Massikka miehet.

ukkko

Mikä on ollut teillä paras ja kestävin Massey-Ferguson traktori vuosien saatossa, entä huonoin?

29

2920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neliveto-eriveto

      Kaikki vanhat ja takavetoiset on olleet huonoja, niinkuin muillakin merkeillä.

    • Mf-165

      mf 165 -78 paras ja mf 185-76 tosi hyvä
      mf 3080 oli tosi heikko esitys

    • maalisaurinko

      paras mf185 vm. 1972 ja on edelleen ajossa ei tosin jokapäivä . ollut meillä 33 vuotta. huonoin mf 165mp vm.1975 jostain syystä moottori heikkotehoinen ja huono kymäkäynnistyvyys. muuten oli ok.

    • mf135

      Nyt heitit hyvän kysymyksen. Paras oli ensimmäinen harmaa Fergu, sen jälkeen mallit ovat koko ajan parantuneet. Moni ajaa vielä 50-luvun pelillä. Onko muita hyviä traktorimerkkejä yleisessä käytössä yli 60 vuotta pelittäneenä. Rimpuloita ei lueta tähän porukkaan. Minulla huippukone ilman hyttiä, 135, pieni ja pippurinen. Käytetyt massikat säilyttävät hyvin arvonsa, ovat kestäviä ja hyvin haluttuja. Ei riemulla rajaa kun massikalla ajaa.

      • paavo_von_väyrynen

        Kylän urakoitsija sanoi, että kyllä pitää olla aika kepu joka ferkulla ajaa.


      • Mäkin.haluun
        paavo_von_väyrynen kirjoitti:

        Kylän urakoitsija sanoi, että kyllä pitää olla aika kepu joka ferkulla ajaa.

        Fergu herättää myös paljon kateutta. Hyviä kun ei riitä kaikille.


    • yhdistykseen

      Huom. kaikki massikkakuskit yhdistykseen mukaan. Ferguson-talli.net.

    • Skodaitäauto

      Mielestäni skoda on paras traktorimerkki. Siinä käy sisällä idän viima ja ulkopuolella vasemmisto tuoksuu.

      • tanus20m

        Kun sinä oot autossas nuo asiat on aika varmaan just toisinpäin.


    • välvouhka

      MF 165 on koneeltaan ollut kestävä mutta se hydrauliikka en ole päässyt sinuksi sen mäntä pumpun kanssa nykyisin vähällä mökki käytöllä vuosimalli 68.

    • 920

      165 multi-power vm -68 on aktiivimaatalouskäytössä vieläkin. Keväällä kärryn edessä, kesäksi laitetaan ruiskun eteen ja siinä onkin sitten seuraavaan kevääseen asti. Moottorille ei ole tehty mitään, on ollut uudesta asti meillä.
      399-4 tehdään muut jutut. Ei hullumpi sekään.

    • Hassey-Sirguson

      Onko niitä muka kestäviäkin, jottei kaikki oo lasareetis käynysiä? Nämä multapohtimet on täysiä ruikkoja.

    • hggfr

      TE-F 20, ja 35.

      • ukkko

        Kerron vielä omatkin kokemukseni. Reilun 50 vuoden aikana on ollut kaikkiaan 10 massikkaa. Ylivoimaisesti parhain on ollut kestävyyden ja toimintavarmuuden puolesta 1982 mallinen 590 vakio. Myös 1963 uutena hankittu 35x oli lähes yhtähyvä. Heikoimmaksi ovat osoittautuneet kaksi 600 sarjan Massikkaa. Muut ovat siltä väliltä. Kaikki Massikat ovat. 35x, 165, i65, 265, 590, 290, 675, 698. Lisäksi oli vähän aikaa apukoneena kulta35 vm 1957 ja 1980 mallinen 590.


