Olen siis 47.v.nainen kuukautiset tulee nykyään miten sattuu välillä säännöllisesti ja välillä on aikoja ettei kuukauteen mitään.Nyt noin kolmen viikon ajan ihan hirvee väsymys joudun joka päivä ottamaan parin-kolmen tunnin päikkäreitä iskee kaamee väsymys...onko muilla tälläsiä vaihdevuode oireita??mikä auttaisi tähän väsymykseen??
väsyttää kokojan
5
142
Vastaukset
- Dhjk
Oletko varma että kyseessä on premenopaussi tai vaihdevuodet? Onko sulta pitkään aikaan otettu mitään verikokeita esim hemoglobiinia tai kilpparia? Monikin asia/sairaus voi vaikuttaa menkkoihin..
- Miksisyntyänaiseksi
Millaisia yöunia nukut jos päivällä pari-kolme tuntia menee nukkumiseen? Monella enemmänkin kun nuo unet huononee tässä iässä. Ehdottaisin kyllä itse käyntiä verikokeessa ja hemoglobiinin tsekkausta. Entä miten ravinto, liikunta, ulkoilu? Itse huomasin että olo alkoi olla sen verran kettumainen, että jätin tupakan, alkoholin ja siirryn kasvispitoisempaan ravintoon. Ja pakotan itseni ulkoilemaan ja liikkumaan vaikkei joskus yhtään tekisi mieli. Kummasti se vain piristää.
- copypaste
Anemia
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Käyhän lääkärillä.
Moni kärsii tietämättään erilaisista ravinnepuutoksista. Yleisimmät ravinnepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, B12-vitamiini, D-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä verisuonten ja luuston hyvinvoinnille.
Syöthän kunnolla ja loput purkista? - fgdfgdfgdfgd
Joskus vaihdevuosi-ikäinen nainen saa tosi pahankin anemian. Meillä suvussa on monella ollut anemia siinä vaiheessa. Yleislääkärille, verikokeisiin! Samalla pistolla tulee kontrolloitua muutkin mahdolliset sairaudet.
Jotkut luonnonmukaiset rautalisät ovat yllättävänkin hyviä. Esim. joillain raskaana olevilla naisilla ne ovat tehonneet, vaikka apteekin valmisteet eivät. Itsekin pääsin kuukautispyörryttelyistä luomukeinoilla (luomurautalisä) eroon. - Aboriginaali
Vaihdevuosissa termostaatti reistailee.
Mielenkiintoista luettavaa.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/vaihdevuosissa_termostaatti_reistailee
---------------------------------------------------------------------
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747364Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583153- 342390
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271948- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus141615- 181569
- 101569
- 521568