Laitteiden ohjelmoitu kuolema.

rahatpoisjauuttatilalle

Jonkinlaista huijausta sekin.Tänään tv 1 kello 23.50.Ostajien "manipulointia"Täytyy koittaa pysyä hereillä.Siis se jos mikä on huijausta.

7

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkoinenvalhettelu

      On monta tapaa huijata ostajia.

    • sopulilauma

      Jotain turvaa pitäisi saada myös turhia ja liian aikaisin varmuudenvuoksi alotettavia remontteja vastaan,joita "asiantuntijat"taloyhtiöiden päättäjille nyt liian innokkaasti lobbaavat. Esim.putkiremontin ajankohdan määrääminen katsomalla almanakasta on melkoista huijatuksi tulemista.

      • entinen.isännöitsijä

        Samoin ilmanvaihtokanavien imuroinnit ja "varalta" "hyvissä ajoin" tehtävät lämmönvaihtimien uusinnat. Ei ne yhtäkkiä hajoa, vaan pikkuhiljaa tulee ajan kanssa tihkuvuotoja jotka oikein hitaasti kasvavat...
        Tätä ennen piti repiä "silikonit" pois vuosittain ja levittää uudet. Yms.
        Isännöitijöillä on paljon "hyviä remonttimiehiä" joille pitää järjestää rahakkaita töitä, että isännöitsijöitten ruskeat kirjekuoret eivät lopu... Ja tämä on KAIKISSA isännöitsijätoimistoissa!


    • jäähdytys

      Kun suurin syy TV:n hajoamiseen on kondensaattorien ylikuumeneminen, niin eikö kannattaisi laittaa tuuletin tai pari taakse ritilöihin. En ostanut Samsungia tai LG:tä kun muistin tuon ohjelman, mutta kannattaisi varmaan laittaa parempaankin merkkiin, kuitenkin kalliita laitteita eikä ne tuulettimet pidä paljon mitään ääntä. Pitäisi kokeilla saakovirran usb-liittimestä, digiboksissa ei ainakaan onnistunut. Kesähelteellä voisi käyttää vaikka ulkopuolista isompaa tuuletinta jos ei viitsi kiinni asentaa. Tai sellainen kannettavan litteä tuuletinalusta alle, sekin varmaan hiukan auttaisi.

    • PhilipipsiPimeni

      Multa meni digiboksin verkkolaite kaputt. Onneksi on irtonainen 12V 0,6A verkkolaite. Vaihdoin uuteen 12V 2A leimattuun ja taas pelittää. Philipsi on ostanut joltain alihankkijalta halvan adapterin.

    • rikollisten.maailma

      En vähättelisi tällaista toimintaa "jonkinlaiseksi" huijaukseksi vaan pidän ohjelmoitua hajoamista törkeänä ja rikollisena huijauksena!
      PS: en ole hankkinut digiboksia enkä digitelkkaria, sanoin tv-luvankin aikoinaan irti heti kun analogiset lähetykset loppuivat. Kun ohjelmien sisältökin on silkkaa paskaa, ei se paremmaksi muutu vaikka olisi HD:nä.

    • Heikkoa_laatua_myynnissä

      Laitevalmistajilla oli olevinaan kovaa hintakilpailua digiboksien hinnan suhteen, mutta se ainoa kilpailu käytiin kokoonpanolinjalla käyttämällä mahdollisimman halpoja komponentteja. Kun digiboksin virtalähde toimii hakkuri periaatteella, niin halvat kondensaattorit alkavat lämmetä ja ne jäävät kovin lyhytikäiseksi. Se, että laitteen kokoonpanossa on säästetty euro tai pari, ei kuitenkaan ole näkynyt laitteen myyntihinnassa ja moni laitteen ostaja tuntee itsensä petetyksi. Itse olen pettynyt niin usein, että en enää osta digiboksia, vaan hoidan tallennukset joko Sonera Viihteen nettipalvelulla tai TV:n USB-levyllä. Vanha SD-digiboksi on vielä varalla esim. lomien aikaisia tallennuksia varten ja jotain sarjoja tulee katsottua Netflixin kautta.
      Komponenttien laadun kanssa kikkailuun ovat syyllistyneet mm. Handan (2 boksia hajonnut), Samsung (1) ja Topfield (1). Olen harrastemielessä korjannut muutamia naapureiden digiboksien virtalähteitä ja merkkeinä em. lisäksi ovat olleet mm. Humax, Medion ja DiVision.
      Oma lukunsa on laitteen softan testaaminen, joka on kallista ja siksi se jätetään nykyisin asiakkaan tehtäväksi. Kun laitteen softan perusasiat saadaan kuntoon, niin esim. HD Ready -päivityksiä ei jaeta enää OTA-päivityksinä vaan ne jäävät täysin asiakkaan tehtäväksi. HD Ready -lisenssit ovat voimassa oman aikansa ja lisensseille ei enää haluta kustantaa jatkoaikaa, joka velvoittaa softapäivitysten saatavuuden. HD Ready -lisenssi on voimassa kolmisen vuotta ja laitevalmistajalle se riittää, sillä jos purkki lopettaa toiminnan, niin asiakkaalle vaan kerrotaan, että sitä ei kannata päivittää ja tässä olisi nyt uusi malli.. edullisesti.
      Onneksi surkeimmat laitevalmistajat ovat poistuneet markkinoilta tiliä tekemästä. Pari laitemerkkiä vielä jatkaa digiboksien valmistusta, mutta tilanne heikkenee koko ajan laitemäärien pysyessä alhaisella tasolla. 2017 alussa T2-tarjonnan lisääntyessä saattaa tulla hetkellinen piikki digiboksien kysynnässä, tai sitten ei.. Halpaa ja hyvää digiboksia ei ole saatavilla, sillä edes korkeampi hintakaan ei takaa laitteen hyvää laatua. Yleensä samaa peetä on paketissa laitteen hinnasta riippumatta ja takuut hoidetaan ns. vasemmalla kädellä periaatteella "asiakas on AINA väärässä".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe