavat varmaan lisäaikaa, jos sitä pyytää ajoissa, ja kunhan siitä ei tule jatkuva tapa. Mutta jos ei mitään ilmoita eikä maksa ajallaa, vaikka olisi miten hyvä syy, niin turha on tulla pyytelemään sympatiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125