tuplasubbarit

yamahavahvistin

Moro.

Onko joku laittanut kaksi subbaria 5.1 kotiteatterijärjestelmään ?? Vahvistimessani olisi siihen mahdollisuus. Tuoko se "kivan" lisän bassoihin jos niin tekee, vai onko merkitystä ollenkaan ?

Kertokaahan kokemuksianne !

7

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8765

Jos ovat samassa huoneessa, hyötyä on vaikea ymmärtää. Matalien äänien lähde yhtenäisessä tilassa on vaikea paikantaa.

• kotihifi

Kaikki riippuu tietysti tilasta, laitteista jne. mutta näin äkkiseltään sanoisin, että kahdesta subbarista ei ole erityistä hyötyä. Kahden subbarin sijoittelu tulee aiheuttamaan hankaluuksia, sillä ne tulevat summautumaan ja kumoamaan toisiaan eri puolella huonetta. Voi olla, että jossain päin huonetta on tämän jälkeen todella paljon bassoa ja toisessa kohdassa taas todella vähän. On siis vaikeaa saada ne toimimaan todella hyvin yhdessä. Jos kuitenkin päädyt hankkimaan toisen subbarin, niin suosittelen, että se on samanlainen kuin se mikä sinulla jo on.

Mikäli kaipaat lisää bassoa, kokeile ensin säätää nykyistä subbaria kovemmalle (joko subbarista itsestään tai kotiteatterijärjestelmän asetuksista). Toinen vaihtoehto voisi olla vaihtaa nykyinen subbarisi järeämpään subbariin.

• kultakorvainen

parantaahan se äänikuvaa, kun bassotoistokin on stereona, eikä vaan monona. Stereokova hahmottuu paremmin.

• Epäilenkovasti

En usko stereo ääneen ;)

• yamahavahvistin

Morotus.

Onko nyt niin ettei kenelläkään ole tähän asiaan enää lisäkommenttia?? Ostan siis toisen samanlaisen subbarin ja toivon parasta....!

• Epäilenkovasti

Jos sitä pitäisi jotenkin kuvailla, niin yhdellä subilla 100% kokemus kahdella 165% kuuntelukokemus. Jos et huomaa eroa niin subi on huonolaatuinen tai säädöt ovat väärin

• niinikkäänsä

Yksi tarpeeksi iso on parempi kuin pari pientä. Jos ns luukuttaa ja/tai haluaa oikeasti matalia ääniä mukaan (alle 25 Hz) realistisella äänenpaineella, on subbarin pakko olla ISO. Sitä vaatii laki, fysiikan laki nimittäin. Itse tekemällä saa halvimmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      911
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe