Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Valkosipuli & herpes?

-J-

Titääkö kukaan onko valkosipulilla vaikutusta herpeksen esiintymistiheyteen?

20

22203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska

      valkosipuli parantaa immuniteettia (puolustuskykyä) ja on antibioottinen. Kokemusta ei ole, joten en varmuudella pysty sanomaan.

      • drdrdr

        eli vaikuttaa bakteereihin.

        herpeksen aiheuttaa virus.


    • maria p

      olen kuullut, että suola ainakin pahantaa herpestä. Liekö myös korreloisi herpeksen kanssa...

      • lysiiniä

        Aminohappo siis kyseessä. Heti ensioireiden pukatessa, ala ottaa lysiiniä 3x 3 tabl. päivä ja ta daa, ei iske päälle.
        Lysiiniä saa joistain luontaistuotekaupoista ja ainakin näistä bodari-kaupoista.


      • herrrrrrpes
        lysiiniä kirjoitti:

        Aminohappo siis kyseessä. Heti ensioireiden pukatessa, ala ottaa lysiiniä 3x 3 tabl. päivä ja ta daa, ei iske päälle.
        Lysiiniä saa joistain luontaistuotekaupoista ja ainakin näistä bodari-kaupoista.

        puhdistan kutisevan/rakkulaisen alueen neoamiseptilla ja laitan sinkkipastaa päälle. tosin sitä ei oikein voi käyttää kuin kotioloissa (ellei halua näyttäytyä valkopilkullisena). helpottaa ja nopeuttaa paranemista.


    • vaikutusta

      Ainakin kova B-vitamiinikuuri auttoi kun herpes oli jo kolme kertaa kuukauden sisään. Lääkärin suosituksesta otin aluksi 2-3-kertaisen päiväannoksen ja kun oireet poistui, niin jatkoin tavallisella.

      • Helpottunut

        Minä olen kokeillut seuraavaa sekoitusta. B-vitamiinia todellakin 2-3 kertainen annos, neurobion fortea-saa apteekista. Sitten sinkkitabletteja, 2-3 päivässä, lisäksi sellaista luontaistuotetta kuin Red Marine Algae, ulkomaalaisilta sivuilta luin ihmisten hyviä kokemuksia ko. aineesta. Tätä ainetta olen syönyt nyt noin viikon. Herpes on ollut lähes koko ajan päällä, siis ei edes viikon taukoja. Nyt ei ole näkynyt kolmeen viikkoon - aloitin tämän kuurin noin kuukausi sitten. Tosin niissä kohdin hermoja, joihin yleensä patit nousee on järjetön kipu aina välillä - johtuu siitä, että viruksen kasvu on estynyt. Eli nyt ainakin hyvältä näyttää tulos. Valkosipulista olen kuullut hyviä tuloksia paikallishoitona, eli valkosipuli paloiteltuna likoamaan pieneen tilkkaan extra virgin oliiviöljyä (3-5vrk) ja sitten tätä öljyä paikallishoitona joko silloin kun rakkulat päällä tai muuten. Imeytyy ihon läpi ja tuhoaa virusta. Itse ajattelin vielä varmuuden vuoksi tälläisen hoidon aloittaa kun jään lomalle - ei viitsi töissä hajuhaittoja aiheuttaa. Pitäisi voidella noin neljän tunnin välein. Hoidon teho riippuu varmasti siitä, miten vanha ko. tauti itsellä on. Jos yli 10 v, kuten minulla hoito tehoaa paljon paremmin. Jos vähemmän, virus vielä ärhäkkä, ja teho voi olla huonompi.
        Mutta tässä vinkkejä, jos olisi teille muillekin apua..kertokaa kokemuksia.


      • Helpottunut
        Helpottunut kirjoitti:

        Minä olen kokeillut seuraavaa sekoitusta. B-vitamiinia todellakin 2-3 kertainen annos, neurobion fortea-saa apteekista. Sitten sinkkitabletteja, 2-3 päivässä, lisäksi sellaista luontaistuotetta kuin Red Marine Algae, ulkomaalaisilta sivuilta luin ihmisten hyviä kokemuksia ko. aineesta. Tätä ainetta olen syönyt nyt noin viikon. Herpes on ollut lähes koko ajan päällä, siis ei edes viikon taukoja. Nyt ei ole näkynyt kolmeen viikkoon - aloitin tämän kuurin noin kuukausi sitten. Tosin niissä kohdin hermoja, joihin yleensä patit nousee on järjetön kipu aina välillä - johtuu siitä, että viruksen kasvu on estynyt. Eli nyt ainakin hyvältä näyttää tulos. Valkosipulista olen kuullut hyviä tuloksia paikallishoitona, eli valkosipuli paloiteltuna likoamaan pieneen tilkkaan extra virgin oliiviöljyä (3-5vrk) ja sitten tätä öljyä paikallishoitona joko silloin kun rakkulat päällä tai muuten. Imeytyy ihon läpi ja tuhoaa virusta. Itse ajattelin vielä varmuuden vuoksi tälläisen hoidon aloittaa kun jään lomalle - ei viitsi töissä hajuhaittoja aiheuttaa. Pitäisi voidella noin neljän tunnin välein. Hoidon teho riippuu varmasti siitä, miten vanha ko. tauti itsellä on. Jos yli 10 v, kuten minulla hoito tehoaa paljon paremmin. Jos vähemmän, virus vielä ärhäkkä, ja teho voi olla huonompi.
        Mutta tässä vinkkejä, jos olisi teille muillekin apua..kertokaa kokemuksia.

        Kerroin yllä kokeilemastani hoitosekoituksesta ja ei ole herpes vieläkään takaisin tullut - arvatkaa vaan nautinko elämästä!


      • j-ukko
        Helpottunut kirjoitti:

        Minä olen kokeillut seuraavaa sekoitusta. B-vitamiinia todellakin 2-3 kertainen annos, neurobion fortea-saa apteekista. Sitten sinkkitabletteja, 2-3 päivässä, lisäksi sellaista luontaistuotetta kuin Red Marine Algae, ulkomaalaisilta sivuilta luin ihmisten hyviä kokemuksia ko. aineesta. Tätä ainetta olen syönyt nyt noin viikon. Herpes on ollut lähes koko ajan päällä, siis ei edes viikon taukoja. Nyt ei ole näkynyt kolmeen viikkoon - aloitin tämän kuurin noin kuukausi sitten. Tosin niissä kohdin hermoja, joihin yleensä patit nousee on järjetön kipu aina välillä - johtuu siitä, että viruksen kasvu on estynyt. Eli nyt ainakin hyvältä näyttää tulos. Valkosipulista olen kuullut hyviä tuloksia paikallishoitona, eli valkosipuli paloiteltuna likoamaan pieneen tilkkaan extra virgin oliiviöljyä (3-5vrk) ja sitten tätä öljyä paikallishoitona joko silloin kun rakkulat päällä tai muuten. Imeytyy ihon läpi ja tuhoaa virusta. Itse ajattelin vielä varmuuden vuoksi tälläisen hoidon aloittaa kun jään lomalle - ei viitsi töissä hajuhaittoja aiheuttaa. Pitäisi voidella noin neljän tunnin välein. Hoidon teho riippuu varmasti siitä, miten vanha ko. tauti itsellä on. Jos yli 10 v, kuten minulla hoito tehoaa paljon paremmin. Jos vähemmän, virus vielä ärhäkkä, ja teho voi olla huonompi.
        Mutta tässä vinkkejä, jos olisi teille muillekin apua..kertokaa kokemuksia.

        Mistä sait "Red Marine Algae" -valmistetta?


    • lähes terve

      Valkosipulista en tiedä, mutta itse löysin ongelmaan ratkaisun vahingossa. Kokeilkaapa Colon Tonic -nimistä puhdistuskuuria (saa luontaistuotekaupoista, n. 22-25 euroa/kuuri). Jos herpes pahenee kuurin loppupuolella, on se merkki, että homma toimii. Kuurin jälkeen vaiva helpottaa nimittäin helpottaa. Pitkän ja sitkeän vaihtoehtoishoitoihin tutustumisen jälkeen teoriani on, että ns. lima aiheutti herpeksen ja liman poistuessa virus ei enää pääsee eleleskelemään niin mukavasti. Kannattaa yhdistää näihin kuureihin akupunktio (hoitajalla oltava kunnon koulutus, ei mikään viikonloppukurssi!), jonka avulla elimistön saa tasapainoon, ettei tätä limaa muodostu.

      Aika älytön teoria, mutta toimi ainakin minulla!!!

      • kaikkeasitäkuulee

        Miten ihmeellä colon tonic-suolipuhdistus voisi edistää herpesviruksen häviämistä elimistöstä? Eihän suolistovaivoilla ja herpeksellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Sinulla on herpes hävinnyt vaan samaan aikaan tuon joutavan suolistopuhdistuskuurin kanssa ja nyt kiität sitä aivan suotta. Perehdy ihmisen elimistön toimintaan hiukka paremmin, kiitos.


      • mene ja tiedä...
        kaikkeasitäkuulee kirjoitti:

        Miten ihmeellä colon tonic-suolipuhdistus voisi edistää herpesviruksen häviämistä elimistöstä? Eihän suolistovaivoilla ja herpeksellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Sinulla on herpes hävinnyt vaan samaan aikaan tuon joutavan suolistopuhdistuskuurin kanssa ja nyt kiität sitä aivan suotta. Perehdy ihmisen elimistön toimintaan hiukka paremmin, kiitos.

        Minulle tulee aina ummetus ennen rakkulaa... Jos tämä nykyinen kuuri jolla nyt olen, ei pidä hepeä poissa saatanpa kokeilla tota colonia...


      • Anonyymi
        kaikkeasitäkuulee kirjoitti:

        Miten ihmeellä colon tonic-suolipuhdistus voisi edistää herpesviruksen häviämistä elimistöstä? Eihän suolistovaivoilla ja herpeksellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Sinulla on herpes hävinnyt vaan samaan aikaan tuon joutavan suolistopuhdistuskuurin kanssa ja nyt kiität sitä aivan suotta. Perehdy ihmisen elimistön toimintaan hiukka paremmin, kiitos.

        Vastauksesi on nyt 15 vuotta vanha ja ajatus ihmisen hyvinvoinnista muuttunut holistisemmaksi mutta jos joku ”tulevaisuudesta” tuli hakemaan apua herpekseen niin here is my 2 cents.

        En vähättelisi suoliston ja herpeksen yhteyttä; ihminen on kokonaisuus ja suolistolla ja herpeksellä voi hyvinkin olla yhteys, samalla lailla kuin stressillä ja herpeksellä on.

        Olen herpeksestä 1,5 vuotta kärsinyt nainen, ja minulla on ollut voimakas kierre alusta alkaen. Asikloviirikuuri oireiden alussa ei tuntunut oikein missään ja rakkuloita oli jatkuvasti 3 kk ajan. Sitten menin uudestaan gynelle ja sain 800mg päivässä (400 aamuin illoin) jatkuvan asikloviirikuurin.

        Oireet alkoivat helpottaa todella hitaasti mutta varmasti. Huomasin että lääke piti todella ottaa 12h välein. Hermosärkyä/ tulevasta rakkulasta ilmoittavia vihlaisuja oli kuitenkin todella pitkään päivittäin ja vihlaisu stressasi aina entisestään ja varmaan edisti kierrettä. Oli riemukas olo, jos vihlaisuja ei tullut kokonaisena päivänä saati kahtena.

        Vähän reilu vuosi tartunnasta tapasin nykyisen poikaystäväni ja oireet loppuivat kuin seinään. Sitä ennen tykytyksiä oli viikottain ja herpes kerran kuussa (vain 1 rakkula, mikä helpotus verrattuna alkuaikojen katastrofitilanteeseen). Lieneekö onnellisuuden tunne, vai se, että söin tätä edeltävän 1,5kk ajan valaviria toisen lääkärin kehotuksesta. Lopetin valavirin syömisen ja vaihdoin takaisin asikloviiriin gynen käskystä, valavir olevinaan vahvempi lääke mutta ei todellakaan tuntunut siltä, tykytyksiä tuli enemmän kun asikloviirissä. Tästä seurasi 3kk vaihe, jolloin unohdin melkein koko herpeksen; saatoin unohtaa ilta-annoksen asikloviiriä ja tykytyksiä ei silti tullut. Mietin, että tilanne on rauhoittumassa. Söin tänä aikana sinkkiä ja d-vitamiinia päivittäin.

        Noh, 3kk jälkeen sain uuden työn ja tykytykset alkoivat. Toisaalta olin ehkä laiskempi myös vitamiinien kanssa. Piti alkaa tsempata asikloviirin säännöllisen muistamisen kanssa taas. Nyt kirjoitan tätä, kun ekaa kertaa 4 kuukauteen iski 2 rakkulaa, rajuin uusinta siis alkuaikojen jälkeen.

        Kiitos teidän muiden ikivanhoista viesteistä, testasin juuri valkosipulia rakkuloihin, kirveli kuin helvetissä mutta uskon, että auttaa. Paljon tässä sairaudessa on kyse uskosta ja toivosta parempaan. Placebon vaikutusta ei pidä aliarvioida. Menen nyt ostamaan b-vitamiinia ja lisää lysiiniä Lifesta, jota aijon ottaa 1000mg/pv. Stressin lievityttyä uskon, että homma taas rauhoittuu. Kevätkin juuri alkanut niin tiedä vaikka auringonsäteet ärsyttäisivät virusta. Ja menkat päällä, monelle tuttua että herpes uusii menkkojen yhteydessä, mulla tulee aina vähintään tykytyksiä paljon silloin. Mulla ei oo menkkoja ollutkaan 2 kuukauteen kun olen syönyt pillereitä nyt pitkään yhteen, ehkä keho shokissa kun menkat niin pitkästä aikaa ja siksi herpes uusi ”voimakkaasti”.

        Toivon teille jaksamista kanssasiskot, koen itseni uhriksi tämän taudin kanssa sillä sain sen mieheltä ketä tapailin ja kumi jätettiin pois kun oli selvitetty, että kummalllakaan ei mitään seksitauteja ole. Kauhea ylläri kun herpes iskikin. Hän luuli ettei sitä voi tartuttaa kun oireet ei ole päällä. Niin tai näin, sain sen kun olin tosi pahassa flunssassa ja harrastettiin seksiä, saattoi olla monen tekijän summa. Nyt minulla prioriteettina saada oma keho rauhoittumaan, jotta en anna virusta poikaystävälle. Pian yhdessä 6kk ja hänelle ei tosiaan tartuntaa ole tullut (mahdolllista toki että hänellä virus jo on mutta oireettomana). Ja jos annan, niin miehellä sairaus usein paljon vähäoireisempi ja helpompi, mikä lohduttaa minua; ehkä oireet tulevat kerran eivätkä uusi enää koskaan. Silti varmistan, ettei seksiä harrasteta jos epäilen rakkulaa. Harvoin sellaista epäilen, tykytyksiä on välilllä mutta thats fine; sen takia herpes vaikuttanut meidän seksielämään todella vähän, ja olen siitä todella kiitollinen ja onnellinen.

        Anyway, toivottavasti tämä teksti helpotti vähän edes yhden ihmisen oloa joko neuvoina tai vertaistukena. Sellainen virus kyseessä että kyllä se ajan kanssa siitä rauhoittuu!


    • 1/3

      Puristin valkosipulinkynnestä mehua herpeksen esiintymisalueelle 2 kertaa päivässä noin viikon ajan, uusi ihottuma tuli n. kolmen viikon kuluttua mutta paljon pienemmälle alueelle, hoidin samoin. Tuo tapahtui 1996 tai -97 ja sen jälkeen ihottumat pysyivät poissa viime kesään saakka jolloin samaan paikkaan tuli 3 pientä näppyä, jotka käsittelin samoin ... sen jälkeen ei taaskaan mitään.

      Minulla on ollut herpes jo 80-luvun alusta ja se oireili noin kerran kuukaudessa valkosipulikäsittelyyn saakka, olen syystä tyytyväinen.

      Flunssan ehkäisyyn pureskelen "sesonkiaikana" kaksi kynttä päivässä ohuina viipaleina jolloin valkosipulin vaikuttava ainesosa (allisiini) imeytyy suun limakalvojen kautta verenbkiertoon ja nitistää flunssaviruksen. Minulla ei ole ollut mainittavaa flunssaa yli 10 vuoteen.

      Valkosipuli muuten on niitä vahvimpia virusidisia luonnossa esiintyviä kasveja ... alla linkki tutkimukseen.

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=1470664&dopt=Abstract

    • carlichoney

      Valkosipuli varmasti lisää vastustuskykyä, jolla tietenkin on vaikutusta herpesviruksenkin suhteen. Vinkki : kokeilkaa herpesrakkulaan HUNAJAa , on kuulemma tehokasta !

      • 1/3

        mehiläisvahaa l. propolis, sen on todettu auttavan jonkin verran, tosin ei likikään yhtä dramaattisesti kuin valkosipulimehu.


      • Helpottunut
        1/3 kirjoitti:

        mehiläisvahaa l. propolis, sen on todettu auttavan jonkin verran, tosin ei likikään yhtä dramaattisesti kuin valkosipulimehu.

        Kerroin aikaisemmassa viestissäni hoitosekoituksestani. Nyt olen syönyt vain sinkkiä ja b-vitamiinia ja ei ole herpes tulllut kertaakaan - kun ennen hoidon aloitusta oli jatkuvasti päällä - monta vuotta.
        Mielestäni tämä ennaltaehkäisevä hoito on parempi kuin se, että hoitaa rakkuloita paikallisesti, jos rakkulatkin pysyy poissa.
        Niin ja kokeilen myös varmuuden vuoksi tuon valkosipuliöljy hoidonkin.
        Kirjoitan tämän, jos pystyisin tällä edes yhtä
        tästä inhottavasta vaivasta kärsivää auttamaan.


    • on kaiken a ja o

      Virukset ja bakteerit viihtyvät happamassa kehossa. Sokerit ja tyhjät hiilarit aiheuttavat happohyökkäyksiä jolloin keho voi huonosti. Hiilihappo, sokerit, riisi, kahvi, tärkkelyspitoiset kasvikset ym. edistävät herpeksen oireilua kehossa. Eli ns.Gi-dieetti saattaa auttaa herpeksen hallinnassa. Itse olen lisäksi syönyt sinkkitabletteja. Olen kuullut myös, että teatree-oil auttaa kun sillä penslaa rakkulaa, itse en ole vielä kokeillut. Näitä olen: vyöhyketerapia (asteikolla 1-10) 5 pistettä
      homeopatia 3 pistettä
      sinkkipasta 0 pistettä
      Acicloviirit ym. -0 pistettä
      Babypowder 3 pistettä (helpottaa oloa)
      itsesuggestio 3-4 pistettä

    • AZIIZ1

      Kaikkea on tullut kokeiltua ja parhaimiksi keinoiksi on osoittautunut rakkulioden puhkeamis vaiheessa niiden puhdistaminen vademecum suuvedellä. En tiedä miksi se toimii mutta toimii. Parhaimmillaan päivän aikana saa kivuliaat rakkulat kuivumaan ja alle viikossa paranemaa. Yöksi kannattaa laittaa vielä hammastahnaa rakkuloiden päälle ja aamulla pestä pois. Näin rakkulat eivät leviä yönkään aikana muualle ja ovat aamulla kuivuneet. Nyt aloitan l-lysiinin syönnin (1000mg päivässä) ja toivottavasti ei enään tarvitse kärsiä herpeksestä. Myös punaviinillä on todettu olevan herpeksen muodostumista vähentävää vaikutusta. Tätä pitää viissiin kanssa tutkia :) ja onpa aina hyvä syy juoda punaviiniä.

      • Asikloviiri

        Kyllä paras herpeksen nitistäjä on tietysti lääke. Itselläni on aina varalta Aclovir-tabletteja (reseptillä), joita napaan heti useamman päivässä, jos oireilu alkaa. Ja siihen se heti loppuukin. Minulla herpes esiintyy reiden takaosassa ja joskus harvoin alapäässä. 20 vuotta sitten se oireili usean kerran vuodessa, nyt onneksi enää kerran vuodessa ja liittyy usein stressiin. Lääkettä joudun siten käyttämään tosi harvoin. Valkosipulia sen sijaan olen ryhtynyt syömään raakana joka päivä 1-2 kynttä ja D-vitamiinia otan lisäravinteena 55 mikrog. Molemmat lisäävät immuniteettia ja voi olla, että herpeskään ei sen takia juuri iske.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe