NÄTY pääsykokeet 2016

Aloitanpa, tässä uuden keskustelun, eli kuinka moni on hakemassa Tampereelle Nätyyn?? Jos jollain on kokemuksia nätyn pääsykokeista niin niitäkin saa pistää....

34

2477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliviaw

      Moikka! Minä itse hain Nätyyn ja pääsin onnekkaana toiseen vaiheeseen kokeisiin.. Kuitenkin mulle kävi niin surkee tuuri, etten pääse tohon valintakokeeseen 30.3, kun mulla on siloin YO-koe.. Joten tiedustelisin, että olisiko täällä ketään sellaista, joka pystyisi vaihtamaan koepäivää kanssani? :( Se on nimittäin ainut mahdollisuus, että pääsisin kokeiisiin, kun soitin ja kyselin ajan muuttamisesta.. Olisin iki onnellinen, jos löytyisi joku joka voisi vaihtaa aikaa kanssani!!

      • Olgaranta

        HEI!! Voisin vaihtaa kanssasi. Minulla olisi pääsykoepäivä 2.4. mutten pääse silloin paikalle, sillä on esitys Turussa, johon en ehtisi. Tehdäänkö vaihtokaupat? :) Olisin ikionnellinen!


      • Näty2016

        Heiiii, täällä toinen jolla pääsykoe päivä 30.3, enkä pysty silloin yo-kokeen takia osallistumaan! Ottakaa pikaisesti yhteyttä jos joku löytyisi, joka voisi päivää vaihtaa!!!!! Ihan mikä muu päivä tahansa sopii!


    • jepukcx

      Onko asian laita siis niin ettei tonne tarvii etukäteen opetella mitään tekstiä, en löydäainakaan ohjeista?

      • Shiny75

        Kyllä mä ainakin sain ohjeet opetella vaikka mitä! Jos olet saanut kutsun sähköpostiin, ovat ohjeet siinä sähköpostissa.


    • ensikerta

      Hei! Olen menossa 1.4. pääsykokeisiin ja ekaa kertaa hain. Vähän jännittää :s Jos jollain on jo kokemuksia pääsykokeista, kuulisin myös mielelläni :) Onko täällä kuinka moni muu tulossa kanssa 1.4. pääsykokeisiin? Ja pitääkö se runo-monologi olla 1min pituinen vai saa olla lyhyempikin, siis max. 1min?

      • Shiny75

        Runomonologi max 1 min. Eli saa olla lyhyempikin.


    • ensik

      Up, huomatkaa ja vastatkaa nyt joku vielä nää viestit^

    • Pääsykoe

      Oon ite myös tulossa 1.4! Jännittää aivan hemmetisti, en oo saanu millään kunnollista siitä runoesityksestä.... Pelkään et jänistän.

      • Shiny75

        Ootko valmistanu ihan jonkun esityksen vai vaan opetellu sen runon ulkoa? Sehän on siinä ohjeessa aika epämääräsesti ilmastu... Mulla koitos 6.4. ja jännittää myös hurjasti! Mut ei jänistetä, sit harmittais hurjasti =)


      • Pääsykoe

        Oon opetellu sen laulaen, et meinaan sit laulaa sen mutta todennäkösesti niin moni muukin tekee joten en kiinnitä ainakaan sillä raadin huomiota... No niin äh jotenki nyt ku koe lähestyy niin tullu luovuttajafiilis ja tekis mieli jänistää...


      • ensikerta

        Laulaen? :o Ite oon luullu et se vaan lausutaan.. :D en ehkä uskaltais laulaa siinä. Montahan ihmistä siinäkin tilanteessa siis raadissa on edessä katsomassa ja kuuntelee? Itteäkin jännittää aika paljon, mut eiköhän aika monia. Pitäis vaan yrittää jotenkin saada se jännitys väistymään :s


      • runorunona
        Pääsykoe kirjoitti:

        Oon opetellu sen laulaen, et meinaan sit laulaa sen mutta todennäkösesti niin moni muukin tekee joten en kiinnitä ainakaan sillä raadin huomiota... No niin äh jotenki nyt ku koe lähestyy niin tullu luovuttajafiilis ja tekis mieli jänistää...

        Laulaminen ei o täs kohtaa hyvä, ku ei o pyydetty laulamaan. Ne kattoo sun puheesta ääntämistä ja eläytymistä runoon. Mä en kyl laula täs kohtaa.


      • Itellä 6.4. koe, ite opettelin lauluna oman runomonologin, jotta helpottais muistamista, mutta lausuminen on ollut ainakin omana ajatuksena. SItähän ne siinä pyysivät, joten sitä saavat


    • Hakijatyttö

      Apua mulla myös 6.4 pääsykokeet, ja nyt vasta huomasin tuollaset tehtävät siinä sähköpostissa! Osaako kukaan yhtään veikata mitä muuta siellä tehdään aamupäivällä kun tuo runojuttu ja iltapäivällä kun tuo dialogi? Ja millaisella näyttelykokemuksella olette hakemassa? :) Jännittää pirusti!

      • Mä luulen,että siellä saatetaan tehdä jotain liikunnallisia tehtäviä, sen takiahan sinne piti ottaa mukaan liikunta-asu, eli luultavasti jotain tanssia, rytmistä liikuntaa tms. Siellä saattaa myös olla jotain improtehtäviä tai yhteislaulua, mutta ota ja tiedä ihan varmasti...

        Itellä näyttelijäkokemusta about 4:n vuoden ajalta(plus kaiken maailman ala-ja yläasteen juhlat...), mutta musiikki ja liikunnalliset harrastukset on olleet ihan koko ajan. Musiikkitouhuissa oon ite touhunnut kaikenlaista, että esiintymiskokemusta löytyy ainakin siltä saralta. Onnee vaa kaikille :)


    • Kyse

      Hei miten on tän päiväisillä kokelaisilla mennyt?:)

    • Antsu97

      Muaki kiinnostais tietää!

    • Tuohtunuttt

      Perseestä oli

      • Hakijatyttö

        Miten se pääsykoetilaisuus eteni?


      • Shiny75

        Miten niin perseestä?!?


    • Hakupäälläjee

      Ää jännittää, itelläniki 6.4!:) Kertokaas tyypit miten meni?

    • Antsu97

      Hei nyt jotain kommentteja

    • pallo12

      Kannattaa vaan olla jännittämättä ja heittäytyä rohkeasti, niin hyvin se menee. Runotehtävän voi varmaan tehdä niin kuin haluaa, mutta luulisin että raati olettaa hakijan osaavan lausua runon ulkoa.

      Itse olin tällä viikolla ja hyvin sujui! Fiilis pääsykoetilanteessa oli kivan rento.

    • pallo12

      Päivä eteni niin, että ensin on toinen ennalta valmisteltu tehtävä, sen jälkeen välikarsinta ja sitten toinen tehtävä. Varmaan ryhmästä riippuen voidaan tehdä raadin edessä muitakin tehtäviä. Meidän päivänä jatkoon pääsi ehkä 30% porukasta. Enitenhän se on odottelua ja jännäämistä, raadin edessä oltiin kerrallaan n. 45 minuuttia.

    • Holaoo

      Pitääkö siinä vuorosanajutussa puhua kirjakieltä?

      • Hakijatyttö

        Oon miettinyt ihan samaa!! Aattelin ite silti puhua joitain sanoja niinkuin suuhun paremmin sopii kun on helpompi eläytyä :) esimerkiksi se "katsokaa, mitä minä sanoin" kuulostaa mun sanomana tosi tyhmältä jos koitan eläytyä ja sanoa noin :D


      • klnmm
        Hakijatyttö kirjoitti:

        Oon miettinyt ihan samaa!! Aattelin ite silti puhua joitain sanoja niinkuin suuhun paremmin sopii kun on helpompi eläytyä :) esimerkiksi se "katsokaa, mitä minä sanoin" kuulostaa mun sanomana tosi tyhmältä jos koitan eläytyä ja sanoa noin :D

        Mutta eihän näyttelijä itseään esitä vaan jotain roolihahmoa. Siitähän näyttelemisessä juuri on kyse, että taipuu miksi vain ja on luonteva minä vain. Noo tai sitä mennään oppimaan.


      • Samaamieltää
        klnmm kirjoitti:

        Mutta eihän näyttelijä itseään esitä vaan jotain roolihahmoa. Siitähän näyttelemisessä juuri on kyse, että taipuu miksi vain ja on luonteva minä vain. Noo tai sitä mennään oppimaan.

        Näinpä☝


    • Shiny75

      Apua. Jännitys tiivistyy, huomenna koitos! Ja pääsykokeissa jo olleet ovat harmillisen vaiteliaita omista kokemuksistaan. Kertokaa nyt JOTAIN! Oliko siellä liikunnallisia tehtäviä?

      • Hakijatyttö

        Mullakin huomenna!! Tsemppiä :) toivottavasti ainakin on kivaa :)


      • Shiny75

        Tsemppiä sullekin! =)


    • Piikapien

      Monta pääs kolmosvaiheeseen?

    • 777LA

      omfg bitches

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe