Viikkoraha

eräsiskä

Morjens,
Ollaan tämmöinen keskituloinen perhe Espoossa jolla 14 vuotias poika. Joskus takavuosina annoimme pojalle viikkorahaa 1-2 euroa mutta sen jälkeen annoimme tarpeen mukaan mikäli rahan käyttökohde ollut hyväksyttävä. Pojalle alusta lähtien opetettu ettei kaikkea voi saada mihin sormi osoittaa toisin kun jotkut hänen kaverinsa. Ja poika tyytynyt siihen. Viime aikoina ollut muutaman kerran keskustelua viikkorahasta kun muutkin saa. No kyllä minä ymmärrän että teini kaipaa vähän käyttörahaa kavereiden kanssa ja onhan se pojalle noloa kun joutunut lainaamaan kavereilta kun käynneet jossain juomassa kaakota etc..Viikkorahan suuruus on vain ongelma kun pojan koulussa valtava määrä erittäin hyvätuloisien ja varakkaiden perheiden lapsia jolle ainakin osalle annetaan huikeita summia viikkorahana. Eli viikkorahan suuruus erittäin laaja kavereilla. Mikä olisi kohtuullinen summa antaa pojalle ja mitä muut vanhemmat antavat viikkorahaa teinille?. Vinkkejä kaipaan...

4

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsesaanut

aikanaan 50 markkaa ja pidin sitä hyvänä summana;
      kun tämän kohtuullistaa nykyhintoihin olisi mielestäni
      asiallinen summa 15 eur mahdolliset bussiliput esim.
      harrastuksiin, leffaan..

• eräsiksä

Kiitos.
        Tuo 15 euroa on varmaan kohtuullinen ja olin hieman sitä summaa miettinyt. Bussiliput ja leffat olemme kyllä maksaneet ja jatkossakin. Saa ainakin alussa tyytyä siihen summaan vaikka jotkut luokkakavereista saakin 50-100 euroa viikossa mikä minusta tuntuu liian suurelta. Toki en tiedä mitä kaverit sillä rahalla joutuvat itse makselemaan...

• itsesaanut

ole onnellinen isyydestä ja nauti joka hetkestä; itse menettänyt rakkaat lapseni äidin ja Raision kaupungin pelleilyllä ja valehtelulla tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista asua osittain
        myös isällään..

• eräsiksä
        itsesaanut kirjoitti:

ole onnellinen isyydestä ja nauti joka hetkestä; itse menettänyt rakkaat lapseni äidin ja Raision kaupungin pelleilyllä ja valehtelulla tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista asua osittain
        myös isällään..

Kiitos, olen onnellinen että saimme vaimon kanssa yhden pojan koska ennusteet lapsen saamisessa olivat mahdottomat. Olen pahoillani kokemastasi äidin ja kaupungin kanssa. Asia mitä kukaan ei toivoisi itselleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      547
      2099
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      385
      1692
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1519
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1398
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1082
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1076
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1067
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      848
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      824
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      813
    Aihe