    • Paras(ja ainoa fergu jolla oon ajanu) on kyllä 35X vm.63
      Pomminvarma peli, tasauspyörästönlukko ja pieni ruokanen.
      Aina on lähteny käyntiin kun on tarvis!
      Harmi vaan kun on jääny vähemmälle ajolle kun muutama vuos sitten hankittiin mönkkäri.

    • 135fergu

      mf 135 meidän ferguista ollut paras hyvä käyntiin lähtijä ja kokoisekseen vahva rakenne.

    • Kyllä.minä.sen.tiedän

      Kyllä on massikat myös kauniita päältäpäin. Olen nähnyt muutaman 35 ja 135:n entisöitynä. Ihan taideteoksia ovat. Muistatteko kun Aapelin eli Simo Puupposen romaanissa Siunattu hulluus Rummukaisen veljekset Ana ja Vilippus  kuskasivat veljeksistä nuorinta, vähäpuheista Elmeriä hullujen huoneelle. Kulkuneuvona oli siinä punainen Massey Ferguson 35 ja peräkärry. Ihan legenda TV-näytelmä. Uusintaa taas kaipaisin.

      • Pekko_Puupää

        Ei mihinään tapaukses uusintaa. Ekkös tierä, jotta hulluus tarttuu. On tainnut jo tarttua suhunki.


      • Siunattu.Hulluus
        Pekko_Puupää kirjoitti:

        Ei mihinään tapaukses uusintaa. Ekkös tierä, jotta hulluus tarttuu. On tainnut jo tarttua suhunki.

        Älä huoli Pekko, hulluus ei tartu. Sulla se on ihan synnynnäistä.

        Emäntä oli aina tietävinään kaikki, kyllä minä sen tiedän. Kerran isäntä päätti näpäyttää kaikkitietävää emäntää ja vei lehmän makuukammariin. Emäntä kun tuli kaupungista kotiin ja kauhistui kun lehmä makasi hetekalla. Isäntä siihen totesi: kyllä minä sen tiedän.


      • Mf35.1959

        Tubesta löytyy Siunattu hulluus. Mainio elokuva!


    • Kansakoulunope

      Täältäkin Rummukaisten veljeksille täydet pisteet. Samoin 35 ja 135 fergut parasta mitä on koskaan valmistettu.

      • Hassey-Sirguson

        Britainsin valmistamat MF-pienoismallit ovat olleet aika kestäviä. Kestivät pojalta toiselle (4) kunniakkaasti, taitaa löytyä vieläkin jostain komerosta jäljelle jääneitä raatoja.


    • Anonyymi

      Heippa, massikka tietäjät! Kertokaa minulle KAIKKI tärkeä tieto, mitä massikasta pitää tietää? Olen pöhkönainen, enkä tiedä aiheesta mitään. Tärkeintä on vaan päästä näpäyttää työkavereitani aiheesta. Kiitoksia tuhannesti.

      • Anonyymi

        Ei tarvi tietää muuta kuin että parhaat massikat on. 35, 135, 165 ja 185. Niiden jälkeen ei kunnon massikkoja enää tehty. Jos haluat hiljentää äijäköörin nippelitiedolla niin sanot että 35x eli lukkoperällä on kaikista paras varsinkin jos siihen otettu lisävarusteena multipower. Sitten ne alkaa vääntämään heinäseipään varjosta ja huonosta kylmäkäynnistyksestä niin voit nolata ne sanomalla että se oli nelisylinterinen standard. Kolmipyttynen perkins on täydellinen ja standard talvikannella melkein yhtä hyvä.


    • Anonyymi

      Näillä Massikka uskovaisilla on kaikilla yhteinen piirre, ei ole koskaan omistaneet muita merkkejä.

      • Anonyymi

        Ei ole ollut syytä vaihtaa parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut syytä vaihtaa parempaan.

        Ollut kyllä muitakin merkkejä.


    • Anonyymi

      Pärjääkö supermajurille.

    • Anonyymi

      165 ja 185 hyviä, 6180 olis kelvannu verkon painoksi eli paskan möivät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe