Koulututappelu yläasteella

Oiskoapuja

Voisiko joku auttaa mua ku on yks poika joka nimittelee mua yheks jätkäks jolta en näytä, nii pitäisikö vetää turpaan oon Just vaihtanut kouluu ja oon 7 luokalla oon 177cm 56kg ja se on joku 165cm 40kg kaveri. Harrastan kickboxingii eli voin laittaa pojan talviunille mutta onko sen arvosta ja mitä seurauksia siitä tulee?

8

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se sen arvoista. Itseään saa puolustaa ja kavereita kanssa.

    • miksipuolustautua

      Ei saa - lyöminen johtaa vain lyöjän tuomioon, ei haukkujien, joten siinä aiheuttaa vain itselle vahinkoa. Aloittaja on oikeassa, mutta miten puolustautua - siinäpä kysymys. Miksi tuota vastaan, että nimittelee joksikin muuksi kuin on, pitäisi puolustautua? On vanha sanonta, ettei haukku haavaa tee.

      • mitenvoitatviholliset

        Maailmaa ja kavereita ei pysty muuttamaan, mutta itsensä pystyy. Eli aina - ja minkä ikäisenä tahansa - kun joku oikein kolahtaa sisälle, ja saa aikaiseksi ikävän tunnereaktion - on syytä miettiä, että mihinkä kohtaan se itsessä kolahti, jos tulee mieleenkään vetästä vastapuolta turpaan.

        Toisin sanoen, todellisen voiton kiusaajistaan saa (koko elämänsä ajan) vasta sitten, kun itse on kasvanut siihen mittaan ihmisenä, että pystyy asettumaan tuollaisten yläpuolelle.

        Ja jos aloittajan ikäisenä oivaltaisi jo pelin hengen, ja osaisi tuota auktoriteettipeliä pelata, on jo hyvää vauhtia kasvamassa mittavan auktoriteettiolemuksen suuntaan, jonka kyllä menettää yhdestäkin vastaiskusta.

        Se, että hän miettii asiaa - siis harkitsee - on jo mahdottoman hyvää tulevaisuutta ennustava suunta!

        Joku viisas on joskus sanonut, että viholliset voittaa parhaiten, kun tekee heistä ystäviä; mairittelu ja ystävyys ovat keinoja, joita kukaan ei pysty vastustamaan.


      • ettäs_tiedätte
        mitenvoitatviholliset kirjoitti:

        Maailmaa ja kavereita ei pysty muuttamaan, mutta itsensä pystyy. Eli aina - ja minkä ikäisenä tahansa - kun joku oikein kolahtaa sisälle, ja saa aikaiseksi ikävän tunnereaktion - on syytä miettiä, että mihinkä kohtaan se itsessä kolahti, jos tulee mieleenkään vetästä vastapuolta turpaan.

        Toisin sanoen, todellisen voiton kiusaajistaan saa (koko elämänsä ajan) vasta sitten, kun itse on kasvanut siihen mittaan ihmisenä, että pystyy asettumaan tuollaisten yläpuolelle.

        Ja jos aloittajan ikäisenä oivaltaisi jo pelin hengen, ja osaisi tuota auktoriteettipeliä pelata, on jo hyvää vauhtia kasvamassa mittavan auktoriteettiolemuksen suuntaan, jonka kyllä menettää yhdestäkin vastaiskusta.

        Se, että hän miettii asiaa - siis harkitsee - on jo mahdottoman hyvää tulevaisuutta ennustava suunta!

        Joku viisas on joskus sanonut, että viholliset voittaa parhaiten, kun tekee heistä ystäviä; mairittelu ja ystävyys ovat keinoja, joita kukaan ei pysty vastustamaan.

        Entisenä, nykyään lähes 30-vuotiaana koulukiusattuna voin sanoa:

        EI TOIMI.

        Luultavasti tuo haukkuva kukkakeppi on tuleva Suomen ministeri tai johtaja...


    • terveisiäsälleille

      Olet oikeassa, ehkä avuksi tarvitaan ulkopuolista. Luultavasti ohje oli tarkoitettukin vähän vanhemmalle väelle.

      Olen itse koulukiusatun pojan äiti. Tapahtui jo kauan sitten - otin selville kiusaajat, lähestyin heitä ja kerroin, että miten kamalia kavereita koulussa on - Jukkaa oli kiusattu koulussa - ja että on se sentään onni, että kuitenkin on just niin fiksuja poikia kuin he ovat, jotka eivät koskaan toimisi niin kuvottavalla tavalla. Kerroin, että poikani polkupyörän kumit oli jälleen tyhjätty. Kysyin, että olisiko heillä pyöränpumppua lainata, niin saataisiin pyörä taas kuntoon - siis kun ovat niin fiksuja ja kivoja poikia, ja niitä järkeviä kaveita.

      Löytyi pumppu ja pyörä saatiin taas kuntoon, eikä sen koomin kyseiset kaverit enää kiusanneet poikaani.

      • setoimiiaina

        Ihan samalla tavalla toimi toinen tapaus. Oli auringonlaskun aika ja nuorisojoukko oli kokoontunut läheiselle uimarannalle. Kuuntelimme, että miten pulloja rikkoutui rantakallion kiviin niin että mäiske ja rätinä kuului kauaksi. Sanoin ystävilleni, että nyt se loppui, ja tuo jengi kerää joka ainoan sirpaleen jonka on sai aikaan - ja ihan itse! Sain ohjeeksi olla puuttumatta asiaan - tiedä mitä ne sulle tekee, sanoivat.

        Odotin hetken, ja kävelin rannalle, tervehdin nuorisoa, juttelin hetken ja aloin silmäillä ympärille. Mitä kamalaa täällä on tapahtunut?! Joku karmea jengi ei ole ajatellut lapsia, paljaita jalkoja, ulkoilevia koiria - ei mitään. Hämmästelin ja kummastelin nuorisolle, että voiko olla totta, että näin ajattelematonta väkeä on edes olemassa?! Varmasti jotakin vanhempaa, ehkä eläkeläisiä, koska nuoret sentään ymmärtää jotakin maailman menosta. No, minkä niille tekee, mikä meidän, kuulkaa auttaa, kun siivota jäljet. Jos vähän autatte, niin saadaan ranta taas puhtaaksi.

        Auttoivat, ja saatiin. Ystäväni eivät tietenkään tienneet mitä puhuin. He seurasivat kauempaa tilannetta. Näkivät, että puhuttiin ja sitten näkivät, kun nuoret siivosivat sirpaleet ja rannan puhtaaksi. Kysyivät, kun palasin, että mitä sä sanoit niille?

        Vastasin heille, että sanoin: VITTU, ja te siivootte heti jälkenne tai mä soitan poliisit!!!


      • niinvarmaan

        En usko kumpaankaan tarinaan.


      • onpamielenkiintoista

        Miksi et??? Mikä niissä voi olla epäuskottavaa? Ne on tosia tietysti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe