Mikä on hyvä muistikitti koneeseen?

mitämuistia

32GB DDR 4 2400-3200MHz?
Näitä katselin 2400MHz
HyperX FURY DDR4-2400 Cl 15 15 15 tai 2666 Cl 15 17 17
Tai G.Skill RipJaws 4 DR4-2400 Cl 15 15 15

3200MHz on hiukan kalliimpi, kannattaako maksaa lisähintaa niistä?

11

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prossu ja emo?

      • mitämuisti

        i7 5820K emo X99 MSI SLI Plus


    • 2400 vaan, ellei oo pieni hintaero vs 3200.

      4 kampaa on sit aika turha, ota ennemmin 2*16GB ku 4*8GB.

      • mitämuisti

        Emolla on 8 muistipaikkaa ja se tuke enelikanavaista muistia.
        1 16GB kampa maksaa 107e eli kaksi maksaa 214
        Kun taas 4*8GB 32GB kit maksaa 2400MHz 140 ja 2666Mhz 163e
        Eli kaksi kittiä 4*8GB jolloin muistia on 64GB maksaisi vain 280 kun taas
        16Gb kammat maksaisi 428e eikä ne edes ole välttämättä yhdessä toimiva paketti?
        Tosin ne olisi 3200Mhz muistit. Edullisin 16Gb kampa 2133 nopeksista maksaa 88e
        Mutta niissä ei ole edes heatspreddereitä. Taidan ottaa ton 4*8GB kitin ja lisään ehkä myöhemmin toisen, jos tuntuu et tarvii.


      • 64_gigaa

        3 vuotta sitten 32 gigaa oli riittävästi, mutta alkaa nykyisin jo käydä aika ahtaaksi.

        4x16GB 3000MHz ei olisi sen kalliimpi kuin 2666 ja 2400 kitit, 3200 on jo paljon kalliimpi. Corsair Vengeance LED DDR4 3000 MHz 64 Gt (4 x 16 Gt) ‐muistimoduulipaketti, ja laajennusvaraa jää 128 gigaan jolle varmasti myöhemmin vielä keksii käyttöä.

        Muistia kannattaa olla 64 gigaa, jos käyttää virtuaalikoneita ja samalla pelaa pelejä (kuten deus ex joka helposti hyödyntää 32 gigaa ja alkaa tökkiä 16 gigalla). Ei tarvitse virtuaalikoneitaan sammuttaa pelaamisen ajaksi. Myös multipoint-käytössä 64 gigaa on sopivasti (eli kiinnittää monta monitoria, näppistä ja hiirtä koneeseen ja konfiguroi niistä multipoint-asemia, jolloin eri perheenjäsenet voivat käyttää konetta samaan aikaan omilla käyttäjätunnuksillaan, pelata pelejä, photoshopata yms).


      • 64_gigaa kirjoitti:

        3 vuotta sitten 32 gigaa oli riittävästi, mutta alkaa nykyisin jo käydä aika ahtaaksi.

        4x16GB 3000MHz ei olisi sen kalliimpi kuin 2666 ja 2400 kitit, 3200 on jo paljon kalliimpi. Corsair Vengeance LED DDR4 3000 MHz 64 Gt (4 x 16 Gt) ‐muistimoduulipaketti, ja laajennusvaraa jää 128 gigaan jolle varmasti myöhemmin vielä keksii käyttöä.

        Muistia kannattaa olla 64 gigaa, jos käyttää virtuaalikoneita ja samalla pelaa pelejä (kuten deus ex joka helposti hyödyntää 32 gigaa ja alkaa tökkiä 16 gigalla). Ei tarvitse virtuaalikoneitaan sammuttaa pelaamisen ajaksi. Myös multipoint-käytössä 64 gigaa on sopivasti (eli kiinnittää monta monitoria, näppistä ja hiirtä koneeseen ja konfiguroi niistä multipoint-asemia, jolloin eri perheenjäsenet voivat käyttää konetta samaan aikaan omilla käyttäjätunnuksillaan, pelata pelejä, photoshopata yms).

        16 gigaa riittää jopa siihen että on mielettömästi täbejä (myös youtube) auki Chromella ja pelaa Deus Ex Mankind Divided samaan aikaan.
        Pelin tökkiminen on lähinnä kiinni grafiikkakortista ja -asetuksista, 16 gigan RAMmilla oma kannettavani pyörittää sitä melkein maksimiasetuksilla koska siinä on tarpeeksi hyvä grafiikka-ratkaisu.

        Mainitsemasi multipoint-järjestelmä voi olla ihan makea mutta ei ole kovinkaan olennainen suurimmalle osalle ihmisistä.


    • heheheheeeeeeee

      elekää rasittako prossua useilla kammoilla. JA kyllä, tämä nyrkkisääntö pätee edelleen. 2 palikkaa on hyvä ja sitä muistia ei tarvita niin rutosti. ellei nyt halua siguun näytille XD

    • Muistinaattori

      Kaikki eivät ilmeisesti ole tajunneet, että emolevyssä on nelikanavainen muistiohjain. x99 prossut hyötyvät neljästä muistikammasta muutaman prosentin extra tehoa. Eli mieluiten 4x8gb tai 4x4gb.

      • Toivottavasti avaaja huomaa viestisi sillä tuo on juuri se tärkein pointti vaikka silti on epätodennäköistä että se pari prosenttia tuo käytössä huomattavaa eroa.


    • sgsgyu

      G.Kill RipJaws on kyllä helvetin osuva nimi näille roiskeille, pysykää noista kammoista kaukana ja valitkaa mielummin Corsairin tai Kingstonin kitit.

    • huomioikaa

      Ei perusjamppa tarvii yli 16GB muistii, jopa 8GB (tässä koneessani nyt) riittää vallan hyvin. Muistien Hz:ien vaikutus on vähäinen, ellei olematon.

      En ole myöskään keksinyt mitään käytännön syytä käyttää virtuaalikoneita: ei kiinnosta mallintaa verkkoliikennettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe