Vaihto oppilaaksi Hongkongiin vai Japaniin?

enkeksihyväänimimerkkiä

Suunnittelin tässä läheväni vuodeksi vaihto oppilaaksi ,mutta en osaa päättää minne lähtisin. Kiinnostaa nuo aasian maat ja niistä sitten valitsin 2 kiinnostavinta.
Haluaisin kuulla kokemuksia vanhoilta vaihto oppilaita ja vastauksia kysymyksiin.

1: Kummassa puhutaan enemmän englantia kun haluaisin kuitenkin keskustella luokkalaisteni kanssa englanniksi kun en usko että japanin tai kiinan puhumisen taito kovin nopeasti tulee sujuvaksi.

2: Oliko vapaata aikaa kuinka paljon ja saitko vapaasti kiertää kaupunkia?

3: Oliko kavereiden saaminen helppoa vai kestikö kauan tutustua?

Jos oli vielä asioita mitä haluaisit kertoa jotka auttaisivat matkassa niin laittakaa ihmeessä kaikki apu on tarpeessa.

3

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaiMauMiu

      Kiinalaisista en tiiä, mutta japanilaiset on aika huonoja englannissa :'D osa toki saattaa olla parempia ku muut, mutta kaikki japanilaiset eivät puhu englantia melkeen ku vaan sen hello! Tai how are you?

    • Janr

      Olin puoli vuotta japanissa vaihdossa, joten voin auttaa siltä osin.
      Japanissa ei juuri puhuta englantia, varsinkaan yo:n ulkopuolella esim. kaupoissa.
      Rauhassa sai kiertää kaupunkia ja naapurikaupunkeja kuin itselle sopi. Päivät oli yliopistolla muistaakseni 8-19 maksimissaan, kursseja valitsemalla saa tietysti hypäreitä ja lyhyempiä päiviä jne.
      Muista vaihtareista sai helposti kavereita, mutta japanilaiset ovat hitaasti syttyvää sorttia imo, eli vaikeampi luoda kontakteja (ehkä kielimuuri).
      Suosittelen kuitenkin lämpimästi japania,

    • bnoc

      Hong Kongissa luullakseni puhutaan aika hyvää englantia. Minulla oli Hong Kongilainen luokkakaveri täällä Suomessa. Hong Kongissa puhutaan kantonin murretta, joka on hieman erilaista mandariinikiinaan verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe