Ahdistus homoudesta

HaluunollaHetsku

Moi. Oletteko te joko olleet, tai olette edelleen ahdistuneita homoudestanne? Mitä tehdä, jos ristiriita oman itsensä kanssa on valtava taakka? Kertokaa onnistumisen kokemuksianne tässä asiassa.

10

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopeevastaus

      Mä oon hetero ja oon homojen salainen frendi. Tulen yöllä uniisi ja halaan sua, jolloin ahdistuksesi vähenee. Tunnet kuinka voit olla avoimesti homo mun kanssa. Mä olen hetero, sä olet homo, mutta tasavertaisia kumpikin. Eikös ookin kivaa. Vaikka ihan ajatusleikkinä.

      Sun kandee vain sopeutua sun tilanteeseen.

    • myötätuntoinen

      Homoseksuaalisuus on käsitykseni mukaan psykososiaalinen häiriö. Siihen on useita eri syitä, mutta yksi keskeisimmistä on särkyneet perheet, joissa usein erityisesti lahjakkaat ja herkät lapset kipeytyvät. Häiriö ei uskoakseni syvimmiltään poistu sillä, että alkaa sitä toteuttaa ja yrittää selittää, että tämä on normaalia. (Hetken helpotusta ehkä saattaa tuottaa.) Lapsuuden kasvuympäristö (kiintymyssuhdeteoriaan paneutuminen voi olla lisätukena) on merkittävin tekijä erilaisille häiriöille tai addiktioille. Onneksi apua on saatavilla, jos taipumus aiheuttaa itselle ahdistusta. Tunnet muutamia homoseksuaaleja, jotka ovat prosessiin lähteneet (usein hidas ja työläs), ja vapautuneet taipumuksestaan. En tosin tiedä kuinka moni on yrittänyt ja kuitenkin epäonnistunut. Tuntemillani on ollut kristillinen vakaumus, jonka avulla he ovat saaneet voimaa kohdata rehellisesti elämänhistoriansa kipeitä asioita - surreet menetyksiään ja itkeneet turvallisessa ympäristössä. Netin kautta saa tietoa mm. Living Water -organisaatiosta, joka toimii tällä kentällä.

    • Normaalikansalainen

      Uskomaton paska puhe.homot ja. lesbot ei muutu.taidat olla homo ja pysyt.

    • MuistaHengittää123

      En ole enää ahdistunut sen jälkeen kun hyväksyin asian ja löysin asian hyväksyviä ystäviä. Olen parhaasta mahdollisesta rakastavasta perheestä, joten nuo eheyttäjät ovat väärässä ajatuksineen homouden synnystä ja siitä parantumisesta. Heteroa ei tule koskaan homosta, mutta joku onnistuu asian peittämään muulla, kuten uskonnollisuudella ja oma valinta on se muiden joukossa jos näin itse haluaa. Usein se vain lykkää ahdistusta, mikä tulee myöhemmin elämässä ja saattaa kaduttaa, miksi ei hyväksynyt itseään. Tilanteita on erilaisia, jos on hyvin nuori ja riippuvainen uskonnollisesta perheestä, voi olla hyvä odottaa aikaa, kun on omillaan. Homous ei tarkoita räikeimmän homokulttuurin mukaan elämistä, ihan vaan sitä, että on parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa, ihan tavallista elämää. Käy puhumassa neutraalin tahon kanssa, se voi jäsentää ajatuksia.

      • myötätuntoinen

        Tanskassa tehdyn laajan tutkimuksen mukaan homoseksuaalisuuden ja rikkinäisen perhetaustan välillä on vahva korrelaatio. Se ei tietenkään tarkoita, että kaikki, joilla seksuaalinen identiteetti poikkeuksellinen, olisivat rikkinäisistä perheistä. Rikkinäisen perhetaustan merkitystä ei yleensä haluta huomioida, koska ko. lapsen vanhemmat eivät kestäisi syyllisyyttä siitä, että he olisivat - vaikka vain osittainkin - syypäitä häiriön syntyyn. Kuten sanoin, tunnen muutamia homoseksuaaleja, jotka elävät nykyisin tyytyväisinä heterosuhteissaan. Mistään peittelystä ei ole kyse, vaan syvällisestä paneutumisesta terapeutin avustamina oman elämänhistoriansa kipukohtiin ja niiden käsittelyyn. Tunnettu suomalainen sielunhoitaja (jo edesmennyt) Erik Ewalds on kirjoittanut paranemisista myös kirjoissaan.


      • Muistahengittää123

        Oikeastaan voi kysyä, kenellä ihmisistä ylipäänsä ei ole MITÄÄN ikävää kokemusta elämässä ym, joita näillä eheytymishoidoilla yritetään hoitaa. Kun kaivelee, jotain löytyy kaikilta ja saadaan ihminen tunteelliseksi, itkemään ja "parantumaan". Tutkimuksia on aina joka suuntaan kuten tulkitsijoita, tiedän kyllä myös mihin suuntaan herätyskristityt haluavat tulkita kun Raamattu ohjaa ajattelua. Mäkin tunnen vaikka minkälaisia ihmisiä muutamia lajiinsa, mutta ei se tee asiasta sellaista, mitä voisi tuoda esiin toimivana ja hyvänä. Ne ihmiset on hyvin saattaneet olla biseksuaaleja ja vahvistaneet toista puolta, joka on ihan mahdollista, eikä kukaan voi nähdä, miten heidän avioliittonsa toimii pidemmän päälle ja minkälainen sisäinen olo heillä on. Mä tunnen taas homoja, jotka lähteneet yllättäen nuoruudessa solmitusta kristillisestä avioliitosta kun eivät enää kestäneet. Tunnen myös monia kristittyjä, jotka joutuneet mielisairaalaan, PALJON nuorina eronneita heteroja kristittyjä ja paljon niitä, jotka eivät todellakaan elä kuten opettavat. Silti ei voi sanoa, että kaikki kristityt elävät näin ja voivat parantua luopumalla uskostaan.


    • 7676

      On lottovoitto syntyä homoksi, yhtälailla kadehditaan ja vihataan.
      Toisaalta homous pelastaa ylikansoittuneen maapallon, jossa jo nyt vakavia seurauksia kuten tämä ns pakolaisuus.

    • nuuskanuutti

      homot on perseestä tapa ittes

    • Ateistit

      Se on hyvä,homot,lesbot ja transsukupuoiliset pelastavat mailman liikakansoitukselta.eikä synny meidän kaltaisia toisia arvostelevia kusipäitä enempää.Nuuskanuutti älä yllytä ketään tappamaan itseänsä jos kaikki poikeavat tappaa itsensä,niin ketä me kusipäät silloin arvostelaan?Kaikki olisi silloin samanlaisia tylsiä kusipäitä.

    • typeräolet

      Nim nuuskanuuti olis ollu parempi kun et olisi syntynytkään!!!

      Tuollainen sairas vätys!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe